nü olsun, çamurdan olsun, sansürleyeni dümdüz ederim falla! netekim paşamız başlatmış bu muhteşem sanatı, devam ettirecekleri durduranın alnını karışlarım leyynn!
Insan vucudunu normal yani ciplak haliyle cizilmesi onbinlerce yil oncesinden gunumuze gelmistir; bunu bir pasa’ya atfetmen cehaletini bu kadar somut bir sekilde dile getirebilirdi.
illa cıbıldak olacak yani. insan giyinikken hüznü sevinci kini vs. yansıtamıyor mu. cıbıl olmasının esprisi ne?sırf ilgi çekmek için bu ayaklar. nü sanatsa gidin erotik web sitelerini gezin.
Yunusss, Sanata ulasimin olmadigi icin onyargilisin. Guzel Sanatlarda insan vucudunun cizimi ile gunumuz popluler erotik sanat arasindaki farki bilmiyorsun. Eger farkindaysan bu resimler gecen yuzyildan, hatta 1800lu yillardan kalma. Modeller de bugunun erotizm satandartlarina hic ama hic uymuyor. Umarim onyargilarini yenme ve ufkunu gelistirme firsatin olur.
Mesela Yunusss, Grek mitolojisinden ilham alan Leonardo Da Vinci’nin “Leda ve Kugu”sunda, Leda, Sparta kralicesini, kugu da Grek tanrisi Zeus’u sembolize ediyor. Her resimin bir hikayesi var, bundan emin olabilirsin. Sadece Sanat gorgusunun sana ulasimi yok ve o yuzden yabanci geliyor. Bu cok dogal cunku, baski ve sansurle yasanan bir ulkeye dogdun.
Ufopilotu, bu gercekten yerinde ve guzel soru icin seni tebrik ediyorum.Tum sanat eserleri gibi ciplaklik da yoruma aciktir. Aslinda ciplak insan resmine bakarken, sanatcinin anlatmak istedigi ve bizim gordugumuz farkli seyler olmasi cok normaldir. Ama eger baktigimiz tabloda bizim ne dusundugumuzu degil, sanatcinin mesajini aramak bile basli basina bir beyin egzersizidir. Hepimiz nudist kampinda yasamadigimiza gore, elbette bize tablodaki goruntu basta shock edici gelebilir. Ama bir sure sonra, kendi onyargilarimizi asarken farkina varacagiz ki, insan ciplak haliyle en korumasiz, en oldugu gibi ve en yalin halidir. Tipki annesinden yeni dogmus bebek gibi saklayacagi cok az sey vardir. Ciplaklik, insani oldugu haliyle tasvir ettiginde, insan olarak gosteren tek halidir. Giysiler insanin gercek korkularini, vucut isaretlerini kapayan bir engeldir. Ciplak bir insan resimi, tum insanlarin, din, dil, irk farketmeden, herseyden once INSAN oldugunu ve insanligin da ayni ruh hallerini paylastiklarinin gorsel ispatidir.Yani eger onyargilarimizi yenerek bakabilirsek, sanatcinin mesajina ulasabilirsek gercekten ufkumuz genisler ve cevremizdeki insanlari anlama yetenegimiz de gelisir.Ufopilotu, humanizmin kitabini yazan bir ulkede yasadigin icin bu cevabi benden daha iyi bilirsin eminim. Yoksa buraya ugra senle bir Courtauld, National Gallery ve Tate modern turu yapalim bu yaz!
Kim istiyorsa gitsin, baksın, ufkunu genişletsin. Sansür uygulanmasın ama nü resimlere “Türk Sanat”ı falan diyerek benim, dedelerimin, atalarımın ruhları binbir eza ve cefaya maruz bırakılmasın. Türkler hiçbir zaman nü resimlerle “sanat” icra etmemiştir, bizim sanatımızın dahi bir gayesi, hedefi, insanlara faydalı bir tarafı vardır. Bunları bilmeyenler, anlamayanlar, bunları anlayacak ufka erişememiş ulusalcı batıcıların, (!) Batıda icra edilmiş, edile gelmiş “sanatı” Türk sanatı diye yutturmaya çalışması beyhudedir, muazzam bir çarpıtma örneğidir.Burada aslında kendilerine reva gördükleri kültür kodlarının kırıntıları mevcut. Kendilerine Türkçü, Ulusalcı, bilimum anti-Batıcı sıfatları yakıştıran güruh, aslında şekilci Batıcılardan ibarettir. İşte biz bu yüzden hep Anadolu insanı diyoruz, ve diyeceğiz…
Turk SANAT cevresinin ORTASINDAYIM, buna Guzel Sanatlar Fakultelerinden yillarca resim sergisi acmis degerli sanatcilarimiza dahil, cogu da halis muhlis ANADOLULU; senin gibi Anadolu ‘dan bahsedip bagda ,bahcede, tarlada calismamis insanlar degiller; senin gibi GORGUSUZ degiller; cogunlugu kadin ve erkek nude leri calisiyorlar; modern Turk milletinin senin gibi YOBAZ cahillerle kaybedecek vakti yok.
Sizin gibi tiplerin “modern”likten, “batılılık”tan, “muassır medeniyet”ten anladığı bu zaten.. Kendilerini sürekli aşağılık sanan, sömürgeleştirilmiş beyinler… Sebebi de çok basit: Kendi öz varlığını, öz kültürünü inkâr etmiş, kendi tarihine küfretmeyi hüner sayan insan muhakkak ki bir taraflara yamanmaya çalışacaktır.Anadolum, oradan buradan aşıran, ona-buna bakarak icra edilen sözüm ona sanatçıların da fevkinde, kendi kültür, medeniyet ve ilim potasında yoğurduğu sanat anlayışı ile de gelecektir. Hiç süpheniz olmasın.Sizin gibi şekilci batıcıları, “çaput modernci”lerini o zaman göreceğim.Neyse ikimizin sözleri de beyhude. Herşey zamanla anlaşılacak…İsraf-ı kelâma ihtiyaç yok..
Lüzum üzere eklemem gerekti:”Anadolulu” olmanın temel kriterini bağda bahçede çalışmış olarak görmek en hafif ifadeyle zekâ yoksunluğudur. Biz Anadolulu derken bahsettiğimiz, nerede çalıştığı değil a benim cancağızım, fikir, ideal ve gaye olarak geçmişiyle barışık, dünyaya kendi değerler bütünüyle yepyeni bir alternatif getirebilecek fedakar bir gruptan, milletten bahsediyoruz. İster bahçede çalışsın, ister üniversitede, ister adliyede, ister mülkiyede, bahsedilen hedefte tek millet…
Bir yok ol da Anadolu milleti ilerlesin, senin fikrini soran olmadi Arapci ozentisi. Sen hayatinda kac defa muzeye, sergiye, konsere gittin acaba. Sen kendi milletinin sanatindan nefret eden, kafasi ters yonde bakan bir cehalet abidesisin. Karsinda kokune kadar Anadolulu bir kadin duruyor. Bunu elbette kaldiramiyorsun, sen nire, Anadolu devrimi nire! Guya bizi lafa tutarak vakit kaybettirecek…
ufopilotu DİYOR Kİ, (1 saat önce)sen senin ufkunu yaz ben benimkini. yiyorsa! hahaha basit şey seni! ağır mı takılıyorsun sen bu ortamlarda? ha? hahaha
😀 Sen niye dellendin şimdi. Ben senin ufkun dar felan demedim ki, ne alındın sen. Bunu ufuk meselesi yapmalarına takıldım sadece.Şimdi Clicia’nın yaklaşımında temel objeyi değiştirmek istedi canım. Ben de bir başka sanat üzerine aynı yaklaşımda bulunmak istiyorum:+13(Yazının bundan sonraki kısmı midenizi bulandırabilir. Tiksinme özelliği olanlar, yemek yiyenler, hamileler yada 13 yaşından küçük veletlerin okuması sakıncalıdır.)Tüm sanat eserleri gibi bok‘un da (tıp dilinde: faeces; yada latince: fǽx) sanat açısından kullanımı yoruma açıktır. Performans sanatlarında bokluk, en sık kullanılan materyaldir. Aslinda bok (fæx) resmine bakarken, sanatçının anlatmak istediği ve bizim gördüğümüz farklı seyler olması çok normaldir. Sonuçta yediklerimizin bir sonucu, ussal çıkarımıdıdr bok dediğimiz suje. Hepimiz bok çukurunda yasamadigimiza gore, elbette bize tablodaki goruntu basta shock edici gelebilir. Ama bir sure sonra, kendi onyargilarimizi asarken farkina varacagiz ki, boktan haliyle insan, en korumasiz, en oldugu gibi ve en yalin halidir. Tipki annesinden yeni dogmus bebeğin, annesinden emdiği sütü en yalın haliyle bezine bırakması gibi. Bok, insana ait olan en doğru anlatım şeklidir. İnsanı oldugu haliyle çıkardığında, insana ait biyolojik verileri en gerçekçi gosteren sanatsal yapıttır. Kolzetler ve sifonlar, insanin gercek hastalıklarını, vucut yapılarını, psikolojilerini ve diğer donöre ait verilerini .iç eden karanlık dehlizlerdir. Bir insanın bok resmi yada usta bir laborantın itinalı çalışması ile sunduğu bok tahlili, tum insanlarin, din, dil, irk farketmeden, herseyden once INSAN oldugunu ve insanligin da ayni ruh hallerini paylastiklarinin gorsel ispatidir.Çıplaklık ile sanatı başlı başına ele alacak olursanız başınıza gelecek “aha budur.” 🙂 Sanat ve çıplaklık aydınlanma fikri ile felsefi anlamda temellendirilmiştir. Dolayısıyla bunu o geniş bağlamdan koparıp bir şeyler anlatmaya çalışırsanız da sonuçta pek birşey elde edemezsiniz. Bu konuya dalarsak da sanırım 200. ahkama doğru yelken açıp yazı konusunun kilitlenmesi ile muhabbete son veririz. Şimdilik bu muhabbeti kısa keseyim. Midesini bulandırdıklarım için de özür dilerim. Ama girişte uyarıyı çakmıştım ne de olsa.Yukardaki yazının Clicia’ca hali:Tum sanat eserleri gibi ciplaklik da yoruma aciktir. Aslinda ciplak insan resmine bakarken, sanatcinin anlatmak istedigi ve bizim gordugumuz farkli seyler olmasi cok normaldir. Ama eger baktigimiz tabloda bizim ne dusundugumuzu degil, sanatcinin mesajini aramak bile basli basina bir beyin egzersizidir. Hepimiz nudist kampinda yasamadigimiza gore, elbette bize tablodaki goruntu basta shock edici gelebilir. Ama bir sure sonra, kendi onyargilarimizi asarken farkina varacagiz ki, insan ciplak haliyle en korumasiz, en oldugu gibi ve en yalin halidir. Tipki annesinden yeni dogmus bebek gibi saklayacagi cok az sey vardir. Ciplaklik, insani oldugu haliyle tasvir ettiginde, insan olarak gosteren tek halidir. Giysiler insanin gercek korkularini, vucut isaretlerini kapayan bir engeldir. Ciplak bir insan resimi, tum insanlarin, din, dil, irk farketmeden, herseyden once INSAN oldugunu ve insanligin da ayni ruh hallerini paylastiklarinin gorsel ispatidir.
Eğer Türk sanatının batı özentisinde olduğunu düşünüyorsanız bu başka bir tartışma konusudur.Sanat yaşama yön veren etmenlerdendir. Ticaret ise sanata yön verenlerden olabilir. Sizce ipek yolu o dönemde avrupanın sanatına ve fikrine hiç mi yön vermedi (Birçok örnek verilebilir ilk aklıma gelen). Sosyal yada ticari ilişkide bulunulan kültürlerle sanat ve fikir dünyasında alışveriş kaçınılmazdır.Türk sanatı göçlerle beraber zaten birçok kültürle gelişerek, değişerek bugüne gelmiştir. Eğer bugünkünü beğenmiyorsanız hangi dönemi uygun görürsünüz?Günümüzde sanatın giderek globalleşmesini mevcut akademik yapıyla alakalı olduğunu düşünüyorum. Tüm dünya için geçerli olduğunuda!Sansür ise bambaşka bir konu! İstismarlar dışında asla kabul edilemeyecek bir konu..
Allah’a inananların, nü resmedildiğinde, durup bir kez daha düşünmeleri gereken bir konu var aslında: tuvale resmedilenin mükemmele yakın olup olmaması mevzusu kadar sanatçının bileğini ve dimağını ne kadar konuşturabildiği de tartışmaya açıktır aynı zamanda! yani aslında tabloda gördüğünüz ürün kadar, ürünü işleyen bilek ve dimağın kabiliyetidir de önemli olan.sanatçı, Tanrı’nın yarattığını tekrardan resmetmeye çalışarak o mükemmelliği kendi ruhunda kendi bünyesinde yakalamaya çalışır. Tanrı’nın kendisine bahşetmiş olduğu kabiliyeti gösterebileceği en son nokta bir insan vücudunu resmetmektir bana kalırsa… çünkü bir insan vücudunu hiçkimse bir Tanrı kadar anlamlı resmedemez. sanat, mükemmeli aramaktır. resim öğrencisinin önünde bir model dururken, o öğrencinin aklında sadece kendi yeteneğini bileylemek yatar.çünkü bir resim öğrencisi bilir ki; herhangi bir objeyi resmetmekten çok daha zordur insan vücudunu resmetmek.nü resmetmek aslında bütün mükemmelliğin tekrar tekrar tuvale yansımasına aracılık etmektir bir bakıma… o mükemmelliğe ulaşamadığını bilerek üstelik. Tanrı’nın insan vücuduna vermiş olduğu şekil ve anlam bütünlüğü, bütün o ifadeler iki boyutlu bir ortama yansırken hele, en zorudur, bütün bunları başarmak, başarmaya çabalamak.sanatçının içindeki ateş bu yüzden sönmeden yanar, siz onu ne çaputla ne de başka bir şeyle söndüremezsiniz zaten. çünkü o, ona Tanrı vergisidir.
Anthro, benzetmen cok ilginc olmus, sende cevher var!Ancak, ciplaklik konusunun bir “problem” haline getirilmesi, EsrikGemi arkadasin de degindigi gibi, devrimize ait bir ozellik. Su anda Arap seyhleri tarafindan sponsorlugu yapilan projelerle “gelistigi” sanilan bir ulkenin vatandasiyiz. Onlarin kultursuzlugu, kendini bilmezligi bize mi mal edilmek zorunda?Biz kendi kulturumuze, ozellikle Anadolu’nun kulturune neden uzak durmak zorundayiz? Her ciplak figurlu eseri Bati’ya mal etmemenizi asagida, Anadolu’nun en onemli figurune bakarak bir daha dusunmenizi istiyorum.
Evet yukaridaki figure iyi bakin, cok iyi bakin ve neden yabanci yardimi olmadan Neolithic Anadolu Kulturunu arastirmaktan aciz oldugumuzu anlayin. Anlamak icin su websitesine tiklamaniz lazim.Neden Catal Hoyuk bir Turkiye Cumhuriyeti projesi olamadi? Neden sahip cikamadik Anadolu’nun tarihine, sanatina? Cunku hala icimizde bizi ilerlemememizi, kendimizi bilmememizi, vatanimizi ve insanligimizi anlamamamizi isteyen, gercekleri red eden YOBAZ kafalar dolastigi icin.
Bırak cilicia bunları, sergileri kapatırlar, orda burada nü resimlere laf sokarlar bin bir türlü teranelerle, ama ortalıkta kimse olmadığında porno sitelerde fink atarlar, bastırılmış cinsellikleri görücü usulü ile ya büyükleri (cemaat canım) ya da aileleri bunlara partner bulana kadar iyice tavan yapar, ha dersin ki sonra azalır mı, nerdeeee… Bastırılmış cinsellikleri her türlü rezilliği yapmaya müsaittir sonra da sanat olarak ifade edilmiş her şeye kısa bir kulp takarlar “günah” yedik canım yedik…
Sana katiliyorum AgentforIstanbul. Bu insanlar cocukken muzelere, sergilere gitselerdi, ciplaklik bir ayip, gunah degil bir insanlik hali olarak anlasilsaydi, bu ulkede prnografiye bu kadar merak olmazdi. Dunyada en cok “seks” ve “porn” kelimesinin arandigi ulkeler Pakistan, Arabistan ve Turkiye gibi ulkeler. Cunku ciplaklik ve seks bir insan otesi durum olarak teshir ediliyor, sanki kendilerini leylek getirdi! Bu sitede yazi yazan cogu 30 yas ustu yetiskinlerin birak cinsel tecrubeyi, yakindan ciplak bir insan gordugunu sanmiyorum. Bu gercekten cok anormal bir durum! Bir ulkeyi toptan psikoza sokmak icin yeterli bir nedendir. Sonra da coz cozebilirsen, kadina siddeti, tecavuzu, femicid’i, cocuk istismarini.
@agentforistanbulkonuya süper yorum getirdin. bi başkasınında gelip senin için bi kategori uyarlamasını bekliyorum. ya da dur ben uyarlıyayım be. misal, “konunun ortasına taş atıp atlayan olursa gocunur, atlamazsa kabul etmiş sayılır” görüşünü benimsemiş insan modeli. nasıl uydu mu?ya da benim gibi olmayanlar tü kaka..
neden ki Yunusss, agent gayet isabetli bir yorumda bulunmus. Pornografi tuketimi, cogu cinsel problemler ve suclar insanin kendi vucudunu tanimamasindan ve ciplakligin tabu edilmesinden kaynaklaniyor. Sanatin oldugu yerde pornografi tuketimi en aza indirgenir. Pornografi, insanin cinsel reflekslerini ifade edemedigi anda tukettigi en ilkel gorsel uyarim aracidir. Pornografi bastirilimisligin, utancin sebep verdigi bir tuketim aracidir. Bunun teshisini koymak nasil “konunun icine tas atmak” oluyor, anlayamadim.
Diyorum. Nu resmi aydınlanma felsefesinden ayrı değerlendirmek, anca futbol fanatikliği gibi kabul yada reddetmeyi gerektirir. Hayır efendim, bu sadece var olanın yada Allahın yarattığının resmedilmesi ve evreni anlamanın ötesinde birşey. Merkezinde insan odaklı olan bir şey. Çıplaklıkla “bok” kavramını işte bundan dolayı yer değiştirdim. Sadece birşeyin tabiatının resmedilmesi gibi algılamadaki absürdlüğü absürd bir şekilde belirtmek istedim. Bu kadar yalın değil. Sanatın insan üzerindeki etkisinin yalın ve basit olmadığı gibi. Sanat insanın evreni algılayışı ve bunun tezahürü, sunumudur. Bir algılayıştan beslenir, daha sonra ise algılayışların çeperini, sınırlarını zorlar.Çıplaklığın algılanışı ve sanata uygulanışı da her zaman var olagelmiş bişeydir ama bu o toplumun değer yargıları ve cinsellik algısı ile alakalı da birşeydir. 12. yy.’da avrupadaki çıplak romalı heykellerini toprak altına gömen (hatta adeleli romalı figürlerinin “pipi”sini koparan) Türkler değil Romalılardı. Çünkü o dönemin değer yargılarına ve skolastik felsefeye uymayan birşeydi. Şu an ki algılayışa göre ise Antik Roma ve Yunan kadar olmasa da batılı anlayışa göre gayet doğal. O dönemde eşcinsellik de bugünden çok daha doğal algılanabilirdi. Hatta düşmanını esir edip kazıklara çakarak öldürmek de doğal algılanabilir şeylerdi. Dönemin paradigmaları bunu vahşi görmene aykırı idi. Çünkü dayandıkları felsefi temel başka.Dolayısıyla bunu ufkun alması yada almaması gibi bir bakışla algılamaya çalışmak yetersiz bir söylemdir.
Haklisin Anthro ama unuttugun bir nokta var. Cogunlukla gecmisini hatirlamayan insanaar icin hehangi bir objeyi tabulastirmak daha kolaydir. Ama biz bugunun teknolojisi ve dunya bilgisi ile, insanligin binlerce yildir yasamakta oldugunu dusundugumuz bir “gecmisi unutma” uykusundan uyanmiz vaziyetteyiz. Insanligin her devirde baska tabulara tabi oldugunu gorecek kadar bilincliyiz. Artik bu devirde elimizde hafizayi koruyan teknoloji varken, hafizamizi kazilarla, bilimsel arastirmayla bu kadar tazelemisken, yani adeta karanlik bir evin tum isiklarini yakabilecek kapasitedeyken, ortaligi karanliga gomme luksumuz yok artik. Insanligi oldugu gibi kabullenmeliyiz. Gecmisteki tabulari bugun aynen uygulayamayacak durumdayiz. Ufuk gelismesi ile ilgili kastim budur.
Evet. Ben de zaten gördüğüm, üzerinde konuştuğum(uz) konuyu, arkaplanını da dikkate alarak anlamaya çalışalım dedim onun için. Bunun bir tabu olduğunu inkar etmedim. Zaten bu tabunun olumlu yada olumsuz olduğunu da söylemiyorum. Tabuyu bağlı olduğun paradigmalar ışığında algılarsın diyorum. Dolayısıyla bir nude artist nasıl kendi paradigmaları ve algılayışı ile bunu doğal algılıyorsa yada polinezya’daki ilkel bir kabile veya herhangi bir nudist kampda yaşayan insanlar bunu nasıl doğal görüyorsa bunu doğal görmeyenler de kendi paradigmaları ve cinsellik algıları gereği haklı ve normal algılanmalıdır. Hatta afrikalı kanibalist bir kabilenin ele geçirdiği esiri yemesi dahi yanlış olarak algılanmamalı, bu bir durumdur. Kafandaki tabularla buna yaklaşırsan ‘O’nun algıladığını algılayamazsın.Sonuçta demek istediğim şu: Nasıl bunu (nudism’i) kabul edilemez görenlerin kafasında buna karşı bir tabu varsa senin kafanda da bunu kabul edemeyenlere karşı benzer bir tabu var. Bunu algılamakta zorlanıyorsun, kendince haklı olarak tuhaf karşılıyorsun, buna itirazım yok. Ama sonuçta tabular yok edilmiyor, sadece şekil değiştiriyor yada düzeyi düşürülüyor. Ama hepimizin tabuları vardır. Bu da kötü yada yanlış değildir. Sadece bir vakıadır. (misal: ensest tabusu. hoşlanmazsan karşı koyarsın. kişisel tercihtir.)
Anthro sana cogunlukla katiliyorum, cok haklisin. Baskalarinin tabularini normal karsiliyorum, bakiniz Yunusss’la olan diyalogum. Yunusss ve ufopilotu cok guzel sorularla geliyorlar, onlarla tartismak buyuk zevk, senin yorumlarini okumak da oyle. Ancak Muhalif F**ckwit isi kimlige, tarihe hakaret boyutlarina tasiyip sacma sapan yobaz soylemlere bogunca is degisiyor.
O zaman keyifle uyuyabilirim artıkın :)Sen de çok güzel kafamı ve zihnimi zorlayacak şeyler söylüyorsun. Zihnimi tahrik ediyosun. Daha önce de dediğim gibi ben de ondan dolayı memnunum. Kafamdaki tabuları şekillendirmeme yada gerçekleri oluşturmama çok faydası oluyor bunların.Son günlerdeki beni düşünmeye en zorlayan insan olduğun için sağol.(çok iiiirenç nezaket tripleri aslında bunnar 😀 )
TECAVÜZBir Pazar günü için hiç de hoş bir konu değil, farkındayım.Ama Giuseppina Pasqualino di Marineo, yani kısa adıyla Pippa Bacca için bir daha hiçbir şey hoş olmayacak. O artık yaşamıyor çünkü. Tecavüze uğradı ve öldürüldü.Gazetelerde, medya sitelerinde çeşitli yorumlar var olayla ilgili. Ortama genelde bir utanma hali, yer yarılsa da içine girsek havası hakim.Bu olayın bir Avrupalı kadının başına gelmiş olması geriyor hepimizi. Çünkü bu toplum kendi rezilliğinin gayet iyi farkında ama kendi rezilliğine şerbetlenmiş, böyle yaşamaya alışmış. Zaten her şey de iki günde unutuluyor. Yeter ki Avrupalı görmesin, duymasın bu rezil hallerimizi. Kol kırılsın, yen içinde kalsın.Ama Pippa’nın ölümü, kırık kolu en çirkin haliyle dünyanın gözüne soktu yine. Avrupalının karşısında bir kez daha rezil etti bu ülkeyi.Psikiyatrist Kerem Doksat, olayı münferit olarak değerlendirmiş. Herhangi bir Avrupa ülkesinde, ABD’de, hele hele Arap ülkelerinde de olabilirdi böyle bir olay demiş.Ben psikiyatrist değilim ama kadınım. O yüzden, bu olayın münferit bir olay olmadığını biliyorum.Şimdi dürüst olalım. Pippa Bacca üstünde gelinliğiyle İstanbul sınırlarından –hem de tek başına!- çıktığı andan itibaren, bu memleketin kadının ve de erkeğinin kafasından şu düşünce geçmedi mi: Üstünde gelinlikle otostop ha! Tecavüze uğra da gör gününü! Hatta Pakize Suda, Pippa’nın kaybolduğu ilk günlerde bu minvalde bir yazı yazdı. Ortak endişeyi dile getirdi.Çünkü bu topraklarda tecavüzün kaçınılmaz olduğunu, kadınımız da erkeğimiz de gayet iyi biliyor.Bu anlamda suçu Pippa’nın kendisine bile yüklemeye çalışanlar var. Sesli olarak dile getirmeseler bile, içlerinden Pippa’yı hayli saf ve aptal bulanlar, bu aptallığının bedelini canıyla ödediğini düşünenler var. Zaten psikiyatrist Doksat’ın söylediği de bu. Dünya böyle bir dünya iken, bu kadınların böyle tehlikeli bir maceraya neden giriştiklerini sorgulamak gerekir diyor.Oysa ben diyorum ki, suçu dünyanın düzenine yüklemek, bu ülkede var olan cinsel vahşetin kökünün kurutulmasını kafadan engelleyen bir düşünce yapısı. Dünya böyle bir dünya değil çünkü. Türkiye böyle bir Türkiye!İşte gerçekler:Bu ülkede cinsellik “doğal” bir şey olarak görülmüyor ve yaşatılmıyor, yaşanmasına izin verilmiyor. Bunun en büyük nedeni dini baskılar ve cehalet.Cinsellik –bırakın doğallığı bir tarafa- iğrenç bir günah olarak algılanıyor. “Kadın” da, “günah objesi”. Çünkü erkeği kışkırtan, cinselliğini ayaklandıran o. O yüzden kadını çarşaflamaya, türbanlamaya, gündelik yaşam içinde gözden uzaklarda tutmaya çalışıyor, şehvetten gözü dönmüş erkek.Şehvetten gözü dönmüş diyorum, çünkü cinsellik tıpkı yemek yemek gibi, su içmek gibi, tuvalete gitmek gibi doğal bir fonksiyon. Ama toplum bu doğallığı engelleyince, erkek gözü dönmüş şehvetiyle sap gibi ortada kalıyor. Bastırılmış doğallık, öfkeye düşmanlığa nefrete dönüşüyor.Kadınla erkeğin birbirlerine dostça, önyargısız yanaşabilecekleri ve insana yakışır ilişkiler kurabilecekleri ortamlar yok edilmiş.Çünkü –tüm az gelişmiş ülkelerde böyle bu- sömürü düzeni, insanların mutsuzluğu ve ketlenmesi üzerine kurulmuş durumda.Kadın açısından bakarsanız durum iyice içler acısı. Cinsellik ve kadın! Hah! Bu toplumda kadın için cinsellik demek, her an tecavüze uğrama korkusuyla yaşamak demek. Sokakta, evde her yerde taciz ediliyor kadın. Kocası bile tecavüz ediyor kadına.Çünkü tecavüz bu şartlarda “normal”den sayılıyor. Kadın sadece bir “araç” olarak görüldüğü sürece, “günaha kışkırtan, pislik dolu bir beden” olarak görüldüğü sürece, tecavüz “erkeğin hakkı” oluyor.Toplum ikiyüzlü. Tüm yasalar erkekten yana. Yasalar bir kadını tecavüzcüsü ile evlendiriyor. Tecavüzü evlenme ile aklıyor.Tecavüz sadece cinsellikte değil, hayatın her anında kendini gösteriyor.Parası olan parası olmayanı eziyor, hayvan gibi cipiyle trafiğe çıkan insan görünüşlü yaratık gördüğü her arabalı kadını sıkıştırıyor, mevkisi olan olmayanı sömürüyor. Türkiye hayli zamandır “kaba güce taban” bir toplum.Düzelme yolunda ise hiçbir umut görünmüyor. 2008 yılında hala töre denilen akıl dışı işlerle uğraşıyoruz. Gencecik kadınlar amcalarının, babalarının, ağabeylerinin tecavüzüne uğruyor, sonra da intihara zorlanıyorlar. İşte kadının Doğu’daki anlamı: Bir kullanımlık cinsel zevk ve sonra çöpe atılan bir beden… Hepsi bu.Yasalar kadını korumadıkça, tecavüzü cezası çok ağır bir suç olarak görmedikçe ne değişebilir?Sosyal yapı değişmedikçe bir arpa boyu yol almak mümkün mü?Bırakın alt kesimleri, köyleri kasabaları bir tarafa. Bu toplumda üniversitede okuyan, eğitimli, görünüm açısından Avrupai (!) erkekler bile “bekaret” diye boş bir işin peşine takılmışlarsa, evlenilecek kızlarla eğlenilecek kızları ayırmak için acayip yöntemler kullanıyorlarsa, kafalarındaki namus klişelerini yıkamıyorlarsa, tecavüz olaylarına dışlarından “yuh!” falan deyip içlerinden gizli gizli zevk alıyorlarsa, yetersizliklerini zor kullanarak ya da para gücüyle örtbas etmeye çalışıyorlarsa… Durum çok vahim demektir.Böylesine ikiyüzlü bir toplumda şehirli kadınların şizofren olmamasına şaşmamak gerekir. Ve kendilerini korumak adına, inanılmaz ikiyüzlü hayatlar sürdürmelerine….Biliyorum, Pippa olayı da unutulacak yarına kalmadan. Aman canım bir tane sapığın yaptığı iş hiçbirimizi bağlamaz diyecek erkek milleti. Aynaya bakılmayacak, vicdanlar şöyle bir silkelenmeyecek. Tecavüzcü Coşkun’un ya da Nuri Alço’nun canlandırdığı tipler (Nuri Alço’nun ya da Coşkun Göğen’in kendileriyle bir derdim yok, oynadıkları rollerden söz ediyorum burada) erkeklerin gizli kahramanları olmayı sürdürecekler. Gani Müjde’nin yazdığı senaryodaki “geline toplu tecavüz” sahnesine de her seyredişte kakır kakır gülünecek (zaten amaç da buydu, kimse itiraz etmesin!).Ölen öldüğüyle kalacak.NESLİHAN ACU
yunusss DİYOR Kİ, (18 saat önce)@agentforistanbulkonuya süper yorum getirdin. bi başkasınında gelip senin için bi kategori uyarlamasını bekliyorum. ya da dur ben uyarlıyayım be. misal, “konunun ortasına taş atıp atlayan olursa gocunur, atlamazsa kabul etmiş sayılır” görüşünü benimsemiş insan modeli. nasıl uydu mu?ya da benim gibi olmayanlar tü kaka..
—
agentforistanbul DİYOR Kİ, (17 saat önce)Ne oldu yunus yarana mı dokundum?
AgentforIstanbul, Acu’nun yazisi icin cok tesekkurler. Olayin ozunu cok iyi acikilamis!Sanatsiz yerde insan cehalete, cinayete ve siddete mahkumdur. Turkiye’yi cahl birakmak, acik hava cezaeveine cevirmektir.Fettoscu birisi gelmis tecavuzle korkutmaya calisiyor. Turkiye bu kadar cahil iste.
Turkiye de sanata verilen onem yokmus gibi bir durum ortaya cikiyor oysa sanat calismalari toplumlarin kendi yapilariyla alakali bir durumdur, her toplumun farkli bir sanatsal calismasi ve ona ragbeti vardir.Mesela; kamyon soforleri nu`suz sartsiz kayitsiz tartismasiz sanatsal insanlardir, begendigi unlu insanlarin ozellikle dansoz kiyafeti icindeki fotograflarini hayatinin yarisini gecirdigi arabasinin en guzide yerine, direksiyon sallarken goz temasi yapabilecegi en guzel yere asarlar, seksenlerde ciddi tiraji olan Tan gazetesi ise ozellikle sanatsal calismalarini her sayfada ayri birer hikayeyle yayinlayan onemli bir kapali poset gazetesiydi…Sanatsal calismalari yakindan takip etmek isteyen okurlarina sipesifik bir hizmet veren bu nostaljik gazetemiz, Turkiyenin sanat alemine yeni dusmus gelecegin populeritesini hak etmis insanlari kendi sanat camiasina layikiyla sansursuz sunmustur.Zaman degisti tabi…Halkin okur yazarlik orani egitim seviyesinin bir seksenlere gore cok ileride olmasi toplumun ve aydinlarin sanat anlayisini da degistirdi, uc film birden kusagi modern sanat anlayisini her ne kadar degistirdiyse de, biraz gec kalmis durumda… bu gec kalmis kizi ellemeyin kardesim, o daha buyuyecek calismasina sikis sokus sokacak, bu nedirki?bu konuda muasir medeniyetler olayi daha da asmis durumdalar, dunyayi etkileyen amerikan kulturu sanatin en cagdas asamasi olan porno kulturunu artik avrupa diskolarina, medya sektorune tasimistir. Artik eski porno yildizlari hakkinda anisal filmler belgeseller cekiliyor, dunyanin ilk porno filmi hakkinda cekilen belgesel film bugun Amerika da sanatsal bir calisma olarak goruluyor ve ozellikle sinema elestirmenlerinden tam not aliyor. Elalem sanatina halvetil hatunu canli canli soktu sen hala perdesini gosterip gostermeme derdindesin .Avrupali Soyluluk anlayisi ve avrupa sanati avrupali prenslerin a…. gostermesiyle baslayip, yakin cag da resmedilip televizyon caginda cekilip internet caginda yayinlanarak devam etmektedir, merak etmeyin Turkler ayak uydurur anam, bizim kamyona kiz binipte dul cikmayan var mi?
Ser-hus, daha fazla konusma istersen gorgusuzlugun cok fena siritiyor. Insan vucuduna bakmak asillerin pornosu degildi, ac bak Da Vinci 1500 lu insan vucudunun anatomisini nasil calismis, neden bu kadar kara cahil takiliyorsun ya, senin adina utaniyorum ben burada.Hic mi gormedin anatomi calisan ressamlarin eserlerini, internet elinin altinda! porno sitelere merakla girip cikan Turk milleti, NEDEN SANATA saldiriyor? Cunku kuccukken ailen ciplakligi o kadar fena bir sey olarak gostermis ki, kotu bir seyden ote insanin en yalin hali oldugunu kabullenmekte zorluk cekiyorsun. Kendi kendine egitemiyorsan bizim gorevimzi seni burada egitmek degil, bosuna vakit kaybettirme bu sersem sepet soylevlerinle. Ayrica konuya akillica yorumlar yapamayinca bana saldirman o kadar APTALCA ki gercekten beyin hucrelerin var mi diye supheleniyorum.
ser-hus’un yazacağını ben yazacaktım yorumu okurken ancak baktım ardından gelen yorumda yazılmış. hayret vallahi.- akşama ne yemek var- lanet olası fetocular- abi bana bir kilo dana kıyma versene ordan, yağsız tarafından-ya bırak allahını seversen. bu akp’yide…
modernizimden avangard a ,vive la nudisim,vive la plages naturistes.tabi bu cercevede kalbur zamanda 91000 dollar a satillan nu carla bruni fotosu hangi kefeye koymamiz gerekiyor,yahut On s’en fou deyip gecmeli mi .clc x erkek foto su yerlestirmisbizde elmenin diger yarisini tamamlayalimburdan yakal bide burdan yakson sefer de burdan
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.Tamam
yorumlar
nü olsun, çamurdan olsun, sansürleyeni dümdüz ederim falla! netekim paşamız başlatmış bu muhteşem sanatı, devam ettirecekleri durduranın alnını karışlarım leyynn!
Insan vucudunu normal yani ciplak haliyle cizilmesi onbinlerce yil oncesinden gunumuze gelmistir; bunu bir pasa’ya atfetmen cehaletini bu kadar somut bir sekilde dile getirebilirdi.
cehaletini toyra yesin kuduzfaşist.
Bu da Gaziantep’in ne kadar GERI VE YOBAZ oldugunun ispati:2007 Türkiye’sinde çaput sansürü!!! Çıplak kadın resimlerini nasıl kapattılar?
Anlasildi, hafif ahalisine Sanat-101 dersi lazim, yoksa bazilari evrimlesemeyecek:
Modigliani, Reclining Nude, 1917
Renoir, Nude or Nude Seated on a Sofa, 1876
Renoir, Nude or Nude Seated on a Sofa, 1876
illa cıbıldak olacak yani. insan giyinikken hüznü sevinci kini vs. yansıtamıyor mu. cıbıl olmasının esprisi ne?sırf ilgi çekmek için bu ayaklar. nü sanatsa gidin erotik web sitelerini gezin.
Picasso, Blue Nude, 1902.
Yunusss, Sanata ulasimin olmadigi icin onyargilisin. Guzel Sanatlarda insan vucudunun cizimi ile gunumuz popluler erotik sanat arasindaki farki bilmiyorsun. Eger farkindaysan bu resimler gecen yuzyildan, hatta 1800lu yillardan kalma. Modeller de bugunun erotizm satandartlarina hic ama hic uymuyor. Umarim onyargilarini yenme ve ufkunu gelistirme firsatin olur.
Da Vinci, Leda and the Swan, 1510 – 1515
Mesela Yunusss, Grek mitolojisinden ilham alan Leonardo Da Vinci’nin “Leda ve Kugu”sunda, Leda, Sparta kralicesini, kugu da Grek tanrisi Zeus’u sembolize ediyor. Her resimin bir hikayesi var, bundan emin olabilirsin. Sadece Sanat gorgusunun sana ulasimi yok ve o yuzden yabanci geliyor. Bu cok dogal cunku, baski ve sansurle yasanan bir ulkeye dogdun.
Ingres, The Turkish Bath, 1862
Matisse, Blue Nude, 1952
Da Vinci, Vitruvian Man, 1487.
benim ufuk kolay kolay kaldırmaz bunları. (Bursa’dan selamlar)
nu sanattan anladığını iddia edenlere ne anladıklarını sormak istiyorum. samimiyim bu konuda.
Ufkun kaldırır mı bu konuyu arkadaşım?
sen senin ufkunu yaz ben benimkini. yiyorsa! hahaha basit şey seni! ağır mı takılıyorsun sen bu ortamlarda? ha? hahaha
Ufopilotu, bu gercekten yerinde ve guzel soru icin seni tebrik ediyorum.Tum sanat eserleri gibi ciplaklik da yoruma aciktir. Aslinda ciplak insan resmine bakarken, sanatcinin anlatmak istedigi ve bizim gordugumuz farkli seyler olmasi cok normaldir. Ama eger baktigimiz tabloda bizim ne dusundugumuzu degil, sanatcinin mesajini aramak bile basli basina bir beyin egzersizidir. Hepimiz nudist kampinda yasamadigimiza gore, elbette bize tablodaki goruntu basta shock edici gelebilir. Ama bir sure sonra, kendi onyargilarimizi asarken farkina varacagiz ki, insan ciplak haliyle en korumasiz, en oldugu gibi ve en yalin halidir. Tipki annesinden yeni dogmus bebek gibi saklayacagi cok az sey vardir. Ciplaklik, insani oldugu haliyle tasvir ettiginde, insan olarak gosteren tek halidir. Giysiler insanin gercek korkularini, vucut isaretlerini kapayan bir engeldir. Ciplak bir insan resimi, tum insanlarin, din, dil, irk farketmeden, herseyden once INSAN oldugunu ve insanligin da ayni ruh hallerini paylastiklarinin gorsel ispatidir.Yani eger onyargilarimizi yenerek bakabilirsek, sanatcinin mesajina ulasabilirsek gercekten ufkumuz genisler ve cevremizdeki insanlari anlama yetenegimiz de gelisir.Ufopilotu, humanizmin kitabini yazan bir ulkede yasadigin icin bu cevabi benden daha iyi bilirsin eminim. Yoksa buraya ugra senle bir Courtauld, National Gallery ve Tate modern turu yapalim bu yaz!
Kim istiyorsa gitsin, baksın, ufkunu genişletsin. Sansür uygulanmasın ama nü resimlere “Türk Sanat”ı falan diyerek benim, dedelerimin, atalarımın ruhları binbir eza ve cefaya maruz bırakılmasın. Türkler hiçbir zaman nü resimlerle “sanat” icra etmemiştir, bizim sanatımızın dahi bir gayesi, hedefi, insanlara faydalı bir tarafı vardır. Bunları bilmeyenler, anlamayanlar, bunları anlayacak ufka erişememiş ulusalcı batıcıların, (!) Batıda icra edilmiş, edile gelmiş “sanatı” Türk sanatı diye yutturmaya çalışması beyhudedir, muazzam bir çarpıtma örneğidir.Burada aslında kendilerine reva gördükleri kültür kodlarının kırıntıları mevcut. Kendilerine Türkçü, Ulusalcı, bilimum anti-Batıcı sıfatları yakıştıran güruh, aslında şekilci Batıcılardan ibarettir. İşte biz bu yüzden hep Anadolu insanı diyoruz, ve diyeceğiz…
Turk SANAT cevresinin ORTASINDAYIM, buna Guzel Sanatlar Fakultelerinden yillarca resim sergisi acmis degerli sanatcilarimiza dahil, cogu da halis muhlis ANADOLULU; senin gibi Anadolu ‘dan bahsedip bagda ,bahcede, tarlada calismamis insanlar degiller; senin gibi GORGUSUZ degiller; cogunlugu kadin ve erkek nude leri calisiyorlar; modern Turk milletinin senin gibi YOBAZ cahillerle kaybedecek vakti yok.
Sizin gibi tiplerin “modern”likten, “batılılık”tan, “muassır medeniyet”ten anladığı bu zaten.. Kendilerini sürekli aşağılık sanan, sömürgeleştirilmiş beyinler… Sebebi de çok basit: Kendi öz varlığını, öz kültürünü inkâr etmiş, kendi tarihine küfretmeyi hüner sayan insan muhakkak ki bir taraflara yamanmaya çalışacaktır.Anadolum, oradan buradan aşıran, ona-buna bakarak icra edilen sözüm ona sanatçıların da fevkinde, kendi kültür, medeniyet ve ilim potasında yoğurduğu sanat anlayışı ile de gelecektir. Hiç süpheniz olmasın.Sizin gibi şekilci batıcıları, “çaput modernci”lerini o zaman göreceğim.Neyse ikimizin sözleri de beyhude. Herşey zamanla anlaşılacak…İsraf-ı kelâma ihtiyaç yok..
Lüzum üzere eklemem gerekti:”Anadolulu” olmanın temel kriterini bağda bahçede çalışmış olarak görmek en hafif ifadeyle zekâ yoksunluğudur. Biz Anadolulu derken bahsettiğimiz, nerede çalıştığı değil a benim cancağızım, fikir, ideal ve gaye olarak geçmişiyle barışık, dünyaya kendi değerler bütünüyle yepyeni bir alternatif getirebilecek fedakar bir gruptan, milletten bahsediyoruz. İster bahçede çalışsın, ister üniversitede, ister adliyede, ister mülkiyede, bahsedilen hedefte tek millet…
Bir yok ol da Anadolu milleti ilerlesin, senin fikrini soran olmadi Arapci ozentisi. Sen hayatinda kac defa muzeye, sergiye, konsere gittin acaba. Sen kendi milletinin sanatindan nefret eden, kafasi ters yonde bakan bir cehalet abidesisin. Karsinda kokune kadar Anadolulu bir kadin duruyor. Bunu elbette kaldiramiyorsun, sen nire, Anadolu devrimi nire! Guya bizi lafa tutarak vakit kaybettirecek…
Yukarıdaki saptamalara verilen cevap ortada…Gerek yok, biz konuşmayalım, bırakalım da zaman hükmünü versin..
😀 Sen niye dellendin şimdi. Ben senin ufkun dar felan demedim ki, ne alındın sen. Bunu ufuk meselesi yapmalarına takıldım sadece.Şimdi Clicia’nın yaklaşımında temel objeyi değiştirmek istedi canım. Ben de bir başka sanat üzerine aynı yaklaşımda bulunmak istiyorum:+13(Yazının bundan sonraki kısmı midenizi bulandırabilir. Tiksinme özelliği olanlar, yemek yiyenler, hamileler yada 13 yaşından küçük veletlerin okuması sakıncalıdır.)Tüm sanat eserleri gibi bok‘un da (tıp dilinde: faeces; yada latince: fǽx) sanat açısından kullanımı yoruma açıktır. Performans sanatlarında bokluk, en sık kullanılan materyaldir. Aslinda bok (fæx) resmine bakarken, sanatçının anlatmak istediği ve bizim gördüğümüz farklı seyler olması çok normaldir. Sonuçta yediklerimizin bir sonucu, ussal çıkarımıdıdr bok dediğimiz suje. Hepimiz bok çukurunda yasamadigimiza gore, elbette bize tablodaki goruntu basta shock edici gelebilir. Ama bir sure sonra, kendi onyargilarimizi asarken farkina varacagiz ki, boktan haliyle insan, en korumasiz, en oldugu gibi ve en yalin halidir. Tipki annesinden yeni dogmus bebeğin, annesinden emdiği sütü en yalın haliyle bezine bırakması gibi. Bok, insana ait olan en doğru anlatım şeklidir. İnsanı oldugu haliyle çıkardığında, insana ait biyolojik verileri en gerçekçi gosteren sanatsal yapıttır. Kolzetler ve sifonlar, insanin gercek hastalıklarını, vucut yapılarını, psikolojilerini ve diğer donöre ait verilerini .iç eden karanlık dehlizlerdir. Bir insanın bok resmi yada usta bir laborantın itinalı çalışması ile sunduğu bok tahlili, tum insanlarin, din, dil, irk farketmeden, herseyden once INSAN oldugunu ve insanligin da ayni ruh hallerini paylastiklarinin gorsel ispatidir.Çıplaklık ile sanatı başlı başına ele alacak olursanız başınıza gelecek “aha budur.” 🙂 Sanat ve çıplaklık aydınlanma fikri ile felsefi anlamda temellendirilmiştir. Dolayısıyla bunu o geniş bağlamdan koparıp bir şeyler anlatmaya çalışırsanız da sonuçta pek birşey elde edemezsiniz. Bu konuya dalarsak da sanırım 200. ahkama doğru yelken açıp yazı konusunun kilitlenmesi ile muhabbete son veririz. Şimdilik bu muhabbeti kısa keseyim. Midesini bulandırdıklarım için de özür dilerim. Ama girişte uyarıyı çakmıştım ne de olsa.Yukardaki yazının Clicia’ca hali:Tum sanat eserleri gibi ciplaklik da yoruma aciktir. Aslinda ciplak insan resmine bakarken, sanatcinin anlatmak istedigi ve bizim gordugumuz farkli seyler olmasi cok normaldir. Ama eger baktigimiz tabloda bizim ne dusundugumuzu degil, sanatcinin mesajini aramak bile basli basina bir beyin egzersizidir. Hepimiz nudist kampinda yasamadigimiza gore, elbette bize tablodaki goruntu basta shock edici gelebilir. Ama bir sure sonra, kendi onyargilarimizi asarken farkina varacagiz ki, insan ciplak haliyle en korumasiz, en oldugu gibi ve en yalin halidir. Tipki annesinden yeni dogmus bebek gibi saklayacagi cok az sey vardir. Ciplaklik, insani oldugu haliyle tasvir ettiginde, insan olarak gosteren tek halidir. Giysiler insanin gercek korkularini, vucut isaretlerini kapayan bir engeldir. Ciplak bir insan resimi, tum insanlarin, din, dil, irk farketmeden, herseyden once INSAN oldugunu ve insanligin da ayni ruh hallerini paylastiklarinin gorsel ispatidir.
Eğer Türk sanatının batı özentisinde olduğunu düşünüyorsanız bu başka bir tartışma konusudur.Sanat yaşama yön veren etmenlerdendir. Ticaret ise sanata yön verenlerden olabilir. Sizce ipek yolu o dönemde avrupanın sanatına ve fikrine hiç mi yön vermedi (Birçok örnek verilebilir ilk aklıma gelen). Sosyal yada ticari ilişkide bulunulan kültürlerle sanat ve fikir dünyasında alışveriş kaçınılmazdır.Türk sanatı göçlerle beraber zaten birçok kültürle gelişerek, değişerek bugüne gelmiştir. Eğer bugünkünü beğenmiyorsanız hangi dönemi uygun görürsünüz?Günümüzde sanatın giderek globalleşmesini mevcut akademik yapıyla alakalı olduğunu düşünüyorum. Tüm dünya için geçerli olduğunuda!Sansür ise bambaşka bir konu! İstismarlar dışında asla kabul edilemeyecek bir konu..
Allah’a inananların, nü resmedildiğinde, durup bir kez daha düşünmeleri gereken bir konu var aslında: tuvale resmedilenin mükemmele yakın olup olmaması mevzusu kadar sanatçının bileğini ve dimağını ne kadar konuşturabildiği de tartışmaya açıktır aynı zamanda! yani aslında tabloda gördüğünüz ürün kadar, ürünü işleyen bilek ve dimağın kabiliyetidir de önemli olan.sanatçı, Tanrı’nın yarattığını tekrardan resmetmeye çalışarak o mükemmelliği kendi ruhunda kendi bünyesinde yakalamaya çalışır. Tanrı’nın kendisine bahşetmiş olduğu kabiliyeti gösterebileceği en son nokta bir insan vücudunu resmetmektir bana kalırsa… çünkü bir insan vücudunu hiçkimse bir Tanrı kadar anlamlı resmedemez. sanat, mükemmeli aramaktır. resim öğrencisinin önünde bir model dururken, o öğrencinin aklında sadece kendi yeteneğini bileylemek yatar.çünkü bir resim öğrencisi bilir ki; herhangi bir objeyi resmetmekten çok daha zordur insan vücudunu resmetmek.nü resmetmek aslında bütün mükemmelliğin tekrar tekrar tuvale yansımasına aracılık etmektir bir bakıma… o mükemmelliğe ulaşamadığını bilerek üstelik. Tanrı’nın insan vücuduna vermiş olduğu şekil ve anlam bütünlüğü, bütün o ifadeler iki boyutlu bir ortama yansırken hele, en zorudur, bütün bunları başarmak, başarmaya çabalamak.sanatçının içindeki ateş bu yüzden sönmeden yanar, siz onu ne çaputla ne de başka bir şeyle söndüremezsiniz zaten. çünkü o, ona Tanrı vergisidir.
Anthro, benzetmen cok ilginc olmus, sende cevher var!Ancak, ciplaklik konusunun bir “problem” haline getirilmesi, EsrikGemi arkadasin de degindigi gibi, devrimize ait bir ozellik. Su anda Arap seyhleri tarafindan sponsorlugu yapilan projelerle “gelistigi” sanilan bir ulkenin vatandasiyiz. Onlarin kultursuzlugu, kendini bilmezligi bize mi mal edilmek zorunda?Biz kendi kulturumuze, ozellikle Anadolu’nun kulturune neden uzak durmak zorundayiz? Her ciplak figurlu eseri Bati’ya mal etmemenizi asagida, Anadolu’nun en onemli figurune bakarak bir daha dusunmenizi istiyorum.
Ana Tanrica Figuru, Catal Hoyuk, Neolithic
Evet yukaridaki figure iyi bakin, cok iyi bakin ve neden yabanci yardimi olmadan Neolithic Anadolu Kulturunu arastirmaktan aciz oldugumuzu anlayin. Anlamak icin su websitesine tiklamaniz lazim.Neden Catal Hoyuk bir Turkiye Cumhuriyeti projesi olamadi? Neden sahip cikamadik Anadolu’nun tarihine, sanatina? Cunku hala icimizde bizi ilerlemememizi, kendimizi bilmememizi, vatanimizi ve insanligimizi anlamamamizi isteyen, gercekleri red eden YOBAZ kafalar dolastigi icin.
Bırak cilicia bunları, sergileri kapatırlar, orda burada nü resimlere laf sokarlar bin bir türlü teranelerle, ama ortalıkta kimse olmadığında porno sitelerde fink atarlar, bastırılmış cinsellikleri görücü usulü ile ya büyükleri (cemaat canım) ya da aileleri bunlara partner bulana kadar iyice tavan yapar, ha dersin ki sonra azalır mı, nerdeeee… Bastırılmış cinsellikleri her türlü rezilliği yapmaya müsaittir sonra da sanat olarak ifade edilmiş her şeye kısa bir kulp takarlar “günah” yedik canım yedik…
Sana katiliyorum AgentforIstanbul. Bu insanlar cocukken muzelere, sergilere gitselerdi, ciplaklik bir ayip, gunah degil bir insanlik hali olarak anlasilsaydi, bu ulkede prnografiye bu kadar merak olmazdi. Dunyada en cok “seks” ve “porn” kelimesinin arandigi ulkeler Pakistan, Arabistan ve Turkiye gibi ulkeler. Cunku ciplaklik ve seks bir insan otesi durum olarak teshir ediliyor, sanki kendilerini leylek getirdi! Bu sitede yazi yazan cogu 30 yas ustu yetiskinlerin birak cinsel tecrubeyi, yakindan ciplak bir insan gordugunu sanmiyorum. Bu gercekten cok anormal bir durum! Bir ulkeyi toptan psikoza sokmak icin yeterli bir nedendir. Sonra da coz cozebilirsen, kadina siddeti, tecavuzu, femicid’i, cocuk istismarini.
@agentforistanbulkonuya süper yorum getirdin. bi başkasınında gelip senin için bi kategori uyarlamasını bekliyorum. ya da dur ben uyarlıyayım be. misal, “konunun ortasına taş atıp atlayan olursa gocunur, atlamazsa kabul etmiş sayılır” görüşünü benimsemiş insan modeli. nasıl uydu mu?ya da benim gibi olmayanlar tü kaka..
neden ki Yunusss, agent gayet isabetli bir yorumda bulunmus. Pornografi tuketimi, cogu cinsel problemler ve suclar insanin kendi vucudunu tanimamasindan ve ciplakligin tabu edilmesinden kaynaklaniyor. Sanatin oldugu yerde pornografi tuketimi en aza indirgenir. Pornografi, insanin cinsel reflekslerini ifade edemedigi anda tukettigi en ilkel gorsel uyarim aracidir. Pornografi bastirilimisligin, utancin sebep verdigi bir tuketim aracidir. Bunun teshisini koymak nasil “konunun icine tas atmak” oluyor, anlayamadim.
Diyorum. Nu resmi aydınlanma felsefesinden ayrı değerlendirmek, anca futbol fanatikliği gibi kabul yada reddetmeyi gerektirir. Hayır efendim, bu sadece var olanın yada Allahın yarattığının resmedilmesi ve evreni anlamanın ötesinde birşey. Merkezinde insan odaklı olan bir şey. Çıplaklıkla “bok” kavramını işte bundan dolayı yer değiştirdim. Sadece birşeyin tabiatının resmedilmesi gibi algılamadaki absürdlüğü absürd bir şekilde belirtmek istedim. Bu kadar yalın değil. Sanatın insan üzerindeki etkisinin yalın ve basit olmadığı gibi. Sanat insanın evreni algılayışı ve bunun tezahürü, sunumudur. Bir algılayıştan beslenir, daha sonra ise algılayışların çeperini, sınırlarını zorlar.Çıplaklığın algılanışı ve sanata uygulanışı da her zaman var olagelmiş bişeydir ama bu o toplumun değer yargıları ve cinsellik algısı ile alakalı da birşeydir. 12. yy.’da avrupadaki çıplak romalı heykellerini toprak altına gömen (hatta adeleli romalı figürlerinin “pipi”sini koparan) Türkler değil Romalılardı. Çünkü o dönemin değer yargılarına ve skolastik felsefeye uymayan birşeydi. Şu an ki algılayışa göre ise Antik Roma ve Yunan kadar olmasa da batılı anlayışa göre gayet doğal. O dönemde eşcinsellik de bugünden çok daha doğal algılanabilirdi. Hatta düşmanını esir edip kazıklara çakarak öldürmek de doğal algılanabilir şeylerdi. Dönemin paradigmaları bunu vahşi görmene aykırı idi. Çünkü dayandıkları felsefi temel başka.Dolayısıyla bunu ufkun alması yada almaması gibi bir bakışla algılamaya çalışmak yetersiz bir söylemdir.
Haklisin Anthro ama unuttugun bir nokta var. Cogunlukla gecmisini hatirlamayan insanaar icin hehangi bir objeyi tabulastirmak daha kolaydir. Ama biz bugunun teknolojisi ve dunya bilgisi ile, insanligin binlerce yildir yasamakta oldugunu dusundugumuz bir “gecmisi unutma” uykusundan uyanmiz vaziyetteyiz. Insanligin her devirde baska tabulara tabi oldugunu gorecek kadar bilincliyiz. Artik bu devirde elimizde hafizayi koruyan teknoloji varken, hafizamizi kazilarla, bilimsel arastirmayla bu kadar tazelemisken, yani adeta karanlik bir evin tum isiklarini yakabilecek kapasitedeyken, ortaligi karanliga gomme luksumuz yok artik. Insanligi oldugu gibi kabullenmeliyiz. Gecmisteki tabulari bugun aynen uygulayamayacak durumdayiz. Ufuk gelismesi ile ilgili kastim budur.
Evet. Ben de zaten gördüğüm, üzerinde konuştuğum(uz) konuyu, arkaplanını da dikkate alarak anlamaya çalışalım dedim onun için. Bunun bir tabu olduğunu inkar etmedim. Zaten bu tabunun olumlu yada olumsuz olduğunu da söylemiyorum. Tabuyu bağlı olduğun paradigmalar ışığında algılarsın diyorum. Dolayısıyla bir nude artist nasıl kendi paradigmaları ve algılayışı ile bunu doğal algılıyorsa yada polinezya’daki ilkel bir kabile veya herhangi bir nudist kampda yaşayan insanlar bunu nasıl doğal görüyorsa bunu doğal görmeyenler de kendi paradigmaları ve cinsellik algıları gereği haklı ve normal algılanmalıdır. Hatta afrikalı kanibalist bir kabilenin ele geçirdiği esiri yemesi dahi yanlış olarak algılanmamalı, bu bir durumdur. Kafandaki tabularla buna yaklaşırsan ‘O’nun algıladığını algılayamazsın.Sonuçta demek istediğim şu: Nasıl bunu (nudism’i) kabul edilemez görenlerin kafasında buna karşı bir tabu varsa senin kafanda da bunu kabul edemeyenlere karşı benzer bir tabu var. Bunu algılamakta zorlanıyorsun, kendince haklı olarak tuhaf karşılıyorsun, buna itirazım yok. Ama sonuçta tabular yok edilmiyor, sadece şekil değiştiriyor yada düzeyi düşürülüyor. Ama hepimizin tabuları vardır. Bu da kötü yada yanlış değildir. Sadece bir vakıadır. (misal: ensest tabusu. hoşlanmazsan karşı koyarsın. kişisel tercihtir.)
Ne oldu yunus yarana mı dokundum?
Anthro sana cogunlukla katiliyorum, cok haklisin. Baskalarinin tabularini normal karsiliyorum, bakiniz Yunusss’la olan diyalogum. Yunusss ve ufopilotu cok guzel sorularla geliyorlar, onlarla tartismak buyuk zevk, senin yorumlarini okumak da oyle. Ancak Muhalif F**ckwit isi kimlige, tarihe hakaret boyutlarina tasiyip sacma sapan yobaz soylemlere bogunca is degisiyor.
O zaman keyifle uyuyabilirim artıkın :)Sen de çok güzel kafamı ve zihnimi zorlayacak şeyler söylüyorsun. Zihnimi tahrik ediyosun. Daha önce de dediğim gibi ben de ondan dolayı memnunum. Kafamdaki tabuları şekillendirmeme yada gerçekleri oluşturmama çok faydası oluyor bunların.Son günlerdeki beni düşünmeye en zorlayan insan olduğun için sağol.(çok iiiirenç nezaket tripleri aslında bunnar 😀 )
—
savımı doğruladığın için teşekkür ederim 🙂
Dokundu dokunduuu, o yüzden kaşınman…
AgentforIstanbul, Acu’nun yazisi icin cok tesekkurler. Olayin ozunu cok iyi acikilamis!Sanatsiz yerde insan cehalete, cinayete ve siddete mahkumdur. Turkiye’yi cahl birakmak, acik hava cezaeveine cevirmektir.Fettoscu birisi gelmis tecavuzle korkutmaya calisiyor. Turkiye bu kadar cahil iste.
Turkiye de sanata verilen onem yokmus gibi bir durum ortaya cikiyor oysa sanat calismalari toplumlarin kendi yapilariyla alakali bir durumdur, her toplumun farkli bir sanatsal calismasi ve ona ragbeti vardir.Mesela; kamyon soforleri nu`suz sartsiz kayitsiz tartismasiz sanatsal insanlardir, begendigi unlu insanlarin ozellikle dansoz kiyafeti icindeki fotograflarini hayatinin yarisini gecirdigi arabasinin en guzide yerine, direksiyon sallarken goz temasi yapabilecegi en guzel yere asarlar, seksenlerde ciddi tiraji olan Tan gazetesi ise ozellikle sanatsal calismalarini her sayfada ayri birer hikayeyle yayinlayan onemli bir kapali poset gazetesiydi…Sanatsal calismalari yakindan takip etmek isteyen okurlarina sipesifik bir hizmet veren bu nostaljik gazetemiz, Turkiyenin sanat alemine yeni dusmus gelecegin populeritesini hak etmis insanlari kendi sanat camiasina layikiyla sansursuz sunmustur.Zaman degisti tabi…Halkin okur yazarlik orani egitim seviyesinin bir seksenlere gore cok ileride olmasi toplumun ve aydinlarin sanat anlayisini da degistirdi, uc film birden kusagi modern sanat anlayisini her ne kadar degistirdiyse de, biraz gec kalmis durumda… bu gec kalmis kizi ellemeyin kardesim, o daha buyuyecek calismasina sikis sokus sokacak, bu nedirki?bu konuda muasir medeniyetler olayi daha da asmis durumdalar, dunyayi etkileyen amerikan kulturu sanatin en cagdas asamasi olan porno kulturunu artik avrupa diskolarina, medya sektorune tasimistir. Artik eski porno yildizlari hakkinda anisal filmler belgeseller cekiliyor, dunyanin ilk porno filmi hakkinda cekilen belgesel film bugun Amerika da sanatsal bir calisma olarak goruluyor ve ozellikle sinema elestirmenlerinden tam not aliyor. Elalem sanatina halvetil hatunu canli canli soktu sen hala perdesini gosterip gostermeme derdindesin .Avrupali Soyluluk anlayisi ve avrupa sanati avrupali prenslerin a…. gostermesiyle baslayip, yakin cag da resmedilip televizyon caginda cekilip internet caginda yayinlanarak devam etmektedir, merak etmeyin Turkler ayak uydurur anam, bizim kamyona kiz binipte dul cikmayan var mi?
nü sanat ticari fiyasko oldu.
Ser-hus, daha fazla konusma istersen gorgusuzlugun cok fena siritiyor. Insan vucuduna bakmak asillerin pornosu degildi, ac bak Da Vinci 1500 lu insan vucudunun anatomisini nasil calismis, neden bu kadar kara cahil takiliyorsun ya, senin adina utaniyorum ben burada.Hic mi gormedin anatomi calisan ressamlarin eserlerini, internet elinin altinda! porno sitelere merakla girip cikan Turk milleti, NEDEN SANATA saldiriyor? Cunku kuccukken ailen ciplakligi o kadar fena bir sey olarak gostermis ki, kotu bir seyden ote insanin en yalin hali oldugunu kabullenmekte zorluk cekiyorsun. Kendi kendine egitemiyorsan bizim gorevimzi seni burada egitmek degil, bosuna vakit kaybettirme bu sersem sepet soylevlerinle. Ayrica konuya akillica yorumlar yapamayinca bana saldirman o kadar APTALCA ki gercekten beyin hucrelerin var mi diye supheleniyorum.
Da vinci gec kalmis guzelim, insan vucudunun anatomisi avrupadan cok once kesfedilmisti zaten…tip alaninda altin cagini yasarken dogu, avrupa seytan diye kadin yakiyordu.Turk milleti sanata degil, heykellere saldirir, burunlariyla oynar, biyik cizer, uzerine oturup atcilik oynar…Gicik bir milletiz biz, sevmiyoruz tastan adamlari…
Taştan putlardan vazgeçtiniz ok, yeni putlarınız kanlı canlı artık fettoş ve taeyyeap…
Her tartismayi neden Fettullah Gulen ile tayyip Erdogana getiriyorsun anlamiyorum:) hayir zamaninda adamlarin yurtlarindan atildik, yeminlen savunmak istemiyorum adami ama zorla sevdireceksiniz bana…
tüm insanlıık alemini sevin, adam kayırmayın
kop seni bile seviyom lan ben:)
hadi lan sahi mi diyon
ser-hus’un yazacağını ben yazacaktım yorumu okurken ancak baktım ardından gelen yorumda yazılmış. hayret vallahi.- akşama ne yemek var- lanet olası fetocular- abi bana bir kilo dana kıyma versene ordan, yağsız tarafından-ya bırak allahını seversen. bu akp’yide…
“telif hakkı” bana aittir, bu hakkı denilen herifi köle gibi çalıştırmayan vahşigapitalisttir. bir gün herkes fethullahçı olacak!
Nerede kalmistik, evet…Once birkac erkek nude calismalari ekleyelim. Tarihlere bakin lutfen:
Da Vinci, Anatomy of a Male Nude, 1504 – 1506
Picasso, Young Nude Boy,1906
Matisse, Male Nude, 1900
modernizimden avangard a ,vive la nudisim,vive la plages naturistes.tabi bu cercevede kalbur zamanda 91000 dollar a satillan nu carla bruni fotosu hangi kefeye koymamiz gerekiyor,yahut On s’en fou deyip gecmeli mi .clc x erkek foto su yerlestirmisbizde elmenin diger yarisini tamamlayalimburdan yakal bide burdan yakson sefer de burdan