bildirgec.org

şia hakkında tüm yazılar

Kerbelada solan gülleri

omeredz | 17 December 2010 11:38

Kerbelada solan güllerin matemi geldi

Göz yaşınızla sulayın gülleri

O gün sevinipde keyiflenrime yezidi

Adın dillere destandır ağa huseyn

Mersiyen bebelerimize nenidir ağa huseyn

Taki onlarda doğunca bilsinler senin musubetini ya huseyn

Evladı peygamber selam olsun sana ve ashabına

Lanet olsun yezide ve yanındaki köpeklere

Huzuru bir an bulamasın evladı mercane

Ağlarım ağam Huseynime ağam Abbasıma

Kesilipti kollarım abbasın musubetin duyanda

Kırılıptı belim EFENDİM HUSEYNİN YANLIZLIĞINA

Ehl-i Beytin Yetim Evlatları Şiiler

omeredz | 15 December 2010 17:05

Ehli Beytin Yetim Evlatları Şiiler Şia ve ya şii lik Kelime anlamıyla taraftar anlamına gelmektedir.Toplum genelin de her zaman bir ön yargı ile katliamlara maruz kalmışlardır.Kendi kültürleri inançalarına ve kanunlarına bağlı olan bu topluluk yüz yıllardır. Var olup günümüze kadar gelmiş İslam bir islam mezhebidir. Ve günümüzde ise bazı kitaplarda şianın kafir rafızi olduğunu belirten kitaplar vardır.(1)Bu ön yargıları yıkmak için şu temel esaslara bakalım.

SELAM SANA MUHAMMET CAN ŞİİR

omeredz | 15 December 2010 14:02

Can Muhammed selam sana
Selam durdu sana arşı âlâ
Emanetin baş üstünde hâlâ

Selam sana ve ehlibeytine olsun
Ey yüce Habib ne güzelsin
Seni seven dünyayı neylesin
Sen âlemlerin serverısın

Ali ardın sıra yürürdü
Her yerde seni konuşurdu
Senden her şey güzel olurdu
Vasfını yazmaya çalışan eller yoruldu

Senden gelen her şey güzeldir
Arşın küpesi Hasan ve Hüseynidir
Fatma cennet hanımlarının annesidir
Hepside senden gelen cennetin meyvesidir

Can Muhammet selam sana
Dinin için Hüseyin boğuldu kana
Ali’nin başında yara
Hep dediler can Muhammet selam sana

Ey Kerbela

omeredz | 15 December 2010 12:57

Ey karbela neden vefasızsın ki bu kadar
Gönlümüz imam hüseyni ağlar
Yakup bun yası yürekleri dağlar
Meryem bugün İsa sına ağlar

Ağlanmazımı o civana
Ağladığım için beni kınama ana
Ağlar bugün ümmi ebiha
Ey Kerbela neden vefasız davrandın

Ali ekberin başı mızrak üstünde
Kasımın bedeni pare, pare
Hür gelmiş tövbeyle
Şahadete gitmiş Hüseyin ile

Ve sen şerefin şerefi
Kebeden gelir heyhat sesi
Ve sen tamamlıyor sun suzca
O sesi minne zillet kelimesi ile

rukayen almış başın öpüyor
Yarapi bu nedir görenlere sanki kıyamet kopuyor
Rukayyen ile son kez konuşuyorsun
Bekle kızım sende geleceksin

Aşura Matem Alanı Panoramik Görünüm

mcturan | 29 December 2009 16:00

Zeynebiye ve 360tr’den bir dev proje daha.

10 Muharrem Aşura

günü Halkalı’da yapılan ve 100.000lerce insanın katıldığı tören panoramik olarak görüntülendi. Devasa sahnesi ve seyircisiyle Aşura matem alanı 360 derece gezilebiliyor. Zeynebiye Proje Merkezi (ZEPROM) ve 360tr.com‘un hayata geçirdiği proje Aşura Matem alanlarının panoramik olarak görüntülenmesi noktasında dünyada bir ilk.
www.zeynebiye.comdan izleyebilirsiniz….

Zeynebiye.com
Zeynebiye.com

Aşura Matem Alanı
Aşura Matem Alanı

HAYVAN ETİ Mİ, BİTKİ ETİ Mİ?

keremx | 11 October 2008 12:01

HAYVAN ETİ Mİ, BİTKİ ETİ Mİ?

Tayland’ın Puket Adası’nda her yıl Vejetaryen Festivali düzenleniyor. Bu festivalin iki amacı varmış. Birincisi: Havyan eti yemenin vahşiliğine dikkat çekmek… İkincisi: Günahlardan arınmak…

Bu insanlar hiçbir hayvan eti yemiyorlar. Tüm gıdaları bitkisel… Önce bunu tartışalım.

Dünyada var olan her şeyin bir yaratılış amacı vardır. Yaratıcı insanları kul olarak yarattığı gibi hayvanları da insanların hizmetine sunmuştur. Bir hayvanın binek olarak kullanılması ile gıda olarak kullanılması arasında etik olarak hiçbir fark yoktur. Hayvan eti yemeyebilirsiniz. Buna saygı duyarım. Ancak et yememek bir insanlık gereği ve bir erdem olarak savunulursa buna anlam veremem. Bu mantık üzerine konuşursak: hayvanın taşıdığı candır da bitkide ki can değil midir? Hayvan eti yenince vahşi olacaksın ama bitki eti yenince medeni olacaksın! Doğru mu bu?

Akıl ve İslam

suphi | 18 April 2007 10:24

“Kişi bilmediğinin düşmanıdır”( hz.Ali)

Akıl lugatta mastar olarak, men etmek, engellemek, alıkoymak, bağlamak gibi anlamlara gelir.

Felsefeciler ve mantık alimleri aklı, “varlığın hakikatini idrak eden, maddi olmayan fakat maddeye te’sir eden basit bir cevher, maddeden şekilleri soyutlayarak kavram haline getiren ve kavramlar arasında ilişki kurarak kaziyelerde(önerme) bulunan ve kıyas yapabilen güç” demektir diye tarif etmişlerdir.
Bknz: cevher, kaziye, kıyas

Akıl, insanı insan yapan, onu diğer mahlukattan ayıran ve onu sorumlu kılan temyiz kuvveti ve anlama melekesidir.
Dinin tarifini yaparken “akıl sahiplerinin….” denilmekteydi.Yani Akıl kişinin üzerine ebedi saadet ve selameti veya ebedi azabı ve yokluğu mümkün kılan bir mefhum.
Bknz:Muhasar ilmihal, akil baliğ,İrade