Çanakkale’de uyandığım zaman iki sözcük vardı aklımda: Troia ve Assos. İkisinin hayaliyle apar topar çıktık Çanakkale’den.Eski taşlar, yerleşkeler, kalıntılar ilgi alanınız dahilindeyse, Troia’da çok mutlu olursunuz, öneririm. Kocaman at, fotoğraflar çektiriyor insanlar,…

troiavakfi.com adresinden alınmıştır.

Troia’da fazla kalmadık, bünye deniz istiyordu çünkü, Assos için acele ettik. Ezine’yi geçtik bol peynirli, Ayvacık’ta durduk biraz. Parkta oynadık, çocuklu bir teyze garip garip baktı, hatta kocası geldi sonra. Kaydırağın plastik girişine sığmadım, salıncağa sığdım neyse ki. Ayvacık’ı tuhaf bir biçimde Muğla’nın Kavaklıdere ilçesine benzettim sanırım (6-9 yaş arası burada yaşadım), Ayvacık’ı kendime müthiş yakın hissettim, Ayvacık’tan gitmek istemedim. Kan çekti sanki.

guzelbirtatil.com adresinden alınmıştır.

Ayvacık’tan Assos’a 18 km. Biraz dar, inişli çıkışlı, bol virajlı ama çok keyif verici bir yol. Denizle karşılaşacağız derken dev bir dağ karşılıyor insanı kalesi, taş eviyle. Behramkale. İhtişamına hayran kalıp, denize iniyoruz. Su, harika. Hemen derinleşiyor, serince, yosun yok (en azından bir kısmında), çok sevdim buranın suyunu.Buradan 20 km’lik bir yol, Küçükkuyu-Altınoluk’a bağlanıyor. İnternette bu yol için kaba stabilize deniyordu, oysa gayet asfalt, vızır vızır. Tekrar Kaz Dağı’na tırmanmaktan kurtuluyoruz.

canakkaleotellerirehberi.com adresinden alınmıştır.

Cumartesi günü, her yer kalabalık haliyle. Nerede kalınacak? Edremit, Burhaniye geçtik buraları, Ayvalık-Sarımsaklı’da iki yere soruyoruz, koca oteller bile dolu, bugün asla yer bulamazsınız diyorlar, Dikili’ye gidiyoruz, tarıyoruz tek bir yatak yok boş, keza Çandarlı. Sabahın 5’i, ayakta uyuyorum yine. Motorda yarı uyanık devam ettiğim, filmin koptuğu bir kısım daha, Aliağa’da neyse ki yer bulabiliyoruz. Kahvaltı bile yapıyoruz otelde. Pazar günü öğleden sonra 3 gibi uyanıp yeniden yola çıkıyoruz. Yenifoça’da ayvalık tostu yiyoruz, Yenifoça biraz hızlı ve çarpık büyüyor sanki.

burtonini.com adresinden alınmıştır.

Foça’ya gelirken güzel bir yerde denize giriyoruz, yıllık iznin son günü, son saatleri artık. Saate hiç bakmıyorum. Akşam yemeği de Foça’da. 21.30’da Grup Model’in konseri var, içimiz gidiyor ama yavaştan eve kaçsak daha iyi olacak. 11buçukta da Karşıyaka’da evde oluyoruz.Son.