bildirgec.org

as 3.0 hakkında tüm yazılar

AS-3.0 timer sınıfı ve AS-2.0 setInterval sınıfı

rgulersen | 25 December 2009 13:23

Actionscript-2.0 da en çok kullandığım yapılardan birisiydi bu kod parçacığı
id=setInterval (”fonksiyon_ismi”,süre).
bir örnek verecek olursak zaman kontrolü aşağıdaki gibiydi.(Açıklamaları satırlarda belirttim)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
var i:Number = 0;
function say() {
i++;
goster.text = +i;
//işlem 60 milisaniye aralıklarla 120 kez tekrar edecek aşağıdaki kod parçasına göre
if (i>=120) {
clearInterval(id);
//clearInterval ile id ismindeki zamanlayıcımızı sildik.
}
////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
}
id = setInterval(say, 60);

ActionScript 3.0 while, do..while Döngüleri ve Kullanımları

erolDemirer | 17 December 2009 16:12

while döngüsüde kullanım olarak for döngüsüne benzer, fakat daha basittir. Kullanımı aşağıdaki gibidir:

while (koşul) {//çalışacak olan kod bloğu
}

Basit bir örnekle açıklayacak olursak;

var i:Number=0;

while (i<5) {//çalışacak olan kod bloğui++;
}

Örnekte ilk olarak bir değişken oluşturulmuş ve değer olarak 0 atanmıştır. while döngüsü içerisinde ilk olarak koşul yazılmış, sonrasında da kod bloğu yazılmıştır. Kod bloğunun içerisinde ilk olarak istediğimiz olayı gerçekleştirecek kod bloğunu yazıyoruz, sonra da değişkenimizin değerini arttırıyoruz. Böyece döngü koşul gerçekleştiği sürece yani değişkenin değeri 5’ten küçük olduğu sürece çalışacaktır.

ActionScript 3.0 Olaylar ve Olay Dineyiciler

erolDemirer | 17 December 2009 10:12

Olaylar ve Olay Dinleyiciler oluşturduğumuz uygulamara etkileşim kazandırarak işlevselliğin artmasını sağlarlar. En basit örnek olarak sahne üzerindeki bir butona tıklanması da bir olaydır fakat sadece butonlara özgü birşey olmadığını da bilmemiz gerekir. Zamanla ilgili işlemlerde, harici olarak yüklenen bir dosyanın yüklemesi bittiğinde ya da animasyonumuz bittiğinde vb. daha bir çok şey sayılabilir. Sahne üzerinde kullandığımız objeler üzerindeki hakimiyetimizin artmasını sağlarlar. Temel olarak olayları objelerin çevresinde bulunan diğer objelerle etkileşime girmesi olarak ta açıklayabiliriz. Olay dinleyicilerde bu etkileşimleri dinlerler ve belirlediğimiz etkileşim gerçekleştiğinde kod bloklarının çalışmasını ya da diğer olay dinleyicilerin tetiklenmesini sağlarlar.