Dosyalarımız dışarıdan yüklemeye başladık, peki dosya yüklenene kadar kullanıcıya dosyanın ne kadar yüklendiğini gösteren bir preloader (önyükleyici) olsa nasıl olur? Yükleme yapılana kadar o alanın boş kalması yerine kullanıcıya görüntülemeye çalıştığı uygulamanın ya da görselin yüzde kaçının yüklendiğini gösterebiliriz.klasorGoruntusuİlk olarak çalışmalarımızı kaydedeceğimiz bir klasör oluşturalım. Bu klasörün içerisine yükleyeceğimiz dosyaları içeren bir klasör ve çalışma dosyamızı kaydedeceğiz. Bu örnekte bir imaj dosyası kullandığım için Gorsel isimli bir klasör kullandım. Preloader’ı oluştururken olay sınıfı olarak ProgressEvent ve Event olay sınıflarını kullanacağız. PregressEvent nesnesi yükleme işlemi başladığında (genellikle ses, görsel, swf vb.) veri göndermek için kullanılır. ProgressEvent, progress (yükleme, ilerleme) işlemleri ile ilgili bir Event nesnesi oluşturur ve bu nesneler olay dinleyicilere parametre olarak aktarılır. Event sınıfıının COMPLETE olayını kullanarak yükleme işleminin bitip bitmediğini kontrol edeceğiz. Şimdi preloader’ı oluşturmaya başlayalım.Sahne üzerine ilk olarak genişliği 350 yüksekliği 20 piksel olan gri renkte bir dikdörtgen çizelim, sahneye ortalayalım ve bir kopyasını alalım. Katman adınıda zemin olarak değiştirelim. Yeni bir katman ekleyip adını progressBar olarak değiştirelim, az önce kopyaladığımız dikdörtgeni Edit > Paste In Place menüsünü kullanarak yeni katmanda aynı koordinatlara yapıştıralım ve rengini mavi olarak değiştirelim. Mavi dikdörtgeni seçerek Movie Clip olarak sembole dönüştürelim, Instance Name kısmına progressBar yazalım. progressBar isimli nesnemizin genişlik değerini properties panelini kullanarak 1 piksel olarak değiştirelim. Oluşturduğumuz nesne yükleme sırasında yükleme durumunu gösterecektir. Bir katman daha ekleyelim ve katman adını text olarak değiştirelim. Bu katmana da dinamil bir metin alanı oluşturalım ve Instance Name kısmına durum_txt yazalım. Dinamik metin alanına da yüklemenin yüzde kaçının gerçekleştiğini yazdıracağız. Son olarakta kodları yazmak için yeni bir katman oluşturalım ve katman adını Action olarak değiştirelim. Timeline ve sahnenin görünümünün aşağıdaki gibi olması gerekmektedir.timelineSahneKullanacağımız nesneler hazır olduğuna göre Actions panelini açarak aşağıdaki kodları yazabiliriz.//gorseli yuklemek için bir Loader objesi tanımlıyoruz.var gorsel:Loader = new Loader();//Yükleyeceğimiz dosyanın yolunu belirtmek için URLRequest objesi tanımlıyoruz.var adres:URLRequest = new URLRequest (“Gorsel/fotograf2.jpg”);//Loader objesine olay dinleyicimizi atıyoruz.gorsel.contentLoaderInfo.addEventListener(ProgressEvent.PROGRESS, yukleniyor);function yukleniyor(e:ProgressEvent) {//dosyanın kaçta kaçının yüklendiğini bulabilmek için toplam dosya boyutunu,//yüklenen dosya boyutunun miktarına bölüyoruz.var yuklenen:Number = e.bytesLoaded / e.bytesTotal;//progresBar nesnesinin genişliğini yukleme durumuna göre arttırıyoruz.progressBar.scaleX = yuklenen;//dinamik metin alanına yüklemenin % kaç olduğunu yazdırıyoruz.//yüzdelik değer almak için yuklenen değişkenini 100’le çarpıyoruz.durum_txt.text= “%” + Math.floor(yuklenen * 100);}//bu olay dinleyici ile yükleme işleminin bitip bitmediğini kontrol ediyoruz.gorsel.contentLoaderInfo.addEventListener(Event.COMPLETE, yuklendi);function yuklendi(e:Event) {//dinamik metin alanına işlemin tamamlandığını bildiren açıklamayı yazdırıyoruz.durum_txt.text= “Yükleme işlemi tamamlandı.”;}//Loader objesinin dosyayı nereden yükleyeceğini belirtiyoruz.gorsel.load(adres);//dosyayı sahneye ekliyoruz.addChild(gorsel);