Bu kütüphaneyi multimedia ile ilgilenen arkadaşlar varsa bilirler ama biz bilmediğinizi varsayarak konumuza giriş yapalım.Nedir ?
Bass kütüphanesi C# ve C++ ortamında bilgisayarın activeX denetimlerini kullanan bir kütüphanedir . Biz ise şuan sadece C# ile örneklerimizi vereceğiz. Neler yapabildiğini maddeler halinde özetleyecek olursak;1- mp3,wma,midi v.b. birçok ses formatını desteklemekte ve oynatabilmektedir.2- Ses dosyalarının analizini yapabilmektedir.3- Dosya formatı değiştirme, sıkıştırma, kesme gibi işlemleri desteklemektedir.4- Audio Streaming özelliği . (Net ortamında radyo kurmak ta diyebiliriz.)5- Web ortamındaki ses yayımlarını oynatabilme .6- Aktif sesi yönetebilme (equalizer)özelliklerini ilk aşamada sayabiliriz.Araç Gereç
Öncelikle c# ta bu component i kullanmak için üreticisi olan un4seen‘ nin adresinden menüdeki bass linkini tıklayıp ve aşağıdakileri sırasıyla indirmelisiniz..1-Bass.Net2-BASSWMA3- Bass (Listede değildir en üstte verilmiştir.)Burada bass.net c# ortamında bass kütüphanesine yazılım yapabilmemizi sağlamaktadır.Bass c++ için oluşturulmuş bir kütüphane olduğu için diğer 2 dll e de ihtiyaç duymaktadır ve bu 2 dll dosyası projeye referans verilmemesine rağmen debug klasörünüzde ve yazılımınızın setup’ında olmalıdır.Bass kütüphanesi ticari amaçlı kullanılmadığı sürece ücretsizdir ve her iki durumdada lisans gerektirmektedir. Bunun için radio42‘nin lisanslama formunu istenilen formatta doldurmalısınız ve sağdan “freeware” i tıklamalısınız . Lisansla ilgili bilgiler mail adresinize gönderilecektir.Bu aşamadan sonra componentimizi kurmaya geldi sıra bass.net dosyasının setup’ını çalıştırın (VS kapalı) bu işlem biraz usun sürebilir ama sonlandırmayın.İlk Projemiz
Projenizin referanslarına “.NET” tabından Bass.net API yi ekleyin ve projenizde kullanacağınızı aşağıdaki şekilde belirtin.using Un4seen.Bass.AddOn.Wma;using Un4seen.Bass.Misc;using Un4seen.Bass.AddOn.Tags;
Size gönderilen lisans bilgilerini projenizin içine aşağıdaki şekilde yerleştirin ,InitializeComponent();BassNet.Registration(“mail adresiniz”, “lisans kodu”);
Lisans satırının hemen altınaif ( Bass.BASS_Init(-1, 44100, BASSInit.BASS_DEVICE_DEFAULT, IntPtr.Zero) )int stream = Bass.BASS_StreamCreateFile(“dosyanızınadı.mp3”, 0L, 0L, BASSFlag.BASS_DEFAULT);if (stream != 0){Bass.BASS_ChannelPlay(stream, false);}else{Console.WriteLine(“Oynatma hatası: {0}”, Bass.BASS_ErrorGetCode());}Console.ReadKey(false);Bass.BASS_StreamFree(stream);Bass.BASS_Free();}
projenizi derleyin ve indirdiğimiz basswma ve bass dosyalarının içindeki dll dosyalarınıda debug klasörüne ekleyin.Şimdi projenizi derleyip çalıştırabilirsiniz.Sonsöz:
Faydalı olmuş olması dileğiyle yazılarımı yanlızca kodaman.org sitesinde yazdığımı belirtmek isterim. Diğer sitelerdeki yazılarım buradan kopyalanmaktadır ve izin alınmamıştır.Herhangi bir sorun yaşamanız halinde mesaj gönderebilirsiniz.Birdahaki yazımda görüşmek üzere hepinize mutlu günler dilerim.