Panda3D ile yaptığımz 3Boyutlu bir uygulamada eğer kameraya bir görev vermezsek kamera yaptığımız ortamda fareyle serbest dolaşabilir.
Örneğin araba yarışı oyunu yaptığımız zaman kameranın sürekli arabayı takip etmesini sağlmalıyız, aksi taktirde oyuncu arabayı göremeyecektir.

Kameramızın hareketlerini görebilmek için ilk önce Panda3D ye kendi modellerinden olan “environment”ı ekliyoruz.

1
2
3
4
5
6
7
8
import direct.directbase.DirectStart
from direct.task import Task
from direct.actor import Actor
environ = loader.loadModel("models/environment")
environ.reparentTo(render)
run()

Basit bir çevre oluşturduk. Şimdi sıra geldi kameramızı sabitlemeye. Bilmemiz gereken şey şudurki kameraya görev vermediğimiz anda yine serbest dolaşma moduna geçecektir.
Bu yüzden onu bir döngüye sokacağız ve sabitleyeceğiz.