bildirgec.org

flash dersi hakkında tüm yazılar

Logomuzu havai fişekle tanıtalım! (Flash AS3 + Flint)

kerimsarigul | 16 May 2011 10:43

BİLDIRGEC Havai Fişek Örneği
BİLDIRGEC Havai Fişek Örneği

Bugün Flash AS3 + Flint kütüphanesini kullanarak havai fişek efekti ile logomuzu gökyüzüne yansıtacağız. Biz burada yazı (BILDIRGEC) kullandık. Ancak siz .png formatında transparan özelliğe sahip herhangi bir resmi kullanabilirsiniz. Anlatımlarda Adobe Flash CS5 kullandım, programı İngilizce kullananlar vardır diye menü yollarını hem Türkçe hem İngilizce açıklamaya çalıştım. Ayrıca bazı ayarları resimlerle de göstererek işlemlerinizi kolaylaştırmaya çalıştım. İnşallah sonuç başarılı olacak…
Derse başlamadan önce sonucu görmek için Bildirgec Havai Fişek Gösterisitıklayınız…

Flash’da shoot’em up tarzı oyun tasarım–2

admin | 13 September 2010 11:19

Oyunun 1.partı burdan

Oyunun tasarımına kaldığımız yerden devam ediyoruz. Oyuna ateş etme özelliği katacağımız için basit bir mermiçiziyoruz.

Insert>New Symbol ile bir movieclip oluşturuyoruz sonra içine basit bir yuvarlak ya da başka şekilde bir mermi çiziyoruz.

Daha sonra kütüphaneden oluşturduğumuz movieclip‘i seçiyoruz ve sağ tıklayıp linkage seçeneğine tıklıyoruz. Export for Actionscript seçeneğini seçili hale getiriyoruz ve indetifier olarak mermi yazıyoruz.
Sonra kod yazmaya devam ediyoruz.

Flash’da shoot’em up tarzı oyun tasarımı(AS2)

admin | 06 September 2010 10:38

Flash’da oyun tasarlamak giderek daha çok ilgi duyulan(özellikle son yıllarda) bir alan. Gerek yarışmalar olsun(bkz indiepubgames.com’un yaptığı yarışma, adobe ve flash game license’sın ortak yarışması vs.) gerek her gün yenisi açılan oyun siteleri olsun bu alana duyulan ilgiyi artırıyor.

Flash’da özellikle oyun tasarımında actionscript bilginizin olması yetersiz kalabiliyor. Örneğin actionscript’i bilebilirsiniz ama bir eğik atış hareketi yapabilmeniz için eğik atışın mantığını da bilmeniz gerekir. Demek istediğim flash’la yapılan örnekleri inceleyerek kendinizi daha rahat geliştirebilirsiniz. Bu amaçla bende basit bir RPG oyununun nasıl yapıldığını paylaşmak istedim.

Profesyoneller İçin En İyi 11 Flash Menü ve Navigasyon Dersi

LeBron | 14 October 2009 12:32

Profesyonel kullanıcılara özel gelişmiş bu dersler ile çarpıcı menülerin nasıl yapıldığını öğrenebileceksiniz. Bir web sitesi tasarımında flash az tercih edilir. Ancak bu hareketli sayfalar her zaman daha çekici gelmektedir. Özellikle menünün çok kullanışlı olması gerekiyor. Çünkü site üzerinde gezinti, menü aracılığı ile sağlanır. Aşağıda gelişmiş menü derslerine ulaşabilirsiniz.

1. Glass Aero Flash Menu with Fade Effect

Bu derste Flash CS3’de harika soluk efekti ile vista aero flash menünün nasıl yapıldığını öğreneceksiniz.

2. Funky Flash Website Tutorial

Bu derste dönen yıldız efekti ve harika butonlar aracılığı ile nasıl güzel web sitesi yapıldığını öğreneceksiniz.

Flash OYUN Örneği–Part 2

admin | 12 February 2009 10:28

Oyunun birinci partı buradan..
2. partta yeni bir mc eklemeyip kod yazmaya devam edicez.. Kodlarda karışıklık olmasın diye kodları farklı bir katmana(layer’a) yazacağız.. Bunun için eğer 1. partın fla’sını indirdiyseniz orada actions diye bir katman var. Bunun hemen altına actions2 isminde bir katman oluşturuyoruz ve kodları bu katmanın 1. frame’ine yazmaya başlıyoruz..

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
var mermi_array:Array = new Array();
trace(Stage.width);
a = 0;
herkes.onMouseDown = function() {
mermi = herkes.attachMovie("mermi", "mermi"+a, herkes.getNextHighestDepth(), {_x:kol_mc._x+kol_mc._width*Math.cos(kol_mc._rotation*Math.PI/180), _y:kol_mc._y+kol_mc._height*Math.sin(kol_mc._rotation*Math.PI/180)});
a++;
mermi_array.push(mermi);
mermi.speedx = 10*Math.cos(kol_mc._rotation*Math.PI/180);
mermi.speedy = 10*Math.sin(kol_mc._rotation*Math.PI/180);
mermi.onEnterFrame = function() {
this._x += this.speedx;
this._y += this.speedy;
if (this._x>Stage.width) {
this.removeMovieClip();
}
if (this._x<0) {
this.removeMovieClip();
}
if (this._y>Stage.height) {
this.removeMovieClip();
}
if (this._y<0) {
this.removeMovieClip();
}
for (i=0; i<40; i++) {
if (mermi_array[i].hitTest(yer_mc)) {
mermi_array[i].removeMovieClip();
}
}
if (mermi_array.length>=30) {
mermi_array.splice(0, 24);
}
};
};

Flash Actionscript Örnekleri

SuBirikintisi | 04 February 2009 13:43

Flash’ın kodlama dili olan Actionscriptustalaşması uzun zaman alan bir dil olmakla birlikte özellikle oyun tasarımında kodlama yapmak büyük bir esneklik gerektirir(ya da ben öyle düşünüyorum). Özellikle oyun tasarlarken normal bir program yapar gibi kodları yazamazsınız, her nesne birbiriyle etkileşim içinde olduğundan buna göre kodları birbiriyle uyumlu hale getirmek gerekmekte.. Yani basit bir örnek verirsek; adamın eline bir kaya aldığında koşma özelliğinin kapanması gibi. Bunun için özellikle oyun tasarımında uzmanlaşmak için başkaları tarafından hazırlanmış olan örnekleri incelemek çok yararlı olacaktır.. Bana çok faydası olan bazı sitelerin adresleri:

Flash OYUN Örneği–Part 1

admin | 04 February 2009 11:30

Kendi İmalatım Flash Oyun
adlı yazıdan sonra hazırladığım başka bir oyunu da sizlerle paylaşmak istedim… Bu sefer biraz vurmalı kaçmalı yani hareketli bir oyun… Fazla karışıklık olmasın diye oyunu 3 part halinde yayınlamayı düşünüyorum…

Oyunda bizim kontrol ettiğimiz adam sağdan soldan gelen adamları öldürerek level level devam ediyor..(Level’leri burada anlatmayacağım ,sadece hareket, ateş etme ve düşmanların gelmesi, ateş etmesi…)
1. part hareket etmeyi,adamın hedefe doğru dönmesini ve zıplamayı içeriyor..

Bu arada .swf olarak buraya ekleyemedim buraya eklenebiliyor mu bilmiyorum…

Kendi İmalatın Flash Oyun…

admin | 12 January 2009 09:49

Her ne kadar ActionScript 3’ün çıkmasıyla AS 2 önemini yitirmeye başlasada halen daha önemli bir oranda kullanılmakta. En son baktığım bir ankette AS2 kullananlar AS3 kullananlardan daha fazlaydı. Ben de AS3’e geçemeyenlerden(alışamayanlardan)ım. Bunun sebebi okul dersleri ya da tekrardan uğraşmak istememek olabilir ama bence eğer 3 boyuta bulaşmayacaksanız AS2 size yeter. Nitekim ben de böyle düşünüp bir oyun hazırladım. Umarım beğenirsiniz….

İlk olarak oyunun gözünüzün önünde canlanması için sağ üst tarafa doğru ev gibi bir yapı düşünün, buradan aşağıya doğru saksılar atılıyor. Bizim amacımız ise bu saksıları yere değmeden havadayken aşağı yukarı kafasını çevirebildiğimiz top benzeri savaş aletiyle ateş ederek vurmak. Saksılar yere değerse hp_mc isimli, bizim kalan canımızı gösteren bar’ın _xscale’si azalıyor nitekim 0 olunca oyun bitiyor.