ŞUURŞUUR dizini içindeki dosyalarŞuur işaret ve delalet eden kal, hal ve fiil dilimizdir..Hayat kabuğunun içinde barınan inci şuurdur.Şuur bir bakıma akıl ve kalb ya da kalb-i akıldır.Aklın değişim ve dönüşümlerine yani inkılaplarına kalb dahi denebilir.Ancak şuur akıl ve kalbden ibaret değildir.Nefis ve ruh dahi devreye girer.Şuur bir bakıma fark ve kadr etmektir.AKIL fark eder ve KALB de kadr eder.Ne kadar dır dır ederseniz edin onu değillendirecek biri bulunur.O zaman bu işin düz yazıyla zor çözülür bir yumak olduğunu görürsünüz.Bu iletinin dizininde şuur üzerine bir düzine şema var.İlk ve yalın şuur şemasında baktığınızda şuuru ilk önce ve en baştanfark ve kadr ile temyiz ve temzic eden bir yapı olarak bulursunuz.Öylesine ki hareke ve sekene ile temas ve temaşa eder bir bina.Bütün bunlar KARA bir (x) olarak gösterilmiştir.Sonra bu iks ya da çarpı işareti ile birliktebir de MAVİ (+) işareti konulmuş:İHTİYAR VE İKTİDAR İLE ARZU VE TALEP.Eskiden beri söylerim;“iktidarımız itiyadımız, ihtiyarımız itimadımız kadardır.”Şimdi buna şunu de ekleyebilirim;“Talebimiz rağbetimiz arzumuz rüçhanımız kadardır.”İktidarın altında hassasiyet,İhtiyarın üstünde hissiyat,Arzunun altında gaye,Talebin altında mana gösterilmiş.Manasız gayeler, gayesiz manalar bulunmasımananın ve gayenin birbirinden ayrı olduğunu mu gösterir ?En az doğum ve ölüm kadar birbirinden ayrı!Tabiatın sunduğu doğum ne kadar amaçsız,Tarihin sunduğu ölüm ne kadar anlamsız,Madem öleceğiz niçin doğduk ?Madem doğduk neden ölüyoruz ?Demek şuur, kendine yetmiyor!Bu yüzden Allaha ve ahrete inanmaktan sorumluyuz.Şuur, teşhis ve tarif; mantık ve meşiet ve nihayet hüküm ve haml olarakEş zamanlı eksende dizilmiş.Ard zamanlı olaraktaleb, mana, gaye ve arzu olarak sıralanmış.Şuur, hem x hem + olarak işaret, delalet ve şehadet eder.O zaman hak ve hakikat şuurun içindedir.Amma şuur bunları kendisinin dışında görür, bilir ve tanır.Ne garip değil mi ?Şaşırmamıza bir ara vererek, ara vermeye bırakın zaten çoğu zaman göz ardı ederiz,yaptığım tanımları sıralayayım ve siz en azından şöyle bir bakın, inceleyin, irdeleyin gerekirse eleştirin ve tartışalım.Fark, fehm etmek ve istintaç (TÜMDENGELİM) yapmaktır.Kadr, fıkh etmek ve istikra (TÜMEVARIM) yapmaktır.Temyiz, zikr etmek ve tahlil ( ÇÖZÜMLEME) yapmaktır.TEMZİC, fikr etmek ve terkib (BİREŞİM) yapmaktır.Dır ve değil mantuku / konuşması ile evet ve hayır meşieti / dilemesişuuru sorumlu ve yükümlü kılan bilim ve hukukunun motorudur.Bu ve buna benzer sorunların ve konuların tartışılması İNSANBİLİM kurulmasını gerektirir.Biz bu işi başlatacak girişimlere öncülük etmekte yöntembilimden sonra hedeflerim arasındadır.Sağlıcakla kalın.OSMANZİYASentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VEsemantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerimiçin düz yazıdan özür dilerimNOT:Şuur “bilinç” olarak adlandırılır oysa şuur akıldan ve bilmesinden ibaret değil.Bilen, seven, isteyen ve duyan insan.. bu işleri ve başka işleri dahişuur ile tanır ve yapar. O zaman şuura TANINÇ demek daha yerinde.İş’ar eden edilen şuurdan başka sırlı alanlar da bulunur ki kuramlara dayalı olarakşuurun altından ve üstünden bahsedilir.Meta-fizik ve Para-psik alanlar en az kızıl-ötesi ve mor-berisi kadar “gerçek”.Öyle ise şuur önce bu ikisi arasındaki “gerçek”i tesbit etmelifakat ondan önce de “kendi” gerçeğini.