Bir aşk filminin konusu ne kadar farklı olabilir? Oğlanla kız birbirini sever, sonra birtakım engeller çıkar; sonra da ya kavuşurlar mutlu son olur, ya da kavuşamazlar hüzünlü son olur.Birinden biri zengin, diğeri fakir, birinin ailesi despot, biri hasta, birinin zaten süren bir ilişkisi, hatta belki evliliği var, ikisi dünyanın farklı yerlerinde, birisi görev icabı uzak bir yere gitmek zorunda, biri şöyle, diğeri böyle… Ne kadar çeşitlendirmeye çalışırsanız çalışın, konusu bir şekilde tanıdık gelmeyecek bir aşk filmi var mıdır?

Sadece konusuna bakacak olursak, Aşk Tesadüfleri Sever filminin de bize yeni bir şey anlatmadığı hissine kapılırız. Belli bir yaşa gelmiş ve film seyretmeyi herkese, bu “kızla oğlan birbirini sevmiş” hikayesi şu ya da bu şekilde tanıdık gelecektir. Ancak, sinema, asıl olarak aynı hikayeyi farklı şekilde anlatabilme sanatıysa eğer, yönetmen Ömer Faruk Sorak bize Aşk Tesadüfleri Sever filmiyle bu sanatın nasıl yapılması gerektiğinin en usta örneklerinden birini veriyor. Konu itibariyle dibine kadar uzatılmış ağdalı sahnelere fazlasıyla müsait olsa da, daha çok televizyon dizilerinde gördüğümüz bu yaklaşımdan tamamen uzak durup, temposu hayli yüksek bir film sunmuş bize.Bunu yaparken de en büyük gücü hiç şüphesiz filmin her yerine serpiştirdiği geri dönüşlerden almış. Hikayeyi tamamlayan, filmdeki karakterleri ve birbirleriyle olan ilişkilerini daha iyi anlamamızı sağlayan geri dönüş sahnelerinde ayrıntıya verilen önemse, yönetmenin seyirciye duyduğu saygının bir göstergesi. Filmde anlatılan dönem değiştikçe sadece kıyafetler, ya da filmin renkleri değişmekle kalmıyor: Televizyon ve telefon kulübesi gibi arka plandaki ayrıntıların da ilgili dönemi yansıtmasına gösterilen titizlik sayesinde o dönemlere gerçekten dönmüş gibi oluyoruz.Tabii her şey hikayenin nasıl anlatıldığıyla, tempolu sahne geçişleriyle bitmiyor. Konu ne kadar iyi olursa olsun, oyuncular kötüyse o filmden keyif almamıza imkan yok elbette. Bazı filmlerde, sırf iyi görüntü veriyor diye seçilen başrol oyuncularının acemiliğini kapatmak için yan rollere usta isimler konduğunu, bazı filmlerdeyse başrolde usta isimler olduğu için yan rollerin fazlasıyla geri kaldığını fark etmiş olabilirsiniz. Aşk Tesadüfleri Sever filminde bu tip hilelere başvurulmamış. Sonuçta herkesin kendine göre bir zevki vardır, birinin beğendiğini başkası beğenmeyebilir; ama bana kalırsa, bu filmde rol almış olan herkes iyi oyuncu, herkes rolünün hakkını en iyi şekilde vermiş.Ayrıca yönetmen Sorak’a, bir filmde karakterin karşılaştığı en büyük sıkıntının illa ki şiddetli bir çatışmadan geçmesi gerekmediğini, işini iyi bilen bir yönetmenin alt tarafı merdivenden çıkmayı bile duygusal yoğunluğu çok güçlü bir sahneye dönüştürebileceğini gösterdiği için teşekkür etmek gerekir.