bildirgec.org

david lynch sineması hakkında tüm yazılar

Mulholland Drive-Analiz

Nosy | 15 July 2008 13:29

Yönetmen: David Lynch
Senaryo: David Lynch
Oyuncular: Naomi Watts, Laura Harring

Uyarı: Filmi önceden izlemediyseniz, lütfen okumayın. Eğer izlediyseniz ve aklınız karıştıysa, okuyacaklarınız anlamınıza yardımcı olacaktır.

Bilindiği gibi filmler iki kısımdan oluşur, sahne ve senaryo. Sahne izlediğimiz olay bölümleridir, senaryo görünen görünmeyen olayların bütünüdür. Mulholland Drive ‘da izlediğiniz sahnelerden aklınızda filmin senaryosunu kuramadıysanız, olası bir senaryoyu sizin için yazıyorum.

Diane (Naomi Watts) bir dans yarışmasını kazanır ve ünlü bir aktris olma hayalleri ile Los Angeles a gelir. Camille Rhodes (Laura Harring) onu bir film seçmelerinde elemiştir. Fakat daha sonra Diane ve Camille arkadaş ve sevgili olurlar. Camille zamanla Diane den uzaklaşır ve yönetmen Adam Kesher (Justin Theroux) ile ilişki kurmaya başlar. Camille, Diane ile seks yapmayı bırakır ve Diane’i reddeder. Daha sonra Camille, Diane’i Adam tarafından Mulholland Çıkmazındaki bir partiye davet eder. Partide Camille ve Adam evlendiklerini ilan ederler. Ayrıca partide Diane, Adam’ın annesi (Ann Miller – Coco), Camille’i öpen bir kız (Melissa George) ve bir kovboy (Monty Montgomery) görür.

David Lynch Sineması

david lynch | 11 May 2008 11:18

Sinema denilen olay sırf David Lynch için icat edilmiştir diyen fanatik bir izleyen gurubuna sahip olmakla birlikte David Lynch’in kişisel bir sinema diline sahip olduğunu sanat budalalığı sosuyla harmanlanmış kendini tatmin etmekten öte gidemeyen bir mastürbatör sinema yaptıgını ileri süren Anti-David lynch taraftarı sinema seyircisi de bulunmaktadır.İlk cümlemin sınırları zorladığının farkında olmakla birlikte David Lynch ağabeyimize sevgimizin bir göstergesi olarak algılanmasını rica eder affınıza sığınırız.David lynch sinemasını anlamak için öncelikle konvansiyonel sinema kalıplarından uzaklaşmak gerektigini düşünüyorum. Çünkü David Lynch en kaba anlatımıyla konvansiyonel sinemanın bize sunduğu hiyerarşik hikaye anlatımını paramparça ediyor ve de hikaye üzerine yoğunlaşmıyor. Resim sanatıyla olan ilgisindendir ki Lynch için önemli olan görüntüdür. Son filmi Inland Empire‘de çekimler esnasında senaryoyu oluşturdugunu düşünürsek ne anlatmak istedigim daha net anlaşılır.
Günümüzde her istegine her an ulaşabilen insana eleştiri sunar Lynch… Filmlerini anlamak ya da anlamamak için çaba sarfetmeniz gerekir. Düz (aşagılama kesinlikle yoktur) Hollywood sinemasın hikaye kalıplarını reddeder. Beyin Mikseri lakabını sırf bu nedenden ötürü almış olduğu aşikardır…Çagdaş dünyanın zalimligi altında ezilen insan ruhlarının karanlık öykülerini anlatır en genel tanımıyla lakin hangi hikayeyi anlattığı değil nasıl anlattığı önemlidir. Her ne kadar hikayede bir devamlılık, zaman mekan sorunsalı ve de anlam karmaşası içinde bir bataklığa sürünsekte filmin büyüsüne kendimizi kaptırırız…