Aghori mezhebi Hindistan’da 14. yüzyıldan beri var olan bir mezhep.Bu tarikat üyeleri tanrı Şiva‘nın müritleridir, genellikle Hindistan’nın batısında yaşarlar.Kendilerini tanrının zahiti (dindar kişi) olarak gören aghori mezhebine tabi kişiler ölümsüzlük için cesed kefeni giyerler ve ölen kimselerin cesetlerini törensel bir biçimde yerler. vide0(video) video2 video 3Çok gizlice yaşayan, ibadetlerini sürdüren aghoriler zamanla azalmışlardır. Onlar hakkında pek fazla resim, bilgi, kayıt mevcut degildir.Genellikle ölülerin yakıldıgı yerlerde ( Varanasi)yaşayan bu aghori zahitleri inançlarına göre ölülerin külleriyle kendilerini lekeliyor, ölülerin çig etlerini yiyorlar böylelikle ölülerin ruhu üzerindeki kontrolü kazanıyorlar.Mezarlıklarda yaşayan , törenlerinde insan kemigi, külü kullanarak etini yiyen bu zahitler, insan eti yemenin fiziksel ve manevi gücüne inanırlar ancak Hindistan’da çok sevilmezler ve çok agzı sıkı bir toplum olarak bilinir. 18. yüzyıl dönemine yakın bir dönemde 150 yıl yaşayan bir rahibi tanrı Şiva’nın vücut bulmuş hali olarak düşünen ve onun izinden giden aghori zahitleri ,cenazelerin sürekli ölümü hatırlatıp, sürekli ölümün son gerçekligini göz önünde tutuguna inandıkları için hayatlarını hep cesetlerin, küllerin içinde geçirirler. Genellikle çıplaktırlar.1996 yılında Varanasi’yi ziyaret eden bir profesör aghorilerin tıbbi pratikleri hakkında bir kitap yazmaya başladı.22 ay orada kalan profesör aghorilerin geçmişini araştırarak aghorilerin yıllarca toplumdan dışlanmaları konusunda araştırmalar yaptı. O bölgede yer alan büyük orandaki cüzzam hastalarının tedavisinde büyük rol oynayarak, Aghorileri sosyalleştirme konusunda çok çalışmalar yaptı. Profesörün amacı halk arasındaki aghori önyargısını kırmaktı. Aghori tedavilerini tanıtmaktı.(ayurveda)Hindistan’da nerede bir cenaze töreni varsa yakınlarında mutlaka aghori mezhebinden birileri vardır, ya yanmış ceset külleriyle oynarlar yada cesetlerin yanmamış kısımlarını yemekle meşgul olurlar. İnsan eti yemek dışında dışkı da tüketen aghoriler bazen inancları geregi ölülerle cinsel ilişkiye girerler. “Bizim, dış dünyaya rezil görünen şeyleri neden yaptığımızın sebebi, gerçekte basittir”.cümlesi onların kendilerince en kirlide en safı aramak amaclarını ortaya koyuyor.Aghora Sankristçede kolay yol demektir ghora(zor yol) karşıtıdır. Kafataslarından su içmeyi ölü eti yemek kadar dogal gören ve uygulayan bu çıplak insanlar kendilerini en kolay yoldan kötülüklerden arınıyor olarak düşünüyorlar.

kaynak 1 23