bildirgec.org

kelime anlamı hakkında tüm yazılar

Platonikometrik nedir?

hmttgrlkr | 04 August 2008 15:26

Platonikometriğin köken kelimeleri; platonik-o-metrik seklindedir. Kelime anlamı olarak karşılıksız aşık olmuş ve bunun ardından boyunun ölçüsü metrik ifadeyle bizzat kendisine sunulmasına karşın hala ona olan sevgisini kaybetmemiş şahsiyettir. Bu kelime daha öncesinde ne internette ne de TDK da yer almamıştır.

Bu birey, dünyadan kendini soyutlamış, her anını acaba o kızı nasıl etkilerim diye düşünerek geçiren, onunla konuşuyorken veya mesajlaşıyorken acaba bana artık ona tekrardan açılmasının zamanın geldiğini mi ifade ediyor v.b. gibi nice düşünceler içerisinde olan ve her an tekrar çıkma teklifi etme fırsatı kovalayan bir hal içerisindedir.

Avangard Kuram üzerine

lovesredcloud | 11 May 2008 12:08

Günümüzde bir sanatçı bir soba borusunu imzalayıp sergilese, sanat piyasasını eleştirmiş değil, ona uymuş olur. (…) Bunun nedeni sanatın olumsuzlanmasına yönelik avangardist amacı yerine getirmemesidir. Bugün, tarihsel avangardın sanat kurumu karşısındaki isyanı sanat diye kabul edildiğinden, neo-avangard’ın isyankar edimi sahih olmaktan çıkar.”(1)

duchamp
duchamp

Bu noktada avangardın tarihsel sürecine bakabiliriz;
Peter Bürger avangardı tarihsel süreç içinde üç aşamada inceler;

Bedava içerik

kenanaltun | 23 July 2007 15:58

Web sitenizde bedava içerik için birçok servis bulunmakta, bunlar arasında The Free Dictionary güzel servisler sunmakta.
Daha çok ingilizce kelime ve bunların okunuşu, yazımı vs. ve ansiklopedik bilgi niteliğinde içerikler sunulmakta.
Tarihde bugün, Bugün doğanlar, günün kelimesi, adam asmaca oyunu, kelime karşılaştırma, haberler vs.
Bu içerikler sayfanıza göre tamamen özelleştirebiliyor, sayfada resim veya yazı formatında görünme şekli ayarlanabiliyor.
Web sitenize renk katabilecek çok eğlenceli bir servis.

şeriat nedir?

ahtamara-bildirgec | 03 March 2006 04:32

bence insan bir düşünceyi kabul ederken veya reddederken anlamını bilmeli. Güzelim ülkemin güzel insanları hep bu kelimeyi konuşur ve ne konuştuklarını ne anladıklarını bilmezler maksat konuşmak veya onu kötülemek, ki bence yapılmaya çalışılan en gerçekçi şey onu kötüleyip başkalarının gözünde antipati yaratmak, uzaklaştırmaya çalışmaktır.
şemsettin sami efendinin dilimizin en esaslı lugatı olarak bilinen “kamus” adlı eserinde;şeriat “evamir ve navahi-yi ilahiyye ve ayet ve hadis ve icma-i ümmet esasları üzerine müesses kanun-u ilahi” diye tarif edilir. burada iki unsur dikkat çekiyor. biri şeriatın “ilahi emirler ve yasaklar oluşu” diğeri bu ilahi kanunların “ayet, hadis ve icma” denilen temellerin üzerine kurulu olduğudur.
ömer nusuhi bilmen ise “hukuk-u islamiyye ve ve ıslahat-ı fıkhiyye kamusu” adlı eserinde geniş bir şekilde ele alır ve şu şekilde tamamlar.
1- şeriatı kulları için Allah koymuştur.
2- şeriat, dini ve dünyevi hükümlerin tamamıdır.
3- şeriat, “din” kelimesiyle eşanlamlıdır.
4- şeriat kavramının içinde, imani hükümlerin yanında ahlaka, ibadete ve günlük hayattaki işlere dail hükümlerin hepsi vardır.
5- genel anlamda, her peygamberin getirdiği ilahi kanunlarada şeriat denir.
6- şeriat kelimesiyle açıkça; kur’ana, hadise ve icmaya dayanan hükümler kastedilmiş olur.
yine en önemli müfessirlerimizden elmalılı hamdi efendinin “hak dini kur!an dili” adlı eserinde;
1-şeriatı Allah koymuş ve kullarını sorumlu tutmuştur.
Allah şeriatı, kullarının ebedi hayata ve hakiki saadete ulaşmaları için gönderilmiştir.
ve yine çağımızın en büyük alimi ve önemli düşünürlerinden olan BEDİÜZZAMAN’da şeriatı ikiye ayırarak şöyle ifade eder;
1- “küçük alem” olan insanın fiillerini ve işlerini düzenleyen ve Allah’ın “kelam” sıfatından gelen bildiğimiz şeriat.
2-“büyük insan” olan alemin hareketlerini ve durumlarını düzenleyen şeriat.
ve devamındaki açıklamada;
maddi alemdeki kanunlara “tabiat” demek yanlış. çünkü, bu kavram insanın hatırına Allah’ı getirmiyor. oysa bu “fıtri” kanunları koyan ve tatbik eden şüphesiz Odur. bu izah başka bir manayı daha doğuruyor: kainattaki bütün varlıklar, Allah’ın “fıtri” kanunlarına İSYANSIZ itaat ettikleri için bu alem muntazam ve mükemmel. Hiç bir yerde en küçük bir karışıklık yok. DEMEK İNSANLARDA YAŞAYIŞLARINDA İLAHİ KANUNLARA İSYANSIZ İTAAT ETSELER, ÖZLENEN AHENGE KAVUŞACAK VE ARADIKLARI SAADETE ERECEKLERDİR. UYUMSUZLUĞUN VE HUZURSUZLUĞUN SEBEBİ, İSYAN VE TUĞYANDIR. AHİRET SAADETİ GİBİ, DÜNYEVİ HUZURUN DA ÇARESİ İSLAMDIR.
bütün bu tanımlara göre şeriat demek “din kuralları” demektir. günümüze baktığımızda bizim manayı bilmememizden dolayı bazı islam düşmanı kişilerce şeriat bize yanlış lanse edilip ona karşı bir düşmanlık yaratılmıştır. bu önemli hususu herkesle paylaşma gereğini bir müslüman olarak üzerimde farz bildim.
insan ise, hür bir varlıktır.
kabul de edebilir, ret de…
“DİNDE ZORLAMA YOKTUR”
saygılarımla…