sorgulamışlar ;tez, antitez ,sentez.geçmiş buradan olanlar, olacaklar,fikirler.sonuç yine döngünün başlangıcı tez.biraz daha iyi ya da kötü.sorgulama o zaman, dön dur uyuyama!çektirmeli sancıyan fikirleri,duyguya dönüşmüş temeli akla dayanan sonuçların etkisinden kurtulmalı.anlamak, anlatmak çok zor, anlama!taşa takılmış teker bazı fikirler.boşuna kakalamalar, ittirmece imeceler.bulamamacalar, kusturan sonuçlar.düşünmenin bedeli, bilincin eylemi kör etmesi.olan biteni aç önüme hayat daha net göreyim.oynar gibi davranma,kalma öyle gözümde yaşam, önüme sunulan sahnelerde.nereye gidersen git ,üç aşağı beş yukarı gündem hep aynıebeleyenler ,sobelenenler.bir de görünmeyen yüzler, perde arkası insanları,kuklacılar.son kareye ulaşana kadar yaşadığı anı unutup, kendini hep vezir sananlar.gözümü açacaksan tam aç hayat,körebeler diyarından çek kurtar!hayat,açıklama isteyen kırılgan insanların veaçıklamandan hiçbir şey anlamayan insanların üzerimde bıraktığı: o tatsız, anlamsız etkiyi kır.”Bu ucsuz bucaksız dünya içinde, bil ki,Mutlu yaşamak iki türlü insana vergi:Biri iyinin kötünün aslını bilir,Öteki ne dünyayı bilir ne kendini.”-Ömer Hayyam.
yorumlar
ne güzel bir seslenme hayata karşı. ama hayat bize bir şey yapmaz biz hayatı hayat yaparız. güzeldiiii
hayata seslenişlerin imdat çağrısına dönüştüğü dizelerde neden sen sanki beni anlatmışsın gibi geldi ki bana? ya da neden bu kadar kendimi buldum bu mısralarda sorusunun yanıtı faraza kendi içimde saklı cehennemleri anımsattı bana?ipleri kimin elinde belli olmayan kuklalarca yönetilen bir oyunda figürasyon babında bir rolde düşse payıma oynadım her ne oynanacaksa…maskelerin altındaki sahte yüzlerin çirkinlikleri sızlattı içimizi. belki kimse kendisi kadar bile “kimse” değilken, kim olduğunuzu bilmediğimiz yürekle döktük kendimizi…bir tiyatro sahnesi hayatelimize ne verildiyse tiratokuduk, söyledik kendimizce…teşekkürlerçok sevdim şiirini…
teşekkürler ;)anlaşılıp okunacağını bile düşünmüyordum, beklemediğim bir huzur bile hissettim denilebilir.