Actionscript-2.0 da en çok kullandığım yapılardan birisiydi bu kod parçacığıid=setInterval (”fonksiyon_ismi”,süre).bir örnek verecek olursak zaman kontrolü aşağıdaki gibiydi.(Açıklamaları satırlarda belirttim)var i:Number = 0;function say() {i++;goster.text = +i;//işlem 60 milisaniye aralıklarla 120 kez tekrar edecek aşağıdaki kod parçasına göreif (i>=120) {clearInterval(id);//clearInterval ile id ismindeki zamanlayıcımızı sildik.}////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////}id = setInterval(say, 60);
ActionScript-3.0 de ki kod parçası ise şu şekilde ;
var i:uint=0;function say(e:Event) {i++;goster.text = i.toString();}//işlem 60 milisaniye aralıklarla 120 kez tekrar edecek aşağıdaki kod parçasına görevar tekrarEt:Timer = new Timer(60,120);////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////tekrarEt.addEventListener(TimerEvent.TIMER, say);tekrarEt.start();
Yeni Timer sınıfında önemli bir fark var oda new Timer (60,120) yazan yerdeki 120 bize bu döngünün kaç kez tekrarlanacağını belirtiyor. Bu da bizi ekstra kodlama yapmaktan kurtarıyor. ActionScript-2.0 da ise “if” yapısını kullanarak “i” değerinin 120 den büyük yada küçük olma durumunu denetlemek zorunda kaldık. Her iki örnekte bulunan 60 değeri ise milisaniye cinsinden zamanı ifade ediyor yani “i” değerimiz her 60 milisaniyede bir artıyor.Kaynak dosya