bildirgec.org

silent hill hakkında tüm yazılar

Silent Hill Oyun Müzikleri

| 17 September 2006 16:40

Akira Yamaoka

Çoğu insan bu ismi duyduğunda önünde saygıyla eğilmek isteyecektir. Çünkü muhterem zat, oyun dünyasında büyük bir saygınlığı olan Silent Hill serisinin oyun müziklerini yapmış ve oyunseverleri kendinden geçirmiştir. Bu şarkıların hepsini indirebileceğimiz siteye burdan ulaşabiliriz.

Kişisel bir önerim ise “Theme of Laura (reprise)”.

silent hill origins

jane doe | 07 July 2006 12:57

Silent Hill, el kadar psplerimize de giriyor.. Oyun serinin diğer oyunlarının zamanından önceki bir zamanda geçiyor, ve Silent Hill kasabasının gizemini aralamayı iddia ediyor (!). Oyunda Travis O’Grady adlı tır şöförünü yönetecekmişiz ve daha önceki oyunlarda yönettiğimiz karakterlerle de karşılaşacakmışız.. Yakın zamanda filmi de gösterime giren serinin bu yeni oyunu 2007 kışında “elimizde” olacak.Oyuncuları daha da meraklandıran nokta ise atmosferiyle geren silent hill’in bunu 4.3″ te nasıl yapacağı.Oyun videosunu izlemek isteyenler buradan buyursun.

gerçek silent hill kasabası

jane doe | 06 July 2006 11:29

oyuncular silent hill kasabasını yakından tanır.. 21 nisan’da amerika’da gösterime giren, yakın zamanda türkiye’de de gösterime girecek olan filmi sayesinde de sinema izleyicileri de tanıdı/tanıyacak. tanımayanlar buradan veya şuradan, buradan buyursun. silent hill’in en büyük gizemi atmosferinde yatar. peki bu atmosferin gerçek bir kasabada varolduğunu biliyor muydunuz? bu kasabanın adı “centralia”.

ikaz tabelası
ikaz tabelası

David Lynch oyun yapsa adı Silent Hill mi olur?

kylistar | 29 December 2004 00:25

Oyun dünyasıyla ufaktan bile bir ilginiz varsa muhtemelen Silent Hill adını duymuşsunuzdur. Alone in the Dark gibi bir efsanenin açtığı yoldan ilerleyen ve onun özüne en çok sadık kalan oyun olmasına rağmen kendi başına ayrı bir oyun türü yarattığı da söylenebilir. İnsanlar genellikle Silent Hill’i ilk gördüklerinde akıllarına Alone in the Dark değil de, ondan daha popüler olan Resident Evil gelir. Resident Evil’in da kendi başına orjinal bi yapısı olmasına rağmen o da Alone in the Dark’ın son versiyonları gibi daha sığ bir formüle bağlı kalarak oyuncuyu korkutma çabasındadır. Ama iş Silent Hill‘e geldiğinde olayın daha önce farkedilmeyen bir yönü görülür. İnsanların korkularının temelindeki psikolojik nedenleri su yüzüne çıkarmak ve bunu yaparken son derece ilginç bir anlatım tarzı kullanmak ancak Silent Hill adı altında yapılabilecek bir şeydir. (Gerçi yakın zamanda çıkan Fatal Frame ve Resident Evil’ın en son çıkacak oyunu da aynı yoldan ilerlemeye çalışıyor.) En sonuncusu ile seriyi dörtleyen (SilentHill 4: TheRoom) Silent Hill’ın adı duyulduğunda ikinci sınıf bir Hollywood korku filminin
adını çağrıştırır nedense. Ama bu klişe diye adlandırılabilecek adın altındaoyuncuyu garip bir şekilde bağlayan bir oyun gizlidir. Tam anlamıyla açıklanmadanbiten senaryosu,her oyunda geçen ve senaryodan bağımsız bir şekilde insanlığın en temel sorularıolan Tanrı’nın varlığı, dinlerin insan soyu üzerindeki etkileri, ruh ve et arasındakiçatışma gibi soyut olguları "DavidLynch"vari bir anlatımtarzı ile oyuncuya aksettiren yapısı onu sırf bildiğiniz bir bilgisayar oyuncusuiçin değil, bir senaryo yazarı, bir film yapımcısı için de eşi bulunmaz birkaynak olarak kılar. Lynch’in filmlerine özgü olan soyut düşünce ve olgularısomut biçimler halinde gösterme takıntısı Silent Hill’de görülmektedir. Senaryonunprotagonistinin oyunun bölümleri içinde dolanırken karşısına çıkan düşmanlargenellikle protagonistin kendi iç korkularının şekil almış halidir (Gerçi SilentHill 4: The Room’da biraz daha ilginç bir yol izleyerek protagonistin korkularınıcontagonistin korkuları ve hazları ile birleştirmeye çalışmışlar). Böylece sonderece basit diyaloglar ve notlar üzerine kurulan senaryo açılımı bu tip anlatımteknikleri sayesinde zenginleştirilmiştir. Basit ve anlaşılması kolay diyaloglarve oyuncuyu tabiri yerinde ise aklından değil kalbinden vuran anlatım tekniklerioyunu son derece pürüzsüz ve virütikhale getirmektedir. Oyunun arayüzündeki görülen sadelik ilk başta oyuna üzerinde pek uğraşılmamışhavası verse de oyuna başladıktan sonra görülen grafiklerin ve efektlerin teknikaçıdan üstünlüğü ve yerinde kullanılışı arayüzdeki sadeliğin kasıtlı yapıldığıhavasını uyandırmaktadır. Asıl amaç oyuncunun arayüzde takılmasını önleyip biran önce oyuna geçmesini sağlamaktır. Çünkü oyuncunun kafasında yer etmesi istenenimajlar arayüzde değil oyunun içindedir. Silent Hill seri olarak çok akıllıcatasarlanmış mekanları içermektedir. Oyunda her yeni girdiğiniz mekanın
tıpkı Lynch‘in filmlerinde olduğu gibi senaryoya çok büyük etkisi vardır.
Blue Velvet‘tekiodanın yan taraftaki mutfaktan sert renk farklılığı ile ayrılmış olmasının odanınsahibinin oda içinde hapsolduğu hissini vermesi gibi kasıtlı teknikler SilentHill’de de başka şekillerde görülmektedir. Ayrıca Lynch’in kolay kolay başaramadığıbir işi Silent Hill rahatlıkla yapabilmektedir: Büyük kitlelere ulaşım. Lynch‘in
filmleri anlatım tarzlarındaki orjinallikten ötürü büyük kitlelere penetrasyondabaşarısız olmaktadır. Ama Silent Hill son derece benzer bir anlatım tarzınıkullanarak büyük satış rakamlarına ulaşmaktadır. Bu farkın nedeni ikisinin farklımedyalarda olmaları mı yoksa Lynch’in anlatım tarzının saf korku filmlerinedaha mı uygun olması? Yoksa Hollywood formatı ile bulanmış beyinlerimize Japonlarınfarklı anlayış ve anlatım tarzları mı ilginç geliyor acaba?