8.88/10Yönetmen: Zeki DemirkubuzOyuncular: Derya Alabora, Haluk Bİlginer, Güven KıraçYapım yılı: 1997Tür: DramOkuldan atılmadan ütücülüğe, işportadan hapiste yatmaya kadar bir sürü hayat tecrübesinden sonra yönetmen Zeki Öktenin yanında asistanlıkla sinema hayatına atılan şahsına münhasır kişiliği ve filmleriyle Zeki Demirkubuz 1994’te ilk filmi “C Blok” ile dikkat çekmişti. Fakat asıl çıkışı 1997’de yönetmenliğini yaptığı “Masumiyet” filmi ile oldu. 34. Antalya Altın Portakal Film Festivali, 10. Ankara Film Festivali, 11. Adana Altın Koza Film Festivalindeki neredeyse tüm ödülleri toplayarak “en iyi”liğini ıspatladı. Özellikle Derya Alabora, sonra Haluk Bilginer ve Güven Kıraç‘ın oyunculuğunu konuşturduğu film gelmiş geçmiş “en iyi 10 türk filmi”nden biri. Her üçünün de oldukça başarılı oyunculuk sergilediği film ister senaryosu, ister çekimlerindeki sadelik, yalınlık ve bir o kadar da çarpıcılığıyla kesinlikle olduğu yeri hakediyor.Fİlm, hayat kadını Uğur (Derya Alabora), Uğura yıllardır deli divane aşık Bekir (Haluk Bilginer) ve hapisten henüz çıkmış, Uğurla tanıştıktan sonra ona aşık olmuş Yusufun (Güven Kıraç) yaşadıklarını konu alıyor. Bunların yanında bir de Uğurun sağır ve dilsiz kızı Çilem (Melis Tuna) var.
Filmin en çarpıcı sahnesi Bekir ve Yusufun kırda sohbet sahnesidir. Bekir Yusufa yıllardır neden Uğurun peşinden ordan oraya sürüklendiğini anlatır! Zeki Demirkubuz 2006’da Masumiyet’in öncesini (Uğur ve Bekir arasında yaşananları) anlatan “Kader” filmini de çekti. Eğer “Masumiyet” filmini izlemeyen varsa mutlaka izlesin!
yorumlar
yazıyı süpersonik peralongerim ile sinepil’e ışınlıyorum.
seyretmek lazım.
Sobali evde buyuyen cocuklarin ev icinde en cok duyduklari sozlerden biridir “kapiyi kapat“…Zeki Demirkubuz` un ne zaman filmlerini izlesem o doksanlarin cocukluk halleri geliyor aklima, kapi deyip gecmeyin sobanin kuruldugu odanin kapisi bir evin ruhi haliyeti icin cok onemlidir, evlerdeki hep kilitli kalmasi gereken kapilarin, acilmayan ya da kapanmayan kapilarin anahtarli ve anahtarsiz kapilarin ayni sekilde her odanin bir hikayesi her kapinin insan uzerine biraktigi bir etkisi vardir, psikolojik bir olay bu.Zeki Demirkubuz un filmlerindeki kapanmayan kapilar onun icin neyi simgeliyor bilmiyorum ama bana sobali evde buyumus cocuklugumu ve yaramazlik yapmak icin salona gecerken babamin arkamdan “kapiyi kapat oglum“ sozlerini hatirlatiyor.Filmlerinde tutunamayan karakterlerin kapilarini hep sorunlu yansitan (dikkat edin kapilar ya kapanmaz ya da acik birakilir) yonetmen, Oguz Atay`in Selimini bana animsatiyor ve Zeki Demirkubuzdan bir tutunamayanlar filmi bekliyorum, Oguz Atay in eserleri sinemaya tasinmali ve bunu tasiyabilecek kitabin ruhuna uygun bir sinematografi ayarlayabilecek tek adam bence Zeki Demirkubuzdur.Zeki Demirkubuzun filmlerinde insanlarin topluma ve kendilerine yabancilasmasindan dogan etkenlerin insan psikolojisi uzerine etkileri vardir.Kendince bir sinema uslubu yaratan yonetmen her filmde kendi uslubuna uygun bir sekilde karakterlerin hikayesini fazla diyalog kullanmadan aktarir ve dikkat edin her filminde ana karakterler uzun bir sekilde sadece bir kez kendi arasinda konusma yaparak tum hikayelerini etkileyici bir sekilde anlatirlar.Filmlerinin final sahnesi olarak hep bu diyaloglari gormusumdur.Masumiyet filmininde final sahnesi benim icin Bekirin o yesilliklerde Yusufa tum hikayeyi anlattigi sahnedir. Ki gercekten cok carpicidir.
En iyisi demek sadece abeste istigal olur, tamaen subjektif bir durum. filmi bende begenenlerdenim,haluk bilginer ustaligini konusturmus ,derya alabornin da partnerligini unutmamak gerekir.ne is ise zuhal olcay ile bu kadin arasinda nedeniz derin bir iliski var beynim de.2 sinden birini ne zaman gorsem karsilastirmali fikirler ucusur kafamda. masumiyeti izlemek isterseniz
masumiyetin en iyi türk filmlerinden biri olduğu kesin ama acaba gerçekten en iyisi mi?semih kaplanoğlu’nun meleğin düşüşü filmini izlediniz mi?
Zeki Demirkubuz filmleri demişken..
teşekkürler neceff..
aslında evet ya şu ana dek izlediğim en iyi hikaye, masumiyet’inki. hala unutamıyorum filmi.
kader daha etkileyici geldi bana
aslında masumiyetin etkileyici kısmı = kadermasumiyette güven kıraç’ın kırda anlattığı monologdur, kader.
doğrudur, izmirde kordonda gece yarısı sahnesi müthiştir mesela,
a evet hatırlıyorum!!