2001 yılında cnbce kanalında kingdom diye birbirini izleyen bir yapıt ile farkında olmuştum yönetmenden. Bir hastanede sıradışı olayları sıradışı bir gerilim tarzı ile sunan yönetmen, her bölümü, giydiği smokin ile seyircilere gizemli birşeyler söyleyerek ve enteresan bir şekilde gülerek kapatıyordu. Kingdom’ ı izlerken ekranın renginin sarı hakimiyetinde (siyah beyaz değil, sarı beyaz) bir formatta çekilmesine de bir hayli şaşırmıştım.Daha sonraki yıllarda (2005) Digiturk sinema kanallarının birinde Dogville diye bir başka filme rastladım. Film bir tiyatro sahnesinde oluşturulmuş bir köy ve buraya gelen bir kadının köy halkı ile olan ilişkilerini gösteriyordu ve Nicole Kidman başroldeydi. Çok etkilenmiştim bu yönetmenin sinema dilinden. Şimdi bu benzersiz şahsiyeti tanıyalım…Lars Von Trier, 30 Nisan 1956’da Kopenhag, Danimarka’da doğdu. Nudist Yahudi bir ailenin çocuğu olarak gelişiminde ‘duygular, inanç ve zevk’ gibi özelliklere pek yer verilmeyen Trier, sonradan kendi yaptığı açıklamalara göre; genç yaşında, sinemayı, bir çok şeyi öğrenmek üzere dış dünyaya açılan bir kapı olarak gördü. Kendisine hediye edilen “Süper 8” kamera ile 11 yaşında kendi filmlerini çekmeye başladı ve lise öğrenimi boyunca bağımsız film kariyerine devam etti.Carl Theodore’den sonra Danimarka sinemasının uluslararası alanda en fazla üne sahip yönetmeni haline geldi. Kendisini farklı kılan şey ise dogma95 manifestosunu yaratması ve buna önderlik etmesi idi; bir seferinde bu manifesto ile ilgili şunu söylemişti:Filmi çektikten sonra ses ve resimle ilgili hiçbir şey yapma hakkına sahip değilsiniz. Ne değiştirebilir ne de ekleme çıkarmalar yapabilirsiniz.”Bu manifestonun etkileri yanısıra filmlerindeki tarz genellikle modern-noir ve deneysel sinema özellikleri ile ifade edilebilir. Zaman zaman erotik-dram’ a da başvurmuştur yönetmen.Krallık” (The Kingdom) adlı Danimarka yapımı film serisiyle, bir anlamda David Lynch’in “İkiz Tepeler” dizisine Avrupa saflarından cevap verdi.Filmografisi;Menthe La Bienheureuse (1979)Nocturne (1981)Liberation Pictures (1982)Images of a Relief (1982)Element of a Crime (1984)Epidemic (1987)Medea (1988)Europe (1991)The Kıngdom / Rıget (1994)Breaking The Waves (1996)The Kıngdom 2 / Rıget (1998)Los Idiotas (1998)dancer in the dark (2000)aptallar (2003)Yönetmen yapımlarını genelde üçlemeler halinde çekmektedir; ilk üçlemesi Avrupa üçlemesidir ve bu filmler:The element of crime, Epidemic, Europa (zentropa) olmuştur ve üçlemesinin sonunda zentropa adında bir film şirketi kurmuştur.İkinci üçleme; Dalgaları aşmak, aptallar ve karanlıkta dans olmuştur.Üçüncü ve son üçleme (USA Üçlemesi) :Dogville ve Manderlay olmuştur, üçlemenin son halkası olacak olan Washington ile ilgili çalışmaları şu an sürmekte olup, gösterime yakın zamanda hazırlamaya çalıştığı belirtilmiştir.Washington ile ilgili çalışmasına başlamadan önce yaptığı son filmi: Emret patronum-The boss of it all. Yönetmen Danimarka-isveç yapımı bu kara komedide Automavision çekim tekniği kullandı. Trier, bir röportajında filmdeki bilmeceyi çözecek olan ilk izleyiciye para ödülü bile vaat etmiş durumda. Hatta bundan sonra çekeceği ilk filmde bu şanslı kişi küçük bir rol de alacak.Sıradışı yönetmenin son olarak gösterime hazırlamaya çalıştığı Washington projesinden başka;çok sıradışı bir proje hakkında da şu sıralar uğraş vermektedir.Her yıl sadece 3 dakikasını avrupanın farklı yerlerinde çektiği 33 yıl sürecek olan film projesi üstünde çalışıyor. Dimension isimli bu projeye 1991 de başladı.2024 de gösterimde olması bekleniyor.