bildirgec.org

görüntü işleme hakkında tüm yazılar

hdmi nedir

maydesign01 | 17 February 2010 12:25

hdmi-(yüksek tanımlı çoklu ortam arayüzü)
hdmi-(yüksek tanımlı çoklu ortam arayüzü)

hdmi=high definition multimedia interface (yüksek tanımlı çoklu ortam arayüzü).2003 yılında ses ve görüntü verisini sıkıştırılmadan,kayba uğramadan aktarılması için geliştirilen bir bağlantı türüdür.hd-dvd çalar,oyun konsolları,plazmalar,digital uydu alıcaları gibi yüksek kalitede ses ve görüntü sunan digital ortamların vazgeçilmezi olan bir bağlantı türü.3 tip hdmi konnector bulunur,bunlar;
tip a :19 pinli
tip b :29 pinli
tip c:19 pinli olup taşınabilir cihazlar için tasarlanmıştır.

hdmi-(yüksek tanımlı çoklu ortam arayüzü)
hdmi-(yüksek tanımlı çoklu ortam arayüzü)
hdmi-(yüksek tanımlı çoklu ortam arayüzü)
hdmi-(yüksek tanımlı çoklu ortam arayüzü)
hdmi-(yüksek tanımlı çoklu ortam arayüzü)
hdmi-(yüksek tanımlı çoklu ortam arayüzü)

kaynak

MATLAB arayüz tasarlama-II (Görüntü işleme Araç kutusu)

admin | 28 July 2009 02:48

Bir önceki yazıda nispeten basit bir arayüz tasarımı üzerinde durmuştum. Bu yazımda, bir önceki yazıya gelen yorumları da dikkate alarak yeni bir arayüz tasarımı üzerinden MATLAB GUI ile ilgili aktarımlarıma devam edeceğim.
Bir önceki yazımda bahsettiğim gibi veritabanı uygulaması da yapacağız ancak Matlab yazılarının hedef kitlesini düşünerek görüntü işleme araç kutusu hakkında da bilgi vereceğim.
Öncelikle görüntü işleme araç kutusu hakkında biraz bilgi vererek başlayalım. Matlab aklınıza gelebilecek hemen hemen bütün formatları okuyabilir. imread fonksiyonu ile görüntü renk değerlerini bir matrise alabilirsiniz. Bildiğiniz gibi görüntü gri seviyeli (grayscale) ya da rgb olabilir. Grayscale görüntüler için elde görüntü seviyeleri iki boyutlu bir matrise atanacaktır. Diyelimki elinizde mxn lik bir görüntü var A = imread(‘cameraman.tiff’); dediğimizde, A matrisi mxn boyutlarında bir matris olacaktır. (1,1) lokasyonunda görüntünün renk seviyesi bulunacaktır. Grayscale ise 0 dan 255 kadar bir değer, RGB ise (1,1,1) lokasyonunda 0 dan 255 e kadar R (Red) değeri, (1,1,2) lokasyonunda 0 dan 255 e kadar G (Green) değeri, (1,1,3) lokasyonunda 0 dan 255 e kadar B (Blue) değeri bulunacaktır. Matlabı sadece görüntü formatını çevirmek için kullanacaksanız, yapacağınız tek şey A matrisini istediğiniz formatta yazdırmanız sağlayacak imwrite fonksiyonunu kullanmak olacaktır.

Resim Koruma Teknikleri

Redingot | 24 January 2009 17:38

Web sitelerimizde yer alan resimlerin kopyalanmaması için bahsedeceğim çeşitli teknikler uygulanabilir. Bu resim koruma yöntemleri bir takım önlemler olsalar da yine de kopyalanmamayı garanti edemez. En basitinden ekran kopyala (print-screen) tuşu bile resmi kopyalamaya yetecektir.

Resim koruma önlemleri:

1. Sağ tuş kilitleme (disable right click): Resmin üzerinde sağ tıklayıp “resmi kaydet”i önler.
Bakınız: No right click
Ayrıca: jQuery Plugin for no right click

2. Internet Explorer 6 Image Toolbar‘ı kaldırma (Disable IE6 Image Toolbar): Resmin üzerine gelindiğinde otomatik görünen kaydetme seçeneğini kaldırır.

Disable IE6 Image Toolbar
Disable IE6 Image Toolbar

3. Gerçek resmin üzerine boş resim koymak: Bu yöntemde gerçek resminizi “div” etiketi içinde arka plan resmi olarak kullanıyorsunuz. Transparan boşluk resminizi de aynı boyutlarda gerçek resimmiş gibi kullanıyorsunuz. Orijinal resmi gören kişi resmi kaydetmeye çalıştığında “blank-boşluk” resmi kaydetmiş olacaktır.

işyerinde pornoyu yakalayan program

Xas | 13 November 2008 18:24

böyle enselenebilirsiniz
böyle enselenebilirsiniz

engellemeler, yakalanma tehlikesi hatta işten kovulma tehlikesine rağmen insanoğlu kapının arkasında soyunan kadını izlemek için bir anahtar deliği buluyor. kişisel özgürlüklere laf yok, ancak işyerinde pornositelere girenler hem şirketi zarara uğratıyor hem de suç işliyorlar.

işverenler de doğal olarak çalışanlarının porno sitelere girmesini istemiyor. iş kaybını önlemek ve bilgisayarları zararlı programlardan korumak başlıca amaçları. ancak ne var ki bloklamalar ve önlemler aşılıyor.

Bedava Çevrimiçi Görüntü İşleyiciler

tenedian | 25 October 2008 20:03

Çevrimiçi olanakları iyi değerlendiren bir kullanıcı ne çakma programlarla bilgisayarını doldurur, ne bir sürü para verir, ne de indirdiği karmaşık programları öğreneceğim diye günlerini haftalarını verir.
Birçok konuda olduğu gibi görüntü / fotoğraf editörlerini, hem de çeşit çeşit ve değişik olanaklar sunan, çevrimiçinde bulmak ve beş kuruş ödemeden yararlanmak akıllıca değil mi?
Bir önceki yazımda çevrimiçi bedava bilimsel dergilerden bahsetmiştim. Şimdi sıra görüntü işleyicilere geldi.

Splashup
Splashup

İşte aşağıdalar:
Picture2Life
Pic Resize
Pixlr
LunaPic

artık fotoğraflar kanıt olarak sunulamayacak…

algorian | 08 June 2007 22:47

tek bir fotoğraftan yüz medeli çıkarma
tek bir fotoğraftan yüz modeli çıkarma

şimdiye kadar bir kişinin fotoğrafı kanıt olarak sunulabiliyordu ancak yakında görüntü işleme teknolojisindeki gelişmeler bunların kanıt olarak sunulmasına engel olacak. photoshop’tan bahsetmiyorum, onu zaten herkes biliyor:) ben EON HUMAN projesinden bahsediyorum. tek kelime ile inanılmaz. projenin duyurusu burada.
olayı daha iyi anlamak için şu videoseyredilebilir.

ayrıca şurdanmodellenmiş örnekler de görülebilir.

wiredness – online görüntü işleme (türkçe)

Sltry | 02 June 2007 14:06

wiredness, herhangi bir kurulum yapmadan, tarayıcınız üzerinden kullanabileceğiniz bir görüntü işleme uygulaması.diğer online görüntü işleme uygulamalarına göre daha pratik ve kullanışlı olmasının yanında, türkçe dil desteğine sahip olması da hoş bir ayrıntı. buyrun

Online Dijital Sanat Müzesi

ikonoklast | 22 March 2007 20:57

Dijital Sanat Müzesi” (Digital Art Museum ) 1956’dan bu güne bilgisayarla yaratılan ve yaratılabilecek bütün “görsel-sanatsal gürültüyü” ele alıp teorik, pratik ve tarihi yönünden inceliyor. Konuyu 1956-1986, 1986-1996 ve 1996-2006 olarak üç döneme ayırıyorlar. 1956-86 arası, programcılar, bugün oynadığımız oyuncakları yani vektörel çizim ve fotograf işleme programlarından yaratmak için 30 yıl uğraşıp didinmiş, bu arada bazı deneysel ürünler ortaya koymuşlar. 1986’dan sonra paint programları, programlama dili bilmeyen sanatçıların emrine amade olmuş. 1996’dan sonraolanları da çoğumuz yakından takip etmiş olmalıyız. İnternetin ve görüntü işleme programlarının yaygınlaşmasıyla “dijital sanat” daha çok kişinin yaratıcı olmasını ve yarattıklarını paylaşmasını sağlıyor. Dijital medya ile sanat icra eden artist kardeşlerimizin biyografileri ve yaptıkları çalışmalara da yer veren site, 80li ve 90lı yılları “Fotograf bir sanat mıdır?”, “Peki fotograf sanattır tamam, ama dijital manipulasyon yapılması caiz midir?” türünden tartışmalarla geçiren kimselere farklı bir pencere açar mı? Bu açılan pencere hala 19. yüzyıldan kalma sanat anlayışlarını aşamayanların üşütüp grip olmasına vesile olur mu? Umarım. Bilemem.