bildirgec.org

tim hakkında tüm yazılar

Askerlere üçüncü göz takviyesi!

Beacool | 26 May 2010 09:51

Operasyonlarda köşeler önemlidir...
Operasyonlarda köşeler önemlidir…

Savaş, hiçbir zaman değişmez. Sebepler ne olursa olsun sonuç hep aynıdır. İnsanlık tarihinin en gerçek olayıdır savaşlar. Ölen insanlar, sevgililerini eşlerini sevdiklerini kaybedenler, öksüz kalan çocuklar. Savaş hiçbir zaman değişmez. Belki de bu yüzdendir evrende tek oluşumuz ya da öyle sanışımız… (bkz yazı sonu sorusu)

Biz farkında olmasak da güvenlik kuvvetlerimiz her gün birçok silahlı çatışmaya girmekte. Ülkemizde birçok yerde çelik yelek dahi masraf olarak kabul edilirken yabancılar güvenlik kuvvetlerinin can güvenliğini arttırmak için çeşitli teknolojik imkanları kullanmaktalar.

Matthew Hagerty SmartSight ın yapımcısı...
Matthew Hagerty SmartSight ın yapımcısı…

Yapılan operasyonlarda ölümlerin %50 gibi büyük bir oranının köşelerde gerçekleştiğini hesaplayan yetkililer buna çözüm geliştirmek için uzun zamandır çalışmaktaydı. Bundan önce birkaç farklı köşe silahı (hatta biri Wanted filminde kullanıldı) üretilmesine karşın taşıması ve kullanılması hiçte rahat ürünler değillerdi.

Matthew Hagerty adlı bir şahsın 10 yıl gibi bir süredir üzerinde çalışarak ilk tam uyumlu prototipini çıkarmış olduğu serinin ismi SmartSight. Ürün M4 veya 308 SOCOM tüfeklerinin ucuna uyumlu olarak üretilmiş. Kablosuz bir kameranın bu tüfeklerin ucuna monte edilmesi ve kullanan kişinin gözlük şeklinde gözüne iliştirilmiş bir ekranla tüfeğin baktığı yönü ona iletmesiyle ürünü kullanan kişi çatışmaya girmeyerek sadece tüfeğinin ucunun girdiği her noktadan çatışmaya müdahale edebilmekte.

GİİT (Gereksiz İnsanlari İtlaf Timi)

admin | 29 March 2007 19:19

G.İ.İ.T
G.İ.İ.T

Aklimda cok uzun yillardir bir proje var. Gereksiz İnsanlari İtlaf Timi. Olusturacaksin boyle gizli bir ekip, sokaklarda dolasip belirleyecekler avlarini ve en temizinden cekecekler fislerini. Bir nevi ‘derin devlet’ konsepti ama burada korunmak istenen toplum duzeni ve huzuru. Kim bu itlaflik gereksiz insanlar peki? En kisa sekilde ‘okuz’ diye tanimlayabilecegimiz tipler. Birbirleriyle ‘ohaha ohaha’ nidalari ile bagirip cagirarak anlasan, tukurup sumkuren, milletin esine, kizina dik dik bakip rahatsiz/taciz eden, eline cop olarak ne geciyorsa cop kutulari disindaki her yere atan, kabadayi takilip millete satasan/doven vb. Okuz aktivitelerini cesitlendirmek mumkun. Bu tipleri belirledikten sonra pompaliyla kafalarina birkac kez ates etmek suretiyle ortadan kaldiracaksin. Gereksiz insanlar ifadesi kullandim ama bu tip organizmalara insan demek basli basina bir hata, o da ayri mesele.
Tamam biliyorum simdi bazi arkadaslar bu tip insanlar neden varlar? neden boyle davraniyorlar? sorulari sorup alacagimiz mutlak cevabin ‘egitim’ eksikligi oldugunu soyleyecek ve bunlari ortadan kaldirmak yerine egitime onem vermemiz gerektiginden, bu tipleri topluma kazandirmaktan, faydali, saygili birer birey haline donusturmekten dem vuracaklar. Siddetin her turlusunun kotulugunden/yanlisligindan, her yere sevgi tohumlari ekmemiz gerektiginden bahsedecekler.
Bazi arkadaslar ise herkesin benim gibi dusunmesi halinde baska tipleri mesela benim gibi tipleri yok etmek uzere baska timler olusturulacagindan, herkesin kendi dogrulari disinda hareket edenleri, yok edilmesi gereken birer av gibi dusunmesinin kutuplasmalara, toplumda surekli artan bir karmaşa ve kargasaya neden olacagindan bahsedecekler.
Ve dogru da soylemis olacaklar..

Ben hicbir zaman GİİT’i kurmayacagim belki ama sokaklarda bu tip organizmalari gordukce aklima hep GİİT gelecek..

ve ben gidecegim..

BLACKSITE: AREA 51

create | 19 March 2007 14:00

Eski bilim kurgu flimlerini ve onları klişe hikayelerini hepimiz hatırlarız. Radyoaktif bir maddeye temas eden canlıların (karınca, böcek v.s.) nasılda devasa yaratıklar haline dönüştüklerini hatırlarız. Zaten tüm filmlerde bunları katleme amacı güder ve öyle biter. Eğer ki klişelerden ve buna benzer yapıtlardan sıkıldık diyorsanız, Midway Studios Austin‘ den alışılagelmişin dışında bir proje.

51. bölgeyi duymuşsunuzdur. 76 km. ‘lik bir alan içerisine kurulmuş, üzerinde UFO‘larla ilgili deneylerin yapıldığı addia edilen gizli bölge. Midway, bu bölgeyi konu alan Area 51 isimli bir oyunu, 2005 yılında satışa sunmuştu ama yapımın etkileyici grafikleri bile, oynanabilirliğindeki eksikliklerin önüne geçemeyince, maalesef area 51 tam bir hayal kırıklığı olarak zihinlerde yer etti. 2006 yılının sonuna doğru ise sular yeniden hareketlendi ve area 52 isimli bir oyunun yapımına başlandığı duyuruldu. Midway Studios Austin’den, yapımın isminin Blacksite:Area 51 olduğuyla beraber, ilk bilgiler de paylaşılmaya başlandı.