sculpting ile yapılmış bir modelleme
sculpting ile yapılmış bir modelleme

16 haziran itibariyle zbrush‘ın 3. sürümünün çıkmasıyla, 3 boyutlu modelleme tekniklerinden biri olan sculpting’in öneminin arttığı ve bu alandaki programların yarışmaya başladığını görüyoruz.

bu tekniğe 2.5d diyenlerinde olduğu biraz araştırırsanız görebilirsiniz. aslında çok yanlış bir önerme değil. çünkü hem 3d‘de olduğu gibi vektör modelleme, hemde 2d‘de olduğu gibi piksel tabanlı çalışabiliyor.
özellikle milyonlarca poligondan oluşabilen kafa veya vücut modellemelerinde 3dsmax veya maya ağırlaşabiliyor ya da daha uzun sürebiliyor. bunun yerine bir küp ya da küreyi aynı heykeltraşlıktaki gibi oyarak ve kereserek hayal edilene çok daha rahat ulaşılabiliyor. buna cgsociety‘den birkaç örnek vermek istersen şu çalışmanın 3dsmax ve zbrush ile yapıldığını görebiliriz.