bildirgec.org

charlie chaplin hakkında tüm yazılar

sessiz sinemanın sessiz aktristleri

nazokiraze | 24 March 2010 10:20

Pola Negri (Barbara Apolonia Chałupiec) 3 Ocak 1897 yılında dünyaya gelen Polonya asıllı Amerikalı oyuncudur. Çingene bir kemancının kızı olduğu bilinen oyuncu sessiz sinema döneminin en güzel aktrislerindendir. Moskova’da gördüğü bale eğitiminin ardından Varşova’da sahne almaya başlayan Negri daha sonra Alman filmleriyle tanınmaya başlar. 1923’te Hollywood’a gitmesinin ardından Hollywood’un Avrupa kökenli ilk oyuncusu ünvanını alır.

The Spanish Dancer, Forbidden Paradise, Hotel Imperial adlı filmleriyle Hollywood’da oldukça ün kazandıysa da zamanla gelişen sesli sinemaya uyum gösteremez ve Avrupa’ya döner. 2.Dünya Savaşı yıllarında tekrar Hollywood’a gelir ve yerleşir. Sessiz sinema dönemi bittikten sonra sadece birkaç filmde karakter rollerini oynar. Oyuncu 1 Ağustos 1987 tarihinde 90 yaşındayken ölür.

MODERN TIMES (MODERN ZAMANLAR) İNCELEME

nubahar | 17 March 2009 17:14

Charlie Chaplin’in sanayi devrimine en ağır eleştiride bulunduğu filmidir. II.Dünya Savaşı öncesi çekilmiş olan filmde Chaplin insanın teknoloji karşısında tutunabileceği bazı şeylerin olabileceğini, olması gerektiğini hatırlatır. Bunlar da cesaret, umut ve direnmedir. O anki teknoloji şu anın çok çok altında olmasına rağmen çok teknik içeren bir filmdir. Büyük dev çarklar, civataları sıkan makineleşmiş insanlar, gözünü para kazanma hırsı bürümüş patronun daha fazla çalıştırması, her şeyini kontrol etmek için kurulan kameralar, Chaplin’in en sonunda delirmesi

deliriyor
deliriyor

ve ruh hastanesinden çıktıktan sonra yine insanların elinden tutması güzel sahnelerindendir. Chaplin, 1932 ve 1936 yılları arasında yapılan, kendisi tarafından yönetilen, yazılan, kurgulanan ve yapımcılığı üstlenilen filmde, o günkü eşi (kesin bilemiyoruz)

o gunku esi! ve oyuncusu paulette goddard
o gunku esi! ve oyuncusu paulette goddard

ve Paulette Goddard’la birlikte kendi tek kişilik gösterisinin yıldızı olmuştur. 1931 yılındaki City Lights (Şehir Işıkları) başarısından ve konuşmanın ortaya çıkışından dokuz yıl sonra bu konuda kendini serbest bıraktığı ilk filmdir. Bu protest film,Charlie Chaplin’in senkronize sesli filme son karşı duruşudur ve yarı sessiz film olarak izah edilmesi gerekmesine rağmen, onun son tam sessiz filmidir.Filmde, alışıldık, senkronize sözlü diyaloglar yoktur, fakat, makinelerin, televizyon ekranının sesi ve chaplin’in anlamsız sözlerden oluşan ve hayali saçma şarkı söyleyen gerçek sesi duyulur.Özel ses efektleri ve orijinal film müziği pandomimin değerini arttırır. İşsizlik ve iş bulma sorununun insanı kişiliksizleştirdiği anları ve buna karşı duran emekçinin nasıl da kaba kuvvetle engelenebileceğini anlatan sahneler ve Chaplin’in buna karşı olmsına rağmen farkında olmadan kendisi insanların otoriter lideri olarak görünüyor. Büyük dev çarkların arasında sıkışan Chaplin çarkın bir parçası konumuna düşmüş görünür. İnsanı daha da makineleştirmek için uğraşan patron işçiler yararına! otomatik yemek yeme makinesini denettirir.

Sessiz Film Sever Misiniz?

tenedian | 28 January 2009 08:55

Sessiz film “üzerine senkronize olarak kaydedilmiş diyalogları olmayan film” olarak tanımlanıyor.
Kaynak

Sessiz film çocukluğumuzda izlediğimiz Şarlo ve Lorel Hardi filmlerini hatırlatır bize genellikle. Tabii bu sözüm belli bir yaşı almış okuyuculara. Genç kuşağın böyle deneyimlerinin çok olduğunu sanmıyorum. Film makinası olan büyüklerimiz film kiralar ve bunları mahallenin çocuklarına izlettirirlerdi. Ama çocuklar kadar büyüklerin de ilgisini çekerdi bu gösterimler. Sessiz filmlerde verilmek istenen tüm mesaj görüntüler aracılığıyla verilmek istendiğinden sesli filme göre daha evrensel bir dil kullanılır. Dolayısıyla her yaştan ve her toplumsal katmandan insanın ilgisini çeker. Abartılı jest ve mimikler oyuncuların kendini ifade etmekte kullandıkları araçlardı.