Oyunun 1.partı burdanOyunun tasarımına kaldığımız yerden devam ediyoruz. Oyuna ateş etme özelliği katacağımız için basit bir mermiçiziyoruz.
Insert>New Symbol ile bir movieclip oluşturuyoruz sonra içine basit bir yuvarlak ya da başka şekilde bir mermi çiziyoruz.
Daha sonra kütüphaneden oluşturduğumuz movieclip‘i seçiyoruz ve sağ tıklayıp linkage seçeneğine tıklıyoruz. Export for Actionscript seçeneğini seçili hale getiriyoruz ve indetifier olarak mermi yazıyoruz.
Sonra kod yazmaya devam ediyoruz.////a isminde bir değişken atıyoruz. Bu değişkeni mermilerin isimlerini verirken kullanıcaza = 0;/// boş bir movieclip oluşturuyoruz, bu movieclipi mermileri eklemek için kullanıcaz_root.createEmptyMovieClip(“objeler_mc”, _root.getNextHighestDepth());///////////////////ATEŞ ETME İÇİN KODLAR………////mouse’a tıklandığındaobjeler_mc.onMouseDown = function() {////tıklandığında mermileri oluşturuyoruzmermi = objeler_mc.attachMovie(“mermi”, “mermi”+a, objeler_mc.getNextHighestDepth(), {_x:hero_mc._x+radius*Math.cos(hero_mc._rotation*Math.PI/180), _y:hero_mc._y+radius*Math.sin(hero_mc._rotation*Math.PI/180)});a++;///hedefin bulundugu yere gore acıyı kullanarak X ve Y hızlarını trigonometrik fonksiyonlarla hesaplıyoruzmermi.speedx = 10*Math.cos(hero_mc._rotation*Math.PI/180);mermi.speedy = 10*Math.sin(hero_mc._rotation*Math.PI/180);mermi._rotation = hero_mc._rotation;mermi.onEnterFrame = function() {///mermilerin x ve y lerini merminin hesapladığımız x ve y hızına göre artırıyoruzthis._x += this.speedx;this._y += this.speedy;///mermiler duvarlara deyince mermiyi yokediyoruz.if (sınır_mc.hitTest(this._x, this._y, true)) {this.removeMovieClip();}};};
Flash Oyun Tasarımına İlişkin Çeşitli Örnekler:
Örnek 1Örnek 2Örnek 3Oyunun .fla’sını incelemek isterseniz buradan indirebilirsiniz.Oyunun .swf dosyasına buradan veya buradan ulaşabilirsiniz.