Oyunun birinci partı buradan..2. partta yeni bir mc eklemeyip kod yazmaya devam edicez.. Kodlarda karışıklık olmasın diye kodları farklı bir katmana(layer’a) yazacağız.. Bunun için eğer 1. partın fla’sını indirdiyseniz orada actions diye bir katman var. Bunun hemen altına actions2 isminde bir katman oluşturuyoruz ve kodları bu katmanın 1. frame’ine yazmaya başlıyoruz..var mermi_array:Array = new Array();trace(Stage.width);a = 0;herkes.onMouseDown = function() {mermi = herkes.attachMovie(“mermi”, “mermi”+a, herkes.getNextHighestDepth(), {_x:kol_mc._x+kol_mc._width*Math.cos(kol_mc._rotation*Math.PI/180), _y:kol_mc._y+kol_mc._height*Math.sin(kol_mc._rotation*Math.PI/180)});a++;mermi_array.push(mermi);mermi.speedx = 10*Math.cos(kol_mc._rotation*Math.PI/180);mermi.speedy = 10*Math.sin(kol_mc._rotation*Math.PI/180);mermi.onEnterFrame = function() {this._x += this.speedx;this._y += this.speedy;if (this._x>Stage.width) {this.removeMovieClip();}if (this._x<0) {this.removeMovieClip();}if (this._y>Stage.height) {this.removeMovieClip();}if (this._y<0) {this.removeMovieClip();}for (i=0; i<40; i++) {if (mermi_array[i].hitTest(yer_mc)) {mermi_array[i].removeMovieClip();}}if (mermi_array.length>=30) {mermi_array.splice(0, 24);}};};
Bir de sınırları belirlemek için actions katmanındaki kodlarda(birinci partta yazdığımız kodlarda) ufak bir değişiklik yapmamız gerekmekte. Birinci parttaki sola ve sağa hareket kısmı için olan kodları(part 1 ‘de 30 ve 43 nolu kod satıları arasında kalan kısım). BUrayı şu şekilde değiştiriyoruz:if (Key.isDown(Key.RIGHT)) {if(this._x<=Stage.width){this._x += xspeed;}kol_mc._x = this._x;if (!ziplama) {this.play();}}if (Key.isDown(Key.LEFT)) {if(this._x>=0){this._x -= xspeed;}kol2_mc._x = this._x;if (!ziplama) {this.play();}}
Kodlara açıklama henüz ekleyemedim ama en kısa zamanda yorumlara yazarım.Herkese kolay Gelsin..