başlığı okuyunca “kesin özdemir ince hocamdır, gene fetvayı çakmış” didim emme bu sefer tutmadı, rahmicimde topa girmiş. şeyhülislam deniz baykalgeldi hocaefendi hazretleri yolu açtı tabe, takip eden edene!rahmi hocam, banada bi fetva lazımdı: zilli milliyeti okurkene aptes almam lazım gelirmi, zürriyetsiz hürriyetin internet sitesine baktıktan sonra gusül abdesti almalımıyım?
Zekeriya Beyaz hocanın sözlerinden tatmin olmayan arkadaşlar için bir din bilimi araştırmacısının daha Kuran Mealinden örnekleri daha önce okumamışlar için aşağıya ekliyorum.İlginize sunulur…Kitabın adı : Evrensel Çağrı KUR’AN MEÂLİHazırlayan : Mustafa SAĞ Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi (Yüksek İslam Enstitüsü Mezunu) Bilimsel Araştırma AnalistiISBN: 975-98565-1-4Nisan 2006 İstanbulBaskı Cilt: Özener MatbaasıDavutpaşa Cad. Kale İş Merkezi No: 201-204TopkapıTel : 0212 481 97 88Dağıtım-Pazarlama : Final PazarlamaGöztepe Mah.Tarhan Sok No: 2 Mahmutbey-BağcılarİstanbulTel : 0212 445 80 00———————————————————————Mustafa Sağ’ın Kitabının 372nci sayfasından aynen aktarıyorum:Nur Suresi 30 ve 31nci Ayetler30.’Ey Muhammed! Erdemli erkeklere söyle, kadınlarla bir aradayken, gözleriyle kadınları rahatsız edecek şekilde davranmasınlar/bakmasınlar ve kişiliklerini edeplerini korusunlar. Bu onlar için daha temiz bir davranıştır. Elbette Allah yaptıklarından haberdardır.’31.’Ey Muhammed! Erdemli kadınlara da söyle, erkeklerle bir aradayken, gözleriyle erkekleri rahatsız edecek şekilde davranmasınlar/bakmasınlar, kişiliklerini edeplerini korusunlar ve doğal olması gereken yerler dışında, göğüslerinin üzerini örtüleriyle kapatsınlar. Ziynetlerini göstermesinler / Başkalarını cinsel tacize yol açacak ve tahrik edecek davranışlardan sakınsınlar. Ancak kocaları,babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları,diğer kadınlar, cinsel iktidara sahip olmayan erkek hizmetçiler, kadın hizmetçiler ve kadınların cinsel yerlerini henüz anlamayan çocukların yanlarında, istedikleri gibi giyinipdavranmalarında bir sakınca yoktur. Bunların dışındakilerin yanında, cinsel tacize yol açacak, tahrik edici yerlerini açıp, dikkat çekici davranışlarda bulunmasınlar/ ayaklarını yerevurmasınlar. Ey inananlar, -erkek, kadın-hepiniz Allah’a yöneliniz ki, mutlu olabilesiniz.’Mustafa Sağ’ın Bu ayetlerle ilgili olarak kitabının 373 ncü sayfasında yer alan açıklayıcı 417 no.lu dip notu da aynen şöyle:’ 24:31 Bu surenin 11nci ayetinde açıklanan, Peygamberimizin eşine iğrenç iftirayı yapan çetenin uzantılarının uydurdukları, çelişkili rivayetlerden hareketle,Kur’an öncesi cahiliye Arap toplumunun kadına bakış açısını, Kur’andaki örtünme ile ilgili ayetlere de yansıtmışlar ve o bakış açısı doğrultusunda ve erkekler lehine yorumlamışlardır. Kur’an’ın mantığı ve bu surenin bütünlüğü içinde baktığımızda, kadınlarla erkeklerin toplum yaşamında yan yana olmak zorunda olduklarını, böyle birçalışma ortamında, birbirlerine karşı davranışlarında olsun, giyimlerinde olsun ölçülü olmaları, dostane olmaları, aşırıya kaçmamaları öğütleniyor.Zaten, aile ve akrabalar arasında bir kısıtlamanın olmayıp, özgürce hareket edebileceklerini aynı ayetin devamı açıklıyor.Kaldıki Kur’an ayetinde ‘baş örtüsü’ diye bir kelime geçmemektedir.Buna rağmen, tüm Kur’an tefsirlerinde ve çevirilerinde Kur’an ayeti ‘baş örtüsü’ olarak çevrilmiştir. Halbuki ayette geçen ‘HIMAR’ kelimesi ‘baş örtmek’ anlamına değil, sadece’örtmek’ anlamına gelmektedir. Eğer herhangi bir şey örtülecek ise, o şeyin vurgulanması gerekir. Örneğin masa örtüsü derken, örtmek kelimesinin yanına masa kelimesinin gelmesi gibi, baş örtüsü dendiği zaman da ‘örtmek’ ‘hımar’ kelimesinin yanına ‘baş’ ‘re’s’ kelimesinin ‘hımarü-re’s’ şeklinde gelmesi gerekir. Ayetteki ‘hımar’ ‘örtü’ kelimesinin yanında geçen ve vurgulayan kelime ‘cuyub’ kelimesidir ki ‘yaka’ veya ‘göğüs’ anlamına gelir. Çünkü, aynı kelime ‘cuyub’ bir başka ayette (28/32) Hz. Musa’nın ‘göğsüne/koynuna elini soktuğu’ şeklinde geçer. Yani ‘cuyub’ kelimesi, ‘hımar’ örtmek kelimesi ile kullanıldığı zaman,’bihumûrihinne ala cuyubihinne’ başını örtmek değil,’göğsünün üzerini örtmek’ anlamına gelmektedir. Geleneksel tüm yorumcular, Kur’an ayetini bilimsel bir bakışla değil de,birbirlerini taklit edip, ‘Baş örtülerini yakalarının üzerine kadar örtsünler’ diyerek, ‘felyedribne’ fiillini de ‘örtsünler’ diye tercüme etmişlerdir. Bu geleneksel yorumcular ‘DaReBe’ kökünden gelen bu kelimeyi burada ‘ Baş örtülerini . örtsünler’ derken bir başka yerde aynı ‘DaRaBe’ kelimesini ‘Kadınları DÖVÜN’ (Bak.4/34) diye çevirmişlerdir. Özetle, Kur’an’ın orijinal ayeti tüm açıklığı ile ortadayken, elverişli bir siyasal kullanım malzemesi olarak, sürekli gündemde tutulan baş örtüsü, Kur’an’ın değil, geleneklerin, kişisel görüşlerin dinleştirilmesinden kaynaklanmaktadır.’+++++++++++++++++AYETTE ‘BAŞ’ KELİMESİ GEÇMEDİĞİ GİBİ, ‘SAÇ’ KELİMESİ HİÇ GEÇMEMEKTE, ‘SAÇLARINIZI GÖSTERMEYİNİZ’ DİYE BİR ANLATIM DA BULUNMAMAKTADIR.
AYETTE ‘BAŞ’ KELİMESİ GEÇMEDİĞİ GİBİ, ‘SAÇ’ KELİMESİ HİÇ GEÇMEMEKTE, ‘SAÇLARINIZI GÖSTERMEYİNİZ’ DİYE BİR ANLATIM DA BULUNMAMAKTADIR
Bu ne? Gökkız senin yaşın 14,15 falan mı kuzum? Böyle bi saçma yorum olabilir mi? Kur’an Meali Doğru bir de haklılığını ortaya koymak için aklınca kaynak veriyorsun da yanlış olan Ayetler değil Onlara kaynak gerek yok. yanlış olan yorumun.Beyaz hoca denilen zat yazar yorum yaparsın tartışırsın’. Diyanet yazar yorumlarsın, A hoca yazar B imam konuşuruz yorumlarsın? Gökkız yazar tartışırsın Efgan yazar tartışırsın? Ancak Fakat Lakin!. Kur’an Ayetleri tartışılmaz, Sana bana ona göre olmaz yorumlanmaz. Kesindir ve Kat-i dir.Aksini iddia eden var mı bilmiyorum. edeni de Muhatab almıyorum.Gökkız Saç kelimesi arıyorsan bende şöyle bir şey söyliyeyim, “cinsel organınızı kapatın” diye de bir tabir-emir vs yok değil mi. Ama sen onu gizlersin kapatırsın? Öyle mi? Öyle.Mahrem yerlerini kapatın der Kur’an da. Kadının saçının bir teli de mahremidir. Buna bağlı olarak türban kelimesi Kur’an da geçmiyor diyebilirsin. Evet Geçmiyor. Fransızcadan gelen bir kelime olduğu herkes tarafından bilinmekte. Bu da Kur’an da başörtüsü olarak geçmekte. Zaten Yukar da Yazmışsın Kendine göre yorumladığın Ayeti.Nasıl ki her fakülte bitiren mühendis, her tıbbı bitiren doktor olamıyorsa, her ilahiyat bitiren de hoca olamıyor. Bu Zekeriya beyaz insanına da hangi maksatla hoca derler anlamış değilim. Allah Onun taksiratlarını Affeylesin..
Sen ne diyorsun?Ne kadar cahilce konuşuyorsun Efgan bey!!Mahrem yerlerini kapatın der Kur’an da. Kadının saçının bir teli de mahremidir.Bunu nasıl ispatlarsın o zaman?Kuranda saçın mahrem olduğuna dair tek bir kelime yok ki!! Bak sen de kendince yorumluyorsun işte!! Üstelik ben yorum yapmadım,bir din bilgininin kitabından açıklamaları naklettim.”O” da yorum değil ispatlı yazı yazmış üstelik.”HIMAR” arapçada “örtmek” demek!“Baş örtüsü dendiği zaman da ‘örtmek’ yani ‘hımar’ kelimesinin yanına ‘baş’ yani ‘re’s’ kelimesinin ‘hımarü-re’s’ şeklinde gelmesi gerekir.” demiş!!!!!!!!!!!!Lütfen sen de bir itirazın var ise bilimsel olarak yap.Yoksa komik oluyor sözlerin ve itibar görmez!!!Sevgiler (hiçbir dayanağı olmadan, kadın saçının mahrem olduğunu idda eden arkadaşımaa…)
gökkız, kadınsınız ya, anlayışınızın kıt olması gayet normal. marmara üniversitesi ilahiyat fakültesi bilimsel araştırma analistinden alıntı yapmakla olmuyor o işler. şimdi size bir de ben bilimsel bilimsel anlatayım: kadının her yeri mahremdir. mümkünse kadınları evden dışarı çıkarmamak gerekir. ha, oldu da sokağa çıkması gerekti, saçından tırnağına kadar kapatmak gerekir. ancak ne acıdır ki, biz kadınları ne kadar kapatmaya çalışsalar da, türbanlı kız fantazilerinde yer almaktan kurtaramazlar sevgili gökkız. çünkü sizin de bildiğiniz gibi, örtülmesi gereken kadın değil, sapkın düşüncelerdir. ayrıca bu zihniyetin doğrudan belirli bir dinle ilişkili olması gerekmez zira bu bir inanç değil, güvensizliktir.
Sevgili @Plumprune, kadın olduğunuz için komplekse gark olmanıza lüzum yoktur. Sokağa çıkın, işyerinize gidin ve bir birey olarak varlığınızı ortaya koyun. Kadınlığınızı vurgulamanıza bile gerek yok. Sadece düşünceleriniz ve ürettiklerinizle ortaya çıkın. Ama kanibalist canlılar gibi hemcinslerinizle çekiştiğiniz sürece ikinci sınıf insan olmayı sürdüreceksiniz. Hiç iç çatışma ile boğuşup muzaffer olan millet gördünüz mü ki siz kadın milleti de muzaffer kumandanlar olasınız. Kadınlara kadınlardan büyük düşman yoktur. Şu ülkenin kadınlarını hiç bu türban mevzusunda konuştukları kadar çok konuşurlarken görmedim. Üstelik konuşanlar da, bir kısım hem cinslerini didikleyen kanibalizm müptelası hatunlar. Kapalı kadınlar dahi kendi kendilerini savunabildikleri yok. Ben iş hayatımda, bulunduğum iş ortamlarında kadınları ön plana çıkarmaya, liderlik durumlarında onları harekete geçirip liderliğe itelemeye çalışırım ama her zaman kadınlar pısırık davranarak meydanı erkeklere bırakırlar. Ama başörtülü kızlara saldırma konusunda bravo size. Hiç de beklediğim gibi pısırık davranmadınız ve hemcinslerinize gayet dişli bir şekilde arkadan saldırıyorsunuz. O karşınıza aldığınız hemcinsleriniz de bakalım karşı atağa ne zaman geçip sizden intikam alacaklar. Siz devam buna ediniz, biz erkekler bu arada keyifle erkek egemenliğimize devam ediyoruz zaten.Zeki insanlar sizi..
şahsenbizzatkendimbenolaraktan tahrik nesnesi olduğunu zanneden kadınların komplekse kapılmasında hiçbir mahzur görmemekteyim. hatta aptalsarışınsa faydası bilem olabilir. neyemi, fantazya dünyasına beleş bilete.
sevgili anthro egemen, hemcinslerime arkadan saldırdığım kanısına nasıl vardınız inanın hiç anlamadım. kadınların kapatılmasından, ötekileştirilmesinden, alınıp satılmasından, şiddete maruz kalmasından, ikinci sınıf insan olarak görülmesinden ve onlara istihdam sağlanmamasından hiç hoşlanmıyorum, beni dahil ettiğiniz yamyam kadın güruhundan filan da değilim. gökkız’a yazdığım ironik ahkam mı sizde benim yamyam olduğum kanısını uyandırdı? yamyam dersem incitirim korkusu mu sizi “kanibalist” demeye yönlendirdi bilmiyorum ama tebrik ederim pek bir hoş olmuş. söylediklerinize bakılırsa kadınların bu halde olmasının tek suçlusu kadınlar. zira bizler pısırığız, üstelik bir de hemcinslerimizin düşmanıyız. bilmem farkında mısınız ama yaptığınız genellemelerle cinsiyetçilik yapmaktasınız.
Aksine ben kadın cinsiyetinin -hak ederek- çok çok çok daha fazla ön plana çıkmasını arzu ettiğim için bunu yazıyorum. Ama bundan rahatsız olmanız biraz, Türk toplumunun hatalarını ve yanlışlarını dile getiren bir kişinin Türk düşmanı ilan edilmesi gibi olmuyor mu? Biz toplum olarak kendi iç çekişmelerimizin cezasını çekmiyor muyuz bu geri kalmışlığımızın sebebi olarak? Evet, pısırıksınız diyorum ama bunu aşağılamak için değil saçma çekişmelerin masaüstü teması olmaktan kurtulun diye diyorum. Bundan hoşnut olduğum için değil. Ve gerçekten kadın hakları konusunda kendi hemcinsleriniz arasında bu aptalca savaşımınızdan hoşlanmadığım için. Kendi hemcinslerinize bu kadar vefasız ve düşmanca davranabildiğiniz için. Aynı Filistinin Hamas ve El Fetihçileri gibisiniz. Önce bir kazanımlarınızı elde edin, özgür birey olabilmeyi becerin. Ondan sonra özgür bireyler neyin doğru neyin yanlış olduğunu zaten bulabilirler. Neyi giyip neyi giymemesi gerektiğini, başarılı ve hakim olabilmek için ne yapması gerektiğini.Neyse ben kanibalist kelimesini yumuşatmak için kullanmıştım ama ondan da hoşlanmadıysanız size Filistin’li olmaktan kurtulun diyim. Ben İsrailli olmaktan hiç hoşlanmıyorum çünkü.
Sevgili @Pilli Pati, ben kadın değilim ki bana saldırı varın meselesini yapayım. Ben sadece daha akıllı olun demeye çalışıyorum nacizane görüşüm olarak. Sadece GSMH’nın en azından %30-40’ını ele geçirecek noktaya ulaşın diyorum.Hani madem erkekler kadınları paketliyor ya..Hani madem bu kadınların özgür tercihleri değil ya..Bırakın, kadın ekonomik özgürlüğünü kazansın, hayatta başarılı olsun. Bu haliyle hele bir ekonomik özgürlüğünü ve bağımsızlığını elde etsin de o zaman görürüz gerçekten kendi isteği ile örtünüyorlar ya da erkek baskısıyla mı örtünüyorlar. Ama şu an ki durumda zaten erkek egemenliği altına gömülmüş oluyor kadın. Zaten hayata karışamıyor.Kadının bağımsızlığı ile alakalı hamle nerede peki burda?
Söylediklerim yanlış anlaşılmasın hanımlar. Ben erkeklerin bu konuda dediklerini pek iplemiyorum. Onlar hangi cenahtan bakarlarsa baksınlar belli duygu ve dürtülerle hareket edeceklerdir. Ama kadınların daha objektif ve rasyonel bakması gerektiğini düşünüyorum. Fakat bunu göremiyorum. Ben bir erkek olarak dürtülerimle sizin daha dekolte olmanızı yada kendime hakim olamayacağım korkusuyla daha tesettürlü olmanızı arzulayabilir sizi sadece bu noktada algılayabilirim. Ama sizin bu noktaya değil kendi konum ve statünüze odaklanmanız gerekir. Fakat siz de meseleye erkek kafası ile bakıyorsunuz.
yine genellemeler yapıyorsunuz, en azından siz kadınlar diye hitap etmek yerine bazı kadınlar demeyi deneyin. elbette ki kadınlar kendilerini yakından ilgilendiren türban konusunu tartışacak, meclisteki kelli felli erkek vekiller yatıp kalkıp bunu konuşurken onlar susacak değil ya? bunca mesele arasında konuşulan konunun türban olması ise sizin canınızı sıkan, dikkatinizi çekerim bunu gündeme oturtan o yamyam kadınlar değil, hükümet.
E şöyle söylüyüm madem. Peki hemcinsinin giyim kuşamına müdahil olmak, özeline karışmayı kadın meselesi gören bu “bazı kadınlar” bir kadının bekaretini erkeğin yada başka bir kadının mesele yapmasını doğru kabul ediyorlar mı acaba ki konu bu noktaya geldiği zaman “tabi ki biz konuşacağız, bu erkekler konuşuyor da biz neden konuşmayacakmışız ki” diye tepki koyuyorlar. Ben bu konuda hemcins kanibalisti olan pek çok kadından “bekaret kadının özelidir, erkekler neden mesele yapıyor” gibi liberal tavır görürken konu diğer kadının giyim kuşam ve tesettürüne geldiği zaman bir anda despot ve otokrat kesildiğini görüyorum. Ya liberal olur ve hukuk devleti dahilinde haddini bilen birey olursun, yada otoriter toplum yapısının gereğine razı olursun. İşine gelince ben deveyim işine gelince kuşum olmuyor.Yahu bu kadınların problemi sanki benim derdim mi gece gece. Siz zaten en doğru yolu biliyorsunuzdur. Zaten bildiğinizi de görüyorum dünyaya ve Türkiye’ye baktığım zaman. Ben kendi uykumla ilgileneğim gecenin bu vakti.
bu konuların bu kadar hararetle türkiye’de tartışılıyor olmasının sebebi siyasi bir simge haline dönmüş olan türbanın üniversitelere sokulmaya çalışılması. yoksa kimsenin kimseye zorla başını açacaksın dediği yok. sapla samanı karıştırmamak lazım.
DENİZLİ’de geçen hafta, öğrenim gördüğü İmam Hatip Lisesi’nin (İHL) çatısına çıkarak 3.5 saat boyunca ölümün kıyısında bekleyen ve bir polis memuru tarafından son anda kurtarılan kız öğrenci 19 yaşındaki B.K.’nın, 8 yıldır öz babası tarafından taciz edildiği ortaya çıktı. Tacizci baba Y.K. tutuklandı.İŞTE O ANGeçen 4 Mart’ta İmam Hatip Lisesi öğrencisi B.K., bir sınıf arkadaşına “Artık yaşamak benim için çok anlamsız, yaşamak istemiyorum. Herkesten nefret ediyorum” diye not bırakıp okulunun çatısına çıkmıştı. Daha önce de intihar girişiminde bulunduğu anlaşılan B.K.’nin bir anlık dalgınlığından yararlanan polis memuru Ramazan Arslan, genç kızı kucaklayarak, çatıdan indirmişti. Bunalımda olduğu belirlenen genç kız, daha sonra Denizli Devlet Hastanesi Psikiyatri Kliniği’nde tedaviye alındı.B.K.’nın hastanede psikoloğa ve ifadesini alan polislere, öz babası Y.K.’nın 11 yaşından beri kendisini taciz ettiğini anlattığı kaydedildi. Harekete geçen polis, Y.K.’yı gözaltına aldı. Seyyar satıcılık yaptığı belirlenen Y.K., Denizli Sulh Ceza Mahkemesi’nce tutuklanıp cezaevi’ne gönderildi. B.K.’nın psikolojik tedavisi ise sürüyor.
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.Tamam
yorumlar
başlığı okuyunca “kesin özdemir ince hocamdır, gene fetvayı çakmış” didim emme bu sefer tutmadı, rahmicimde topa girmiş. şeyhülislam deniz baykalgeldi hocaefendi hazretleri yolu açtı tabe, takip eden edene!rahmi hocam, banada bi fetva lazımdı: zilli milliyeti okurkene aptes almam lazım gelirmi, zürriyetsiz hürriyetin internet sitesine baktıktan sonra gusül abdesti almalımıyım?
bi git işine ya, 1400 yıldır aynı ayeti okuyup, yanlış anlamışız şimdi büyük sosyolog beyaz hoca bunu düzeltiyor. ciddiye alanın taaa..
Basortusu hristiyanlik inancinda da var, Ortodokslarda kiliseye kadini basi acik sokmuyorlar.Ayni zamanda dindar ortodoks kadinlari kapali dolasirlar.
hristiyanlık, musevilik ve islam köken olarak aynı değil mi zaten, sonuçta islamda da başörtüsünün olması doğal değil mi sizce? …
Zekeriya Beyaz hocanın sözlerinden tatmin olmayan arkadaşlar için bir din bilimi araştırmacısının daha Kuran Mealinden örnekleri daha önce okumamışlar için aşağıya ekliyorum.İlginize sunulur…Kitabın adı : Evrensel Çağrı KUR’AN MEÂLİHazırlayan : Mustafa SAĞ Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi (Yüksek İslam Enstitüsü Mezunu) Bilimsel Araştırma AnalistiISBN: 975-98565-1-4Nisan 2006 İstanbulBaskı Cilt: Özener MatbaasıDavutpaşa Cad. Kale İş Merkezi No: 201-204TopkapıTel : 0212 481 97 88Dağıtım-Pazarlama : Final PazarlamaGöztepe Mah.Tarhan Sok No: 2 Mahmutbey-BağcılarİstanbulTel : 0212 445 80 00———————————————————————Mustafa Sağ’ın Kitabının 372nci sayfasından aynen aktarıyorum:Nur Suresi 30 ve 31nci Ayetler30.’Ey Muhammed! Erdemli erkeklere söyle, kadınlarla bir aradayken, gözleriyle kadınları rahatsız edecek şekilde davranmasınlar/bakmasınlar ve kişiliklerini edeplerini korusunlar. Bu onlar için daha temiz bir davranıştır. Elbette Allah yaptıklarından haberdardır.’31.’Ey Muhammed! Erdemli kadınlara da söyle, erkeklerle bir aradayken, gözleriyle erkekleri rahatsız edecek şekilde davranmasınlar/bakmasınlar, kişiliklerini edeplerini korusunlar ve doğal olması gereken yerler dışında, göğüslerinin üzerini örtüleriyle kapatsınlar. Ziynetlerini göstermesinler / Başkalarını cinsel tacize yol açacak ve tahrik edecek davranışlardan sakınsınlar. Ancak kocaları,babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları,diğer kadınlar, cinsel iktidara sahip olmayan erkek hizmetçiler, kadın hizmetçiler ve kadınların cinsel yerlerini henüz anlamayan çocukların yanlarında, istedikleri gibi giyinipdavranmalarında bir sakınca yoktur. Bunların dışındakilerin yanında, cinsel tacize yol açacak, tahrik edici yerlerini açıp, dikkat çekici davranışlarda bulunmasınlar/ ayaklarını yerevurmasınlar. Ey inananlar, -erkek, kadın-hepiniz Allah’a yöneliniz ki, mutlu olabilesiniz.’Mustafa Sağ’ın Bu ayetlerle ilgili olarak kitabının 373 ncü sayfasında yer alan açıklayıcı 417 no.lu dip notu da aynen şöyle:’ 24:31 Bu surenin 11nci ayetinde açıklanan, Peygamberimizin eşine iğrenç iftirayı yapan çetenin uzantılarının uydurdukları, çelişkili rivayetlerden hareketle,Kur’an öncesi cahiliye Arap toplumunun kadına bakış açısını, Kur’andaki örtünme ile ilgili ayetlere de yansıtmışlar ve o bakış açısı doğrultusunda ve erkekler lehine yorumlamışlardır. Kur’an’ın mantığı ve bu surenin bütünlüğü içinde baktığımızda, kadınlarla erkeklerin toplum yaşamında yan yana olmak zorunda olduklarını, böyle birçalışma ortamında, birbirlerine karşı davranışlarında olsun, giyimlerinde olsun ölçülü olmaları, dostane olmaları, aşırıya kaçmamaları öğütleniyor.Zaten, aile ve akrabalar arasında bir kısıtlamanın olmayıp, özgürce hareket edebileceklerini aynı ayetin devamı açıklıyor.Kaldıki Kur’an ayetinde ‘baş örtüsü’ diye bir kelime geçmemektedir.Buna rağmen, tüm Kur’an tefsirlerinde ve çevirilerinde Kur’an ayeti ‘baş örtüsü’ olarak çevrilmiştir. Halbuki ayette geçen ‘HIMAR’ kelimesi ‘baş örtmek’ anlamına değil, sadece’örtmek’ anlamına gelmektedir. Eğer herhangi bir şey örtülecek ise, o şeyin vurgulanması gerekir. Örneğin masa örtüsü derken, örtmek kelimesinin yanına masa kelimesinin gelmesi gibi, baş örtüsü dendiği zaman da ‘örtmek’ ‘hımar’ kelimesinin yanına ‘baş’ ‘re’s’ kelimesinin ‘hımarü-re’s’ şeklinde gelmesi gerekir. Ayetteki ‘hımar’ ‘örtü’ kelimesinin yanında geçen ve vurgulayan kelime ‘cuyub’ kelimesidir ki ‘yaka’ veya ‘göğüs’ anlamına gelir. Çünkü, aynı kelime ‘cuyub’ bir başka ayette (28/32) Hz. Musa’nın ‘göğsüne/koynuna elini soktuğu’ şeklinde geçer. Yani ‘cuyub’ kelimesi, ‘hımar’ örtmek kelimesi ile kullanıldığı zaman,’bihumûrihinne ala cuyubihinne’ başını örtmek değil,’göğsünün üzerini örtmek’ anlamına gelmektedir. Geleneksel tüm yorumcular, Kur’an ayetini bilimsel bir bakışla değil de,birbirlerini taklit edip, ‘Baş örtülerini yakalarının üzerine kadar örtsünler’ diyerek, ‘felyedribne’ fiillini de ‘örtsünler’ diye tercüme etmişlerdir. Bu geleneksel yorumcular ‘DaReBe’ kökünden gelen bu kelimeyi burada ‘ Baş örtülerini . örtsünler’ derken bir başka yerde aynı ‘DaRaBe’ kelimesini ‘Kadınları DÖVÜN’ (Bak.4/34) diye çevirmişlerdir. Özetle, Kur’an’ın orijinal ayeti tüm açıklığı ile ortadayken, elverişli bir siyasal kullanım malzemesi olarak, sürekli gündemde tutulan baş örtüsü, Kur’an’ın değil, geleneklerin, kişisel görüşlerin dinleştirilmesinden kaynaklanmaktadır.’+++++++++++++++++AYETTE ‘BAŞ’ KELİMESİ GEÇMEDİĞİ GİBİ, ‘SAÇ’ KELİMESİ HİÇ GEÇMEMEKTE, ‘SAÇLARINIZI GÖSTERMEYİNİZ’ DİYE BİR ANLATIM DA BULUNMAMAKTADIR.
Beyaz Hoca bağırıyor, Diyanet susuyor…
Bu ne? Gökkız senin yaşın 14,15 falan mı kuzum? Böyle bi saçma yorum olabilir mi? Kur’an Meali Doğru bir de haklılığını ortaya koymak için aklınca kaynak veriyorsun da yanlış olan Ayetler değil Onlara kaynak gerek yok. yanlış olan yorumun.Beyaz hoca denilen zat yazar yorum yaparsın tartışırsın’. Diyanet yazar yorumlarsın, A hoca yazar B imam konuşuruz yorumlarsın? Gökkız yazar tartışırsın Efgan yazar tartışırsın? Ancak Fakat Lakin!. Kur’an Ayetleri tartışılmaz, Sana bana ona göre olmaz yorumlanmaz. Kesindir ve Kat-i dir.Aksini iddia eden var mı bilmiyorum. edeni de Muhatab almıyorum.Gökkız Saç kelimesi arıyorsan bende şöyle bir şey söyliyeyim, “cinsel organınızı kapatın” diye de bir tabir-emir vs yok değil mi. Ama sen onu gizlersin kapatırsın? Öyle mi? Öyle.Mahrem yerlerini kapatın der Kur’an da. Kadının saçının bir teli de mahremidir. Buna bağlı olarak türban kelimesi Kur’an da geçmiyor diyebilirsin. Evet Geçmiyor. Fransızcadan gelen bir kelime olduğu herkes tarafından bilinmekte. Bu da Kur’an da başörtüsü olarak geçmekte. Zaten Yukar da Yazmışsın Kendine göre yorumladığın Ayeti.Nasıl ki her fakülte bitiren mühendis, her tıbbı bitiren doktor olamıyorsa, her ilahiyat bitiren de hoca olamıyor. Bu Zekeriya beyaz insanına da hangi maksatla hoca derler anlamış değilim. Allah Onun taksiratlarını Affeylesin..
Sen ne diyorsun?Ne kadar cahilce konuşuyorsun Efgan bey!!Mahrem yerlerini kapatın der Kur’an da. Kadının saçının bir teli de mahremidir.Bunu nasıl ispatlarsın o zaman?Kuranda saçın mahrem olduğuna dair tek bir kelime yok ki!! Bak sen de kendince yorumluyorsun işte!! Üstelik ben yorum yapmadım,bir din bilgininin kitabından açıklamaları naklettim.”O” da yorum değil ispatlı yazı yazmış üstelik.”HIMAR” arapçada “örtmek” demek!“Baş örtüsü dendiği zaman da ‘örtmek’ yani ‘hımar’ kelimesinin yanına ‘baş’ yani ‘re’s’ kelimesinin ‘hımarü-re’s’ şeklinde gelmesi gerekir.” demiş!!!!!!!!!!!!Lütfen sen de bir itirazın var ise bilimsel olarak yap.Yoksa komik oluyor sözlerin ve itibar görmez!!!Sevgiler (hiçbir dayanağı olmadan, kadın saçının mahrem olduğunu idda eden arkadaşımaa…)
Haa ayrıca yazı da zaten senin idda ettiğin gibi “türban” kelimesi geçmiyor ki?! Sen neden bu konuda bu kadar hassassın anlamadım!
gökkız, kadınsınız ya, anlayışınızın kıt olması gayet normal. marmara üniversitesi ilahiyat fakültesi bilimsel araştırma analistinden alıntı yapmakla olmuyor o işler. şimdi size bir de ben bilimsel bilimsel anlatayım: kadının her yeri mahremdir. mümkünse kadınları evden dışarı çıkarmamak gerekir. ha, oldu da sokağa çıkması gerekti, saçından tırnağına kadar kapatmak gerekir. ancak ne acıdır ki, biz kadınları ne kadar kapatmaya çalışsalar da, türbanlı kız fantazilerinde yer almaktan kurtaramazlar sevgili gökkız. çünkü sizin de bildiğiniz gibi, örtülmesi gereken kadın değil, sapkın düşüncelerdir. ayrıca bu zihniyetin doğrudan belirli bir dinle ilişkili olması gerekmez zira bu bir inanç değil, güvensizliktir.
gene kimler tahrik olmuş buralarda, fantazya manyaa olacaaz herhal, işaretler o yönde.
Sevgili @Plumprune, kadın olduğunuz için komplekse gark olmanıza lüzum yoktur. Sokağa çıkın, işyerinize gidin ve bir birey olarak varlığınızı ortaya koyun. Kadınlığınızı vurgulamanıza bile gerek yok. Sadece düşünceleriniz ve ürettiklerinizle ortaya çıkın. Ama kanibalist canlılar gibi hemcinslerinizle çekiştiğiniz sürece ikinci sınıf insan olmayı sürdüreceksiniz. Hiç iç çatışma ile boğuşup muzaffer olan millet gördünüz mü ki siz kadın milleti de muzaffer kumandanlar olasınız. Kadınlara kadınlardan büyük düşman yoktur. Şu ülkenin kadınlarını hiç bu türban mevzusunda konuştukları kadar çok konuşurlarken görmedim. Üstelik konuşanlar da, bir kısım hem cinslerini didikleyen kanibalizm müptelası hatunlar. Kapalı kadınlar dahi kendi kendilerini savunabildikleri yok. Ben iş hayatımda, bulunduğum iş ortamlarında kadınları ön plana çıkarmaya, liderlik durumlarında onları harekete geçirip liderliğe itelemeye çalışırım ama her zaman kadınlar pısırık davranarak meydanı erkeklere bırakırlar. Ama başörtülü kızlara saldırma konusunda bravo size. Hiç de beklediğim gibi pısırık davranmadınız ve hemcinslerinize gayet dişli bir şekilde arkadan saldırıyorsunuz. O karşınıza aldığınız hemcinsleriniz de bakalım karşı atağa ne zaman geçip sizden intikam alacaklar. Siz devam buna ediniz, biz erkekler bu arada keyifle erkek egemenliğimize devam ediyoruz zaten.Zeki insanlar sizi..
şahsenbizzatkendimbenolaraktan tahrik nesnesi olduğunu zanneden kadınların komplekse kapılmasında hiçbir mahzur görmemekteyim. hatta aptalsarışınsa faydası bilem olabilir. neyemi, fantazya dünyasına beleş bilete.
sevgili anthro egemen, hemcinslerime arkadan saldırdığım kanısına nasıl vardınız inanın hiç anlamadım. kadınların kapatılmasından, ötekileştirilmesinden, alınıp satılmasından, şiddete maruz kalmasından, ikinci sınıf insan olarak görülmesinden ve onlara istihdam sağlanmamasından hiç hoşlanmıyorum, beni dahil ettiğiniz yamyam kadın güruhundan filan da değilim. gökkız’a yazdığım ironik ahkam mı sizde benim yamyam olduğum kanısını uyandırdı? yamyam dersem incitirim korkusu mu sizi “kanibalist” demeye yönlendirdi bilmiyorum ama tebrik ederim pek bir hoş olmuş. söylediklerinize bakılırsa kadınların bu halde olmasının tek suçlusu kadınlar. zira bizler pısırığız, üstelik bir de hemcinslerimizin düşmanıyız. bilmem farkında mısınız ama yaptığınız genellemelerle cinsiyetçilik yapmaktasınız.
Aksine ben kadın cinsiyetinin -hak ederek- çok çok çok daha fazla ön plana çıkmasını arzu ettiğim için bunu yazıyorum. Ama bundan rahatsız olmanız biraz, Türk toplumunun hatalarını ve yanlışlarını dile getiren bir kişinin Türk düşmanı ilan edilmesi gibi olmuyor mu? Biz toplum olarak kendi iç çekişmelerimizin cezasını çekmiyor muyuz bu geri kalmışlığımızın sebebi olarak? Evet, pısırıksınız diyorum ama bunu aşağılamak için değil saçma çekişmelerin masaüstü teması olmaktan kurtulun diye diyorum. Bundan hoşnut olduğum için değil. Ve gerçekten kadın hakları konusunda kendi hemcinsleriniz arasında bu aptalca savaşımınızdan hoşlanmadığım için. Kendi hemcinslerinize bu kadar vefasız ve düşmanca davranabildiğiniz için. Aynı Filistinin Hamas ve El Fetihçileri gibisiniz. Önce bir kazanımlarınızı elde edin, özgür birey olabilmeyi becerin. Ondan sonra özgür bireyler neyin doğru neyin yanlış olduğunu zaten bulabilirler. Neyi giyip neyi giymemesi gerektiğini, başarılı ve hakim olabilmek için ne yapması gerektiğini.Neyse ben kanibalist kelimesini yumuşatmak için kullanmıştım ama ondan da hoşlanmadıysanız size Filistin’li olmaktan kurtulun diyim. Ben İsrailli olmaktan hiç hoşlanmıyorum çünkü.
@plum’ın yorumunda kadına yapılan bir saldırı göremedim. daha ziyade kadına bakan erkeğin bakış açısını irdeliyor, gibime geldi.
Sevgili @Pilli Pati, ben kadın değilim ki bana saldırı varın meselesini yapayım. Ben sadece daha akıllı olun demeye çalışıyorum nacizane görüşüm olarak. Sadece GSMH’nın en azından %30-40’ını ele geçirecek noktaya ulaşın diyorum.Hani madem erkekler kadınları paketliyor ya..Hani madem bu kadınların özgür tercihleri değil ya..Bırakın, kadın ekonomik özgürlüğünü kazansın, hayatta başarılı olsun. Bu haliyle hele bir ekonomik özgürlüğünü ve bağımsızlığını elde etsin de o zaman görürüz gerçekten kendi isteği ile örtünüyorlar ya da erkek baskısıyla mı örtünüyorlar. Ama şu an ki durumda zaten erkek egemenliği altına gömülmüş oluyor kadın. Zaten hayata karışamıyor.Kadının bağımsızlığı ile alakalı hamle nerede peki burda?
Söylediklerim yanlış anlaşılmasın hanımlar. Ben erkeklerin bu konuda dediklerini pek iplemiyorum. Onlar hangi cenahtan bakarlarsa baksınlar belli duygu ve dürtülerle hareket edeceklerdir. Ama kadınların daha objektif ve rasyonel bakması gerektiğini düşünüyorum. Fakat bunu göremiyorum. Ben bir erkek olarak dürtülerimle sizin daha dekolte olmanızı yada kendime hakim olamayacağım korkusuyla daha tesettürlü olmanızı arzulayabilir sizi sadece bu noktada algılayabilirim. Ama sizin bu noktaya değil kendi konum ve statünüze odaklanmanız gerekir. Fakat siz de meseleye erkek kafası ile bakıyorsunuz.
yine genellemeler yapıyorsunuz, en azından siz kadınlar diye hitap etmek yerine bazı kadınlar demeyi deneyin. elbette ki kadınlar kendilerini yakından ilgilendiren türban konusunu tartışacak, meclisteki kelli felli erkek vekiller yatıp kalkıp bunu konuşurken onlar susacak değil ya? bunca mesele arasında konuşulan konunun türban olması ise sizin canınızı sıkan, dikkatinizi çekerim bunu gündeme oturtan o yamyam kadınlar değil, hükümet.
E şöyle söylüyüm madem. Peki hemcinsinin giyim kuşamına müdahil olmak, özeline karışmayı kadın meselesi gören bu “bazı kadınlar” bir kadının bekaretini erkeğin yada başka bir kadının mesele yapmasını doğru kabul ediyorlar mı acaba ki konu bu noktaya geldiği zaman “tabi ki biz konuşacağız, bu erkekler konuşuyor da biz neden konuşmayacakmışız ki” diye tepki koyuyorlar. Ben bu konuda hemcins kanibalisti olan pek çok kadından “bekaret kadının özelidir, erkekler neden mesele yapıyor” gibi liberal tavır görürken konu diğer kadının giyim kuşam ve tesettürüne geldiği zaman bir anda despot ve otokrat kesildiğini görüyorum. Ya liberal olur ve hukuk devleti dahilinde haddini bilen birey olursun, yada otoriter toplum yapısının gereğine razı olursun. İşine gelince ben deveyim işine gelince kuşum olmuyor.Yahu bu kadınların problemi sanki benim derdim mi gece gece. Siz zaten en doğru yolu biliyorsunuzdur. Zaten bildiğinizi de görüyorum dünyaya ve Türkiye’ye baktığım zaman. Ben kendi uykumla ilgileneğim gecenin bu vakti.
bu konuların bu kadar hararetle türkiye’de tartışılıyor olmasının sebebi siyasi bir simge haline dönmüş olan türbanın üniversitelere sokulmaya çalışılması. yoksa kimsenin kimseye zorla başını açacaksın dediği yok. sapla samanı karıştırmamak lazım.
Eyvallah.. Mutlu yaşamlar size öyleyse.
Provakatörlerin kimler olduğu belli oldu , Boğaziçi Üniversitesinden bir manzara antika da bunlardan biridir herhalde….