Moderasyondan defedilen muhteşem(!) yazının neden olduğu hayırlı tartışma defedilmeyi haketmemişti, buradan izleyebilirsiniz. Lütfen kimse “vay sen çöpe gönderilmiş bir blogu nasıl olur da günlüğüne koyarsın” demesin. Bu tartışma ciddi ve hafif’in varolup olmayacağıyla ilgili. Biraz da silkinmekle…


şikayet

allah belanızı versin


TUÇ Tanımlanamayan Uçan Kullanıcı | 09/07/2003 – 05:04

ulan günlük ve ahkamdan başka birşey girmeyen hayvan herifler.mız mız mız mız mız’dan başka bişey yazamayan şair ruhlu eşşoleşşekler. siktinizattınız siteyi. bitmiş site. boku çıkmış. haber kaynaklarından ve mimlerdenbaşka hiç bir değer kalmamış onlar da bu sitenin değeri değil.


blog | kupür kes | ahkâmkes







hayatisim


mete1 | 09/07/2003 – 05:37


sen istedigin kadar küfür et, degismez. burasinin havasi bu. en son genetiktohumlarla ilgili bir yazi cevirmistim, faydasi olsun, cesit olsun deyû. su anistesem hidroelektrik enerji ile ilgili bir, atik sularin tarimda kullanimi ileilgili iki, mezbaha artiklarindan gaz üretimi ile ilgili bir yazi cikartirim amaanlami yok, degeri yok. beton kalip zihniyetli 15-20 kisinin estirmis olduguterör insanlari biktirdi, bezdirdi, sen kendini paralasan ne olur ? önce obeyzadeler izin verecekler ki, insanlar bir takim cabalara girsinler. bu durumbir süre daha devam eder, ta ki, insanlar biraz daha gevseyene kadar.


buahkâma cevap ver 


başlık xe341


kahnweiler | 09/07/2003 – 06:06


layığın buymuş demek ki. kendini nerelerde görmüşsen artık, götüne göre olmuşişte. senin gibi eşşeğe bu çok bile..
şimdi siktir git!

buahkâma cevap ver 

 

o küfür


mete1 |09/07/2003 – 06:11


bana mi ?

bu ahkâma cevapver 

 

başlık parası


kahnweiler |09/07/2003 – 07:01


blogtaki tarzın ve fikrin savunucuysan elbette sanada.
senibilmiyorum ama ben buraya bilgilenmeye gelmiyorum.
bir konuda illabilgilenmek istiyorsam açar kitap okurum gider uzmanına sorarım,araştırırım yani.
Yoksa buradaki kıçı kırık daha yazdığı konuyubilmeyen “abi ilim irfan dolu bir konu bulup girdim miydi. vay be kimmişbu? dedirtir sempati toplarım” diyen adamın vereceği bedava bilgilerle işyürümez.
bir dönüm bostan yan gel yat osman. beyimiz moderen birşekilde internetten bilgileniyor gelişiyor. vay be yesinler.
Hafiftenbirşeyler almak konusunda samimiysen yukarıdaki andavalın bozulduğuahkamlarda geçen tartışmaları takip etmen gerekir, fikir alışverişiyani.

bu ahkâma cevapver 

 

ettigin


mete1 |09/07/2003 – 07:17


laf bana gitti zannettim, yoksa seninle derdim yok, niye olsun ki?

de, bedava bilgi de ise yarayabilir, neden olmasin?

internet, kitaplarin yerini tutabilir, türkiye´de son durum nedirbilmiyorum ama dünya da olay bu yönde ilerliyor. daha gecen gün harikabilgilere ulastim.

ha, elemanin derdi nedir, kasti var midir,bilemem. zaten varolan bir kavga ise ben hic girmeyeyim. eksikkalsin.

selamlar, saygilar…

bu ahkâma cevapver 

 

blogdaki fikrin savunucusuyum


hafif uyku | 09/07/2003 – 08:19


blogdaki fikrin savunucusuyum ben.

eskiden tarif ettiğin gibikıçı kırık mıydı bloglar? ve ayrıca nerede fikir alışverişi? egoalışverişinden başka bi halt yok ortada.

herifin götüne göre olmuşbelki ama hepimize giriyor. bu kitle aptallaşmasına katkıda bulunmayaniyetim yok benim.. biraz daha böyle giderse kapatacağım.


bu ahkâma cevapver 

 

laf


G-men |09/07/2003 – 09:16


sokmanın dayanılmaz hafifliği… ortada tabii ki bir fikir alışverişivar.. fakat gördüğüm kadarıyla aynı fikirde olmayanlar, kendi fikriniifade edemeden karşı tarafın fikrine ve kişiliğine saldırıyor… maçseyrederken küfür edip rahatlamak gibi bir şey sanırım… tek fikir, karşıtarafa laf sokmak olmuş… bilgi paylaşımını bilemem ama çok güzelpaslarla gole doğru gidiyor ego tatmini paylaşımı(?)


bu ahkâma cevapver 

 

kapat ulan


TiViTi |09/07/2003 – 09:34


ne biçim tehdit bu ya. Sana zamanında “önlem al” derken “boşver”diyordun, şimdi kapatırım diyorsun. Burda hiç mi saygı duyduğun kullanıcıyok, hiç mi onları düşünmeden ettin bu lafı. 3-5 aptalın yüzünden saygıduyman gereken insanların aptallaşacağını mı düşünüyorsun?
Kusura bakmaama ben daha iyi bir ahkam beklerdim senden…

CivCiv çıkacak, Kuş çıkacak…

bu ahkâma cevapver 


 

senin gazınla mı kapatıcam sanıyorsun?


hafif uyku | 09/07/2003 – 10:46


Önlem mönlem almam. bu sitenin herkese açık olması ve herkese eşitdavranması tek prensibim. ya hepinize açılır ya hepinize kapanır. hepinizeaçıkken sonuç bu olacaksa da kapanır.

Ne önlemi almalıydım? Başımbelaya girmediği sürece kullanıcı ve ahkam uçurmayacağımı yıllardırsöylüyorum. Benim yöntemim budur, artık çalışmıyorsa da yapacak başkabirşeyim yoktur. Tarihi hatam günlük denilen naneyi açmak oldu.Birbirimize enteresan hikayeler anlatırız zannettim. Ama hayır eserimizselfabsorbtion’un şimal yıldızı oldu.

Bu sitenin varlığını ne kadarda kolay bir hak olarak görmeye başladınız? Sırf bazı kullanıcılara saygıduyuyorum diye çalışmak zorunda mıyım, devlet miyim ben?

Kisitenin bu halinden rahatsız olmayan kullanıcıya da saygı maygıduymuyorum.

Blog’u yazan ayıyla aynı fikirde olduğum için üzgünüm.Ama hislerimin tercümanıdır.

bu ahkâma cevapver 

 

kırıcı oluyorsun…


ELOY |09/07/2003 – 11:19


Yeni gelen her üye öncelikle günlükle başlıyor yazmaya, öyle ki yazıekleyeceği zaman karşına çıkan uyarılar kişinin gözünü korkutuyor,oylamada acımasız olun’u da görünce insanlar ister istemez günlüğeyöneliyor. Son zamanlarda girilen günlükler genelde yeni kullanıcılaraait. Kişi daha hafif’e alışabilmiş değil ki. Günlük yazıyor. Günlükokuyor. Çıkan makale ve bloglara bakıyor ve pişiyor. Onun ardından blogveya makale girebilme cesareti gösteriyor. Bir de son zamanlarda sadecegünlüklere değil makale ve bloglara da acımasız eleştiriler var. Sitedeeleştiride bulunmak artık bir marifet gibi. Halbuki beğenmediysen basarsın-1 gider. Ahkam keseceksen bu konuyla alakadar olmalı, niye bunu yazdındanziyade şurası eksik kalmış burası yanlış gibi.
Bakın kullanıcıgünlüklerine karışmıyoruz diyorsun ancak bunda da şikayet ediyorsun. Yinedediğinin gibi görmeme gibi bir seçeneğe sahibiz. İstemeyen görmüyor. Yokilla şikayet edilecekse neden böyle bir seçenek için kastın ki. Günlüğünisminin günlük olması da olayı etkiliyor. Farklı bir ad olsaydı dahafarklı olurdu. Günlük denince istediğimi yazabileceğim kimsenin buna birşey demeye hakkı olmadığı fikri oluşuyor insanda.
Çok güzel diyebahsedilen dönemde 1000 kullanıcısı vardı hafif’in şimdi nerdeyse 6000oldu. Ama belirli bir çekirdek kadro var. Onlar burada olduğu sürecetepkilerini sessizlikle yada bu blogda ki gibi saldırarak belirtmeyip,adam gibi yazılar yazarlarsa bir şeyler olur. Kişi bir kötü yazı girerikincisinde kendini silkeleme gereği duyar. Hiç kimse diğerlerinin altındaezilmek istemez.
Bende bir çok üye gibi bir çok konudan memnun değilimama böyle bir çözüm yolu olmaz. Allah belanızı versinle, olmazsakapatırımla… duygularıma tercüman oldu sözü bir uyarıdan ziyade insanlarıkıran bir cümle oldu. TiViTi gibi birini kırmamalısın bence. Ve onun gibibir çoğunu…

bu ahkâma cevapver 

 

kapat


pinkfloyd |09/07/2003 – 10:42


…senden hiç ama hiç beklemediğim bir ahkamdı. Her şeyin güllükgülistanlık gitmesini nasıl bekleyebilirsin? Herkes bekleyebilir, ama senbu sitenin sahibi olarak bunu bekleyemezsin. Her şey senin elinde, o zamankaldır moderasyonu, sen oyla, kaldır günlükleri, senin istediğin
gibi bir site olsun, ama böylece bunun bir internet sitesi olduğunu,evrensel olduğunu unut. Çok şaşırdım ahkamına. Günlükleri görmeme gibi birseçenek var, kaldır o zaman. Yeni üye kabul etme, beğenmediğin tüm üyelerisil. Ama bu sana ne kazandırır?

Neden bu tehditvari ahkam?Ayağınızı denk alın, yoksa bu siteyi kapatırım… Zaten bu tarz
korkutmaların ve yılmaz site komserlerinin bir kısmının yüzünden, sonzamanlarda oy bekleyen yazılar 0/0… Sıfıra sıfır, elde var sıfır.

ben pinkkfloyd değilim

bu ahkâma cevapver 


 

ne herşeyin güllük gülistanlı


hafif uyku | 09/07/2003 – 11:10


ne herşeyin güllük gülistanlık gitmesini bekliyorum, ne de tehtidsallıyorum.

yani bu kıytırık 5 dakka sonra uçacak blogun altınaahkam olarak bişeyler girerek mi ayağınızı denk aldırıcam?

bunukaç kişi görmüş biliyor musun? dur sayayım… 13 kişi… ümidim yokkiartık, tehtid edeyim…

diğerlerine cevabım yukarıda.


bu ahkâma cevapver 

 

evrensel internet


perSona |09/07/2003 – 12:15


internetin evrensel olmasıyla, birinin hayatıyla ilgili her ama herşeyini tek bir yere girmesi arasındaki paralelliği kuramadım ben. maalesefki, hafifteki yazıların yüzde doksanının girilmesi için yapılmış sitelervar ama oralara rağbet etmek yerine devamlı hafife abanılıyor. hikayesiolan yazıyorum‘a, arkadaş arayanarkadasariyorum.com‘a(domain boş, kaçırmayın) veyahut sanalalem’e, bitirme tezi içindepatlayanlar turkstudent‘ınödevler bölümüne gidiversin, ilgili konuları orada girsin. meraklısıolanlar oralardan da iletişime geçebilir di mi? bir film hakkında bir şeymerak edersem imdb’ye veya beyazperde com’a giriyorum ve inanın banayetiyor. pop art kelimelerini google’a girince beni ilk getireceği yerhafif.org’sa karşıma çıkan andy warhol’un kronolojik yaşam öyküsü değil,andy warhol hakkında biraz da olsa ilgimi çekecek yepyeni bir şey olsunlütfen. merakını nasıl gidermeyi bilenin benim merakımı maksimumorijinallik, minimum bu benim işteyle giderebileceği bir yer olsun.mezbaha artıklarını merak eden insan bunu aratıp da ilk olarak hafifegirerse burayı ansiklopedi veya bilimsel araştırmalar merkezi olarakkullanma eğilimli olur. aa burası zaten öyle bir yer değil miydi? yok,değil, di mi?

günlükte ilginç bir şey okumayalı asır oldu,köpeğimin bitleri ve dadaist sanrılarım, ah ulan eski sevgilim, ben var yabenlerden geçilmiyor. drupalli site açılalı beri moderasyon lambası enfazla 10 kere yanmıştır ve bastığıma beni pişman etmiştir. drupalle okadar uğraşıldığı halde hafifin kapatılması söz konusuysa, sen bunu nasıldersin bize yaaa demeden önce, bunları da bi düşünmek gerekmez mi?


bu ahkâma cevapver 

 

olay


mete1 |09/07/2003 – 09:00


ciddilesiyor gibi sanki. site sahibinden bekledigim ama bahsetmekistemedigim cikis geldi. hepimizin düsünmesi gerekiyor sanki, gibi,gibi.

bu ahkâma cevapver 

 

fikir alışverişi


gergin |09/07/2003 – 11:09


süpermiş yani… ne güzel fikir alışverişi yapıyormuş benim milletimde, haberim yokmuş. blog okuyup ahkam kesmekten başka şeye mecali olmayaniçin, yazı yazma girişimlerini aşağılamak kolay tabii. buyrun, siz deyazın efendim, vallahi size kıçı kırık demeyeceğiz, hatta bilgilerinizibizimle paylaştığınız için sevindirik bile olacağız…


bu ahkâma cevapver 


Siteyi kapatma fikri çok kork


winmaker | 09/07/2003 – 09:46


Siteyi kapatma fikri çok korkunç. Hafif.org iki gün açılmayınca sancılı birkarın ağrısı başlıyor, bi de kapatılırsa sonu kesin mide kanaması benimiçin.
Siteye yeni üye olan biri, en az bir blog girdikten sonra günlükyazabilmeli. Bu sayede, üye olur olmaz günlüğüne şiirimsi şeyler döşeyenlerdenkurtuluruz bi miktar.
Mimleme konusunda ise biraz daha dikkatli olunmalı.Blog olmaya değer siteler, mimlerin içinde kaybolup gidiyor.

buahkâma cevap ver 


oy


indianropetrick | 09/07/2003 – 10:13


konu ciddi. madem bu kadar rahatsız oluyoruz . anasayfaya çıkması gerek. +1
ama şöyle de bişey var. anasayfaya çıkmaya layık görülen yazının ortasındakişisel tartışmalar çeviren konuyla ilgili söyleyecek hiçbir şeyi olmadığı haldeona buna saldıran adamlar yüzünden kimse yazmaz oldu. çünkü yazsan da onunlailgili bişey konuşulmuyor ki.
sevgili TUÇ burda kendini tüm kominitedensoyutlayarak “allah belanızı versin” diyor ki yukarıdaki blogdan da anlaşıldığıüzere kendisi sızlanmıyor, şikayet etmiyor; paşalar gibi blog giriyor. bunusöyleyen ilk kişi olduğu için de kendini bizim gibilerden ayırıyor. aferim.
Boku çıkan sitenin anasayfasındaki bloglarda sizi rahatsız eden şeyin neolduğunu anlamadım. Şu an:
Nasıl Rock Star Olunur?
RFID
Chicago -Moulin Rouge – Dancer in the Dark – Liar Liar
bilimoloji (ki hafif uykutarafından girilmiş)
Köylü Kızlı Para
Andy Warhol
HabertürkGerçeği
kaybolan sesler
İçmek için iyi müzik…

anasayfada bulunanson 10 konunun kaçından şikayetçisiniz, sebepleri nelerdir.
benim içinhepsinden öğrenilecek birşeyler var. sanırım ben çok cahilim.

rahatsızlıkyine dönüp dolaşıp günlük bölümüne yöneliyor sanırım ki bu yazının da olmasıgereken yer şekil itibariyle günlük değil mi. bu bölümü görmeme opsiyonu yok mu?

sizi rahatsız eden kişiler anlaşılan. e o zaman aforoz edelim ya. neuğraşıyoruz di mi. hafif uyku buyrun silin efendim. niye Allah’a bırakıyorsunuzki yapılması gerekeni. belki yoktur, böyle daha garanti olur.

buahkâma cevap ver 


Kurban


psycho | 09/07/2003 – 11:19


Bu site, bir komploya kurban gidiyor.
Kimin girdiği ve ne dediği hiç birönem taşımamak kaydıyla, girilen her bloga kafadan küfür, hakaret ve moralbozucu tavırlarla girişen bir kaç zibidi ve onları bilinçli ya da bilinçsizolarak destekleyen bir kaç kişiliksiz kuyruk yüzünden bu site bu halegeldi.
Bu dediklerimle herhangi bir polemik girişiminde bulunmuyorum.Söylediklerim de o kadar gerçektir ki, bir polemiğe konu olmasını dahidüşünemiyorum. Bu nedenle, aksini düşünenlerin varlığından emin olmama rağmen buahkamıma cevap verilmemesini rica ediyorum. Söylemek/anlatmak istediğimgerçeklerin de her blogun uğradığı haksız saldırıların bir benzeri içinde yokolup gitmesini istemiyorum.
Ben dahil, eminim çoğunluk kullanıcılar, burayaartık herhangi bir blog girmeye heveslenemiyor. Muhakkak ki kendisi için önemliolan bir çalışmayı burada yayınlamak ve bu yüzden haksız yere dünyanınhakaretine maruz kalmak kimsenin durduk yerde göze alacağı bir şey değildir.
Bu nedenle, “neden blog girmiyorsunuz lan hıyarlar” kalitesinde sözlersöyleyeceğimize, bu sitenin virüslerini nasıl temizleriz, bence onu düşünmekteçok büyük yarar var.
Her isteyenin her istediğine bok atıp sıvama özgürlüğüolduğu müddetçe, her istemeyenin de istemediği kadar blog girmeme özgürlüğüpeşinen kabul edilmiş oluyor.
Eğer bu söylediklerim doğru değilse, eğer busitenin kullanıcıları, bir kaç tane aşağılık duygulu aptal zibidinin tatmintahtası olmak zorundaysalar, o zaman gerçekten sitenin kapatılmasından başkaçare kalmamıştır. Bunun için zahmete bile girmeğe değmez, zaten kendi halinebırakıldığında olacak olan da odur.
Bu site isteyenin bilgi alabileceği,isteyenin sadece hoş vakit geçireceği bir yer olmalıdır. “Buradan bilgi mialınır” ya da “buradan bilgi alınır” tarzında kategori seçmek de abesleiştigaldir. Her kes birbirine saygılı olsun yeter. Bilgiyi isteyen alır,istemeyen almaz. Kimi ciddi bloglar girer, kimi eğlencelik mimler… Nesakıncası var?
Asıl sorun bambaşka. Lütfen siteyi memleketeçevirmeyelim.
Bu arada, bu bloga -1
Anlamadan ve kafa yormadan (ve belkide üşengeçlikten dolayı) yazıldığı ve küfür ederken hedef kitleyi ıskaladığıiçin.

buahkâma cevap ver 

 

kime…


pinkfloyd |09/07/2003 – 11:31


…ahkam kesmeyin dediğini tam olarak anlamadım, ama ahkam kesmedenduramayacağım..

çok güzel demişsin. Açıkçası blog girmek korkuturoldu insanları. Yok o kelime böyle yazılmaz şöyle yazılır, yok sen gitöğren de gel. Herkesi kendi gibi görmek çok yanlış bir tutum. Yenikullanıcıları da user id’si yüksek diye önyargıyla karşılayarak, sen dahaçömezsin gibi bir hissiyatla davranmak yanlış bir tutum. Bu sitede olmasıistenenin ne olacağına kimin karar vermesi gerektiği önemli. Sitekullanıcıları mı, yoksa site sahibi mi.. Bunun farkına varmaklazım.

Yanarım yanarım, bu ahkamların az sonra yok olacağınayanarım. Bu blog ana sayfaya çıkmayacak. Ricam, bu konununtartışılması.

ben pinkkfloyd değilim

bu ahkâma cevapver 


 

+1 anasayfa’ya


ELOY |09/07/2003 – 11:36


gitsin

bu ahkâma cevapver 


+1


plumprune | 09/07/2003 – 11:40


Cok basarili bir blog olmus, oku oku doyamadim. 6000 kisinin alim olmasibeklenemez elbet. Bu yaziyi moderasyona veren arkadasin kimligini inanin cokmerak ettim; hafif uyku diledigi gibi sitem eder, bloglari ve sitesi ile sozudinlenir bir sahsiyet oldugu asikar. Ben bu arkadasin urettiklerini merak ettim,keske okusam da bu blogtan sonra hakkinda edindigim olumsuz fikirden utansam.

Onu bunu suclamayalim da kendimize bakalim derim, hafif kapanirsa yazikolur…

buahkâma cevap ver 


soz konusu hafif ise eger.


rebel | 09/07/2003 – 11:41


cok emek verilmis ve kayda deger olan internetteki bir kac turkce bilgikaynagi olan paylasma temeline dayali hafif icin soylenilecek cok sey varsanirim, talihsiz ve bir o kadarda duzeysiz sekilde bu tartismanin acilmisolmasi uzucu gercekten, ciddi anlamda katkisiz bir uyesiyim cok iyi bir okuyucuoldugumu dusunuyorum kendimce, bu konsepte bir site icin bu elestirilecek birdurum bunu biliyorum katkida bulunulmalidir ki site kendini bulsun, ama bununbirde bence tamda bu konu ile ortusen iyi bir tarafi, iyi bir takipci buradaolan biteni iyi gozlemliyebiliyor gereksiz kisisel tartismalarin icinde olmuyorve site vasitasiyla kimseyle iliski icine girmediginden dolayida kendinceobjektif gozlemlerde bulunabiliyor, sunu kesinlikle herkesin farkettigi asikarortadadir eskisi kadar saglam bloglar hazirlanmiyor bunun yaninda hazirlanmis veciddi emek sarfedilmis bloglar ise bir kac kendini bilmez “cok bilmis” arkadastarafindan sabote ediliyor, bu kisilerinde yonlendirmeleriyle olay oyle birboyuta variyor ki konudan uzak farkli ahkamlara linkler verilerek kisiselcatismalara variyor , inanin bana ben artik kivil olan yazilarin ahkambolumlerini okumaya korkuyorum cunku bir sure sonra zamanimin bosa gittigineciddi ciddi uzuluyorum, bu kisir tartismalarda birde son zamanlarda gozlemlenengrupculuk anlayisi varki bu cok daha absurt, salakca edilmis bir soz yadakesilmis bir ahkami elestirmis birisi veya birilerine grup psikolojisi ile sankihepsi ayni dusunuyormus edasiyla cullanmasi tabi dahada iticiolmakta.
bunlarla beraber cok sey biliyorum ben suyum buyum edalari konununozunden uzaklastirip kisisel show a donustugunde ise iyice cekilmez bir halaliyor, bir konuda fikrin vardir yada yoktur, yoksa yapacagin elindeki muthishazineyi degerlendirmek (internet) ve fikir sahibi olmak sadece arama motorunaiki kelime yazip tiklaman bunun icin cok zor bir caba olmasa gerek ama bunuyapmayip burada “ahkam” kesmek konunun uzatilmasina sebep oluyor.
haa birdeburayi ciddiye almayip eglenmekte olanlarda var ben bunlara itiraz etmiyorum,kendince egleniyordur soyledikleri yazdiklari cok sey ifade etmiyordur buna primvermiyerek cekip gitmesini, yok olmasini, erimesi en iyisidir kanimca, onlarimuhattap alarak eglendirmek elimizde .

TUÇ Tanımlanamayan Uçan Kullanıcı dan bagimsiz konunun tartisilmasi
adina +1

buahkâma cevap ver 


bu site benim değil, farkında


hafif uyku | 09/07/2003 – 12:16


bu site benim değil, farkındayım. “aman da ne emekler verdim, sizin içinsaçımı süpürge ettim” söylemine de girmeyeceğim. bana da bir tatmin veriyordu kiyaptım.

ve fakat, sözkonusu tatmin, uzun süredir yok. dolayısıyla, okeysite sizindir. artık teknik bir aksaklık olmadan büyük ihtimalle kendi başınadevam eder. ben biraz hafif’ten tatil alıyorum.. sakinleşince görüşürüz.


buahkâma cevap ver 

 

tatilin kisa surmesi temmenni


plumprune |09/07/2003 – 12:42


tatilin kisa surmesi temennimdir, her kafadan bir ses cikmasi taraftaridegilim. Herkes hafif.org’u hafif uyku ile benimsemistir diyedusunmekteyim; bu ozelligini yitirirse, vay halimize!


bu ahkâma cevapver 

 

anlaşılan drupal yormuş biraz


TiViTi |09/07/2003 – 13:12


bu kadar emekten sonra moderasyona doğru düzgün yazı gelmemesi hattahiç gelmemesi elbette can sıkıcı olmuş ve hafifi patlatmış.
Şu dergininaboneliği ve biraz tatil iyigelir umarım.
Yazıya kesinlike -1, ana sayfada karşınıza çıkacak yazıyabir daha bakın derim ben +1 verenlere.

CivCiv çıkacak, Kuş çıkacak…

bu ahkâma cevapver 


 

Evet, hafif uyku.


psycho |09/07/2003 – 13:48


Her ne sebepten dolayı yapmış olursan ol, bu güzel ve mükemmel siteiçin sana teşekkür borçluyuz.
Kesinlikle dinlenmeye de ihtiyacın var.Yukarıdaki ahkamlarını okuduğumda ben şok oldum. Bildiğim, tanıdığım hafifuyku değildi. Hatta birisi nikini değiştirerek o ahkamları girdi diye dedüşündüm. Her neyse. zorlu bir iş başardın. Tatili hakettin bence. İyidinlen, tadını çıkar.
Burada binlerce bekleyenin olduğunu daunutma.

bu ahkâma cevapver 


hafif.org ne olacak?


pioche | 09/07/2003 – 13:40


hafifin eskisi gibi olmadigi kabul edilmesi gereken bir gercektir. fakatbence asla kabul edilip, onaylanarak kendi kosesine birakilmamalidir. sayet birseyler yapilmaz ise sitenin bir sure sonra “hicbir sey”e donusecegibarizdir.

su durumda olabilecek en kotu gelisme, hafif uykunun bengidiyorum, biraktim herseyi, ne yaparsaniz yapin demesidir, malesefgerceklesmistir, hos degildir.

“sitenin sahibi” oldugu icin degil, “eneski kullanicisi” oldugu icin; hafif.orgun kendi tanimlamasi ile o ilkzamanlarindaki gibi tatmin eden bir site haline yeniden kavusturulmasi icin, suanki durumdan rahatsiz olan ve gercekten duzelme isteyen belirli sayidakikullanici ile beraber olmali ve bosvermemelidir. bu benim sahsifikrimdir.

TUÇ ile ayni fikirde olmak ve bu uzun suredir devam edenrahatsizligimi ilk defa bu blogun altinda dile getirmek hos olmasa da, konuacilmisken, belki de gercekten birseyler yapilabilir inanci ile bunlariyaziyorum.

ilk asamada bu site eski haline donecek mi, donmeyecek mikaosunu bir acikliga kavusturabilirsek, eminim ki zamanla neyin nasil yapilmasigerektigi de fikir alisverisleri ile kesinlik kazanacaktir.

bu durumdahafif uykunun; uyeleri ihrac edemem, siteyi degistiremem, “onlem monlem alamam”,ahkamlari ucuramam vs. cumleleri dahilinde davranmamasi gerektigini dusunuyor veaslinda herkesin “sitenin iyiligini” istedigini anlamasini umudediyorum. elbetteki durumdan hafif uyku da memnun degildir eminim, ama “zaten sizden birseyolmaz” tavri, gerceklesebilecek duzelmeyi de baltalamaktadir benim fikrimce.

cunku sonucta; internete girdigimde e-maillerimden ve bir – iki gazetedesonra ilk baktigim site, saniyorum ki ilk yazdigim site, eski halindeyken belkide en cok sevdigim site, uc – dort gun kapali kaldiginda neden nicin diyeinternetteki kaynaklari dagittigim site; neredeyse yokolmak uzere. kabuletmeliyim ki, bu hosuma giden bir gelisme degil. bilmiyorum sizler nedusunursunuz.

not: su anda oylamada olan bu blogun her ne olursa olsunanasayfaya gecirilmesi taraftariyim.

buahkâma cevap ver 


ha gayret !!…


su7 | 09/07/2003 – 15:23


+5′ te.
biraz daha kasın da hafif’ i her açışımızda küfür’ ü yiyelimsuratımıza !
çoktandır böyle nadide yazılar çıkmıyodu karşımıza; anlaşılan oki çok özleyenler var !!!

buahkâma cevap ver