“”Ses tiyatrosu””ndan esinlenen “”video”” performansları ile tanınan Lala Rascic, bu videolarda aynı performans içinde birbirinden farklı rolleri oynarken görülür. Rascic, “”istanbul””‘da en son yazdığı senaryonun prömiyerini yapacak ve ilk kez kamera yerine canlı bir seyirci topluluğu karşısında performansını gerçekleştirecek.

Performansın adı sanatçının bu yılın başlarında yazdığı senaryoyla aynı: “Individual Utopias (Bireysel Ütopyalar)”. Senaryo sanatçının şahit olduğu gerçek bir hikayeden esinlenmiş. Performans ise Haziran ayında gerçekleşmesi planlanan büyük bir sergi projesinin parçası.2007 sonbaharında Mostar’da bir atölye çalışmasına katılmak için davet edildiğinde Rascic kendi Bosna ve Hersek’i sarmalayan güncel sorunların ortasında bulur. Atölyenin kendisi bir fiyasko olsa da Rascic süregelen olaylarda yeni projesi için bir kaynak oluşturacak güçlü bir dramatik potansiyel olduğunu fark eder. “Individual Utopias” savaş sonrası Mostar gibi düzeni bozulmuş ve parçalanmış bir ortamda meydana gelebilecek sinir bozucu ve absürd olayların trajikomik bir yorumu.Saray Bosna doğumlu sanatçı Lala Rascic Art On Stage için hazırladığı işitsel tiyatro performansında Mostar’lı müzik grubu Vuneny ile işbirliği yapıyor. Senaryo provası ve tiyatro performansının karışımı niteliğindeki performansta Rascic farklı rollere giriyor ve Vuneny’nin yaptığı elektronik ve enstrümantal müzik ile etkileşim içinde repliklerini söylüyor.Performasın sonrasında Lala Rascic’in canlı VJ’liği eşliğinde Vuneny bir konser verecek.

Performanstan bir gün önce, 22 Nisan Salı günü, Apartman Projesi’nde Rascic’in eserlerine daha yakından bir bakış sunan “Sorry wrong number (Pardon, yanlış numara)” adlı video yerleştirmesi sergilenecek. Sergide, “Individual Utopias” senaryosunun kopyaları ziyaretçilerin eve götürüp 23 Nisan’da Studio Live’da gerçekleşecek performanstan önce okuyabilmeleri için hazır bulunacak.Rascic işlerinin “eğlenceli” bir niteliği olmasına özen gösterse de performansının alaşağı ederek verdiği mesaj hiç de gülünç değil. Görünüşte mizah içeriyor fakat daha yakından bir bakışta güncel toplum üzerine eleştirel bir hiciv olduğu anlaşılıyor.”Sorry, Wrong Number” adlı video yerşetirmesinde, sanatçının 1940’larda ünlü olan bir ses tiyatrosunu yorumluyor. Seyirci videonun sesini eski bir telefon ahizesinden dinliyor ve görüntüyle ses çok kısa bölümler dışında senkronize değil. Teknik bir hataya benzeyen bu durum eski zamanlarda televizyon izleme deneyimini hatırlatıyor. Sesle görüntünün senkronize olduğu bölümler ise tekinsiz bir his yaratıyor, çünkü bozuk seslerin aslında oyuncuya ait olduğu anlaşılıyor. Ses ve görüntünün senkronize olamamasındaki imkansızlık, iletişimin imkansızlığına işaret ediyor ve yalnızlığa atıfta bulunuyor. Aynı tema radyo oyununun hikayesinde de var. Senaryo bütün gününü odasında geçiren hasta bir kadın üzerine kurulu. Dış dünyayla tek bağlantısı telefon. Bir gece telefonda yanlış bir hat düşüyor ve kadın bir cinayet planına tanık oluyor. Bir yandan çaresizce polisi haberdar etmeye çalışırken aslında kulak misafiri olduğu konuşmada kendi cinayetinin planlandığını fark ediyor.Lala Rascic blog adresi:Vuneny hakkında: bu ve bu linkMekanlar: şurası ve şurası