bildirgec.org

oyun tasarım hakkında tüm yazılar

Flash’ta Oyun Yapımı(Eleştiri)

SuBirikintisi | 08 September 2010 19:48

google’da flash oyun yapımı diye bir arama yapın, türkçe kaynak olarak karşımıza çıkanlar sadece basit flash oyunu nasıl yapılır tarzı yazılar ve yabancı sitelerdeki kaynakları(klasik flash kit,kirupabenzeri siteler) işaret eden onlardan yararlanmamız gerektiğini söyleyen yazılar. flash’ta oyun tasarlayan biri olarak, ilk başladığım zamanlarda türkçe üst düzey bir oyunun nasıl yapılabileceğine dair türkçe bir kaynak bulamamıştım. bu arada yanlış anlaşılmasın üst düzey örnekten kastım bir oyun sitesinde yayınlanabilecek seviyedeki bir oyundur.

internetteki tükçe oyun örnekleri genellikle, sayı tahmin oyunları, shoot’em up tarzı oyunlar, drag and drop oyunları gibi basit actionscript kodlarıyla gerçekleştirilebilecek oyunlar. örneğin bir shoot’em up oyununda ekrandan gecen kuşların fare ile
üzerine tıklanıp tıklanmadığını kontrol etmemiz ve 1-2 çizim, animasyon koymamız oyunu hazır hale getirir. işin en komik yanı ise şu, bir kişi nasıl basit bir flash oyun yapılır diye yazmış. aynı yazı benim gördüğüm kadarıyla 3-4 tane siteye aynen kopyalanmış. benim görmediğim daha kaç sitede vardır kim bilir.

tüm zamanların en iyi 40 oyun kapağı tasarımı

xerre | 28 March 2009 15:22

video oyunlarının kapak tasarımları her ne kadar bizim için ikinci planda olsa da (elbette ilk planda oyunun özellikleri vardır) aslında dikkatimizi çeken ilk unsurladan biridir. bu yüzden herhangi bir film afişi tasarımına gösterilen dikkat, aynı şekilde oyun kapak tasarımlarında da kendini gösterir. tutsplus adlı site, bu video oyun kapaklarını ele almış ve tüm zamanların en iyi 40 video oyun kapağına yer vermiş. gelin bir bakalım:

40 – Diablo II
bu sene içinde üçüncüsünü (diablo 3) yayınlayarak hayranlarını yine kendisine bağlayacak olan diablo’nun ikincisi, cehennem temalı kapak tasarımı ile bu listeye son sıradan girebilmiş.

39 – crysis
bizim için ayrı bir yeri olan bu oyunun kapak tasarımında, güç elbisesini giymiş kahramanı nasıl bir ortamın beklediği az da olsa belirtilmeye çalışılmış.