“Cinsel güdülerim için özel ayet sipariş ediyorum, kölelerimin de karılarında gözüm var, karılarımdan biri de sübyan” diyecek hali yok herhalde. Beş dakikaya başlar yine İslamcılar “saygısızlık etmeyin bu konuları tartışmayın şşşt susun” diye dellenmeye… 🙂
Hadi bu kez ilk ben davranıyım. İki saattir kim ne yazmaya başlıycak diye durdum ama. Konunun tartışma bağlamına müdahale ediyim bu kez.Evet, kardeşim kimse hemen itiraz etmesin. “Bu nasıl bir ateist misyonerlik çabasıdır, ısrarla mim sahibi bukonuları neden kurcalıyor” demesin. Uygar bir toplumda fikir ve tartışma özgürlüğü vardır. Herşey tartışılır. Kutsallar kritik edilebilir. Kutsalların dokunulmazlığı, hiçbir kavram ve fikrin koruma çeperi yoktur. Dolayısıyla uygar isek kimse bu tip (mim sahibinin ateist değilim diye açıklama yapma gereği duymasına rağmen) olay kaşıyıcı mimlere itiraz edemez.Amma.. Fikir özgürlüğünün olduğu toplumlarda kanunlar gerçekten demokratiktir. Devlet ideolojisi yoktur. Kutsallar içinden hiçbiri dğerlerine karşı himaye edilmez. Tartışmalar hakaret değil, tahrik değil, sadece felsefi ve bilimsel çerçevede, insan zihninin tahriki ve geliştirilmesi açısından yapıldığı için bu gibi tartışmalarda yasalar ayırtedici olmaz. Fakat biz öyle bir ülkede yaşamıyoruz. Kuranla alay edene bişey olmaz ama Kurana karşı küçümseme ifadesi kullanan bir devlet memuru görevinden alınır ama Eski Ahit’e hakaret edene birşey olmaz. Buda’nın yada George Washington’ın cinsel hayatını tartışabilirsiniz, ABD’nin kurucusunun Beyaz Saray’da (o zaman öyle bir mekan varsa eğer) oval ofiste yaptığı cinsel atraksiyonları tartışabilirsiniz ama Atatürk’ün Pembe Köşk’te nasıl bir cinsel hayatı olduğunu ve ne gibi maceralar yaşadığını tar-tı-şa-maz-sı-nız. Burası fikir özgürlüğünün olduğu bir ülke değildir çünkü. Direkt yasalar sizi nezarete sokup kolluk kuvvetlerinin cinsel sapkınlıkları, devlet eliyle size uygulanır. Siz devletin kutsal kabul ettikleri üzerine fikir özgürlüğü sunamazsınız. Bu toplumun yasal durumu buna müsade etmez.Haliyle de fikir özgürlüğünün olmadığı bir ülkede bu gibi şeyleri özgürce tartışalım hikayesi anlatmayın. Devletin ideolojisi olduğu ve yasaların kişi ve dinleri koruduğu bir ülkede eşit tartışma platformundan bahsedilemez. Sıkıysa hristiyan olmadığınız halde ortalık bir meydanda hristiyanlığın doktrinlerini savunun da başınıza ne geliyor görün.
Tombalak, boş lakırtı etmeyi boşver, 1400 yıllık, 2000 yıllık yada 3500 yıllık olayları tartışma sabırsızlığını boşver de, bu ülkede cidden yasaların ve toplumun müdahale etmeden bişeyler tartışabildiği ortam olması için napabiliriz. Onu tartışalım yavrum.Merak etme. sen insanlığın ilk kez sorguladığı şeyleri sorgulamıyorsun ve gevezelik ettiğin mevzularda da son sözü söyleyemeyeceksin. Ama senin hayatta olduğun dönemin Türkiyesi hem yasal hem de sosyal anlamda fikir tartışmaya elverişsiz bir ortam. Devletin her görüşün kendi inanç ve fikirlerini özgürce tartışması için ne yapılabilir. Ona kafa yorsana biraz da.Dediğim gibi her cümlemi ölçüp biçeceksem, devlet bana bir yaptırım uygular mı diye düşüneceksem tartışmanın ne anlamı var? Yada burada ben hristiyanlığı savunabilen bir insana şu ana kadar rastlamadım. Muhtemelen de vardır aramızda, ama adam hangi cesaretle savunabilir bunu, ya birisi ip’sini tesbit edip de Hrant’tan beter ederse onu kim savunacak. Ogün Samast’la kol kola fotoğraf çektiren jandarmalar ve polisler mi?
Beş dakikaya başlar yine İslamcılar “saygısızlık etmeyin bu konuları tartışmayın şşşt susun” diye dellenmeye…
İnsanların vereceği tepkiyi bile alaya alarak konuya başlıyorsunuz ya helal olsun size. Peki ben senin İslamcılar diye tabir ettiğin kişilere sesleniyorum. Arkadaşlar bu yazıya yorum yapmayın, *t ürüsün dursun derler ya… İşte o misal… Kutuplaşmayı isteyen sizdiniz sanırım…
Ben zaten ondan bahsediyorum toz66. fikir ve ifade özgürlüğünün olmadığı bir toplumda ne tartışmasından bahsediyorlar. Benim kutsalımı tartışacaksın. Ama ben senin kutsalına dokunamam. Oh ne ala!Git işine. Belki çıkarsa bir dangalak. Onunla eğleşirsiniz, tartışırsınız burda. Ama kutsalına, bağımsız akla ve özgürce herşeyi tartışabilme hakikatine saygı gösteren insanlar bu gibi eşit olamayan toplum ve devlette kutsalını tartışmaya açmaz.Kendiniz çalın kendinize propoganda yapın.Ayrıca insanlar sosyal hayatta yaşadığı sorunları, tutunamama problemlerini vs. burada ilgi çekerek gidermeye çalışıyor ya. Tükürüyorum böyle karakter fukarası şahsiyet özürlü insanların da suratına.
anthro, çok haklısın…fikir özgürlüğünün olmadığı bir ülkede, fikir farkındalığıda olmayacak..çünkü hiç birimiz kendi fikrimizi kendimiz oluşturmuyoruz- oluşturamıyoruz..modellerden örnek alıyoruz, annemiz gibi oluyoruz, babamız, arkadaşımız, ya da herangi başka biri gibi..kendimizi doğrularımızı edinmiyoruz, başkalarını taklit ediyoruz..hz muhammet örneği olmasa, hiç birimiz doğru yola kendi akıl fikrimizle ulaşamıyacakmışız kadar küçük görüyoruz kendimizi..deneyemiyoruz, yanılamıyoruz, eleştiremiyoruz, bizde uzak olan her fikre, tehlike gözüyle bakıyoruz…tartışamıyoruz bile.
arkadaşlar bırakın birbirinizi onaylamayı bu yazının yorumlarını artırıp daha fazla dikkat çekmeyin. Yorumlarınızı silmenizi de öneriyorum, sonraki gelişimde bu yorumumu silmiş olacağım…
bizim için kutsal olan şeyleri düşünürken, diğerleri için kutsal olabilecekleri aklımıza bile getirmiyoruz..kendimizi başka çoğrafyaların çoçukları olarak düşünemiyoruz..düşlerimizde bir gün afrikalı, bir gün rus ve öteki gün çin olamıyoruz..oysa biliyoruz ki, ruslarda ölüyor hem de tıpkı bizler gibi..biz bunlara inanırken, dünyanın diğer bir yarısı neden başka bir şeye inanıyor aklımıza bile gelmiyor. süphe etmekten bile korkuyoruz..tam bunları yazacakken birileri postanemden yorumlarımı silmemi salık veriyor..pehh.burası gerçekten garip bir ülke..beğenmiyorsan çek git naraları da duyulur birazdan.
nerde hasta ruhlu mal varsa illaki kendini sıradan geçirtecek be yaw, bi kerede tımarhaneye gitmeyi denesenize, aleme rezil olmadan tedavi olmayı denersiniz işte, fenamı!bu egenekoncularda ne malmış be abicim, hem adamın kitaplarını başuçlarına koyuyolar, hemde acil vurulacak hedefler listesine koyuyolar. ilhandakide şans işte, adın böle adamlarla yanyana gelirse senide çamuriyetteki ittihatçıdarbeci gibi umursamazlar.
..biz bunlara inanırken, dünyanın diğer bir yarısı neden başka bir şeye inanıyor aklımıza bile gelmiyor. süphe etmekten bile korkuyoruz..buradan hareketle dunyanın baska bir tarafında din olgusundan uzak bir yasantıda, (kabileler mesela) o kisilerden butun dinleri okuyup ogrenmelerini ve son din muslumanlıgı secmelerini mi beklemeliyiz? (ya da baska bir dinlere inananlardan.) musluman bir ulkede dogan ve onun ogretileri ile buyuyenler bir tarafta, belki muslumanlık diye bir dinden haberi olmayanlar diger tarafta. birileri cok sanslıyken digerleri sansına mı kufretsin oteki tarafta.
Muhammed Arabistan’ın çölünde değil de Kuzey Kutbu’nda dünyaya gelseydi hurma ağaçlarından develerden değil penguenlerden ve fok balıklarından bahsedecekti muhtemelen.
çok ilginç bir çaba. anlaşılmaz diyebilirim. gönülden inanan benim. bu inancın sonunda varsa bir yanlışlık ceremesini çekecek de benim. benim inancımı kötülemek adına bu çaba neden?arroganteye cevaben;sorunun yanıtını küçük bir çocukken çok bulmaya çalıştım. ama bulamadım. allah (cc) her şeyi en iyi ve en doğru bilendir diye düşünmek bu inanca sığınıp kulların adil bir şekilde değerlendirileceğine inanmak oldu benim çözümüm. soru bitmez, şüphe de. inanmak isteyen tüm bu soru işaretlerinden bir yer açar kendine. eğer istiyorsa. istemiyorsa ya da yeterli gücü bulamıyorsa konu başka. benim ya da ben gibi düşünenlerin sohbet ortamı ötesinde bu insanlar müdahale hakkının olmadığını düşünüyorum. kişisel olarak sadece bir temennim olabilir onlara da koşulsuz inanabilme gücünün bahşedilmesi için.
baska bir dine yazmıştım oncesinde. sonra dinlere diye degistirince ‘bir’ kalmış orada.ne’dem şimdi..? hah, başım duvarlara vuram.—manson, cevap icin tesekkurler. bunun gibi bir sürü soru var kafada. senin de belirttigin gibi bir cogu taaa cocukluktan gelen. ama bu koşulsuz ve sorgulamadan inanma bana uygun gelmiyor, herseyin cevabını arayan biri olarak. (cevapları bulmada her zaman basarılı olamıyorsun belki ama yeterli cabayı gostermeli diye dusunuyorum.)bu arada t.dursun’un bir iki kitabını ben de okumuştum. anthro’nun t.dursun’u tanımlarken yazmış oldugu “din konusunda az buçuk bilgili olması” lafı tartışmaya acık. yazarın din konusunda az-bucuk bilgiden daha fazlasına sahip oldugunu biliyorum. yatılı din okullarında, kuran kurslarında, ünlü hocalarının yanında eğitim almış sonrasında imamlık, medreselerde hocalık, müftülük yapmış. cogu kaynakta da islam hukukçusu ve kelamcısı, din etnoloğu, hadis bilimcisi olarak gosterilmiş.not: simdi beni de ateist falan ilan etmeyin. inandıgımız degerlerin sorgulanması/araştırılması konusu kapsamında bir çok kaynaktan farklı fikirler sorular cevaplar okuyorum.
cevap veriyorum hombre, ingiltere de doğsaydın bir hristiyan, israilde doğsaydın yahudi, rusya da doğsaydın belki tanrıtanımaz, hindistanda doğsaydın da inektapar olacaktın…hatta türklerin orta asyadan göçleri sırasında araplara yakın kısımlara değilde, kuzeye göçenlerden olsaydı ataların yine hristiyan olma ihtimalin yüksek idi…doğduğun ve yetiştiğin çoğrafyada hangi dinin tesiri altındaysan inancın o olacaktı..bundan kurtulamayacaktın..allah insana akıl vermiş herkes araştırıp bulsun naraları atan kimseler duyacağım şimdi etrafımda…bizler kendi dinimizi sorgulamaktan acizken diğerlerinin dinini sorgulayıp, karşılığında doğru olanı seçeceğiz öyle mi?..burda neyi baz alacağız..hadi ben şanslılardanım ve araştırıp öğreniyorum..bizim köydeki ahmet amca ne yapacak?.
Beğenmiyorsanız katılmayın dinimize arkadaş:). Sizi zorla İslam yapacak değiliz ya. Gidin cehennemin dibine. Cennetten nasibiniz varmış gibi dinimizi deşelemeyin…
İslam yapılmaz, ilk önce kavramları öğren secde bey oğlum.Absence of sence’in bahsettiği bâba gelince, herkes bulunduğu zaman, mekan ve yaşama göre değerlendirilecektir, şüphesiz Allah adaletlidir. Ben bu şekilde iman ediyorum.
deşelemek mi?Aklın sınırlarını zorlamak, düşünmekten korkmamak ne zamandır deşelemek oldu?Herkesin fikirlerine saygı gösterin.Ben sorguladım, her dini, her kitabı. Bu noktadan sonra kimse kafamı karıştıramaz. Bir bildiğim ve inandığım var, ne başkasını ilgilendirir ne de eleştirme hakkını verir. Neyi tartışıyorsunuz onu da anlamıyorum zaten ama saygı gösterin diğer fikirlere..
O zaman şöyle açayım sevgili fevkul bey, kendi kitabımızı meali ile okudum. Diğer kitapları, dinleri, mezhepleri araştırdım. Hala bilmediğim çok şey var. Ama konu din ve bazı soyut gerçekler olunca, insan aklını dengede tutmakta zorlanıyor. Bu dönemlerden hafif hasarla geçtim. Şimdi istedikleri, linkleri, bulguları getirsinler fikrim ve inancım sabittir.
hayatında islamla muhatap olmamıs, islamı duymaya imkanı olmamıs insanlar sanssız mıdır?tabi ki degil islama gore herkes kendine verilenden sorumludur, herkes aynı kriterlere gore degerlendirilmez, burada namaz kılan biri, dunyanın obur tarafında islamı hic duymamıs insandan asagı olabilir. yani o kisi dini vecibeleri yerine getirenden ustun olabilir.islama girenlerin hikayelerini okudugunuzda,cogu zaten ben ozde islamı benimsemisim der.yani bu insanlar, islamı hic duymadan once ,islama uygun inanısa sahiplermisislamın ictimai konularına takılmak bence ozu gozden kacırmaktır, once ozu anla sonra ictimai konulara gir,ictimai konular ayrıntılıdır, derin arastırma ister
Hala bilmediğim çok şey var. Ama konu din ve bazı soyut gerçekler olunca, insan aklını dengede tutmakta zorlanıyor. Bu dönemlerden hafif hasarla geçtim. Şimdi istedikleri, linkleri, bulguları getirsinler fikrim ve inancım sabittir.
insan inancını aklıyla ve vicdanıyla belirler, arastırma yaparken sosyal hayatı duzenliyen kuralları basta goz ardı et,incilde bu konular zaten cok yoktur,tevratta bu konular cok islenir,zaten kuranda da biz incili tevrata tamamlayıcı olarak gonderdik denir, yani incil ve tevrat birbirini tamamlar, degerlendirme yaparken kendi yasam tecrubelerinide dikkate al, aslında sırf meallerle isin icinden cıkmak nerdeyse mumkun degildir,mealde bir ayet okursun sana hicbir sey ifade etmez,ama o ayetin geldigi konjokturu bilersen ayet seni derinden etkiler, kuran ayetlerinin gelis konjokturunu bilirsen,ayetten sonraki peygamber tepkisini yani hadisleri bilirsen, daha iyi anlarsın,obur turlu sana anlamsız gelebilir, bana basta geldigi gibi:)
kimsenin inancına diyeceğim hiç bir şey olamaz..bütün inançlara aynı şekilde saygı göstermeye çabalıyorum..hindistanlıların o saçma köhne diye adlandırılan inanaçlarını, ilkel zamanlarda süregelmiş kaç bin yıllık totem inancıyla temellendirebilirim…ve kaynağını anlamaya çalışırım.kendi inancımızı yücelerken, binlerce insanın inanageldiklerine dil uzatmaya hakkımız yok bana göre.insanın içindeki inanç bağlılık gücü, öyle enteresan hallere bürünüyor ki, bundan yüzyıllar sonra, tanrı aracı diye televizyonu gönderdi, dediğinde inanmayacağımızda emin olamıyorum.inaç kesinlikle iyi niyetli olmalıdır..her ne biçimde olursa olsun, her nasıl olursa olsun..sevgiyle olmalıdır..su gibi berrak ve net olmalı insan..içi gözükmelidir…ha inanmada cehennemin dibini boyla saçmalıklarıyla tanrılık taslayan insanlarda bana uzak allaha yakın olsunlar.sayın felvulbeser,tavrınız güzel..muhakkak ki öyle olmalı.@deja, sadece afrika kabilelerinde kaç tane yerel inanış biçimi var tahmin bile edemezsin..hepsine hakim olmak mümkün değil..ama dans ederek ibadet eden o kimselere hayranım ben…söz ettiğin çoğunluğun inandığı birkaç inanış biçimi olmalı ki, islamiyet dediğin zaten ki çok yeni bir din.
Kuran Allah’ın insana mesajıysa, peygamber de elçisiyse başka aracıya neden ihtiyaç duyuyoruz? Birsürü din alimi var ve hepsinin yorumları farklı. Bu durumda ortada tek bir doğru yok ve tüm Kuran yorumları da subjektif. Kaldı ki bu sayfada ve diğer iki sayfada tartışılan ayetler başka nasıl yorumlanabilir bilmiyorum.
Kurcalayın bakalım. Ama o kadar çok kurcalayın ki.. O zaman gerçekleri görürsünüz(!) belki!”Eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abduhû ve Resûluh.”yaniiiii…”şahidim ki tek ilah Allah’tır ve şahidim ki Muhammed kulu ve elçisidir.”Bu nedir? (burda hala bilmeyen vardır eminim)Bu islamın şartının ilkidir.İslam dinine giriş ve kabuldür.Ayrıca İslam’ın 5 şartından birincisidir..Ve önemli nokta.. Bu cümleyi söyledikten sonra , Allah’a iman ve Hz.Muhammed’e bağlılığı bu şekilde sorgulamak “saçmalık”tan başka birşey değil.Siz eğlenin durun;)
helyumlu balonlar gibi şirişsin mimlerini nasılsa sönmekle yükümlü…dikkatini çeker;aaa balon dersin sonraaaaaaa yok oldu dersinişte öyle bişiboş iş senin ki…eğer bi yerden para alıyosan kaynağını ii tut yoksa bu iş için gönüllü çok ahmak varne de olsa tanrınız bu sizin…
neyin çabası buanlamadığım bu aslındakişisel bi tatmin mi getiriyohaz mı veriyoboşalttırıyo mu?aşağılık komplekslerinizi bu şekilde dışa vurarak psikolojik bi destek mi sağlıyosunuz kendinize?kakalamak hakaret etmek aşağılamakbirilerinin inaçlarıyla uğraşmakoysa islamiyet,”sakın başka inançlara saygısızlıkta bulunmayın!” bunu buyurur…
Secde DİYOR Kİ, (20 Ağustos 2008 10:14)Beğenmiyorsanız katılmayın dinimize arkadaş:). Sizi zorla İslam yapacak değiliz ya. Gidin cehennemin dibine. Cennetten nasibiniz varmış gibi dinimizi deşelemeyin…
koliciler etrafta başıboş! dinliyorlar sessizce!ayrıca güzel bir örnek teşkil etmiş bu yorum. hemen ilgili yazıya monte edeyim.
Oguzkagan41, nickname’imi değiştirmen, küfürler etmen, komik olduğunu sandığın kelime deformasyonları bahsettiğim konulara cevap teşkil etmiyor. Benim tombikliğimi, konuşmalarımda “bok saçmamı” falan boşver. Söylediğim şeylere cevap ver. Yazdıklarımın içeriğini anlamaya çalış, cevabın varsa sen de yaz. Öbür türlü 6 yaşındaki çocukların mahalle kavgasından farkı olmuyor yazdıklarının.
Melek yüzünü kimden kıskanır, ben de onu soracaktım..
Sagopa Kajmer’in müstesna şarkısı Baytar’da geçen “melek yanında yüzünü saklar, felek yüzüne kaş çatar…” sözünden türemiş ve dile gelmiş bir cümleciktir.anlam yüklenmek veya “şundan mı kıskanır acaba?” düşüncesine sadece “anlam yüklemek isteyen”in cevap vermesi yeterli olabilir.sadece bir cümlecik.
Allahu ekber…thing gidip gelip bana cahiliye dönemi yazarı falan diyosun ama hiç olmazsa dinden imandan girmiyorum olaya ben.Fikir özgürlüğü diye savunan kişilere sözüm: Fikir özgürlüğü aynı fikirde olmadığınız kişilerin kutsal yada kutsal olmayan değerlerine hakaret etmek midir? Allah islah etsin
İyi ama hakaretin ne olduğu da tartışılmalı. Bizim makul olarak gördüğümüz bir soruyu veya eleştiriyi siz hakaret olarak görüyorsunuz.Muhammed’in başına Hz. koymamak mı hakaret? Cinsel hayatının sorgulanması mı hakaret? 4 karısı olması tartışılabilmeli… 9 yaşında bir kızla beraber olduğu iddiası da…Eğer gerçekten insanlığa örnek olarak gönderildiyse zaten bu tartışmalarda sizin korumanıza ihtiyacı olmaması gerek.
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.Tamam
yorumlar
“Cinsel güdülerim için özel ayet sipariş ediyorum, kölelerimin de karılarında gözüm var, karılarımdan biri de sübyan” diyecek hali yok herhalde. Beş dakikaya başlar yine İslamcılar “saygısızlık etmeyin bu konuları tartışmayın şşşt susun” diye dellenmeye… 🙂
Bu döngü hep aynı.Bir ay sonra da ön sayfa komple “türban” mimleriyle dolar.
Hadi bu kez ilk ben davranıyım. İki saattir kim ne yazmaya başlıycak diye durdum ama. Konunun tartışma bağlamına müdahale ediyim bu kez.Evet, kardeşim kimse hemen itiraz etmesin. “Bu nasıl bir ateist misyonerlik çabasıdır, ısrarla mim sahibi bukonuları neden kurcalıyor” demesin. Uygar bir toplumda fikir ve tartışma özgürlüğü vardır. Herşey tartışılır. Kutsallar kritik edilebilir. Kutsalların dokunulmazlığı, hiçbir kavram ve fikrin koruma çeperi yoktur. Dolayısıyla uygar isek kimse bu tip (mim sahibinin ateist değilim diye açıklama yapma gereği duymasına rağmen) olay kaşıyıcı mimlere itiraz edemez.Amma.. Fikir özgürlüğünün olduğu toplumlarda kanunlar gerçekten demokratiktir. Devlet ideolojisi yoktur. Kutsallar içinden hiçbiri dğerlerine karşı himaye edilmez. Tartışmalar hakaret değil, tahrik değil, sadece felsefi ve bilimsel çerçevede, insan zihninin tahriki ve geliştirilmesi açısından yapıldığı için bu gibi tartışmalarda yasalar ayırtedici olmaz. Fakat biz öyle bir ülkede yaşamıyoruz. Kuranla alay edene bişey olmaz ama Kurana karşı küçümseme ifadesi kullanan bir devlet memuru görevinden alınır ama Eski Ahit’e hakaret edene birşey olmaz. Buda’nın yada George Washington’ın cinsel hayatını tartışabilirsiniz, ABD’nin kurucusunun Beyaz Saray’da (o zaman öyle bir mekan varsa eğer) oval ofiste yaptığı cinsel atraksiyonları tartışabilirsiniz ama Atatürk’ün Pembe Köşk’te nasıl bir cinsel hayatı olduğunu ve ne gibi maceralar yaşadığını tar-tı-şa-maz-sı-nız. Burası fikir özgürlüğünün olduğu bir ülke değildir çünkü. Direkt yasalar sizi nezarete sokup kolluk kuvvetlerinin cinsel sapkınlıkları, devlet eliyle size uygulanır. Siz devletin kutsal kabul ettikleri üzerine fikir özgürlüğü sunamazsınız. Bu toplumun yasal durumu buna müsade etmez.Haliyle de fikir özgürlüğünün olmadığı bir ülkede bu gibi şeyleri özgürce tartışalım hikayesi anlatmayın. Devletin ideolojisi olduğu ve yasaların kişi ve dinleri koruduğu bir ülkede eşit tartışma platformundan bahsedilemez. Sıkıysa hristiyan olmadığınız halde ortalık bir meydanda hristiyanlığın doktrinlerini savunun da başınıza ne geliyor görün.
derken yazmışlar bile.. 🙂
Tombalak, boş lakırtı etmeyi boşver, 1400 yıllık, 2000 yıllık yada 3500 yıllık olayları tartışma sabırsızlığını boşver de, bu ülkede cidden yasaların ve toplumun müdahale etmeden bişeyler tartışabildiği ortam olması için napabiliriz. Onu tartışalım yavrum.Merak etme. sen insanlığın ilk kez sorguladığı şeyleri sorgulamıyorsun ve gevezelik ettiğin mevzularda da son sözü söyleyemeyeceksin. Ama senin hayatta olduğun dönemin Türkiyesi hem yasal hem de sosyal anlamda fikir tartışmaya elverişsiz bir ortam. Devletin her görüşün kendi inanç ve fikirlerini özgürce tartışması için ne yapılabilir. Ona kafa yorsana biraz da.Dediğim gibi her cümlemi ölçüp biçeceksem, devlet bana bir yaptırım uygular mı diye düşüneceksem tartışmanın ne anlamı var? Yada burada ben hristiyanlığı savunabilen bir insana şu ana kadar rastlamadım. Muhtemelen de vardır aramızda, ama adam hangi cesaretle savunabilir bunu, ya birisi ip’sini tesbit edip de Hrant’tan beter ederse onu kim savunacak. Ogün Samast’la kol kola fotoğraf çektiren jandarmalar ve polisler mi?
İnsanların vereceği tepkiyi bile alaya alarak konuya başlıyorsunuz ya helal olsun size. Peki ben senin İslamcılar diye tabir ettiğin kişilere sesleniyorum. Arkadaşlar bu yazıya yorum yapmayın, *t ürüsün dursun derler ya… İşte o misal… Kutuplaşmayı isteyen sizdiniz sanırım…
200
350
250 de anlaşalım
@ puellacımkopanın boyozları geçerse, hesabımdaki parayı yurdumu ağaçlandırma vakfına bağışlayacağım
Ben zaten ondan bahsediyorum toz66. fikir ve ifade özgürlüğünün olmadığı bir toplumda ne tartışmasından bahsediyorlar. Benim kutsalımı tartışacaksın. Ama ben senin kutsalına dokunamam. Oh ne ala!Git işine. Belki çıkarsa bir dangalak. Onunla eğleşirsiniz, tartışırsınız burda. Ama kutsalına, bağımsız akla ve özgürce herşeyi tartışabilme hakikatine saygı gösteren insanlar bu gibi eşit olamayan toplum ve devlette kutsalını tartışmaya açmaz.Kendiniz çalın kendinize propoganda yapın.Ayrıca insanlar sosyal hayatta yaşadığı sorunları, tutunamama problemlerini vs. burada ilgi çekerek gidermeye çalışıyor ya. Tükürüyorum böyle karakter fukarası şahsiyet özürlü insanların da suratına.
anthro, çok haklısın…fikir özgürlüğünün olmadığı bir ülkede, fikir farkındalığıda olmayacak..çünkü hiç birimiz kendi fikrimizi kendimiz oluşturmuyoruz- oluşturamıyoruz..modellerden örnek alıyoruz, annemiz gibi oluyoruz, babamız, arkadaşımız, ya da herangi başka biri gibi..kendimizi doğrularımızı edinmiyoruz, başkalarını taklit ediyoruz..hz muhammet örneği olmasa, hiç birimiz doğru yola kendi akıl fikrimizle ulaşamıyacakmışız kadar küçük görüyoruz kendimizi..deneyemiyoruz, yanılamıyoruz, eleştiremiyoruz, bizde uzak olan her fikre, tehlike gözüyle bakıyoruz…tartışamıyoruz bile.
arkadaşlar bırakın birbirinizi onaylamayı bu yazının yorumlarını artırıp daha fazla dikkat çekmeyin. Yorumlarınızı silmenizi de öneriyorum, sonraki gelişimde bu yorumumu silmiş olacağım…
neden görmezden gelinecekmiş? mimdeki ayetler hakkında fikri olan yazsın lütfen. her türlü kanıtlı bilgiyi merakla beklemekteyim…
bizim için kutsal olan şeyleri düşünürken, diğerleri için kutsal olabilecekleri aklımıza bile getirmiyoruz..kendimizi başka çoğrafyaların çoçukları olarak düşünemiyoruz..düşlerimizde bir gün afrikalı, bir gün rus ve öteki gün çin olamıyoruz..oysa biliyoruz ki, ruslarda ölüyor hem de tıpkı bizler gibi..biz bunlara inanırken, dünyanın diğer bir yarısı neden başka bir şeye inanıyor aklımıza bile gelmiyor. süphe etmekten bile korkuyoruz..tam bunları yazacakken birileri postanemden yorumlarımı silmemi salık veriyor..pehh.burası gerçekten garip bir ülke..beğenmiyorsan çek git naraları da duyulur birazdan.
nerde hasta ruhlu mal varsa illaki kendini sıradan geçirtecek be yaw, bi kerede tımarhaneye gitmeyi denesenize, aleme rezil olmadan tedavi olmayı denersiniz işte, fenamı!bu egenekoncularda ne malmış be abicim, hem adamın kitaplarını başuçlarına koyuyolar, hemde acil vurulacak hedefler listesine koyuyolar. ilhandakide şans işte, adın böle adamlarla yanyana gelirse senide çamuriyetteki ittihatçıdarbeci gibi umursamazlar.
..biz bunlara inanırken, dünyanın diğer bir yarısı neden başka bir şeye inanıyor aklımıza bile gelmiyor. süphe etmekten bile korkuyoruz..buradan hareketle dunyanın baska bir tarafında din olgusundan uzak bir yasantıda, (kabileler mesela) o kisilerden butun dinleri okuyup ogrenmelerini ve son din muslumanlıgı secmelerini mi beklemeliyiz? (ya da baska bir dinlere inananlardan.) musluman bir ulkede dogan ve onun ogretileri ile buyuyenler bir tarafta, belki muslumanlık diye bir dinden haberi olmayanlar diger tarafta. birileri cok sanslıyken digerleri sansına mı kufretsin oteki tarafta.
Muhammed Arabistan’ın çölünde değil de Kuzey Kutbu’nda dünyaya gelseydi hurma ağaçlarından develerden değil penguenlerden ve fok balıklarından bahsedecekti muhtemelen.
çok ilginç bir çaba. anlaşılmaz diyebilirim. gönülden inanan benim. bu inancın sonunda varsa bir yanlışlık ceremesini çekecek de benim. benim inancımı kötülemek adına bu çaba neden?arroganteye cevaben;sorunun yanıtını küçük bir çocukken çok bulmaya çalıştım. ama bulamadım. allah (cc) her şeyi en iyi ve en doğru bilendir diye düşünmek bu inanca sığınıp kulların adil bir şekilde değerlendirileceğine inanmak oldu benim çözümüm. soru bitmez, şüphe de. inanmak isteyen tüm bu soru işaretlerinden bir yer açar kendine. eğer istiyorsa. istemiyorsa ya da yeterli gücü bulamıyorsa konu başka. benim ya da ben gibi düşünenlerin sohbet ortamı ötesinde bu insanlar müdahale hakkının olmadığını düşünüyorum. kişisel olarak sadece bir temennim olabilir onlara da koşulsuz inanabilme gücünün bahşedilmesi için.
arrogante?manson, gözlerinden öperim
baska bir dine yazmıştım oncesinde. sonra dinlere diye degistirince ‘bir’ kalmış orada.ne’dem şimdi..? hah, başım duvarlara vuram.—manson, cevap icin tesekkurler. bunun gibi bir sürü soru var kafada. senin de belirttigin gibi bir cogu taaa cocukluktan gelen. ama bu koşulsuz ve sorgulamadan inanma bana uygun gelmiyor, herseyin cevabını arayan biri olarak. (cevapları bulmada her zaman basarılı olamıyorsun belki ama yeterli cabayı gostermeli diye dusunuyorum.)bu arada t.dursun’un bir iki kitabını ben de okumuştum. anthro’nun t.dursun’u tanımlarken yazmış oldugu “din konusunda az buçuk bilgili olması” lafı tartışmaya acık. yazarın din konusunda az-bucuk bilgiden daha fazlasına sahip oldugunu biliyorum. yatılı din okullarında, kuran kurslarında, ünlü hocalarının yanında eğitim almış sonrasında imamlık, medreselerde hocalık, müftülük yapmış. cogu kaynakta da islam hukukçusu ve kelamcısı, din etnoloğu, hadis bilimcisi olarak gosterilmiş.not: simdi beni de ateist falan ilan etmeyin. inandıgımız degerlerin sorgulanması/araştırılması konusu kapsamında bir çok kaynaktan farklı fikirler sorular cevaplar okuyorum.
@absence of mind bu başlık altında okuduğum en güzel yorumları yazmışsın.
cevap veriyorum hombre, ingiltere de doğsaydın bir hristiyan, israilde doğsaydın yahudi, rusya da doğsaydın belki tanrıtanımaz, hindistanda doğsaydın da inektapar olacaktın…hatta türklerin orta asyadan göçleri sırasında araplara yakın kısımlara değilde, kuzeye göçenlerden olsaydı ataların yine hristiyan olma ihtimalin yüksek idi…doğduğun ve yetiştiğin çoğrafyada hangi dinin tesiri altındaysan inancın o olacaktı..bundan kurtulamayacaktın..allah insana akıl vermiş herkes araştırıp bulsun naraları atan kimseler duyacağım şimdi etrafımda…bizler kendi dinimizi sorgulamaktan acizken diğerlerinin dinini sorgulayıp, karşılığında doğru olanı seçeceğiz öyle mi?..burda neyi baz alacağız..hadi ben şanslılardanım ve araştırıp öğreniyorum..bizim köydeki ahmet amca ne yapacak?.
aynı seyi farklı cumlelerle anlatmışsın absence.
Beğenmiyorsanız katılmayın dinimize arkadaş:). Sizi zorla İslam yapacak değiliz ya. Gidin cehennemin dibine. Cennetten nasibiniz varmış gibi dinimizi deşelemeyin…
zorla islam yapmamız zaten cidden çok zor olurdu. müslüman desen hadi bi ihtimal.
İslam yapılmaz, ilk önce kavramları öğren secde bey oğlum.Absence of sence’in bahsettiği bâba gelince, herkes bulunduğu zaman, mekan ve yaşama göre değerlendirilecektir, şüphesiz Allah adaletlidir. Ben bu şekilde iman ediyorum.
hıh ben de onu dediydim fevkulbeser kardeşim.
deşelemek mi?Aklın sınırlarını zorlamak, düşünmekten korkmamak ne zamandır deşelemek oldu?Herkesin fikirlerine saygı gösterin.Ben sorguladım, her dini, her kitabı. Bu noktadan sonra kimse kafamı karıştıramaz. Bir bildiğim ve inandığım var, ne başkasını ilgilendirir ne de eleştirme hakkını verir. Neyi tartışıyorsunuz onu da anlamıyorum zaten ama saygı gösterin diğer fikirlere..
Ben sorguladım her dini, her kitabı demek çok iddialı bir cümle dejavuu88 hanım, haberiniz olsun (:
O zaman şöyle açayım sevgili fevkul bey, kendi kitabımızı meali ile okudum. Diğer kitapları, dinleri, mezhepleri araştırdım. Hala bilmediğim çok şey var. Ama konu din ve bazı soyut gerçekler olunca, insan aklını dengede tutmakta zorlanıyor. Bu dönemlerden hafif hasarla geçtim. Şimdi istedikleri, linkleri, bulguları getirsinler fikrim ve inancım sabittir.
Peki (:
hayatında islamla muhatap olmamıs, islamı duymaya imkanı olmamıs insanlar sanssız mıdır?tabi ki degil islama gore herkes kendine verilenden sorumludur, herkes aynı kriterlere gore degerlendirilmez, burada namaz kılan biri, dunyanın obur tarafında islamı hic duymamıs insandan asagı olabilir. yani o kisi dini vecibeleri yerine getirenden ustun olabilir.islama girenlerin hikayelerini okudugunuzda,cogu zaten ben ozde islamı benimsemisim der.yani bu insanlar, islamı hic duymadan once ,islama uygun inanısa sahiplermisislamın ictimai konularına takılmak bence ozu gozden kacırmaktır, once ozu anla sonra ictimai konulara gir,ictimai konular ayrıntılıdır, derin arastırma ister
insan inancını aklıyla ve vicdanıyla belirler, arastırma yaparken sosyal hayatı duzenliyen kuralları basta goz ardı et,incilde bu konular zaten cok yoktur,tevratta bu konular cok islenir,zaten kuranda da biz incili tevrata tamamlayıcı olarak gonderdik denir, yani incil ve tevrat birbirini tamamlar, degerlendirme yaparken kendi yasam tecrubelerinide dikkate al, aslında sırf meallerle isin icinden cıkmak nerdeyse mumkun degildir,mealde bir ayet okursun sana hicbir sey ifade etmez,ama o ayetin geldigi konjokturu bilersen ayet seni derinden etkiler, kuran ayetlerinin gelis konjokturunu bilirsen,ayetten sonraki peygamber tepkisini yani hadisleri bilirsen, daha iyi anlarsın,obur turlu sana anlamsız gelebilir, bana basta geldigi gibi:)
kimsenin inancına diyeceğim hiç bir şey olamaz..bütün inançlara aynı şekilde saygı göstermeye çabalıyorum..hindistanlıların o saçma köhne diye adlandırılan inanaçlarını, ilkel zamanlarda süregelmiş kaç bin yıllık totem inancıyla temellendirebilirim…ve kaynağını anlamaya çalışırım.kendi inancımızı yücelerken, binlerce insanın inanageldiklerine dil uzatmaya hakkımız yok bana göre.insanın içindeki inanç bağlılık gücü, öyle enteresan hallere bürünüyor ki, bundan yüzyıllar sonra, tanrı aracı diye televizyonu gönderdi, dediğinde inanmayacağımızda emin olamıyorum.inaç kesinlikle iyi niyetli olmalıdır..her ne biçimde olursa olsun, her nasıl olursa olsun..sevgiyle olmalıdır..su gibi berrak ve net olmalı insan..içi gözükmelidir…ha inanmada cehennemin dibini boyla saçmalıklarıyla tanrılık taslayan insanlarda bana uzak allaha yakın olsunlar.sayın felvulbeser,tavrınız güzel..muhakkak ki öyle olmalı.@deja, sadece afrika kabilelerinde kaç tane yerel inanış biçimi var tahmin bile edemezsin..hepsine hakim olmak mümkün değil..ama dans ederek ibadet eden o kimselere hayranım ben…söz ettiğin çoğunluğun inandığı birkaç inanış biçimi olmalı ki, islamiyet dediğin zaten ki çok yeni bir din.
üzerinizde temsil keyfiyeti olmadan,meselenin terminelojisini bilmeden hangi edeple tartışıyosunuz komik olmayın.
Kuran Allah’ın insana mesajıysa, peygamber de elçisiyse başka aracıya neden ihtiyaç duyuyoruz? Birsürü din alimi var ve hepsinin yorumları farklı. Bu durumda ortada tek bir doğru yok ve tüm Kuran yorumları da subjektif. Kaldı ki bu sayfada ve diğer iki sayfada tartışılan ayetler başka nasıl yorumlanabilir bilmiyorum.
Kurcalayın bakalım. Ama o kadar çok kurcalayın ki.. O zaman gerçekleri görürsünüz(!) belki!”Eşhedü en lâ ilâhe illallah ve eşhedü enne Muhammeden abduhû ve Resûluh.”yaniiiii…”şahidim ki tek ilah Allah’tır ve şahidim ki Muhammed kulu ve elçisidir.”Bu nedir? (burda hala bilmeyen vardır eminim)Bu islamın şartının ilkidir.İslam dinine giriş ve kabuldür.Ayrıca İslam’ın 5 şartından birincisidir..Ve önemli nokta.. Bu cümleyi söyledikten sonra , Allah’a iman ve Hz.Muhammed’e bağlılığı bu şekilde sorgulamak “saçmalık”tan başka birşey değil.Siz eğlenin durun;)
Melek yüzünü kimden kıskanır, ben de onu soracaktım..
helyumlu balonlar gibi şirişsin mimlerini nasılsa sönmekle yükümlü…dikkatini çeker;aaa balon dersin sonraaaaaaa yok oldu dersinişte öyle bişiboş iş senin ki…eğer bi yerden para alıyosan kaynağını ii tut yoksa bu iş için gönüllü çok ahmak varne de olsa tanrınız bu sizin…
neyin çabası buanlamadığım bu aslındakişisel bi tatmin mi getiriyohaz mı veriyoboşalttırıyo mu?aşağılık komplekslerinizi bu şekilde dışa vurarak psikolojik bi destek mi sağlıyosunuz kendinize?kakalamak hakaret etmek aşağılamakbirilerinin inaçlarıyla uğraşmakoysa islamiyet,”sakın başka inançlara saygısızlıkta bulunmayın!” bunu buyurur…
koliciler etrafta başıboş! dinliyorlar sessizce!ayrıca güzel bir örnek teşkil etmiş bu yorum. hemen ilgili yazıya monte edeyim.
9 yaşındaki çocukla yatmaktan daha aşağılık birşey bilmiyorum…
Oguzkagan41, nickname’imi değiştirmen, küfürler etmen, komik olduğunu sandığın kelime deformasyonları bahsettiğim konulara cevap teşkil etmiyor. Benim tombikliğimi, konuşmalarımda “bok saçmamı” falan boşver. Söylediğim şeylere cevap ver. Yazdıklarımın içeriğini anlamaya çalış, cevabın varsa sen de yaz. Öbür türlü 6 yaşındaki çocukların mahalle kavgasından farkı olmuyor yazdıklarının.
Sagopa Kajmer’in müstesna şarkısı Baytar’da geçen “melek yanında yüzünü saklar, felek yüzüne kaş çatar…” sözünden türemiş ve dile gelmiş bir cümleciktir.anlam yüklenmek veya “şundan mı kıskanır acaba?” düşüncesine sadece “anlam yüklemek isteyen”in cevap vermesi yeterli olabilir.sadece bir cümlecik.
Allahu ekber…thing gidip gelip bana cahiliye dönemi yazarı falan diyosun ama hiç olmazsa dinden imandan girmiyorum olaya ben.Fikir özgürlüğü diye savunan kişilere sözüm: Fikir özgürlüğü aynı fikirde olmadığınız kişilerin kutsal yada kutsal olmayan değerlerine hakaret etmek midir? Allah islah etsin
İyi ama hakaretin ne olduğu da tartışılmalı. Bizim makul olarak gördüğümüz bir soruyu veya eleştiriyi siz hakaret olarak görüyorsunuz.Muhammed’in başına Hz. koymamak mı hakaret? Cinsel hayatının sorgulanması mı hakaret? 4 karısı olması tartışılabilmeli… 9 yaşında bir kızla beraber olduğu iddiası da…Eğer gerçekten insanlığa örnek olarak gönderildiyse zaten bu tartışmalarda sizin korumanıza ihtiyacı olmaması gerek.
eşlerinin sayısı çok daha fazla. yanlışlık olmasın.
🙂