empresyonizm, serbest fırça darbeleri ile gerçeği, hafif ışıkla, sanatçının izlenimi ile veren sanat akımıysa eğer, burada fotoğraf makinesinin bu sanatçılar ile sanatları arasındaki ilişkisini gözlemleyebiliriz. hadi.
empresyonizm, serbest fırça darbeleri ile gerçeği, hafif ışıkla, sanatçının izlenimi ile veren sanat akımıysa eğer, burada fotoğraf makinesinin bu sanatçılar ile sanatları arasındaki ilişkisini gözlemleyebiliriz. hadi.
yorumlar
ilginç bi linkuzun süre bakılınca, arada ciddi anlamda anlam farkılıkları olduğu düşünülüyor.teşekkürler
mustafa horasan‘ın da başını ağrıtmıştı, bu yöntemin kalite ve saygınlığa etkisiyle ilgili tartışmalar.zamanında, aydın ayan’ın da…
hala resim ve fotograf meselesi bir tartışma konusu. ama bu platform sanırım sanat tartışmak için biraz hafif.
hafiften başlayın o zaman :)misal ben bu sabitlenmiş görüntüden çalışma işinin, da vinci‘den bu yana süregeldiğini düşünüyorum.leanardo ne de olsa, el hasan’ın (alhazen) çalışmalarından haberdardı. ne kadar geliştirdi ve faydalandı bilemiyorum tabii.
Abu Ali al-Hasan ibn al-Haythamırak 10000 dinarı üzerindeki resim
zanaatkar ve sanatçılar, teknik ve yönelişlerini saklamaya önem verir. başlıktaki uygulama açılımları da, göstergesi değil mi?
uzun dönemler boyunca sanatçılar özellikle de ressamlar fotograf ve onun yerine geçebilecek teknikler kullanarak yapıtlarının alt yapılarını oluşturdular ancak bu günlerde bu bir gurur meselesiymiş gibi bir tavır takınma durumu hakim. deseni sabitleme işlemi sanki her zaman döküman ılmadan yapılıyormuş gibi bu gün de teknolojinin olanaklarından faydalanmak günahmış gibi bir hava var. aslında tüm dönemlerde zamanın teknolojileri bu işler için bir yardımcı görevde olmuşlardır. yaratıcılıkla olanakları kullanmayı birbirine karıştırıyorlar.
ressamın namusu, desen çizme becerisiyle ilintili hâlen (ilginç tabii).ha, akademik desen çizemez ama, yüzeye notlarını alacak yöntemlere sahipsindir.devrim erbil de, “desen bile çizemiyor bu herif” eleştirileri almıştı zamanında:)bir şekilde; göz, zihin ve el koordinasyonu temel alınıyor bu hikâyede.bu bileşim olmadan yapılanlar ressamlık ile ilgili olmasa gerek.yapılanın değerini ve kalitesini düşürür mü bu bahsin dışında kalanlar?! hayır.farklı disiplinlerin değerlendirmesine dahil olurlar sadece. tuval (ya da çalışma yüzeyi) üzerine müdahalede bulunan her kişi ressam (sanatçı değil demiyorum) olmadığı gibi, farklı tekniklerle ifadenin de görmezden gelinemiyeceği biliniyor.sanatın sonu hayıflanmalarımız, olup biteni anlamamız açısından keyifli bir çomaklamadır .)
fotograf kullanmak her zaman akademik desen çizemeyenlerin işidir de denemez zaten. bir döküman olarak fotografı resim yaparken kullanan onlarca ressam tanıyorum. hepsi de korkunç iyi desen çizerler. çizgi desenin desen ressamın namusudur hala ama yaratıcılık ile tekniğin çok da bağlantısı yok postmodern çağda.
Bilgi için teşekkürleruçak biletiucuz uçak biletiuçak biletleriuçak bileti fiyatlarıistanbul uçak bileti