çok başarılı bir çalışma kısaca açıklamak gerekirse 1.9gb lık veriyi bu 64kb sığdırdık bunu yapan daha neler yapmazki gibisinden bi olay…gerçekten kaliteli grafikler,müziğin de ondan aşağı kalır yanı yok…kodlama zaten iyi…çok iş yapar bu adamlar çook…
Aynı bunun gibi, İsrailli birilerinin yaptığı, adı se7en yada seven olan bir şey vardı. Resolution sorardı çalıştırınca. Birinin yürümesi ile başlardı animasyon. 6 7 yıl oldu herhalde. İnternette dolaşır dururdu. “Believe” falan filan gibi yazılar geçerdi. Sonradan aradım bulamadım Hatırlayan var mı?Kasılırdı bilgisayarım bazı bölümlerinde hala kasılıyor mu merak ediyorum.
…bu yine mimlenmişti hafifte, o zamanlar tanışmıştım bu muhabbetle. Üzerine çok araştırma yaptım ama bir türlü tatmin edici bilgiye ulaşamadım internette. Hafifte mimlenen bu değil, yukarıdaki ahkamda bahsedilen se7en idi. Sonra onun ikincisi de yapılmıştı.
http://www.scene.org adresi sanırım bu konu ile ilgili deli gibi bir ftp adresine sahip. İçerisinde bunlardan binlerce var ama emin olun hepsi bunun kadar başarılı olamıyor. Yazılımla uğraşan tüm arkadaşlarım buna açıklık getiremiyor.
farbrausch’un yaptığı bu scene’lerde kullanılan müziklerin yer aldığı bir player vardı. İçerisinde 1 saate yakın müzik vardı ve yine 64 kb idi.
Bununla ilgili bir arşive sahibim. Bazı müzikleri de scene içerisinden mp3 olarak kaydetmiştim, bazen dinlerim.
TRT2’de de bu yayınlanmıştı bir bilgisayar ve internet programında. Ertesi hafta bunun yapılışı ile ilgili bilgi vereceklerini söylemişlerdi ama ben programı kaçırmıştım.
Her yıl yapılan hacker konsorsiyumunda da ürünlerin sergilendiğini duymuştum.
Bu Chaos kişisi oyun yapmaya kalksa 1 adet 1.44 floppy diskete sığdırır, hatta yanına gelecek oyunun demosunu, movie teaserlarını, birkaç da gizli track’i sığdırır.
ne opınciel ne de dayrektiks teknolojisi kullanılıyor. fakrı bir yapı..kendi geliştirdikleri bir de sanırım oluşturulma mantığı farklıydı. uff çok oldu konuyu inceleyeli. demek ki kendimi vermemişim yine. hatırlayamadım tam. fakat dediğim gibi kendileri geliştiriyorlar..
textureları bir yerden almak yerine, algoritmalarla çalışma anında üretmekteler. ama müzik için bir şey diyemiycem. gerçek olamayacak kadar şahaneler.bir de bunu alan, şunu da alıyor bazı bazı:256b
Requirements:- a fast pc, at least a p2-350- a fast graphics card, at least a tnt2, but GeForce orhigher is recommended(party version, untested on non-nvidia cards)- a sound card- 128MB of RAM are recommended- DirectX 8 installed (get it at http://www.microsoft.com/directx)diyorlar.Çalıştırıldığında bellekte yaklaşık 20MB yer tutuyor.Oranlarsak 20000KB/64KB=312,5Bu bir sıkıştırıcı olamaz!
adinda bi etkinlik cercevesinde bi yigin zenci bi araya gelip yarisiyo egleniyo falan. “a demo in 64k” burda yapilan yarismalardan sadece biri. isin cok komik tarafi bu demolar yarisma aninda orda kodlaniyo. oturup aylarca falan kasilan seyler degil bunlar. spontane isler denebilir. zaman sinirlamasi falan bile var. heaven seven bahsi gecen demo ki benim gelmis gecmis en begendigim “a demo in 64k”dir….iyisi mi daha fazla elalemin bilgisini satmiyim ben… bu arada gercekligin colune hos geldiniz 🙂 ilgili olabilecek iki link var. birinci, ikinci
hesap olmamış, çünkü oranlanan değerler birbirine karşılayan şeyler değil. bellekte, kodun sadece içeriği tutulmuyor çünkü. misal; .net geliştirdiğiniz görsel 20K’lık bir program bellekte min. 12-13 MB yer tutuyor.
gayet mumkun. sonunda basedilen 1.9 gb bu bir movie olsaydi bu kadar uzun surerdi seklinde birseyler.butun hersey hesaplandigina, muzik dahil ve cok kucuk texture’lar kullandiklarini dusunurseniz o kadar da imkansiz degil. ama zor tabi 🙂
konuşup b.k atmak istemem ama, bunu sadece bir kişi yada belirli bir grup yapıyor olsaydı “alla alla” denebilirdi. ancak durum sadece bir bilgi problemi, bu tür demoları kodlamak için kullanılan tekniği bilmek iş. tamam başarılılar ama öyle parça dağıtmak falan, garip geliyor bana…
küçük dilim şu aşağılarda bir yerde olacaktı ama yutmuşum galiba.bok atmak istiyorum şurası burası kötü olmuş diye fakat sonra 64kb olduğu aklıma geliyor.nasıl oluyor ki?
sadece bilgi problemi deil, bu tür demolari kodlamak için kullanilan teknigi bilmekle yalnizca bu tür demolar yapilabilir. bu tür bir demoyu 64k yapmak ise sanata yakin bir maharet ve hünerdir.cahit arf’in bir sozu vardir: “muzisyenler matematikcilerden çok sanslidir çünkü yaptiklari isin guzel oldugunun anlasilmasi için egitim gerekmez ama benim yaptigim isin anlasilmasi icin 5 yil matematik okumasi gerek”olaya boyle bakmak gerek.
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.Tamam
yorumlar
çok başarılı bir çalışma kısaca açıklamak gerekirse 1.9gb lık veriyi bu 64kb sığdırdık bunu yapan daha neler yapmazki gibisinden bi olay…gerçekten kaliteli grafikler,müziğin de ondan aşağı kalır yanı yok…kodlama zaten iyi…çok iş yapar bu adamlar çook…
RockMarket Web zine
http://www.rockmarket.net.tc
Bunda bir iş varya hayırlısı!!
Ne diyeceğimi bilemiyorum. Merak konusu. Muhteşem bir iş çıkartmışlar.
Aynı bunun gibi, İsrailli birilerinin yaptığı, adı se7en yada seven olan bir şey vardı. Resolution sorardı çalıştırınca. Birinin yürümesi ile başlardı animasyon. 6 7 yıl oldu herhalde. İnternette dolaşır dururdu. “Believe” falan filan gibi yazılar geçerdi. Sonradan aradım bulamadım Hatırlayan var mı?Kasılırdı bilgisayarım bazı bölümlerinde hala kasılıyor mu merak ediyorum.
şaşkınım hala…
…bu yine mimlenmişti hafifte, o zamanlar tanışmıştım bu muhabbetle. Üzerine çok araştırma yaptım ama bir türlü tatmin edici bilgiye ulaşamadım internette. Hafifte mimlenen bu değil, yukarıdaki ahkamda bahsedilen se7en idi. Sonra onun ikincisi de yapılmıştı.
http://www.scene.org adresi sanırım bu konu ile ilgili deli gibi bir ftp adresine sahip. İçerisinde bunlardan binlerce var ama emin olun hepsi bunun kadar başarılı olamıyor. Yazılımla uğraşan tüm arkadaşlarım buna açıklık getiremiyor.
farbrausch’un yaptığı bu scene’lerde kullanılan müziklerin yer aldığı bir player vardı. İçerisinde 1 saate yakın müzik vardı ve yine 64 kb idi.
Bununla ilgili bir arşive sahibim. Bazı müzikleri de scene içerisinden mp3 olarak kaydetmiştim, bazen dinlerim.
TRT2’de de bu yayınlanmıştı bir bilgisayar ve internet programında. Ertesi hafta bunun yapılışı ile ilgili bilgi vereceklerini söylemişlerdi ama ben programı kaçırmıştım.
Her yıl yapılan hacker konsorsiyumunda da ürünlerin sergilendiğini duymuştum.
Bu Chaos kişisi oyun yapmaya kalksa 1 adet 1.44 floppy diskete sığdırır, hatta yanına gelecek oyunun demosunu, movie teaserlarını, birkaç da gizli track’i sığdırır.
dağılan parçalarımı toplamakla uğraşıyorum .
ZeN
arkadaşlar directx yada openGL duymadınız galiba bunda şaşılacak birşey göremiyorum.
ne opınciel ne de dayrektiks teknolojisi kullanılıyor. fakrı bir yapı..kendi geliştirdikleri bir de sanırım oluşturulma mantığı farklıydı. uff çok oldu konuyu inceleyeli. demek ki kendimi vermemişim yine. hatırlayamadım tam. fakat dediğim gibi kendileri geliştiriyorlar..
textureları bir yerden almak yerine, algoritmalarla çalışma anında üretmekteler. ama müzik için bir şey diyemiycem. gerçek olamayacak kadar şahaneler.bir de bunu alan, şunu da alıyor bazı bazı:256b
Requirements:- a fast pc, at least a p2-350- a fast graphics card, at least a tnt2, but GeForce orhigher is recommended(party version, untested on non-nvidia cards)- a sound card- 128MB of RAM are recommended- DirectX 8 installed (get it at http://www.microsoft.com/directx)diyorlar.Çalıştırıldığında bellekte yaklaşık 20MB yer tutuyor.Oranlarsak 20000KB/64KB=312,5Bu bir sıkıştırıcı olamaz!
adinda bi etkinlik cercevesinde bi yigin zenci bi araya gelip yarisiyo egleniyo falan. “a demo in 64k” burda yapilan yarismalardan sadece biri. isin cok komik tarafi bu demolar yarisma aninda orda kodlaniyo. oturup aylarca falan kasilan seyler degil bunlar. spontane isler denebilir. zaman sinirlamasi falan bile var. heaven seven bahsi gecen demo ki benim gelmis gecmis en begendigim “a demo in 64k”dir….iyisi mi daha fazla elalemin bilgisini satmiyim ben… bu arada gercekligin colune hos geldiniz 🙂 ilgili olabilecek iki link var. birinci, ikinci
hesap olmamış, çünkü oranlanan değerler birbirine karşılayan şeyler değil. bellekte, kodun sadece içeriği tutulmuyor çünkü. misal; .net geliştirdiğiniz görsel 20K’lık bir program bellekte min. 12-13 MB yer tutuyor.
gayet mumkun. sonunda basedilen 1.9 gb bu bir movie olsaydi bu kadar uzun surerdi seklinde birseyler.butun hersey hesaplandigina, muzik dahil ve cok kucuk texture’lar kullandiklarini dusunurseniz o kadar da imkansiz degil. ama zor tabi 🙂
konuşup b.k atmak istemem ama, bunu sadece bir kişi yada belirli bir grup yapıyor olsaydı “alla alla” denebilirdi. ancak durum sadece bir bilgi problemi, bu tür demoları kodlamak için kullanılan tekniği bilmek iş. tamam başarılılar ama öyle parça dağıtmak falan, garip geliyor bana…
küçük dilim şu aşağılarda bir yerde olacaktı ama yutmuşum galiba.bok atmak istiyorum şurası burası kötü olmuş diye fakat sonra 64kb olduğu aklıma geliyor.nasıl oluyor ki?
sadece bilgi problemi deil, bu tür demolari kodlamak için kullanilan teknigi bilmekle yalnizca bu tür demolar yapilabilir. bu tür bir demoyu 64k yapmak ise sanata yakin bir maharet ve hünerdir.cahit arf’in bir sozu vardir: “muzisyenler matematikcilerden çok sanslidir çünkü yaptiklari isin guzel oldugunun anlasilmasi için egitim gerekmez ama benim yaptigim isin anlasilmasi icin 5 yil matematik okumasi gerek”olaya boyle bakmak gerek.