Motora tam yol verip tekneyi hızlandırıyoruz ve stop ediyoruz. Hızlanan teknenin, pervanesinin dönmesi durunca katlanacak ve yelken seyri yaparken hızımızı kesmeyecek.http://www.youtube.com/watch?v=iMjgOzO6HHsAna yelkeni basıyoruz, rüzgar iyice hafifledi, start hattından uzaklaşmamız iyi bir start için gerekli bu havada. İyi bir start eğer büyük hatalar yapılmaz ise yarışı kazandıran en önemli andır.

işaret bayrakları

10:25 korna ile sınıf bayrakları toka ediliyor, diğer tekneler ile pozisyonumuzu kontrol ediyoruz, hata yaparak ceza dönüşü almak bu hafif havada fazlaca zaman kaybettirir. 10:29 bir korna ile hazırlık bayrağı arya ediliyor starta 1 dakka var, direk dibi elemanı balon mandarıelinde hazır, vinççiler hazır, dümenci çok dikkatli start hattına doğru ilerliyoruz, hemen balon bas komutu geliyor, balon basılıyor, rüzgâr doldurmaya başlıyor, start hattına yaklaşık 20-30 metre kaldı, diğer tekneler ile çapariz durumumuz yok önümüz açık. 10:30 korna ile sınıf bayrakları arya ediliyor, start hattından 20-30 saniye kadar geç geçiyoruz. Balonumun dolu, rüzgâr 120 dereceden esiyor. Bizde önce 3 tekne hattı geçerek start aldı, arkamızda 3 tekne bıraktık, önümüzdeki tekneler hızlı ve donanımlı yarış tekneleri,pozisyonumuz gayet normal.Açıklarda denizde bir koyuluk seçiliyor, bu orada rüzgâr olduğunun ve sağnakların işareti. O bölgeye girip ordaki rüzgârı kullanmak istiyoruz. Önümüzdeki tekneler de oraya yöneliyorlar. Arkadaki tekneler ile fark açılıyor, öndeki tekneler bizimle arayı açıyorlar. Karaburun iskelesi arakamızda bıraıyoruz.

Sağnaklı alandayız, rotamızı belirliyoruz, öndeki tekneler ile aramız sabit kalmış lider tekne ile 1 mil kadar aramız var onun hemen arkasında 2nci tekne ve 3ncü tekne de 300 metre kadar önümüzde. Bu sabit mesafelerle yarışıyoruz, arkamızdaki tekneler iyice ufaldı. Sadece renkli balonlarını görebiliyoruz artık.

rota

Rüzgâr henüz oturmadı 90 ve 120 derecelerden dirise ede ede esiyo, skipper önündeki göstergelerden ekibe sürekli rüzgârın açısını okuyor, ona göre ekip balonun ve ana yelkenin trimlerini tazeliyor, sürekli bir çalışma var. Bu arada sancak ve iskelemizde birer yunus atlaya atlaya geçiyor, mavilik, teknenin çıkardığı su sesi, ve yunuslar harika.Koyun adaları gözüküyor öndeki tekneler ile mesafemiz halâ aynı, bu rüzgârın iyi kullanıldığının ve trimleri uygun yapıldığının göstergesi.Koyun adaları bu kez uzağımızda yarımadaya yakın seyrediyoruz. Aralara yakın arkamızda 2 siyah nokta görüyoruz. Noktalar büyüyor ve uzağımızdan geçiyor hızları en az 35-40 deniz mili, 2 adet hücumbot, sanki su kayağı yaptıran sürat botu gibi hızla geçiyorlar inanılmaz bir sürat, bir saat içinde geçip tekrar nokta gibi ufalıyorlar, geçerken dürbünle bakılıyor Türk bayrakları var. Aramızda hemen bir espri patlıyor. ‘’Garanti yunan gene Kardağa çıktı, bizimkiler de Ayvalık’tan takviye gidiyo, hadi hayırlısı.’’ Gülüşmeler….Ekipten biri devamlı saati soruyo, meğer amacı akşamki derbiye yetişebilmek olduğunu öğreniyoruz, Şimdilik rüzgâr fazla değişmiyor dünden kalan yiyecek ve meyve suyu ile enerji alıyoruz.İlerde gökyüzünden denize sallandırılmış bir tül perde var hafi beyazlı hafif mavili, bir süre sonra sağnak yağmura gireceğimizin belirtisi. 20 dakika sonra yağmurun içindeyiz, tekne ve yelkenler yıkanıyor, ekip yıkanıyor. Bir yarım saat kadar sonra duşun altından çıkıyoruz.Eşek Adasına yaklaşırken en öndeki 2 teknenin balonlarını indirdiklerini ve rotalarının değiştiğini fark ediyoruz. Demek o bölgede rüzgâr değişiyor, hazırlıklarımızı yapıyoruz. O bölgeye giriyoruz bir süre sonra hemen önümüzdeki tekne balonunu halâ indirmedi, biz indiriyoruz ve hafif hava için hazırladığımız büyük cenoayı açıyoruz, rüzgâr 45-50 dereceden esiyor.

orsa seyir

Ilıca körfezinde lodos esiyor. Teknemiz hızlandı önümüzdeki tekneye yetişmeye başlıyoruz, halâ balonunu indirmedi, apaz trimi yaptı ancak bu onu yavaşlatıyor rüzgâr tekneyi ileri götüreceği yerde balon ağırlığı yan tarafa taşıdığından fren yaptırıyor, neyse birileri hata yapacak ki yapmayanlar kazanacak.

balonu haâ indirmediği için kasılan tekneyi geçmek üzereyiz

Eşek adasını geçiyoruz rotamıza giriyoruz Kalem Burnu gözüktü, finiş hattı Kalem Burnu’nun arkasındaki Altın Yunus Marina’nın önünde artık iyice sıkı orsa gidiyoruz. Önümüzdeki tekneyi yakaladık geçmek üzereyiz ve bir süre sonra geçiyoruz halâ balon ile dar apaz gidiyor, neyse bizi ilgilendirmiyor ne yapacağı, navigatör belli ki kafasına göre rota uyguluyor. Geçtik gittik. Telsizden lider teknenin anonsunu duyuyoruz, yarış kuruluna finiş hattına yaklaşan teknenin kendileri olduğunu yelken numaralarını vererek deklâre ediyorlar, hakemler takip ettiklerini bildiriyorlar. Aramızdaki mesafe 1 mil kadardı demek ki bu mesafeyi yarış boyunca korumuşuz. Kalem burnuna iyice yallaştık. Artık iyice sıkı orsa gidiyoruz. Tekne uyandı balonu indirdi onlarda orsaya girdiler, ancak çok geç artık, finişe az kaldı yakalayıp geçmeleri neredeyse imkânsız. Kalem Burnunun önündeyiz artık, geçer geçmez Altın Yunus önümüze çıkıyor, finiş hattını görüyoruz. Hat Marinanın bayrak direği ile açığına atılan şamandıra arasındaki hayali çizgi. Hava yağmurlu olduğundan halemler karadan kerteriz almışlar ve finiş zamanlarını kaydediyorlar. Üçüncü olarak hattan geçiyoruz, finiş yaptığımızı belirten korna sesini duyduktan sonra skipper tüm ekibi başarıdan dolayı tebrik ediyor. Saat 17:30 a gelirken derbiye yetişecek arkadaşlarda dabılsevinç fark ediliyor. Finiş hattından çıkıp motoru çalıştırıyoruz. İstikamet bağlanma limanımız Dalyanköy. Ekip teknenin içine dinlenmek için yayılıyor. Çeşme’deyiz.http://www.youtube.com/watch?v=XnOuh4c_Xm8&feature=relatedSonuçlar tüm teknelerin varmasıyla belirleniyor. Her teknenin bir handikap değeri var, bu değer uluslararası ölçülendirme kurulu tarafından veriliyor karmaşık bir hesap tekne ve yelkenler hakkında detaylı bir ölçü raporu doldurulup bu merkeze yollanıyor. Bu merkez bu değerlere göre gizli bir formül ile teknenin handikap değerini size bildiriyor.Yarış süresi saat dakika ve saniye olarak geçen sürenin tamamı saniye değerine çevrilip bu handikap puanıyla çarpılıyor ve düzeltilmiş yarış süresi ortaya çıkıyor bu ürelere göre azdan çoğa doğru tekneler sıralanıyor. Puanı yüksek tekneler donanımlı tekneler olduğundan yarışı epey önde bitirmeli ki düzeltilmiş az zaman ile yüksek puanları çarpıldığında çok zamanlı ama düşük puanla çarpılan tekneleri geçebilsinler.Bu hesaplar ile kabataslak hem sınıfımızda hem de tüm sınıflar içinde birinci olduğumuzu zannediyoruz. Yaklaşık 6 saat süren bir yarışta lider teknenin bize attığı 1 millik fark tüm sınıflarda birinci olmasına yetmeyebilir, ancak o da kendi sınıfında birinci oluyor.Denizdeyken karaya çıkmak istersiniz, kara çıkınca da tekrar denizlere dönmeyi…..Deniz Muamması
Gene denizlere dönmeliyim, ıssız denize, semayaBütün istediğim bir gemi ve yolumu gösteren yıldızÇark vursun, rüzgar söylesin, beyaz yelkenler çarpsın havayaVe denizde sisli bir fecir, bir fecir istediğim yalnızGene denizlere dönmeliyim, dalgaların çağırışınaÖyle hoyrat, öyle saf bir çağırış ki karşı durulmaz buna.Bütün istediğim rüzgarlı bir gün, bulutların yarışıSavrulan köpükler, serpintiler martıların haykırışıGene denizlere dönmeliyim, serserilik hayatınaMartılarla, balinalarla o keskin rüzgarlı yollarda.Bütün istediğim, yolculuğun sonunda, bıkıncaya dekUyumak, rüya görmek ve bir gemici masalı dinlemekJohn Masefield 1878