bildirgec.org

tren hakkında tüm yazılar

Unstoppable (2010)

karacorlu | 07 March 2011 17:10

Durdurulamaz; yönetmenliğini Tony Scott‘un yaptığı 2010 yılının başarılı aksiyon filmlerinden biridir. Tony Scott’u Top Gun, Spy Game gibi unutulmaz aksiyon macera filmlerinden tanıyoruz. Başrollerinde ünlü aktör Denzel Washington ve Chris Pine oynamaktadır.

unstoppable

Bu sefer ki aksiyonumuz bir trende geçiyor. Kimyasal madde dolu bir kargo treni yapılan ufak bir hatanın katlanarak büyümesi sonucu makinisti olmaksızın raylarda ilerlemeye başlar. Kontrolden çıktıkça hızı artmakta ve aynı hat üzerinde karşı yönden de demiryolu şirketinin düzenlediği bir okul gezisinden çocukların bulunduğu bir başka trende gelmektedir.

O’Horten (2008)

freeradical | 18 August 2010 14:01

Odd Horten, neredeyse hayatı boyunca süren hizmetinden sonra 67 yaşında tren makinistliğinden emekli olacaktır.

yaşamı boyunca dikkat çekmeden ve yalnız başına yaşamış bu sessiz mütevazi adam emekliliğinde ne yapacağını pek kestirememektedir.
satır aralarından öğreniriz ki, annesi ve kardeşleri kayakla atlama sporuyla ilgilenmiş ancak kendisi makinistliği tercih etmiş fakat cesaretsizliği her zaman aklını kurcalamıştır.

tren düdüğü

super hero | 24 May 2010 11:33

Çalışma hayatıma Şair Şevket Bey’in müsveddelerini temize çekerek başladım. Günlük harçlığımı ancak çıkarabildiğim basit bir işti. Çalışma koşulları hiç zor değildi. Hem hayatımda ilk defa kendi paramı kazanıyor olmamın verdiği gururdan, hem de Şevket Bey’in karalamalarının içinden o kelimeleri çekip çıkararak ortaya bir şiir koymak çok hoşuma gittiğinden, işimi büyük bir keyifle yapıyordum.

Ancak zamanla, Şevket Bey’i ne kadar sevip saysam da başkasının müsveddelerini temize çekmektense kendi şiirlerimi yazmanın çok daha güzel olacağını düşünmeye başladım. Bu fikir kafama ilk defa girdi, nasıl gelişti hiç bilmiyorum; ama beni öylesine etkisi altına aldı ki artık işimi doğru dürüst yapamaz oldum. Beni o kadar sevdiğini bildiğim Şevket Bey bile birkaç seferinde müsveddelerini artık eskisi kadar özenle temize çekmediğim için beni azarlamak durumunda kaldı.

Sonunda dayanamayıp işten ayrıldım. Zar zor biriktirmiş olduğum paranın neredeyse tamamına yakınını kendi müsvedde defterimi almak için harcadım. Sonra da büyük bir hevesle başladım şiir yazmaya.

çinlilerden yeni non-stop tren konsepti!

escorpior | 06 May 2010 16:41

Hızlı tren.

Çinliler non-stop trenler için akıl dolu bir konsept geliştirdiler. Şöyle bir düşünün! İki şehir arasında çalışan bir hızlı tren bulunmakta ve bu iki şehir arasında yolcu indirip bindirilmesi gereken tam 30 ara istasyon mevcut. Bu istasyonlarda hızlı trenin durması ve yeniden hız alması hem azımsanamayacak derecede zaman kaybına hem de enerji kaybına yol açıyor. Küçük bir hesapla, her istasyonda sadece 5 dakika kaybedilse, 30 istasyon için 5×30, yani tam 2,5 saat zaman kaybı oluyor. Buradaki temel düşünce, hem bu zaman kaybını önlemek, yani bu istasyonlarda durmamak, ancak bu arada yolcuları indirip bindirme işlevini de yerine getirebilmek.

Çinlilerin yeni konsept treni!

Peki bu konseptin çalışma sistemi nedir:

peh!

egowest | 31 March 2010 13:22

Gözlerini ceket cebime bırakıp gittiğin o tren istasyonunda
Mendilim kadar ıslak bir fecre düşerken sözlerindeki hüzün
Bıraktığın yerde divane bir âşıklıkla gezinirken hüznüm
Ben hiç kıpırdamadan hep aynı noktada hep aynı yöneYani sensizliğe yani yokluğuna
Öküzün trene baktığı gibi bakmaktayım.

Soru işaretlerini sorgularken bilet teftiş memurları
Anlatamaz aciz dilim biletimin yalnız sana kesildiğini…
Gidişim dönüşüme kefil dönüşüm gidişime mecbur
Daha az masraflı olsun diye kucakta taşınan oğlan çocuğu modunda
Sığmam kendi içime kalabalığım senden
Gel de kurtar beni içimde taşıdığım öküzden…

zenginler treni-Orient Ekspres

nazokiraze | 13 January 2010 10:19

Görüp görülecek en lüks uzun yol treni 4 Ekim 1883 tarihinde yola çıktıgında insanlar Sirkeci’den Paris’e kadar süren uzun yolculugun tadını çıkaracakları için oldukça hevesliydiler.Çünkü bu tren aristokratlar, politikacılar, ünlüler için bulunmaz Hint kumaşıydı. O dönem insanın içini sıkan uzun yolculuklar bu tren sayesinde artık lüks birer gezici otelde tatil tadında olacaktı.Orient Ekspres seferlere başladıgı zaman İstanbul’a gelişi dört gözle beklendiği için Sirkeci Garı yapımına başlandı.

Ankara ve Doğu Ekspresi

juki | 24 August 2009 09:05

Tren, alternatif ve meşakkatli bir yolculuktur.

Geçtiğimiz günlerde İstanbul’dan Ankara’ya trenle gidip geleyim dedim ve gittim Haydarpaşa’dan bilet aldım. Ankara’daki işim önemliydi ve bu nedenle gidiş biletimi TCDD’nin ortalama üstü kalitedeki
trenlerinden Fatih Ekspresi’nden aldım. Bu hatta İstanbul-Ankara fiyatı 22,50 TL. Fatih Ekspresi gayet konforlu bir tren. Hızı çok yüksek değil, ama gece 23.30’da Haydarpaşa’dan hareket ederseniz sabah 7.45 gibi Ankara’ya rahat varıyorsunuz. Neyse ben de o sabah 7.45’te Ankara TCDD Garı’na vardım. Ankara-Gaziosmanpaşa’daki işimi çabuk hallettim ve Kızılay’da bir tur attıktan sonra vakit kaybetmeden saat 12.54’te İstanbul’a hareket edecek olan trenime binmek üzere Ulus’a, tren garına geri geldim.Dönüş bileimi Kars-İstanbul arası çalışan Doğu Ekspresi’nden almıştım. Onun fiyatı ise neredeyse diğerinin yarı fiyatı idi. 12,75 TL’lik fiyatı görünce hoop atladım aldım bu hattan biletimi. Lakin Ankara Garı’na geldiğimde trenin rötar yaptığını ve saat 14:00’te Ankara’dan kalkacağını öğrendim. Neyse dedim, 1 saat 4 dakika rötardan bir şey olmaz dedim. Beklemeye başladım. Orada yaşlı bir amcayla konuştum. Kendisi Ankara’nın ilçesi Polatlı’da oturuyormuş. Ankara’ya da haftanın belli günleri hastaneye, tedaviye geliyormuş. Her geldiğinde de ucuz olsun diye Doğu Ekspresi ile dönüyormuş. Bana dedi ki:

– Evlat, boşuna bekleme. Tren saat 4’ten evvel gelmez. Ben her zaman biniyorum.