Digg kaynaklı bir haberde icon tasarımında yapılan on hata sıralanmış. Okuduğumda bana gayet işe yarar gibi geldi. Çevirebildiğim kadarıyla çevirdim:1-İconlar arasındaki yetersiz farklar: Büyük haldeyken iconlar birbirinden kolayca ayrılabiliyor. Fakat 32×32 boyutunda bazı iconlar arasında neredeyse hiç fark görülmüyor.
2-Bir iconda çok fazla element: daha basit ve daha sade iconlar daha başarılıdır. Çok fazla element barındıran iconlar küçültüldüğünde hiç bir şey ifade etmez. Karmakarışık bir görüntü oluşturur.

3-Iconlardaki gereksiz elementler: bir ikonda çok elementin gereksiz olduğu gibi, bazen de az ama gereksiz unsurlar da olabiliyor. Oysa bir icon kolay okunabilir ve ayırd edilebilir olmalı.

4-Icon setlerindeki uyumsuzluklar: bir icon setinin her elemanı birbirine çeşitli açılardan uyumlu olmalıdır; renk, çizim, sitil… herhangi bir icon set içinde sırıtmamalıdır.
5-Gereksiz açı ve gölgeler: Özellikle küçük iconlarda gölgeler tamamiyle gereksiz gözüküyor. Bu gölgeler iconların net görünmesini engelliyor.
6-Abartılı benzetmeler: bazen bir icon çöpkutusunu semgelemesi gerekirken görünüş olarak printera benzeyebilir. Bunun nedeni abartılı bir benzetme kullanılmasıdır. Oysa herkes tarafından bilinen çöp tenekesi resmi kullanılsa daha yararlı olur.

7-Genel-geçer simgelerin hesaba katılmaması: Bir simge farklı ülkelerde ya da bölgelerde farklı şekilde ifade edilebilir. Bunun için düşünmeniz gereken iconun nerede ve hangi amaçla kullanılacağı.
8-Images of real interface elements in icons:(Bu maddeyi çevirmede zorlandığım için buraya karşılığını yazamıyorum:( )
9-Iconlardaki yazılar: bazen iconlarda yazı kullanmak tehlikelidir. Bu hata genelde uygulama iconlarında görülüyor. Fakat icon küçüldükçe yazıyı okumak imkansızlaşıyor.
10-Pixel yapısı: iconlar büyük halde hazırlanırken gayet iyi görünebilirler fakat küçüldüklerinde pixel hataları ortaya çıkabilir. Bu sorun genelde vektör çizim yapılan programlarda meydana gelir.