bildirgec.org

panda3d hakkında tüm yazılar

Panda3D için 3DsMax tan .egg formatlı Dosya Çıkartılması

admin | 01 September 2009 11:05

Panda3D nin kendine ait formatı olan .egg formatı için birçok 3D editör programına özel eklenti yazılmış. Ben bu yazımda 3DsMax için olan ektentiyi ve eklentinin kullanımını anlatacağım.
İlk önce Panda3D yi yüklediğimiz klasöre giriyoruz. Orada bir “plugins” klasörü olması gerekiyor. (Burada eklentilerin büyük bir kısmını bulabiliriz)
Şimdi 3Dsmax versiyonuna göre eklentiyi seçeceğiz.
maxegg(versiyon).dlo dosyasını göreceğiz. Şuandaki desteklediği versiyonları 6,7,8 ve 9. Bunlardan hangi versiyonsa onu seçiyoruz ve 3Dsmax’ın plugins klasörüne koyuyoruz.
Burada resimli olarak göreceğiniz gibi hem model hemde aktörün istekelet hareketlerini çıkartabiliriz.
Yapılan modele iki farklı yoldan giydirme yapabilirsiniz;
1.Modeli çizerken
2.Panda3Dnin apisi ile(ilkine göre zordur fakat önerilir)

Panda3D ile ilk Fiziksel Deneyimimiz

admin | 31 August 2009 11:51

Bugün Panda 3D nin fizik kütüphanesini anlatmaya çalışacağım. Aslında Panda 3Dnin iki adet fizik kütüphanesi var, ben bunlardan ODE yi yani Open Dynamics Engine yi uygun buldum.

Kutumuz yer çekimine karşı koyamıyor
Kutumuz yer çekimine karşı koyamıyor

Bu yazımda diğer yazılardan farklı olarak herşeyi tek bir örnekte herşeyi açıklamaya çalışacağım. Çünkü örnek biraz uzun ve bunu bölmek yazıyı gereksiz yere uzatacaktır

Bu örnekte göreceğimiz şeyler;
1.Fiziksel dünya ve yerçekimi
2.Uzay ve otomatik çarpışma kontrolü
3.Ve dolayısıya bir fizik simülasyonu

Panda3D ile Kamera Ayarları

admin | 30 August 2009 20:01

Panda3D ile yaptığımz 3Boyutlu bir uygulamada eğer kameraya bir görev vermezsek kamera yaptığımız ortamda fareyle serbest dolaşabilir.
Örneğin araba yarışı oyunu yaptığımız zaman kameranın sürekli arabayı takip etmesini sağlmalıyız, aksi taktirde oyuncu arabayı göremeyecektir.

Kameramızın hareketlerini görebilmek için ilk önce Panda3D ye kendi modellerinden olan “environment”ı ekliyoruz.

1
2
3
4
5
6
7
8
import direct.directbase.DirectStart
from direct.task import Task
from direct.actor import Actor
environ = loader.loadModel("models/environment")
environ.reparentTo(render)
run()

Basit bir çevre oluşturduk. Şimdi sıra geldi kameramızı sabitlemeye. Bilmemiz gereken şey şudurki kameraya görev vermediğimiz anda yine serbest dolaşma moduna geçecektir.
Bu yüzden onu bir döngüye sokacağız ve sabitleyeceğiz.

Panda3D ile 3Boyutlu Oyun Programlamaya Giriş

admin | 29 August 2009 00:04

Bu yazımda basitliğiyle ün yapmış pythonun 3D oyun kütüphanesi olan Panda3D yi tanıtmaya çalışacağım

Panda3D ile yapılmış MMORPG oyunundan bir görüntü
Panda3D ile yapılmış oyunundan bir görüntü

Panda3D nin en sevdiğim özellikleri diye söylemek isteseydim;
-python ile yazılabilmesi
-Hem Directx hemde OpenGl altyapısı kullanabilmesi
-İkinci nedenden ötürü multi-platform olabilmesi
-Korkunç derecede basit olması
-Open-source bu sayede halk diliyle freeware olması 🙂