Pazar sabahı Burhaniye’de uyanmıştım en son.İzmir’den İstanbul’a deniz kenarından devam eden yollardan motorla gitme hedefiyle çıkmıştık yola.

akcay.bel.tr adresinden alınmıştır

Burhaniye’de poğaçalı küçük bir kahvaltıdan sonra devam ettik yola. Öğlen olmuştu, sıcaktı, denize girecek yer arıyorduk. İnsan olmasın, deniz bakir olsun istiyorduk. Ören’i geçtik. Akçay, yeni durağımız oldu. Akçay, basbayağı bir deniz kenarı kenti. Kocaman. Siteler, evler, sahiller. Denize girerken gözünüz dağda olsun.

altinoluktr.com adresinden alınmıştır

İda’dan önce Altınoluk’ta da denize girdik, su çok güzeldi, dalgalı ve çabuk derinleşen suyu severim. Kırk saat yürürsünüz, su hala dizinizde, sevmem. Hem su soğuk olmalı, insanı kendine getirmeli.Meşhur, yüce İda Dağı (Kaz Dağları) selamlıyor, denizin kenarından yükseliyor. Motorseverler içinse ilginç bir parkur, bu dağlara tırmanış, 8-10 km kadar sürekli yukarı çıkıyorsunuz. Ama nasıl bir orman, nasıl yeşillik, karşısı masmavi, yüzde yüz oksijen. İnsanın zihni canlanıyor. Homeroslar, İlyadalar,.. boşuna değil ya … O dağ köylerinde yaşayanların ömrü 100 yılı buluyor olmalı. Öyle bir güzellik. Assos’u atlamak zorunda kaldık, pazar akşamı yaklaşıyordu, Çanakkale’ye ulaşmak istiyorduk hiç olmazsa. Şeytan Sofrası, Assos ve Troia, dönüş yolculuğunda görülecek.İda’yı çıkarken de arkada olsun gözleriniz.

burhaniye.bel.tr adresinden alınmıştır

Ayvacık adında şirince bir ilçeye geldik ki donmak üzereyiz. Şort tshirt yola çıkmıştım, bu denli üşüyebileceğim, aklımın ucundan geçmemişti. Ayvacık’ı da sevdim ben, yamaçta, sevimlice, büyücek bir kasaba.Gece, karanlık, sırf ışık dünya, Çanakkale’ye vardık. Donmak üzereyim. Çanakkale, çok güzel ve çok düzenli bir kent. 80.000 civarında insan yaşıyor, pek beğendim bu ili. Şehrin merkezi olduğunu tahmin ettiğim yerde bir otele yerleştik. Gecenin on ikisi, açız. Deniz kenarında köfte yedik. Bir daha altını çiziyorum, Çanakkale çok güzel ve çok düzenli. Deniz kenarında dolaştık, düzgün caddelere, insanlara ve insanlara ve insanlara baktık. Yeni yerler görmek insana görgü katıyor.Pazar gecesi Çanakkale’de uyuduk.