Rus turist Boris Stratov, “1994 yılından beri Kemer’de tatil yapıyorum. Burada Türk kültürünü yansıtan bir heykel olmalı. Böyle bir heykeli ben Kemer’e yakıştıramıyorum” dedi.
MHP’lilerin misyonerlere karşı olduğunu bilmesem misyoner pozisyonlu bir heykel tasarlamalarını isterdim ama politik durum gereği mümkün değil bu. Yalımın bahçesine koyabilirim bu heykeli. Yatak odamdan pozisyon hatalarımı düzeltmek için bakarım arada.
Enee, bana yollayın lan. Ben salona koyarım bunu, süper durur. T-1000 büstünün yanına, benziolar zati. Hem bissürü buzdolabı süsü var boşta, onları yapıştırırım.
bir heykelden dahi garip abuk sabuk alt metinler çıkaran şu zihinlerin temizliğine bakın!şimdi bir de bunların başka konular altında başka başka söyledikleri şeylere bakın… ne demek istediğimiz şimdi daha iyi anlaşılmıştır umarım.
akepe kaldırsa olay daha büyürmüydü bilmiyorum ama sakın gerici olarak algılamayın heykel iğrenç, çıplak adam yada kadın olsa amennah ama bu ne yahu sokakta birbirini düzenler gibi iyi etmiş mhp elcegizlerine saglık, valla önünden geçerken kaç erkek yanındaki hatunu o pozisyona sokmak istemiştir içinden
Heykelini savunan heykeltıraş Zafer Sarı ise “Ben ‘aşk ve sevgiyi anlattım’ diyorum ama buna inanmak istemeyenler var. İlla ki burada pornografi aramak gerekmiyor. Ancak, zorlarsanız pornografiyi de başka şeyleri de bulursunuz. Bu da yanlış olur. Başka açılara çekmek gerekmiyor. Heykelde cinsel organ görünmüyor. Cinsel organsız seks düşünmek mümkün olamaz. Burada böyle bir şey yok. Yalnızca kadını havaya kaldıran bir erkek var. Kadını yücelten bir heykel. Bir insanı yüceltme duygusu var. Ön yargılarla bakmak yanlış” diye konuştu.
ben heykelin şekline takıldım, hoş değil yoksa çıplak heykeller heryerde yer alıyor, ama sanatında göz zevki var, ben demiyorum ki o kalktı yerine tam zıttı gelsin, şekil hoş değil, çıplakmış,memeliymiş, bilmemneymiş onlara takılmam, ama şekil kötü düzüşmekten başka ne geliyor sende cevaplayabilirsin thing, ülkem insanını bilmiyormuş gibi konuşuyorsun, yahu elinde muz yiyen, dondurma yalayan birine bile imalı yakıştırma yapan insanların çogunlukta oldugu bir ülkede bu heykeli düzüşmek olarak alhılayacak kaç kişi vardır, benim düzüşmekten kastım kendim değil öyle düşünecek kişilerdi zaten.Kafa kesip, testere izledik ondan diyoruz, şarkı istedik söylemedi diye şarkıcının topugundan kurşunluyoruz, mini etek giyeni yollu olarak görüp taciz ediyoruz.fashion tv yi erotik kanal gözüyle izleyen halk bu heykeli ne gözle görür( siz sanata sanat gözüyle bakabilirsiniz istisnalar kaideyi bozmaz, olaya genel bakalım
geçmesin desen ne olur, geçiyor geçecek, bakkaldan magnum almaya çekiniyor insanlar, eczaneden kaç kişi prezervatifi kendi adına alıyor, küçüklükte başlıyor bu zihniyet daha ilkokulda orta okulda yeni yetme kızlar , erkek öğrenciler tarafından yanlarına gidip ped markaları söylenerek taciz ediliyor, bizim zamanımızda öyleydi, bir kaç çocuk kızlara yaklaşıp, ped isimleri söylerdiler, güya bizi utandıracaklar, geçen toplantı oldu, okulda da bunu yapanlar hala varmış, kızlara uzaktan bagırıp aynı şeyler söyleniyormuş, anlayın artık yani küçüklükten başlıyor bu libido olayı
bunun dincilikle baglantısı zerre kadar yok, toplum yapısı olarak düşünmeliyiz, insanların libidosunun harekete geçmesi için bu heykellere de gerek yok, yolda yürüyen her türlü bayan, mayo reklamlı afiş, şeftali,kestane kelimeleri bile yeter. bunu dinli,dinsiz, sagcı solcu farketmeden bir ton kişi yapıyor. başka dilde, götürmek,kaymak, kaldırmak,yemek,belini kırmak gibi kelimeler cinsel içerikli kullanılıyor mu bilmiyorum.
ya bi zamanlar stickdeath.com vardı. bu amca bir takım mini tasarımlar yapıyordu da adama sapık, manyak filan diye hatta daha da öte terimlerle dillendirilmiş nefret mektupları yağıyordu. adam defalarca grafik tasarımlarının gerçek olmadığını, sadece kişisel çabasını enerjisini bir animasyona dönüştürdüğünü anlatmaya çalıştıysa da olmadı. mektupları gönderen ahali adamın sanki defalarca cinayet işlemiş bir psikopat olduğunu düşünmeye halen devam ediyorlar. oysaki onlar sadece çöp adam. sonunda mektupları da sitesinin bir yerinde görücüye çıkardı. neyse konumuz bu değildi.konumuz hayat damarlarından biri koparılmaya çalışılan bir millet aslında. her daim elde dal taşak gezen, bastırılmış egolu, karısına kızına pazen etek giydirip denize sokan sonra denizden çıkarken etekleri kadının her yerine yapıştığını görünce bu teknik detayı nasıl da unutuverdiğine yanan (herhalde o sırada etraftaki kadın milletinin götüne, memesine bakmakla meşguldü) insanlar güruhu da var.temel insan vücuduna bakmaya çekinen, gizli gizli bakınca da erekte olmadan duramayan errrkek milleti. o heykelden meme, göt görünce damarınızda birdenbire ne yüzmeye başlıyor anlamadım ki! Alanya sahilleri yazın meme dolu. üzerinde mayo bikini dene bez parçaları. bunu da metal giydirilmiş insan bedeni mi sanıyorsunuz? ne yani? zırh gibi bişey… bak böyle düşününce ereksiyonunuz birden sıfırlanabilir. bu ne ya! bir kere sanatçısına sordunuz mu “ne düşünerek yaptın bu heykeli?” diye?şimdi bu zihniyet heykelin metali para eder filan deyip, bir zaman sonra eritip satmaya da kalkmaz umarım. o depoda durmasından da rahatsız olabilir billur beyinleri.
şimdi bu zihniyet heykelin metali para eder filan deyip, bir zaman sonra eritip satmaya da kalkmaz umarım. o depoda durmasından da rahatsız olabilir billur beyinleri.
Muassır medeniyet kapatılarak yakalanır diyebilir miyiz o zaman Serhuş ne kaldırdılar heykelleri, iki usta terzi getirip kruvaze takım diktiremediler..Kafaya da turban.. Al sana edep..
Çiftleşen bir bir sembolü görünce aklına çiftleşme gelen hayvanoğlu hayvanları kınıyorum ben de. Adam olan adamın aklına halbuki daha epik şeyler gelmeli, içi kahramanlık duyguları ile kabarmalı. Ama aklına seks gelmemeli. Beyninde cinsel çağrışım yapmamalı.Bu Türk milletinin libidosu çok yüksek azizim.
Heykelini savunan heykeltıraş Zafer Sarı ise “Ben ‘aşk ve sevgiyi anlattım’ diyorum ama buna inanmak istemeyenler var. İlla ki burada pornografi aramak gerekmiyor. Ancak, zorlarsanız pornografiyi de başka şeyleri de bulursunuz. Bu da yanlış olur. Başka açılara çekmek gerekmiyor. Heykelde cinsel organ görünmüyor. Cinsel organsız seks düşünmek mümkün olamaz. Burada böyle bir şey yok. Yalnızca kadını havaya kaldıran bir erkek var. Kadını yücelten bir heykel. Bir insanı yüceltme duygusu var. Ön yargılarla bakmak yanlış” diye konuştu.
Kapanma duygusu icguduseldir, fitrattan gelir.Insanin gostermekten haya duydugu yerlerini kapatmasi insani bir davranistir. Haya duygusundan yoksun uygarliklarin medeniyeti insanliga yikiciliktan baska bir miras birakmamistir.Ayrica bir sanatcinin sanat anlayisini toplum benimsemek zorunda degildir, Zafer Sari kendince kendi sanat uslubu ve anlayisi icersinde ask ve sevgiyi anlatmis olabilir, bu uslubu bu betimlemeyi kabul etmek zorunda degiliz, (kisisel fikrimi soruyorsaniz, o heykeli sokakta gorsem herhalde dikkatimi bile cekmez…)kabul gormeyen bir betimlemeyi birileri topluma sanat adina dayatiyorsa bunun altinda ben baska bir sey ararim.Ayrica; amcam her ne kadar cinsel organsiz seks dusunmek mumkun olamaz, burada boyle bir sey yok dese de, bilsinki ortalama bir Turk delikanlisinin hayal gucu her zaman icin genistir veduvardaki bir delikten fantezi kitabi cikaracak potansiyele sahib bir ırkız…ki; en unlu ozdeyisimiz at avrat internet degil mi?
farkındaysanız dönüp dolaşıp “biz zaten böyleyiz”in üzerine yatıyorsunuz 🙂hayır biz böyle değiliz, halk dediğin duvardaki delikten fantezi üretene insanlar topluluğu değil, halkı her seferinde aşşağlayan gerzek görenler yine “anadolu halkı” diye popülizm yapanlar ne yazık ki…benim alıntıladığım yazı 2007 yılının bir haberinde ve o haberden… aynı haberde çarşı esnafının bir kısmı heykelin bulunduğu meydana “porno kavşağı” ismini takıp her cuma namaza giderken taşladığı buna karşın bu heykeli çok doğal bulan esnaf ve ahalinin de bulunduğu yazıyor.‘Sevgi ve aşk’ heykeli Kemer’i böldüdemek ki neymiş halkın bütünü sizin gibi ebleh ve sanattan anlamayan embesiller sürüsü değilmiş.
De gett. En azgın ve azıtık tipler çekinmeden kalkar da bazı muhafazakar insanların ahlaki konularda bazı şeyleri tahrik edici bulduğunu söylediklerinde onların niyetlerinin bozuk olduğunu söylerler. Ama iki dakka sonra yanından geçen komşusunun karısını bile bakışları ile soymaya çalışan azgın abaza tipler de bunlardır yine. Kendi sapkın hissiyatlarını bu saldırdıkları muhafazakar insanlara atfeder bu zirzop, riyakar azgınlar. Sekreterine, baldızına, komşusunun kızına sarkan ayılar sonra kalkıp da “bunlar saç telinden tahrik olacak kadar azgındır” derler. Bu gibi hayvanların azgınlığından korunmak için kadınların değil başını örtmesi, 24 saat korumalarla gezmesi bile zor korur. Beyni apış arasında olan adamın sanat anlayışı da cinsellik dürtüsü dışına çıkamaz.
Benim zihnim cinsel dürtü üretmiyor riyakarlığına giren ben değilim Ayı. Gayet olağan düzeyde hormon seviyelerine sahiptir beynim. erkek olarak kadınlara yeterince ilgi gösterecek düzeyde bir beyin yapısına sahibim. ama O cümlede sen ve senin gibilere yapılmış istihzayı her zamanki gibi kavrayamaman olağan..Bununla birlikte, başörtüsünü “saç telinden tahrik olanlar” diye yorumlayıp, mütedeyyin insanların ahlaki tutumlarını libidosuna hakim olamamakla itham edip, iki dakka sonra dışarı çıkınca da ağzından riya salyaları akarak kadınlara sarkan sizin gibiler de riyalarından midemi kaldırıyor. “Heykelden tahrik olmuş bu belediye başkanı” gibi bir sahte cümle kurmayın. Sizin beyniniz kadar yumurtalıklarına bağlı bir beyne sahip olmadığına eminim adamın.
şu heykelden bile çiftleşme sembolü çıkartıp sonra utanmadan zeytin yağı gibi üste çıkacak kadar da kalıpsızsın işte.bu durumda ayı da sensin, böyle iki yüzlü yetişmen de katkısı olanlarda kim bilir ne?o yüzden saç teliymiş miş… şu muy muş, bu muy muş hikaye hepsi yavrucum.ağzından salyalarak akıtarak şu heykelden türlü fantezi üretmiş bir sürüngensin sen bundan böyle…
Salyası akan Ayı. Kavşak ortasına konan bir sevişgen çift heykelinden cinsellik mesajı çıkarmadığımı iddia eden ben değilim. Senin gibi tahrik olmasam bile, normal şartlarda bunlar insan beynine cinsel mesaj gönderiliyorsa ben de bu mesajı pek tabi alıyorumdur. Anlamamazlıktan geliyorsun hala. Sevişen bir çıplak heykelden cinsellik mesajı alınmasının normaldir ama yalancı, ikiyüzlü ve riyakarca olan, bu heykelden sadece sanatsal mesaj aldığınızı, aşk, ve cinsellikten arınmış bir sevgi bulduğunuz yalanını söylemenizdir. Madem bulvar kavşağına konan bu heykelden ulaştırılmak istenen mesaj aşk ise, birbirine sarılan bir çift sevgilinin heykeli 7’den 70’e herkeste bu amaca ulaşırdı. Kamasutra pozisyonu ile milletin belini kaydıacak zorlama pozisyona neden ihtiyaç duymuş. Adam delikanlıca, “insan ruhunun sevişme özgürlüğü sınırlarını tasarladım” dese gözüme daha bir omurgalı gelirdi. Omurgalı olmadığı için de sana çok benzettim bu adamı Ayı. Bence siz çok iyi anlaşırsınız.
Heykel kasabanın girişindeydi, ben yakından görmüştüm…Bakınca aklıma kötü bir şey gelmemişti.Uzaylı bir adamın, dünyadan kaçmak isteyen bir başka uzaylıyı sanki, “Gitme burası çok eğlenceli… Daha ne Bülent Arınç’ı gördün, ne Hadise’nin kalçalarına baktın, ne Melih Gökçek sana iki tane balon patlattı, ne Hasan Cemal’in bir yazısını okudun…” diyordu…Öbürü havada dünyadan kaçmak isterken, onu tutan ısrar ediyormuş gibi gelmişti bana:“Nohut verecekler sana…”“……..?”Böyle bir heykeldi.Bir sanat eseri, gizemli, ilgi çeken, düşündürücü…*O heykel insana her şeyi çağrıştırabilir, düşündürebilirdi, bir tek şey hariç:Cinsellik…Bakan yemekten içmekten kesilir, eğer alttakinin erkek, havada tuttuğunun kadın olduğunu fark ederse, bir süre hadım olarak dolanıp dururdu.İşte Kemer’e yeni seçilen belediye başkanı, “Halkımızın ahlakını bozuyor” diye bu heykeli söküp çöpe attı…Demek ki; Kemer’de çalınmamış yeşil alan kalmadı, bu ahlak bozucu değildi…Orman kalmadı…Deniz kalmadı…Kumsal kalmadı…O güzelim Kemer, çalına çalına bitti de kimsenin aklına “ahlak” gelmedi… Ama heykele bakınca “ahlak” elden gitti…Öyle mi?..*Çağdaşlığı, uygarlığı, Batılılığı, adam olmanın yolunu dışarlarda aramak boşuna…Sorun; heykelin olduğu yerde…
O resim ortalığı karıştırmıştı Hıncal AbiHıncal Uluç, şimdi de kaldırılan heykeli savunuyor. ‘Toplumsal ahlak’ adına. Dünkü Sabah’ta diyor ki ‘Sanat eseri olmak, her yerde teşhir edilme hakkı vermez, heykele, resme…’Hıncal Abi, kim koymuş bu kriterleri, kim inandırmış seni bu kötü ahlakçılığa… Sanat, çoğu zaman başka aracılarla söyleyemediklerini söyleme aracı değil midir? İfaden, sözün sanat olduğu zaman dokunulmazlık kazanmaz mı?Tabii bu ayrı bir tartışma, geçelim.’Şimdi Osmanlı diplomatı Halil Şerif Paşa’nın Fransız ressamı Gustave Courbet’ye ısmarladığı ve evinde perde arkasında sakladığı Dünyanın Başladığı Yer (L’Origine du Monde) tablosunu getirin de sergileyin bakalım, hem de İstanbul Modern’de, yer yerinden oynuyor mu, oynamıyor mu?’ diye sormuşsun…Hıncal Abi, o tablo yüzünden zaten Türkiye’de yer yerinden oynamıştı. Kısa bir hatırlatma yapmak isterim.Enis Batur’un ‘Elma’ diye bir kitabı vardır. Sel Yayıncılık’ın bastığı bu kitap ‘Örgü Teknikleri Üzerine bir Roman Denemesi’ altbaşlığını taşır.EB, bu romanda Courbet’nin ‘Dünyanın Başladığı Yer’ tablosunun hikayesini anlatır. Ama gel gör ki bu roman Türkiye’de yasaklanmıştır. Hem de sadece birkaç sene önce…’Elma’nın yasaklanması epey bir gürültü koparmış, pek çok aydın bu durumu protesto etmişti.Kitabın kapağında Courbet’nin söz konusu tablosu yer aldığı için. Gerçi tam kapağı da denemez, zira Courbet’nin tablosunun olduğu kapağın üzerine bir ceket kaplı ve bambaşka bir görüntü var o ceketin üzerinde de.Ama buna rağmen ‘Elma’ yasaklandı… Daha bir müzede yer almadan kıyameti kopardı bu tablo…Hıncal Abi, sonunda ne oldu dersin?’Elma’ya beraat çıktı. Evet ortalık birbirine girdi, ama sansüre de boyun eğilmedi.Çünkü bu ülkede de bir vicdan var, entelektüel ahlaka sahip insanlar var, sanatın değerini bilen anlayanlar var. O yüzden de bırakalım heykellerimiz, sanat eserlerimiz ‘müstehcen’ ya da ‘ortalığı birbirine katacak’ diye toplanmasın. Dursunlar orada. Daha provokatif, daha cesur, daha sarsıcı işlerin önünü açalım, onay verelim.Biz ancak böyle ilerleriz… ‘Toplumsal ahlak’ın bekçiliğini yapmak bize mi kaldı Hıncal Abi? Nasıl savunursun o heykelin kaldırılmasını!ORAY EĞİN
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.Tamam
yorumlar
aaa sayın İller Hanı daha pazartesi günü yerinde duruyordu. ilginç valla yazık olmuş güzelim heykele.
Yeni başkandan da başka bir tavır beklenemezdi zaten valla bu insanlar bir alem bence bizim beyinleri değiştirmemiz gerek.
şimdi ben heyecanla heykel yerine inşa edilecek turizme faydalı yapıyı bekliyorum. takipteyim. üşenmeyip belediye başkanına yazacam. hadi bakalım.
Bu ask heykeli falan degil. Kamasutra dan kopya cekilmis bir fantezi pozisyonu. Yeni evlenecek bir cifte biblo olarak hediye verebilir .
MHP’lilerin misyonerlere karşı olduğunu bilmesem misyoner pozisyonlu bir heykel tasarlamalarını isterdim ama politik durum gereği mümkün değil bu. Yalımın bahçesine koyabilirim bu heykeli. Yatak odamdan pozisyon hatalarımı düzeltmek için bakarım arada.
Enee, bana yollayın lan. Ben salona koyarım bunu, süper durur. T-1000 büstünün yanına, benziolar zati. Hem bissürü buzdolabı süsü var boşta, onları yapıştırırım.
bir heykelden dahi garip abuk sabuk alt metinler çıkaran şu zihinlerin temizliğine bakın!şimdi bir de bunların başka konular altında başka başka söyledikleri şeylere bakın… ne demek istediğimiz şimdi daha iyi anlaşılmıştır umarım.
akepe kaldırsa olay daha büyürmüydü bilmiyorum ama sakın gerici olarak algılamayın heykel iğrenç, çıplak adam yada kadın olsa amennah ama bu ne yahu sokakta birbirini düzenler gibi iyi etmiş mhp elcegizlerine saglık, valla önünden geçerken kaç erkek yanındaki hatunu o pozisyona sokmak istemiştir içinden
Depoda heykellerin başına bir iş gelir mi diye korkmuyorlar mı yaw..Heykelin de bir namusu var..
pbk…
bunu öneriyorum yerine
evet, ben Samba yaptıklarını düşündüm..
ben heykelin şekline takıldım, hoş değil yoksa çıplak heykeller heryerde yer alıyor, ama sanatında göz zevki var, ben demiyorum ki o kalktı yerine tam zıttı gelsin, şekil hoş değil, çıplakmış,memeliymiş, bilmemneymiş onlara takılmam, ama şekil kötü düzüşmekten başka ne geliyor sende cevaplayabilirsin thing, ülkem insanını bilmiyormuş gibi konuşuyorsun, yahu elinde muz yiyen, dondurma yalayan birine bile imalı yakıştırma yapan insanların çogunlukta oldugu bir ülkede bu heykeli düzüşmek olarak alhılayacak kaç kişi vardır, benim düzüşmekten kastım kendim değil öyle düşünecek kişilerdi zaten.Kafa kesip, testere izledik ondan diyoruz, şarkı istedik söylemedi diye şarkıcının topugundan kurşunluyoruz, mini etek giyeni yollu olarak görüp taciz ediyoruz.fashion tv yi erotik kanal gözüyle izleyen halk bu heykeli ne gözle görür( siz sanata sanat gözüyle bakabilirsiniz istisnalar kaideyi bozmaz, olaya genel bakalım
geçmesin desen ne olur, geçiyor geçecek, bakkaldan magnum almaya çekiniyor insanlar, eczaneden kaç kişi prezervatifi kendi adına alıyor, küçüklükte başlıyor bu zihniyet daha ilkokulda orta okulda yeni yetme kızlar , erkek öğrenciler tarafından yanlarına gidip ped markaları söylenerek taciz ediliyor, bizim zamanımızda öyleydi, bir kaç çocuk kızlara yaklaşıp, ped isimleri söylerdiler, güya bizi utandıracaklar, geçen toplantı oldu, okulda da bunu yapanlar hala varmış, kızlara uzaktan bagırıp aynı şeyler söyleniyormuş, anlayın artık yani küçüklükten başlıyor bu libido olayı
bunun dincilikle baglantısı zerre kadar yok, toplum yapısı olarak düşünmeliyiz, insanların libidosunun harekete geçmesi için bu heykellere de gerek yok, yolda yürüyen her türlü bayan, mayo reklamlı afiş, şeftali,kestane kelimeleri bile yeter. bunu dinli,dinsiz, sagcı solcu farketmeden bir ton kişi yapıyor. başka dilde, götürmek,kaymak, kaldırmak,yemek,belini kırmak gibi kelimeler cinsel içerikli kullanılıyor mu bilmiyorum.
ya bi zamanlar stickdeath.com vardı. bu amca bir takım mini tasarımlar yapıyordu da adama sapık, manyak filan diye hatta daha da öte terimlerle dillendirilmiş nefret mektupları yağıyordu. adam defalarca grafik tasarımlarının gerçek olmadığını, sadece kişisel çabasını enerjisini bir animasyona dönüştürdüğünü anlatmaya çalıştıysa da olmadı. mektupları gönderen ahali adamın sanki defalarca cinayet işlemiş bir psikopat olduğunu düşünmeye halen devam ediyorlar. oysaki onlar sadece çöp adam. sonunda mektupları da sitesinin bir yerinde görücüye çıkardı. neyse konumuz bu değildi.konumuz hayat damarlarından biri koparılmaya çalışılan bir millet aslında. her daim elde dal taşak gezen, bastırılmış egolu, karısına kızına pazen etek giydirip denize sokan sonra denizden çıkarken etekleri kadının her yerine yapıştığını görünce bu teknik detayı nasıl da unutuverdiğine yanan (herhalde o sırada etraftaki kadın milletinin götüne, memesine bakmakla meşguldü) insanlar güruhu da var.temel insan vücuduna bakmaya çekinen, gizli gizli bakınca da erekte olmadan duramayan errrkek milleti. o heykelden meme, göt görünce damarınızda birdenbire ne yüzmeye başlıyor anlamadım ki! Alanya sahilleri yazın meme dolu. üzerinde mayo bikini dene bez parçaları. bunu da metal giydirilmiş insan bedeni mi sanıyorsunuz? ne yani? zırh gibi bişey… bak böyle düşününce ereksiyonunuz birden sıfırlanabilir. bu ne ya! bir kere sanatçısına sordunuz mu “ne düşünerek yaptın bu heykeli?” diye?şimdi bu zihniyet heykelin metali para eder filan deyip, bir zaman sonra eritip satmaya da kalkmaz umarım. o depoda durmasından da rahatsız olabilir billur beyinleri.
:))
*Galiba benden bahsedio diye düşünür.*
chp aldıkları belediyelere birer tane sexshop acsın.Muasır medeniyetlere ucarız…
Muassır medeniyet kapatılarak yakalanır diyebilir miyiz o zaman Serhuş ne kaldırdılar heykelleri, iki usta terzi getirip kruvaze takım diktiremediler..Kafaya da turban.. Al sana edep..
Çiftleşen bir bir sembolü görünce aklına çiftleşme gelen hayvanoğlu hayvanları kınıyorum ben de. Adam olan adamın aklına halbuki daha epik şeyler gelmeli, içi kahramanlık duyguları ile kabarmalı. Ama aklına seks gelmemeli. Beyninde cinsel çağrışım yapmamalı.Bu Türk milletinin libidosu çok yüksek azizim.
Kapanma duygusu icguduseldir, fitrattan gelir.Insanin gostermekten haya duydugu yerlerini kapatmasi insani bir davranistir. Haya duygusundan yoksun uygarliklarin medeniyeti insanliga yikiciliktan baska bir miras birakmamistir.Ayrica bir sanatcinin sanat anlayisini toplum benimsemek zorunda degildir, Zafer Sari kendince kendi sanat uslubu ve anlayisi icersinde ask ve sevgiyi anlatmis olabilir, bu uslubu bu betimlemeyi kabul etmek zorunda degiliz, (kisisel fikrimi soruyorsaniz, o heykeli sokakta gorsem herhalde dikkatimi bile cekmez…)kabul gormeyen bir betimlemeyi birileri topluma sanat adina dayatiyorsa bunun altinda ben baska bir sey ararim.Ayrica; amcam her ne kadar cinsel organsiz seks dusunmek mumkun olamaz, burada boyle bir sey yok dese de, bilsinki ortalama bir Turk delikanlisinin hayal gucu her zaman icin genistir veduvardaki bir delikten fantezi kitabi cikaracak potansiyele sahib bir ırkız…ki; en unlu ozdeyisimiz at avrat internet degil mi?
farkındaysanız dönüp dolaşıp “biz zaten böyleyiz”in üzerine yatıyorsunuz 🙂hayır biz böyle değiliz, halk dediğin duvardaki delikten fantezi üretene insanlar topluluğu değil, halkı her seferinde aşşağlayan gerzek görenler yine “anadolu halkı” diye popülizm yapanlar ne yazık ki…benim alıntıladığım yazı 2007 yılının bir haberinde ve o haberden… aynı haberde çarşı esnafının bir kısmı heykelin bulunduğu meydana “porno kavşağı” ismini takıp her cuma namaza giderken taşladığı buna karşın bu heykeli çok doğal bulan esnaf ve ahalinin de bulunduğu yazıyor.‘Sevgi ve aşk’ heykeli Kemer’i böldüdemek ki neymiş halkın bütünü sizin gibi ebleh ve sanattan anlamayan embesiller sürüsü değilmiş.
De gett. En azgın ve azıtık tipler çekinmeden kalkar da bazı muhafazakar insanların ahlaki konularda bazı şeyleri tahrik edici bulduğunu söylediklerinde onların niyetlerinin bozuk olduğunu söylerler. Ama iki dakka sonra yanından geçen komşusunun karısını bile bakışları ile soymaya çalışan azgın abaza tipler de bunlardır yine. Kendi sapkın hissiyatlarını bu saldırdıkları muhafazakar insanlara atfeder bu zirzop, riyakar azgınlar. Sekreterine, baldızına, komşusunun kızına sarkan ayılar sonra kalkıp da “bunlar saç telinden tahrik olacak kadar azgındır” derler. Bu gibi hayvanların azgınlığından korunmak için kadınların değil başını örtmesi, 24 saat korumalarla gezmesi bile zor korur. Beyni apış arasında olan adamın sanat anlayışı da cinsellik dürtüsü dışına çıkamaz.
bunları da az önce heykelden fantazi üreten kirli zihniyet söylüyor işte!!!
Benim zihnim cinsel dürtü üretmiyor riyakarlığına giren ben değilim Ayı. Gayet olağan düzeyde hormon seviyelerine sahiptir beynim. erkek olarak kadınlara yeterince ilgi gösterecek düzeyde bir beyin yapısına sahibim. ama O cümlede sen ve senin gibilere yapılmış istihzayı her zamanki gibi kavrayamaman olağan..Bununla birlikte, başörtüsünü “saç telinden tahrik olanlar” diye yorumlayıp, mütedeyyin insanların ahlaki tutumlarını libidosuna hakim olamamakla itham edip, iki dakka sonra dışarı çıkınca da ağzından riya salyaları akarak kadınlara sarkan sizin gibiler de riyalarından midemi kaldırıyor. “Heykelden tahrik olmuş bu belediye başkanı” gibi bir sahte cümle kurmayın. Sizin beyniniz kadar yumurtalıklarına bağlı bir beyne sahip olmadığına eminim adamın.
şu heykelden bile çiftleşme sembolü çıkartıp sonra utanmadan zeytin yağı gibi üste çıkacak kadar da kalıpsızsın işte.bu durumda ayı da sensin, böyle iki yüzlü yetişmen de katkısı olanlarda kim bilir ne?o yüzden saç teliymiş miş… şu muy muş, bu muy muş hikaye hepsi yavrucum.ağzından salyalarak akıtarak şu heykelden türlü fantezi üretmiş bir sürüngensin sen bundan böyle…
Salyası akan Ayı. Kavşak ortasına konan bir sevişgen çift heykelinden cinsellik mesajı çıkarmadığımı iddia eden ben değilim. Senin gibi tahrik olmasam bile, normal şartlarda bunlar insan beynine cinsel mesaj gönderiliyorsa ben de bu mesajı pek tabi alıyorumdur. Anlamamazlıktan geliyorsun hala. Sevişen bir çıplak heykelden cinsellik mesajı alınmasının normaldir ama yalancı, ikiyüzlü ve riyakarca olan, bu heykelden sadece sanatsal mesaj aldığınızı, aşk, ve cinsellikten arınmış bir sevgi bulduğunuz yalanını söylemenizdir. Madem bulvar kavşağına konan bu heykelden ulaştırılmak istenen mesaj aşk ise, birbirine sarılan bir çift sevgilinin heykeli 7’den 70’e herkeste bu amaca ulaşırdı. Kamasutra pozisyonu ile milletin belini kaydıacak zorlama pozisyona neden ihtiyaç duymuş. Adam delikanlıca, “insan ruhunun sevişme özgürlüğü sınırlarını tasarladım” dese gözüme daha bir omurgalı gelirdi. Omurgalı olmadığı için de sana çok benzettim bu adamı Ayı. Bence siz çok iyi anlaşırsınız.
Birileri isteyip duruyormuş bu heykeli. Verin de …. bi taraflarına.
Kemerliler bile bu kadar sorun haline getirmemişlerdir herhalde heykelin kaldırılışını:) Hay allah şaşırdım ..
Heykel…
O resim ortalığı karıştırmıştı Hıncal AbiHıncal Uluç, şimdi de kaldırılan heykeli savunuyor. ‘Toplumsal ahlak’ adına. Dünkü Sabah’ta diyor ki ‘Sanat eseri olmak, her yerde teşhir edilme hakkı vermez, heykele, resme…’Hıncal Abi, kim koymuş bu kriterleri, kim inandırmış seni bu kötü ahlakçılığa… Sanat, çoğu zaman başka aracılarla söyleyemediklerini söyleme aracı değil midir? İfaden, sözün sanat olduğu zaman dokunulmazlık kazanmaz mı?Tabii bu ayrı bir tartışma, geçelim.’Şimdi Osmanlı diplomatı Halil Şerif Paşa’nın Fransız ressamı Gustave Courbet’ye ısmarladığı ve evinde perde arkasında sakladığı Dünyanın Başladığı Yer (L’Origine du Monde) tablosunu getirin de sergileyin bakalım, hem de İstanbul Modern’de, yer yerinden oynuyor mu, oynamıyor mu?’ diye sormuşsun…Hıncal Abi, o tablo yüzünden zaten Türkiye’de yer yerinden oynamıştı. Kısa bir hatırlatma yapmak isterim.Enis Batur’un ‘Elma’ diye bir kitabı vardır. Sel Yayıncılık’ın bastığı bu kitap ‘Örgü Teknikleri Üzerine bir Roman Denemesi’ altbaşlığını taşır.EB, bu romanda Courbet’nin ‘Dünyanın Başladığı Yer’ tablosunun hikayesini anlatır. Ama gel gör ki bu roman Türkiye’de yasaklanmıştır. Hem de sadece birkaç sene önce…’Elma’nın yasaklanması epey bir gürültü koparmış, pek çok aydın bu durumu protesto etmişti.Kitabın kapağında Courbet’nin söz konusu tablosu yer aldığı için. Gerçi tam kapağı da denemez, zira Courbet’nin tablosunun olduğu kapağın üzerine bir ceket kaplı ve bambaşka bir görüntü var o ceketin üzerinde de.Ama buna rağmen ‘Elma’ yasaklandı… Daha bir müzede yer almadan kıyameti kopardı bu tablo…Hıncal Abi, sonunda ne oldu dersin?’Elma’ya beraat çıktı. Evet ortalık birbirine girdi, ama sansüre de boyun eğilmedi.Çünkü bu ülkede de bir vicdan var, entelektüel ahlaka sahip insanlar var, sanatın değerini bilen anlayanlar var. O yüzden de bırakalım heykellerimiz, sanat eserlerimiz ‘müstehcen’ ya da ‘ortalığı birbirine katacak’ diye toplanmasın. Dursunlar orada. Daha provokatif, daha cesur, daha sarsıcı işlerin önünü açalım, onay verelim.Biz ancak böyle ilerleriz… ‘Toplumsal ahlak’ın bekçiliğini yapmak bize mi kaldı Hıncal Abi? Nasıl savunursun o heykelin kaldırılmasını!ORAY EĞİN
Sunay Akın ne güzel söylemiş
🙂 çok doğru ve güzel bir benzetme