Panda3D nin kendine ait formatı olan .egg formatı için birçok 3D editör programına özel eklenti yazılmış. Ben bu yazımda 3DsMax için olan ektentiyi ve eklentinin kullanımını anlatacağım.
İlk önce Panda3D yi yüklediğimiz klasöre giriyoruz. Orada bir “plugins” klasörü olması gerekiyor. (Burada eklentilerin büyük bir kısmını bulabiliriz)
Şimdi 3Dsmax versiyonuna göre eklentiyi seçeceğiz.
maxegg(versiyon).dlo dosyasını göreceğiz. Şuandaki desteklediği versiyonları 6,7,8 ve 9. Bunlardan hangi versiyonsa onu seçiyoruz ve 3Dsmax’ın plugins klasörüne koyuyoruz.
Burada resimli olarak göreceğiniz gibi hem model hemde aktörün istekelet hareketlerini çıkartabiliriz.
Yapılan modele iki farklı yoldan giydirme yapabilirsiniz;
1.Modeli çizerken
2.Panda3Dnin apisi ile(ilkine göre zordur fakat önerilir)
3dsmax hakkında tüm yazılar
swift3d v5
cadaverhan | 01 February 2008 10:14
swift3d version5
electric rain firmasının ürünü olan swift3d v5 sürümü öncekilerinden daha kullanışlı ve güncel tasarım programları ile etkileşimli hale gelmiş. özellikle henüz kullanımı yaygınlaşmamış olan papervision3d ve silverlight formatlarına uygun exportu desteklemesi programı bir adım öteye taşıyor. Yeni özellikleri aşağıdaki gibi sıralayabiliriz;
papervision3d için export
transparan textureler import edebilme ve render alma
modeli ortogrpahic görüntüleyebilme
mesh leri deforme (kontrol) ederek animasyonlar oluşturabilme
geliştirilmiş arayüz
easing kontrolleri
tek objenin renderını alabilme
objelerin vektörlerini transform edebilme
animasyonu optimize edebilme
sürükle bırak ile uygulanabilecek animasyonlar
geri alma mantığının yeniden yapılandırılması
html ve swf export
.3ds formatında export
XAML yani silverlight formatında export
özellikleri bukadarla da bitmiyor, sitesinden daha detaylı ve animasyonlu şekilde öğrenmek mümkün.
mr. tutorial
wanadooo | 08 November 2007 08:51
mr.tut sitesi güzel derslerin yer aldığı, 3 dilde yayın yapan başka bir site.aşağıdaki konular ve ders sayıları verilmiştir. Toplamda 504 ders bulunuyor.kendiniz de ders yollayabilirsiniz.ilginizi çeker ümidiyle.
– 3DsMAX (153)
– Flash (34)
– Illustrator (147)
– Photoshop (161)
3d değil 2.5d!: dijital heykeltraşlık yada sculpting
lateralus | 17 May 2007 20:56
sculpting ile yapılmış bir modelleme
16 haziran itibariyle zbrush‘ın 3. sürümünün çıkmasıyla, 3 boyutlu modelleme tekniklerinden biri olan sculpting’in öneminin arttığı ve bu alandaki programların yarışmaya başladığını görüyoruz.
bu tekniğe 2.5d diyenlerinde olduğu biraz araştırırsanız görebilirsiniz. aslında çok yanlış bir önerme değil. çünkü hem 3d‘de olduğu gibi vektör modelleme, hemde 2d‘de olduğu gibi piksel tabanlı çalışabiliyor.
özellikle milyonlarca poligondan oluşabilen kafa veya vücut modellemelerinde 3dsmax veya maya ağırlaşabiliyor ya da daha uzun sürebiliyor. bunun yerine bir küp ya da küreyi aynı heykeltraşlıktaki gibi oyarak ve kereserek hayal edilene çok daha rahat ulaşılabiliyor. buna cgsociety‘den birkaç örnek vermek istersen şu çalışmanın 3dsmax ve zbrush ile yapıldığını görebiliriz.