Türban tartışmaları bütün şiddetiyle devam ederken, Üniversitelerarası Kurul Başkanı ve Akdeniz Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Akaydın, türbanın üniversitelere girmesinden sonra kopya çekmenin daha da artacağını söyledi.Prof. Akaydın’a göre, cep telefonlarının bluetooth kulaklıkları vasıtasıyla kopya çekmek türbanın serbest bırakılmasından sonra kolaylaşacaktı. Üstelik, imtihanı yapan hocanın erkek olması ve kopya çektiğinden şüphelendiği kız öğrencinin türbanını açtırıp arama yapmak istemesi halinde, cinsel tacizle suçlanma ihtimali de vardı.Rektörün bu söyledikleri bir hayli tartışıldı ama, hoca bence haklıydı. Zira, vücudu tamamen gizleyen örtünme biçimleri eski devirlerde de özellikle güvenlik yüzünden endişeler yaratmış, hattâ dindarlığıyla meşhur olan Sultan İkinci Abdülhamid bile, 1892 Nisan’ında terör korkusundan İstanbul kadınlarının çarşaf giymelerini yasaklamıştı. Abdülhamid bu kadarla kalmamış, çarşafın İslamî kurallara uymadığını bile söylemişti.Sultan Abdülhamid, 1892’nin 2 Nisan günü, öğle namazından sonra Teşvikiye’deki Silâhhane binasını ziyaret etmiş ve Yıldız Sarayı’na dönerken yolda bir grup çarşaflı ve peçeli kadınla karşılaşmıştı. Kadınların yüzlerinin tamamen örtülü olması hükümdarın dillere destan vesvesesini arttırmış, “Ya canıma kasdetmek niyetinde olan erkekler de böyle çarşafa bürünerek bana saldırmaya kalkarlarsa halim nice olur?” diye düşünmüş ve hemen o gün, kadınların çarşaf giymelerini yasak etmişti.Yasak, Yıldız Sarayı’nın başkâtibi tarafından o zamanın hükümet merkezi olan Bâbıâlî’ye bir yazıyla bildirilecek ve bugünün diliyle şöyle denecekti:“Çarşaf, İslâm’ın kadınlar için koyduğu örtünme konusundaki emirlere asla uygun değildir ve şuraya-buraya girmek için bazı münasebetsiz erkekler tarafından da fesat ve mel’anet için kullanılmaktadır. Hattâ, geçenlerde bir erkek çarşafa bürünerek kadın kıyafetinde ve silâhlı olarak bir eve girmiş, evdeki kadının üzerine hücum ederek çaldığı eşyayı pencereden dışarıya atıp savuşmuştur.Padişah hazretleri, bu durumun din ve devlet düzeni bakımından zarar verici olduğunun gereken kişilere uygun bir şekilde anlatılmasını ve lâzım gelen uyarıların da yapılmasıyla çarşaf giyilmesinin yasaklanmasını emretmişlerdir. Bu husustaki emir ve ferman, padişah hazretlerinindir. 2 Nisan 1892”Bu resmî yazıyı, tarihçi Nuri Adıyeke’nin bundan birkaç sene önce yayınlanan bir araştırmasından aldım. Açık söylemem gerekirse, hem Abdülhamid’i, hem de Prof. Dr. Mustafa Akaydın’ı endişelenmekte haklı buluyorum!
madem lafı açıldı, okuldaki laaaaik kopya çekme tekniklerinden öğrenmek isteyen çekirgelere bişiler anlatmış oliim.3. sınıftayken en gıcık ders ticaret hukukuydu. hem ders zor hem hocası gıcık yane! bizim başıkabak yalınayak zeki, çalışkan ve terbiyeli laaaaik arkidişler hemmen durumdan vazife çıkartarak duruma el koydular, sınavlara bi balans ayarı çektiler.o zamanlar oturduğumuz sıralar kocaman, 5 kişi rahatça oturabiliyor. bizim başıkabak yalınayak laaaaik arkidişler önce kirli olan sıraları teker teker temizliyorlardı, hemde özel solüsyonla. bu işide okul bittikten sonra, saat 16.00 gibi 2. eğitime gelenler azken yapıyorlardı. büyük fedakarlık tabe, kız-erkek arkidişleriyle gezmeye gitmek, “dağ başını duman almış, yürüyelim arkidişler” marşını 100 defa kesintisiz dinlemek, atatürk ile lenin in fotosunu aynı beze bastırıp taşımak gibi çoooook önemli işlerinden feragat edip sınavlara balans ayarı vermek için uğraşıyorlardı.neyse sıralar temizlendikten sonra geçen senelerin sorularından ortak olanlar ve önemli konular sıranın üstüne ince uçlu özel bi kalemle harf be harf yazılmaya başlanır. bütün sıranın üstü okunaklı bir şekilde doldurulur. tabe hoca armut diil, böle bişi yapılacağını bildiği için her seferinde sınava girmeden yerlerine oturanları kaldırır, sağdakini sola, öndekini arkaya, herkezi başka bi yere gönderir, kendince önlem almaya çalışırdı gariban. ama ne bilsin, okulumuzun laaaaik zinde kuvveti olan zeki, çalışkan, terbiyeli, laaaaik öğrenciler her ihtimali gözönüne alaraktan ince hesaplar yapmış, sınav başlamadan önce neredeyse bütün sıraları aynı kopyalarla doldurmuştur. kim nereye oturursa otursun, kopya hep önünde anlıcaanız.işte böle çekirgeler, vatan bir kere daha kurtulmuştur, kahraman rektörler kopya çeken öğrencilerle mücadelesine ömür billah devam edecektir.
Agent kardeşimizin etiketler arasına koyduğu “ekonomik kriz ballılığını milletin islama desteği olarak algılamak…” aslında laikçilerin alt zihinlerindeki “islam düşmanlığı”nın arada bir parıldayan tezahürü olarak kayıtlara geçmiştir.Kardeşimiz milletimizin aslında İslamı desteklemediğini söylüyor ve diyor ki (her ne kadar kendisi ifade edememiş olsa da) “dünya ekonomik konjonktüründen dolayı meydana gelen refah artmasının aslında İslam’a normalde olmayan bir destek gibi algılanıyor.” Yani “biz Türkler İslamı desteklemiyoruz ama işte parayı görünce ses çıkartmadığımız için normalde hiç desteklemedimiz bir dini sanki destekliyormuşuz gibi görünüyoruz.”Bu anlayışın Anadolu’yu ve insanını anlayabilmesi mümkün müdür? Anadolu insanına ve değerlerine olumlu bakması mümkün müdür?
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.Tamam
yorumlar
bencede durun yane, masonlardan izin almadan nassı adım atabiliyonuz bu ülkede? hayret bişi yane, dimi memedim birandım!
MURAT BARDAKÇI dan güzel bir yazı:
madem lafı açıldı, okuldaki laaaaik kopya çekme tekniklerinden öğrenmek isteyen çekirgelere bişiler anlatmış oliim.3. sınıftayken en gıcık ders ticaret hukukuydu. hem ders zor hem hocası gıcık yane! bizim başıkabak yalınayak zeki, çalışkan ve terbiyeli laaaaik arkidişler hemmen durumdan vazife çıkartarak duruma el koydular, sınavlara bi balans ayarı çektiler.o zamanlar oturduğumuz sıralar kocaman, 5 kişi rahatça oturabiliyor. bizim başıkabak yalınayak laaaaik arkidişler önce kirli olan sıraları teker teker temizliyorlardı, hemde özel solüsyonla. bu işide okul bittikten sonra, saat 16.00 gibi 2. eğitime gelenler azken yapıyorlardı. büyük fedakarlık tabe, kız-erkek arkidişleriyle gezmeye gitmek, “dağ başını duman almış, yürüyelim arkidişler” marşını 100 defa kesintisiz dinlemek, atatürk ile lenin in fotosunu aynı beze bastırıp taşımak gibi çoooook önemli işlerinden feragat edip sınavlara balans ayarı vermek için uğraşıyorlardı.neyse sıralar temizlendikten sonra geçen senelerin sorularından ortak olanlar ve önemli konular sıranın üstüne ince uçlu özel bi kalemle harf be harf yazılmaya başlanır. bütün sıranın üstü okunaklı bir şekilde doldurulur. tabe hoca armut diil, böle bişi yapılacağını bildiği için her seferinde sınava girmeden yerlerine oturanları kaldırır, sağdakini sola, öndekini arkaya, herkezi başka bi yere gönderir, kendince önlem almaya çalışırdı gariban. ama ne bilsin, okulumuzun laaaaik zinde kuvveti olan zeki, çalışkan, terbiyeli, laaaaik öğrenciler her ihtimali gözönüne alaraktan ince hesaplar yapmış, sınav başlamadan önce neredeyse bütün sıraları aynı kopyalarla doldurmuştur. kim nereye oturursa otursun, kopya hep önünde anlıcaanız.işte böle çekirgeler, vatan bir kere daha kurtulmuştur, kahraman rektörler kopya çeken öğrencilerle mücadelesine ömür billah devam edecektir.
Agent kardeşimizin etiketler arasına koyduğu “ekonomik kriz ballılığını milletin islama desteği olarak algılamak…” aslında laikçilerin alt zihinlerindeki “islam düşmanlığı”nın arada bir parıldayan tezahürü olarak kayıtlara geçmiştir.Kardeşimiz milletimizin aslında İslamı desteklemediğini söylüyor ve diyor ki (her ne kadar kendisi ifade edememiş olsa da) “dünya ekonomik konjonktüründen dolayı meydana gelen refah artmasının aslında İslam’a normalde olmayan bir destek gibi algılanıyor.” Yani “biz Türkler İslamı desteklemiyoruz ama işte parayı görünce ses çıkartmadığımız için normalde hiç desteklemedimiz bir dini sanki destekliyormuşuz gibi görünüyoruz.”Bu anlayışın Anadolu’yu ve insanını anlayabilmesi mümkün müdür? Anadolu insanına ve değerlerine olumlu bakması mümkün müdür?
@Muhalif Demokrat , adını koyamasanda cevabı verdin, hem de çok güzel verdin…