Bimbir Gece Masalları, kadın ve erkek arasında aşka ait tüm ilişkileri ve duygu hallerini anlatır. Kıskançlık,ahlak,bastırılmış cinsellik,intikam,baştan çıkartma ve fantezi. Bu masallarda kadın hep baştan çıkarıcı ve güvenilmez bir karakter çizer. Kadınlar, şehirler şahı Şehriyar’a da sadakat göstermez, onun küçük kardeşi ve başka bir ülkenin hükümdarı, zamanlar şahı Şahmanaz’a da.Ve doğunun erkekleri kıskançlık krizleri içinde ölüm ve intikam saçarlar kadınlara.Bu masalda, hükümdar Şehriyar, her ava gittiğinde, haremdeki kadınların, saraydaki köleleriyle gizli bir aşk şölenine katıldıklarını öğrenir. Gördüklerinin hepsini kılıçtan geçirmesi benliğini yakan kıskançlığı dindirmeye yetmez. Her gece bir bakireyle evlenir ve her sabah o bakireyi öldürür. Neredeyse ülkesinde evlenecek bir bakire kalmayıncaya kadar.Vezirin kızı Şehrazat kendini feda edip hükümdarla evlenir. İlk gecenin sabahı daha gelmeden ölümün ışıkları henüz doğmadan, Şehrazat”ın kız kardeşi Dünyazad içeri girer ve ”Ablacığım bana bir masal anlat” der. Hükümdar’ın merak duygusu uyanır ve kabul eder. Şehrazat masal anlatmaya başlar ama masalın sonunu sabaha yetiştirmez. ”Ama Şahım beni bağışlar, yine hayatta kalırsam, gelecek gece anlatacaklarımın yanında bu masal hiç kalır” der ve o gece kılıç darbesinden kurtulur. Bu her gece böyle devam eder. Şehrazat, masal anlatarak ölümü oyalar.Şehriyar için kadınlar ikiye ayrılır. İhanet edip öldürülenler ve ihanet etmeden önce öldürülenler. Doğu’nun meçhul ülkesinin sultanı, bir daha asla ihanete uğramamak için sadece bakirelerle evlenir ve onları bir gün bile yaşatmaz. KADINI ÖNCESİZ VE SONRASIZLIĞIYLA İSTER..Doğu’ya özgü paradokslar ve duygu labirentleri, minyatür resimlerindeki gibi birbirinin içine geçer Bimbir Gece’de. Kadını bu denli aşağıladığı düşünülen masallar aynı zamanda kadını yücelten ilk metinlerdendir. Çünkü masalın anlatıcı kahramanı bir kadındır. Sadece erkek kurtarıcıların var olduğu bir dünyada Şehrazat, kendisini ve tüm kadınları kurtarır. Ayrıca anlatıcı her zaman bilge olan değil midir? Aynı zamanda büyüleyen, aktif olan ve egemen olan?Şehrazat anlatır, hükümdar da ilk kez, dinlemeyi, geceler boyu bir kadını dinlemeyi öğrenir. Şehrazat, hükümdarın hem arzularını hem de merakını karşılar. Kadın, bu yolla erkekteki ölümcül şiddeti yener. Eril şiddet ve otorite, Şehriyar’ın kimliğinde, yani bütün denizlerin ve karaların hükümdarında doruğa çıkmıştır.Şehrazat cazibesi ve düşler dünyasıyla hükümdarın kanlı ve sevgisiz gerçek dünyası yerine yedi kat gökyüzü ve yedi kat yeryüzüne uzanan ecinniler, gulyabaniler, periler ve Kırk Haramiler’in yaşadığı bir dünya.