bildirgec.org

movieclip hakkında tüm yazılar

ActionScript 3.0 İle Metinleri Rastgele Renklendirmek

erolDemirer | 26 January 2010 15:24

Bu uygulamamızda oluşturduğumuz metin alanlarında bulunan harleri rastgele renklendireceğiz. Özellikle banner yapımında fazlasıyla kullanabileceğimiz bir özellik olacak. İlk olarak 600 x 200 piksel ebatlarında bir döküman oluşturalım. Sahne üzerine Static Text alanı açıp yazımızı yazalım. Yazımızı yazdıktan sonra Modify > Break Apart (Ctrl+B) komutu ile harflerin ayrı birer metin alanına yerleşmesini sağlayalım ve oluşan metin alanlarını tek tek MovieClip olarak sembole dönüştürelim. Oluşturduğumuz sembollerin Instance Name kısımlarına herhangi bir şey yazmaya gerek yok.

Flash OYUN Örneği–Part 2

admin | 12 February 2009 10:28

Oyunun birinci partı buradan..
2. partta yeni bir mc eklemeyip kod yazmaya devam edicez.. Kodlarda karışıklık olmasın diye kodları farklı bir katmana(layer’a) yazacağız.. Bunun için eğer 1. partın fla’sını indirdiyseniz orada actions diye bir katman var. Bunun hemen altına actions2 isminde bir katman oluşturuyoruz ve kodları bu katmanın 1. frame’ine yazmaya başlıyoruz..

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
var mermi_array:Array = new Array();
trace(Stage.width);
a = 0;
herkes.onMouseDown = function() {
mermi = herkes.attachMovie("mermi", "mermi"+a, herkes.getNextHighestDepth(), {_x:kol_mc._x+kol_mc._width*Math.cos(kol_mc._rotation*Math.PI/180), _y:kol_mc._y+kol_mc._height*Math.sin(kol_mc._rotation*Math.PI/180)});
a++;
mermi_array.push(mermi);
mermi.speedx = 10*Math.cos(kol_mc._rotation*Math.PI/180);
mermi.speedy = 10*Math.sin(kol_mc._rotation*Math.PI/180);
mermi.onEnterFrame = function() {
this._x += this.speedx;
this._y += this.speedy;
if (this._x>Stage.width) {
this.removeMovieClip();
}
if (this._x<0) {
this.removeMovieClip();
}
if (this._y>Stage.height) {
this.removeMovieClip();
}
if (this._y<0) {
this.removeMovieClip();
}
for (i=0; i<40; i++) {
if (mermi_array[i].hitTest(yer_mc)) {
mermi_array[i].removeMovieClip();
}
}
if (mermi_array.length>=30) {
mermi_array.splice(0, 24);
}
};
};

Flash Actionscript Örnekleri

SuBirikintisi | 04 February 2009 13:43

Flash’ın kodlama dili olan Actionscriptustalaşması uzun zaman alan bir dil olmakla birlikte özellikle oyun tasarımında kodlama yapmak büyük bir esneklik gerektirir(ya da ben öyle düşünüyorum). Özellikle oyun tasarlarken normal bir program yapar gibi kodları yazamazsınız, her nesne birbiriyle etkileşim içinde olduğundan buna göre kodları birbiriyle uyumlu hale getirmek gerekmekte.. Yani basit bir örnek verirsek; adamın eline bir kaya aldığında koşma özelliğinin kapanması gibi. Bunun için özellikle oyun tasarımında uzmanlaşmak için başkaları tarafından hazırlanmış olan örnekleri incelemek çok yararlı olacaktır.. Bana çok faydası olan bazı sitelerin adresleri:

Flash OYUN Örneği–Part 1

admin | 04 February 2009 11:30

Kendi İmalatım Flash Oyun
adlı yazıdan sonra hazırladığım başka bir oyunu da sizlerle paylaşmak istedim… Bu sefer biraz vurmalı kaçmalı yani hareketli bir oyun… Fazla karışıklık olmasın diye oyunu 3 part halinde yayınlamayı düşünüyorum…

Oyunda bizim kontrol ettiğimiz adam sağdan soldan gelen adamları öldürerek level level devam ediyor..(Level’leri burada anlatmayacağım ,sadece hareket, ateş etme ve düşmanların gelmesi, ateş etmesi…)
1. part hareket etmeyi,adamın hedefe doğru dönmesini ve zıplamayı içeriyor..

Bu arada .swf olarak buraya ekleyemedim buraya eklenebiliyor mu bilmiyorum…

Kendi İmalatın Flash Oyun…

admin | 12 January 2009 09:49

Her ne kadar ActionScript 3’ün çıkmasıyla AS 2 önemini yitirmeye başlasada halen daha önemli bir oranda kullanılmakta. En son baktığım bir ankette AS2 kullananlar AS3 kullananlardan daha fazlaydı. Ben de AS3’e geçemeyenlerden(alışamayanlardan)ım. Bunun sebebi okul dersleri ya da tekrardan uğraşmak istememek olabilir ama bence eğer 3 boyuta bulaşmayacaksanız AS2 size yeter. Nitekim ben de böyle düşünüp bir oyun hazırladım. Umarım beğenirsiniz….

İlk olarak oyunun gözünüzün önünde canlanması için sağ üst tarafa doğru ev gibi bir yapı düşünün, buradan aşağıya doğru saksılar atılıyor. Bizim amacımız ise bu saksıları yere değmeden havadayken aşağı yukarı kafasını çevirebildiğimiz top benzeri savaş aletiyle ateş ederek vurmak. Saksılar yere değerse hp_mc isimli, bizim kalan canımızı gösteren bar’ın _xscale’si azalıyor nitekim 0 olunca oyun bitiyor.

flashte movieclipi yarı saydam yapıyorum ancak…..

browni | 12 February 2007 08:54

selamlar hazırladıgım bi movie clip dosyasını alpha değerini düşürerek yarı saydam yapıyorum.Daha sonra actionscript koduyla mouse üzerinden gectiğinde +30 alpha değerini artırıyorum

kod:
on (rollOver){_alpha += 40;
}

kodda mouse üzerine geldiğinde alpha degeri +40 artıcak cekilince eski haline düşücek fakat mouse üzerinden cekildiğinde +40 alpha degeri düşmüyor.