Baldur’s Gate, Planescape: Torment ve Fallout gibi ünleri efsanevi boyutlara ulaşmış oyunlara imzasını atan Black Isle Studios’un kapatılmasından sonra firma çalışanları yollarını ayırarak Troika Games ve Obsidian Entertainment adlı iki firmayı kurmuşlardı. Sizi bilmem ama kişisel görüşüm olarak Troika Games’in şu ana kadar yaptıklarından hiç memnun değilim ki buna World of Darkness evrenine ait Vampire the Masquerade: Bloodlines da dahil. Troika bu oyundan kazanç bekliyorsa bu oyunun iyi olduğu için değil sadece ve sadece Vampire the Masquerade franchisenın haklı popüleritesindendir.Neyse benim asıl üzerinde durmak istediğim firma Obsidian. Kendilerinin Bioware’in başarılı oyunu Star Wars: Knights of the Old Republic’in devamını yaptıklarını duyunca her KOTOR seven gibi ben de heyecanlanmıştım. LucasArts’ın Obsidian’a bir yıl gibi deadline vermesi KOTOR büyüklüğünde bir oyunun geliştirilmesinde sorunlar çıkacağının habercisiydi zaten. Sonuç olarak ilkinin formüllerine birazcık fazla bağlı kalmış ve çok da fazla yenilik getirmeyen bir oyun ile karşı karşıya kaldık. Gerçi zaman kısıtlaması düşünülürse Obsidian’a hakkını vermemek elde değil. Senaryoda açıklar bulunmasına, daha doğrusu senaryo “bitirilememiş” havasında olmasına rağmen yine de son derece ilginç öğeler içermiyo da değil. İşte bu yazıda o öğelerden birinden bahsetmek istiyorum.Kendisi oyundaki sith lordlarından biri olan Darth Nihilus. Oyun başladıktan itibaren başımıza gelen birçok sorundan kendisinin sorumlu olduğunu hissettiğimiz, oyun boyunca ya ben böyle muazzam güce sahip bir adamı nasıl yenerim dediğimiz, özellikle hayalet gemisi Ravager’ın üstünde son kapıyı açmamız ile uzakta gözüken siluetiyle beraber kalbimizde çarpıntılar yaratan bu gizemli kişilik Obsidian’ın oyuna kattığı en güzel şey. İlk defa kadim sith lisanı ile konuşan bir karakteri duyduk. ilk defa dünyadan bu kadar kopmuş ve kendini istemeden de olsa bu kadar Force’a bağlamış bir karakteri gördük. ilk defa hayatta kalmak için etrafındaki bütün hayatı yoketmek zorunda olan bir karakterin acısını anladık. bütün bunlar üzerinde özel bir çalışma yapıldığı belli Darth Nihilus’a ait. Ne yazık ki kısıtlı geliştirme süresi yüzünden oyundaki çoğu şey gibi onun da hikayesi bir bakıma yarım kalmış gibi gözüküyor. Umarım LucasArts KOTOR 3’ün yapımı için yine Obsidian ile anlaşır da bu karakteri daha ayrıntılı olarak bir daha karşımızda görürüz.