Hem masaüstü hem de web tabanlı uygulamalar geliştirirken, zaman zaman eldeki verilerin görselleştirilmesi yani resim olarak ifade edilmesi ve bu resimler üzerinden de düzenlenebilir olması ihtiyacı ile karşılaşılır. Bu yazıda JAVA bileşenleri ve Graphics sınıfı kullanarak etkileşimli veri görselleştirme konusuna bir giriş yapacağız. Başlangıç olarak basit çizim nesnelerinin yerleştirilebildiği ve bu nesnelerin klavye ve fare aracılığıyla yönetilebildiği bir ekran tasarlayalım.
Öncelikli olarak bu tip uygulamalarda etkileşim için daha sonra rahatça eklemeler yapabilmek için mümkün olduğunca genel bir çerçeve çizerek sınıfları genişletilebilir hazırlamamızda fayda var. Tüm çizim nesnelerini ifade edebilecek bir ata (parent) sınıf yazarak başlayalım.