Baslik ne diyor : Yusuf ‘İslam’ reformuAslinda baslik, anlatim olarak basli basina bir katliam ama, ne demek istedigi acik, Yusuf Islam’in Islam dusuncesinde yaptigi “reform”dan bahsediyor. Not dusmus bir de, “Müslüman olunca gitarını bırakan Cat Stevens yeniden müziğe döndü”. Bunun gercekten daha cok can dundar’in kafasinda olusturdugu bir dusunce olduguda yaziyi okuyunca anlasiliyor. Hiç eski plaklarını, şarkılarını ya da gitarını özleyip özlemediğini sordum.”Hayır” demedi.”Pek özlemiyorum” dedi.Nitekim sonunda yeniden gitarına dönecekti. Gelelim reform kismina, Yusuf Islam’in mevcut islam duzeni icin zerre kadar, su soyle olmali , bu boyle olmali diye bir yorumu yok. Eger Can dundar baslikta anlatmak istedigi, Yusuf Islam ‘in Islam’a inanmasinin ondaki reform oldugu idi ise, Cat Stevens’in Islam reformu olayi anlatirdi bu degil, o yuzden ondan bahsettigini pek sanmiyorum. Dahasi “Once muzik vardi, din yoktu, sonra din geldi muzik yoktu, sonrada hem din hem muzik var” sozlerinin, “herkes sonunda dinsizlige doner, o da basta diretti ama sonunda dinsizlige donuyor” demek istemesi, yusuf islamin, dogru tercume edebildiyse can dundar, sozlerinden alakasiz bir yorum, tarafli bir bakis oldugu besbelli.Ozetle, Can Dundar, cok paralar kazanmis bir pop starin, bir cok diger dini arastirip, sonunda Islam’da karar kilmasini, “laik” kisiligine yedirememistir. Yusuf Islamin aciklamalarini demogojinin allahini yaparak, ‘entel’ okuyucularina, aslinda Yusuf Islam’in Islam’i secse bile sonunda kendileri gibi “laik” olacagini yutturmak istemektedir. Yutanlarin oldugu da asikardir.
Never discuss with a stupid. He will take you to his level, and beat you with his experience.
oku oku şeyhin gibi‚ eşşek olma!virgül neymiş bilmeden makale okumamak lazım!Oradaki resim Yusuf İslam’ın vesikalık fotoğrafı değil peace train‘nin kapağı.Yazıdan Can Dündar “Yusuf İslam reform yapmış İslamda” diyor gibi bir özet çıkartmak neden bilmem kimlerin tefsirinde ısrar edildiğini açıklıyor olsa gerek. Hocamıza sormadan yorum yapmayalım bundan sonra.
Ozur dilerim, oncelikle hocama degil ama sana sormadigim icin ahkam kesmeden once, once sana danisiliyor herhalde. Ukalaliktan nefret ederim. Ben o ozeti yazidan degil basliktan cikardim, zaten basligin da o anlama geldiginden eminim. War Child’in iraktaki cocuklar icin kaset cikartacagini duymustum ama bunda Yusuf Islam’in yer alacagini bilmiyordum, nitekim gercekten pop mu ilahi mi oldugunu da bilmiyoruz yusuf islam’in parcasinin. Bir ikincisi, Can Dundar, her ne kadar artik Yusuf Islam’in muzige dondugunu anlatmaya calissa bile, aslinda Yusuf Islam’in sozleri bu tip bir projenin onun islam anlasina ters olmadigini gosteriyor. Ortada “reform” yani degisen bir dusunce yok. Kime ne anlatiyorum ki, Can Dundar olsun, diger ‘entellektuel’, (virgul) ‘laik’ kesim olsun Islam’la barismak zorundalar. Eger bunu basaramazlarsa, cocuklari belki torunlari, ellerinde mum ile ‘din’ olgusunu arayacaklar bir gun hic supheniz olmasin.
Never discuss with a stupid. He will take you to his level, and beat you with his experience.
Bunun samimi bir yanlis anlama olmadigini dusundugum ve kelime dagarcigimda bunu anlatan daha sert bir kelime olmadigi icin sectim, umarim tatmin etmistir seni, degistirdim zaten, ayrica yanlis anladigimi, hatta gtumden anladigimi da dusunmuyorum.
Never discuss with a stupid. He will take you to his level, and beat you with his experience.
bahsi geçen reform islamda değil zaten Yusuf İslamda. İlk başta müziği nasıl algıladığını sonra müziğe bakış açısının nasıl değiştiğini kendi anlatıyor orada.Din filtresiyle olaylara bakarsan böyle daha elindeki mumu göremezsin.
Degisen, yusuf islam degil, eger ahkam’imi anlayabilseydin, bende onu anlatmaya calisiyordum zaten. Can Dundar anlasilan, bir kere roportaj yapmis zati muhteremle, orada anlatmis anlatacagini. Can Dundar yusuf islam’daki reform’u yusuf islam’in aciklamalarindan yola cikarak anlatmiyor. Zaten eger bu konusmalardan yusuf islam’in degil, cat stevens’in dusuncelerinde degisme oldugu cikar. Yusuf Islam , islam’i kabul etmis hali oluyor o acidan…
Never discuss with a stupid. He will take you to his level, and beat you with his experience.
Kafam karisti, reform iyilestirme anlamini da icerir. Yazisina “Yusuf ‘Islam’ reformu” basligi atti diye Can Dundar’in din propagandasi yaptigini mi dusunmeliyim yoksa?”Önce müzik vardi, din yoktu. Sonra din geldi, müzik yok oldu. Simdi hem din var, hem müzik…” sozlerinden “Al iste sonunda yine dinsiz olacak” sonucuna varabilen laik entellerin olabilecegini hic sanmiyorum, eger olursa da mazur gorun ama ben onlara “salak” demeyi yegliyorum. Evet, sizin de tespit ettiginiz gibi Yusuf Islam din ve muzigin bagdasmadigini ifade etmemis, bilakis ornekler vererek uyum icinde oldugunu belirtmis, yalniz kendisine o gune kadar asilanmis olan ticari muzik anlayisini reddetmis. E, bu album de baris icin hazirlandigina gore, dusunceleri ile celistigi iddia edilemez, keza Can Dundar’in da boyle bir iddiasi yok. Ancak siz israrla “‘Cat Stevens yeniden muzige dondu’ diyerek ne demek istemis efendim, onun adi artik Yusuf Islam” derseniz, bu kadar da paranoyak olmamanizi salik vererek, ikisinin de ayni kisi oldugunu bildigimizi belirtmek isterim.Can Dundar’in, Yusuf Islam’in sonunda yeniden gitarına dönecegini belirtmesinin ise dinden ote, muzik ile alakali bir yorum oldugunu dusunuyorum.”Ozetle, Can Dundar, cok paralar kazanmis bir pop starin, bir cok diger dini arastirip, sonunda Islam’da karar kilmasini, “laik” kisiligine yedirememistir. Yusuf Islamin aciklamalarini demogojinin allahini yaparak, ‘entel’ okuyucularina, aslinda Yusuf Islam’in Islam’i secse bile sonunda kendileri gibi “laik” olacagini yutturmak istemektedir. Yutanlarin oldugu da asikardir.” demissiniz ya, agzim acik kaldi. Ben de sormadan edemeyecegim, asil siz bu yaziyi nerenizle okudunuz?
Sanirim cok aptalca bir sey uzerinde tartismisiz, ki ben neden o sekilde dusundugumu, neden can dundar’in o sekilde dusunebildigini ve sizinde karsi cikislarinizi anliyorum. Suna inanin ki, benim kaygilarim aynen bakidir o yazida ama ne noktaya varacagiz, Can Dundar’i biz mi (ben mi veya) adam edecegiz. Neyse uzatmayacagim ben, icinize de su serpip sizin de uzatmamanizi rica edecegim: gtumle okumusum yaziyi. Cok guldum bu ahkamlarin sonunda o da ayri mesele…
Never discuss with a stupid. He will take you to his level, and beat you with his experience.
pHx insanı, NuMB götten anlamaktan dem vurduğunda nerdeydin?akabinde diğer eleman ironi yaptığında mı atlama gereği hissettin.Ahkamların hepsini okumadığın da belli.Tartışmada, kim haklı kim haksız yorumu yapmıyacağım ama sırf karşı görüşlü diye bir adamın ne dediğine dahi bakmadan sazanlık yapmayı kimseye yakıştıramıyorum.
NuMB o ahkamı girdiğinde sağda mimleme sütunun en üstünde “can dündar lafı götten anlamış” yazıyordu… ben de bu götten anlama işinin dündar tarafından değil bizzat draco tarafından yapıldığını yazdım. o değiştirmiş, ben değiştiremem. anladın mı yoksa sana da anlama şeklinle ilgili bir tecahülde bulunayım mı?
numb ben sana göt dedin diye bişey mi dedim..umurumda mı sence?yukardaki ahkamımın muhattabı sen misin ki yanıt verme gereği hissettin.orda dem vurulan pHx insanının çifte standartı idi..Yaw lütfen kim kime ne diyor, neden diyor idrak etmeden yorum yazmayın..
Kusura bakmayınız ama, burada bi g.. varsa, o da can bey kardeşimizden başkası olamaz.Bakalım:1. Yazı eskidir3. Büyük ihtimalle can bey yazılarını yazamamış ve eski bir yazısını gazlamıştır4. Eğer yazı eski değilse, hangi aktüel vesileyle köşeye konduğu belli değildir. Yazıda buna dair bir şey denmemektedir5. Yazıda ayrıca yeni hiçbir şey de söylenmemektedirOlay büyük ihtimal şöyle gelişmiştir.Dündar’ın düşünce balonu: ‘Ulan bu haftasonu ne gazlasam? Hah buldum; yıllar önce şu Cat’le bi konuşmuştum. O konuşmanın metnini olduğu gibi dayarım; başlığa da reform meform bi numara çakarım, günü kurtarırım.”Şok oldum’ diye bir cümle yazabilen bu hassas, kadınların sevgilisi, taşralı duyarlılıkların efendisi, demokrat ve sümük surat kardeşimizi lütfen yanlış anlamayalım.
hem ‘laik’ hem de ‘müslüman’ olunabilir. laiklik ve islamiyet esasen birbirine zıt değiller. çok benzerlik var aralarında. ayrıca, bu ülkede hem laikliği hem de islamiyeti anlayamamış insanların sayısı o kadar çok ki. yazarlar bile öyle ki aydın yazar kalmadı sayılır ülkede, neyse… bilmiyorum belki çocukluktandır, can dündar’ı ‘yeni yüzyıl’ zamanında severdim, şimdi anladım ki tüm bu hissettiklerim, saçmalıkmış. bilgisizlik adamı her yere sürüklüyor. bu arada cat stevens’ın yusuf islam olması bir reform olmayabilir, fakat içsel bir devrim olsa gerek.bununla birlikte müziğe dönen, islamı bırakır diye bir şey de yok, tersi de söz konusu değil. ve can dündar yusuf islam bir reform yapmıştır diyor, yusuf islam, islam’da reform yaptı demiyor. dese de zaten nasıl birşey olduğunu biz de öğrenirdik. kısaca üzerinde düşünmeye bile gerek yok. bunlar gayet doğal. geçenlerde m.jackson da müslüman olmuş.sıradaki lütfen!
“kim olduğumun, ne olduğumun ne önemi var ve daha bi sürü şey”in kısaltılmışı olarak kullanıyorum bu lakabı mtlda. lakabımın, ‘kişiliksizlik’ olarak algılanabileceği aklıma hiç gelmedi doğrusu. bu arada, ‘çok kişilikli adam’ sözünü kim ne derse desin övgü olarak algılıyorum nedense. ne diyeceğimi bilemiyorum. bari teşekkür edip geçiştireyim konuyu.
yusuf islam konulu yazısı hakkında sitemiz sakinleri arasında çıkan tartışma üzerine, kendisini bir maille davet ettiğim can dündar’dan ne bir ses, ne de bir nefes belirtisi görülmemiştir. kendisi ne maile cevap vermiş, ne de sitemizi onurlandırmıştır. hatırlatma babında bu duyuruyu yapma ihtiyacı duydum. ilgililere arz ederim.
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.Tamam
yorumlar
bence sen can dündar’ın söylediklerini götünden anlamışsın… başlıkla yazı arasında hiçbir çelişki yok.
Baslik ne diyor : Yusuf ‘İslam’ reformuAslinda baslik, anlatim olarak basli basina bir katliam ama, ne demek istedigi acik, Yusuf Islam’in Islam dusuncesinde yaptigi “reform”dan bahsediyor. Not dusmus bir de, “Müslüman olunca gitarını bırakan Cat Stevens yeniden müziğe döndü”. Bunun gercekten daha cok can dundar’in kafasinda olusturdugu bir dusunce olduguda yaziyi okuyunca anlasiliyor.
Hiç eski plaklarını, şarkılarını ya da gitarını özleyip özlemediğini sordum.”Hayır” demedi.”Pek özlemiyorum” dedi.Nitekim sonunda yeniden gitarına dönecekti.
Gelelim reform kismina, Yusuf Islam’in mevcut islam duzeni icin zerre kadar, su soyle olmali , bu boyle olmali diye bir yorumu yok. Eger Can dundar baslikta anlatmak istedigi, Yusuf Islam ‘in Islam’a inanmasinin ondaki reform oldugu idi ise, Cat Stevens’in Islam reformu olayi anlatirdi bu degil, o yuzden ondan bahsettigini pek sanmiyorum. Dahasi “Once muzik vardi, din yoktu, sonra din geldi muzik yoktu, sonrada hem din hem muzik var” sozlerinin, “herkes sonunda dinsizlige doner, o da basta diretti ama sonunda dinsizlige donuyor” demek istemesi, yusuf islamin, dogru tercume edebildiyse can dundar, sozlerinden alakasiz bir yorum, tarafli bir bakis oldugu besbelli.Ozetle, Can Dundar, cok paralar kazanmis bir pop starin, bir cok diger dini arastirip, sonunda Islam’da karar kilmasini, “laik” kisiligine yedirememistir. Yusuf Islamin aciklamalarini demogojinin allahini yaparak, ‘entel’ okuyucularina, aslinda Yusuf Islam’in Islam’i secse bile sonunda kendileri gibi “laik” olacagini yutturmak istemektedir. Yutanlarin oldugu da asikardir.
oku oku şeyhin gibi‚ eşşek olma!virgül neymiş bilmeden makale okumamak lazım!Oradaki resim Yusuf İslam’ın vesikalık fotoğrafı değil peace train‘nin kapağı.Yazıdan Can Dündar “Yusuf İslam reform yapmış İslamda” diyor gibi bir özet çıkartmak neden bilmem kimlerin tefsirinde ısrar edildiğini açıklıyor olsa gerek. Hocamıza sormadan yorum yapmayalım bundan sonra.
Götten anlamak !?! …başka deyim bulamadın mı kelime dağarcığında ?Hem de yanlış anlamış taraf senken !
Ozur dilerim, oncelikle hocama degil ama sana sormadigim icin ahkam kesmeden once, once sana danisiliyor herhalde.
Ukalaliktan nefret ederim. Ben o ozeti yazidan degil basliktan cikardim, zaten basligin da o anlama geldiginden eminim. War Child’in iraktaki cocuklar icin kaset cikartacagini duymustum ama bunda Yusuf Islam’in yer alacagini bilmiyordum, nitekim gercekten pop mu ilahi mi oldugunu da bilmiyoruz yusuf islam’in parcasinin. Bir ikincisi, Can Dundar, her ne kadar artik Yusuf Islam’in muzige dondugunu anlatmaya calissa bile, aslinda Yusuf Islam’in sozleri bu tip bir projenin onun islam anlasina ters olmadigini gosteriyor. Ortada “reform” yani degisen bir dusunce yok.
Kime ne anlatiyorum ki, Can Dundar olsun, diger ‘entellektuel’, (virgul) ‘laik’ kesim olsun Islam’la barismak zorundalar. Eger bunu basaramazlarsa, cocuklari belki torunlari, ellerinde mum ile ‘din’ olgusunu arayacaklar bir gun hic supheniz olmasin.
Bunun samimi bir yanlis anlama olmadigini dusundugum ve kelime dagarcigimda bunu anlatan daha sert bir kelime olmadigi icin sectim, umarim tatmin etmistir seni, degistirdim zaten, ayrica yanlis anladigimi, hatta gtumden anladigimi da dusunmuyorum.
bahsi geçen reform islamda değil zaten Yusuf İslamda. İlk başta müziği nasıl algıladığını sonra müziğe bakış açısının nasıl değiştiğini kendi anlatıyor orada.Din filtresiyle olaylara bakarsan böyle daha elindeki mumu göremezsin.
Degisen, yusuf islam degil, eger ahkam’imi anlayabilseydin, bende onu anlatmaya calisiyordum zaten. Can Dundar anlasilan, bir kere roportaj yapmis zati muhteremle, orada anlatmis anlatacagini. Can Dundar yusuf islam’daki reform’u yusuf islam’in aciklamalarindan yola cikarak anlatmiyor. Zaten eger bu konusmalardan yusuf islam’in degil, cat stevens’in dusuncelerinde degisme oldugu cikar. Yusuf Islam , islam’i kabul etmis hali oluyor o acidan…
Kafam karisti, reform iyilestirme anlamini da icerir. Yazisina “Yusuf ‘Islam’ reformu” basligi atti diye Can Dundar’in din propagandasi yaptigini mi dusunmeliyim yoksa?”Önce müzik vardi, din yoktu. Sonra din geldi, müzik yok oldu. Simdi hem din var, hem müzik…” sozlerinden “Al iste sonunda yine dinsiz olacak” sonucuna varabilen laik entellerin olabilecegini hic sanmiyorum, eger olursa da mazur gorun ama ben onlara “salak” demeyi yegliyorum. Evet, sizin de tespit ettiginiz gibi Yusuf Islam din ve muzigin bagdasmadigini ifade etmemis, bilakis ornekler vererek uyum icinde oldugunu belirtmis, yalniz kendisine o gune kadar asilanmis olan ticari muzik anlayisini reddetmis. E, bu album de baris icin hazirlandigina gore, dusunceleri ile celistigi iddia edilemez, keza Can Dundar’in da boyle bir iddiasi yok. Ancak siz israrla “‘Cat Stevens yeniden muzige dondu’ diyerek ne demek istemis efendim, onun adi artik Yusuf Islam” derseniz, bu kadar da paranoyak olmamanizi salik vererek, ikisinin de ayni kisi oldugunu bildigimizi belirtmek isterim.Can Dundar’in, Yusuf Islam’in sonunda yeniden gitarına dönecegini belirtmesinin ise dinden ote, muzik ile alakali bir yorum oldugunu dusunuyorum.”Ozetle, Can Dundar, cok paralar kazanmis bir pop starin, bir cok diger dini arastirip, sonunda Islam’da karar kilmasini, “laik” kisiligine yedirememistir. Yusuf Islamin aciklamalarini demogojinin allahini yaparak, ‘entel’ okuyucularina, aslinda Yusuf Islam’in Islam’i secse bile sonunda kendileri gibi “laik” olacagini yutturmak istemektedir. Yutanlarin oldugu da asikardir.” demissiniz ya, agzim acik kaldi. Ben de sormadan edemeyecegim, asil siz bu yaziyi nerenizle okudunuz?
Sanirim cok aptalca bir sey uzerinde tartismisiz, ki ben neden o sekilde dusundugumu, neden can dundar’in o sekilde dusunebildigini ve sizinde karsi cikislarinizi anliyorum. Suna inanin ki, benim kaygilarim aynen bakidir o yazida ama ne noktaya varacagiz, Can Dundar’i biz mi (ben mi veya) adam edecegiz. Neyse uzatmayacagim ben, icinize de su serpip sizin de uzatmamanizi rica edecegim: gtumle okumusum yaziyi. Cok guldum bu ahkamlarin sonunda o da ayri mesele…
pHx insanı, NuMB götten anlamaktan dem vurduğunda nerdeydin?akabinde diğer eleman ironi yaptığında mı atlama gereği hissettin.Ahkamların hepsini okumadığın da belli.Tartışmada, kim haklı kim haksız yorumu yapmıyacağım ama sırf karşı görüşlü diye bir adamın ne dediğine dahi bakmadan sazanlık yapmayı kimseye yakıştıramıyorum.
NuMB o ahkamı girdiğinde sağda mimleme sütunun en üstünde “can dündar lafı götten anlamış” yazıyordu… ben de bu götten anlama işinin dündar tarafından değil bizzat draco tarafından yapıldığını yazdım. o değiştirmiş, ben değiştiremem. anladın mı yoksa sana da anlama şeklinle ilgili bir tecahülde bulunayım mı?
numb ben sana göt dedin diye bişey mi dedim..umurumda mı sence?yukardaki ahkamımın muhattabı sen misin ki yanıt verme gereği hissettin.orda dem vurulan pHx insanının çifte standartı idi..Yaw lütfen kim kime ne diyor, neden diyor idrak etmeden yorum yazmayın..
:))) tövbe estağfurullah …
çok önceleri hafifçe göt-e göt deme kararı almıştık hey gidi
smsle yollanan bir yazının ahkamlarında da geçmişti diye hatırlıyorum.
Kusura bakmayınız ama, burada bi g.. varsa, o da can bey kardeşimizden başkası olamaz.Bakalım:1. Yazı eskidir3. Büyük ihtimalle can bey yazılarını yazamamış ve eski bir yazısını gazlamıştır4. Eğer yazı eski değilse, hangi aktüel vesileyle köşeye konduğu belli değildir. Yazıda buna dair bir şey denmemektedir5. Yazıda ayrıca yeni hiçbir şey de söylenmemektedirOlay büyük ihtimal şöyle gelişmiştir.Dündar’ın düşünce balonu: ‘Ulan bu haftasonu ne gazlasam? Hah buldum; yıllar önce şu Cat’le bi konuşmuştum. O konuşmanın metnini olduğu gibi dayarım; başlığa da reform meform bi numara çakarım, günü kurtarırım.”Şok oldum’ diye bir cümle yazabilen bu hassas, kadınların sevgilisi, taşralı duyarlılıkların efendisi, demokrat ve sümük surat kardeşimizi lütfen yanlış anlamayalım.
diye düşündüm ve bugün gönderdiğim bir maille kendisini buraya davet ettim. bakalım davetime icabet edecek mi?
hickimse, zamaninda clicia sana “aslinda cok kisilikli bir adammissin, niye nickin hickimse?” diye bir soru sormustu dimi?
hem ‘laik’ hem de ‘müslüman’ olunabilir. laiklik ve islamiyet esasen birbirine zıt değiller. çok benzerlik var aralarında. ayrıca, bu ülkede hem laikliği hem de islamiyeti anlayamamış insanların sayısı o kadar çok ki. yazarlar bile öyle ki aydın yazar kalmadı sayılır ülkede, neyse… bilmiyorum belki çocukluktandır, can dündar’ı ‘yeni yüzyıl’ zamanında severdim, şimdi anladım ki tüm bu hissettiklerim, saçmalıkmış. bilgisizlik adamı her yere sürüklüyor. bu arada cat stevens’ın yusuf islam olması bir reform olmayabilir, fakat içsel bir devrim olsa gerek.bununla birlikte müziğe dönen, islamı bırakır diye bir şey de yok, tersi de söz konusu değil. ve can dündar yusuf islam bir reform yapmıştır diyor, yusuf islam, islam’da reform yaptı demiyor. dese de zaten nasıl birşey olduğunu biz de öğrenirdik. kısaca üzerinde düşünmeye bile gerek yok. bunlar gayet doğal. geçenlerde m.jackson da müslüman olmuş.sıradaki lütfen!
“kim olduğumun, ne olduğumun ne önemi var ve daha bi sürü şey”in kısaltılmışı olarak kullanıyorum bu lakabı mtlda. lakabımın, ‘kişiliksizlik’ olarak algılanabileceği aklıma hiç gelmedi doğrusu. bu arada, ‘çok kişilikli adam’ sözünü kim ne derse desin övgü olarak algılıyorum nedense. ne diyeceğimi bilemiyorum. bari teşekkür edip geçiştireyim konuyu.
bende rica edeyim bari..
yusuf islam konulu yazısı hakkında sitemiz sakinleri arasında çıkan tartışma üzerine, kendisini bir maille davet ettiğim can dündar’dan ne bir ses, ne de bir nefes belirtisi görülmemiştir. kendisi ne maile cevap vermiş, ne de sitemizi onurlandırmıştır. hatırlatma babında bu duyuruyu yapma ihtiyacı duydum. ilgililere arz ederim.