Bir önceki yazımızda (Hadis Hadisesi 1) geleneksel İslam anlayışında Kuran’ dan sonra ikinci kaynak olarak kabul edilen hadisler ve en geçerli hadis külliyatı olan kütüb-i sitte’ den bahsetmiş, bu külliyatın önemli bir parçası olan Sahih-i Buhari’ nin yazarı Buhari’ nin kendi ağzından “1 Milyon hadisi nasıl ezberlediğini(!)” , “1 Milyon hadisi 40 yılda nasıl derlediğini(!)” çözmeye çalışmıştık.Hadis mevzusunu deşmeye devam edelim…Buhari’ nin kendi “itirafına” göre, tek tek derlediği 1 Milyon hadisten, 7 binini kitabına koymuş, diğerlerini “sahih” yani güvenilir olmadığı gerekçesiyle “çöpe atmış”…Bu her 142 hadisten 141 tanesinin “gerçek dışı” olduğu anlamına geliyor.Ancak… Buhari’ nin kitabında olmayan bir çok hadis, örneğin Müslim’ in Sahih-i Müslim‘ inde ya da Tirmizi‘ de var… Ya da tam tersi, Müslim’ in “sahih değil” diyerek kitabına koymadığı hadisler, Buhari’ nin kitabında “sahih” damgasıyla yer alıyor.Peki bu hadislerin hangisinin gerçek, hangisinin uydurma olduğunu tespit etmeye dair genelgeçer kural nedir? Böyle bir kural ya da kurallar var ise neden temel hadis kitaplarında dahi bu durumla karşılaşılmaktadır?Bir başka soru… Hem Buhari’ nin kitabında, hem diğer “başucu” hadis kitaplarında bizzat Muhammed Peygamber’ in ağzından, kendisi adına rivayet edilen hadislere, aktarılan sözlere itimat edilmemesini öğütleyen hatta hadis rivayet edenleri lanetlemeye kadar varan hadisler de vardır, üstelik bu hadislerin “senetleri” çok güçlüdür.. Bu büyük çelişkinin sebebi nedir?

“Peygamber, ‘Benden Kur’an haricinde hiç bir şey yazmayınız. Kim benden bir şey yazdıysa onu imha etsin.” (Müslim, Zühd, Hanbel)

“Kur’an’ dan başka hidayet kaynağı arayan sapıtmıştır.” (Tirmizi)

“Ömer, Peygamber’ den halkın doğru yoldan sapmamaları için kendisine bir şeyler söyleyip yazmasını istediğinde, Peygamber ‘Allah’ ın kitabı bize yeter’ dedi.” (Buhari, Müslim)

Bu gibi hadisler, hadis kitaplarında, diğer “gerçek(!)” hadislerle bir aradadır… Eğer hadis rivayet etmek Peygamber tarafından yasaklandıysa, kitaplardaki binlerce hadis nedir? Eğer yukarıdaki bu hadisler yalansa, içeriği “en doğru” kabul edilen hadis kitaplarında ne işi vardır?Hadis konusu burada bitmiyor… Bir dahaki yazımızda İslam’ ın Pavlus’ u, Ebu Hüreyre’ den bahsedecek ve yine sorular soracağız…