Aslında insan gözü analog bir sistem olduğundan dijital kameralarda uygulanan bu terimle ölçülmesi neredeyse imkansızdır. Çünkü beyinin görme ile algılı kısmı gözden gelen ışıkları yorumlayıp bir film şeridi gibi algılamaz. Gözden giden ışık bilgisi nöronların hızına bağlı olarakta değişip yenilinenir.Ancak FPS terimini ele alarak açıklamayı kolaylaştırabiliriz. Örnek olarak 30 FPS değeri gözün görüntüleri akıcı olarak ele alması için yeterlidir. Ancak kesin bir sonuca varılması hemen hemen imkansızdır. İnsandan insana gözün görme sınırı değişiklik göstere bilir. Bunun sebebi insan gözününde bir sınırı olmasıdır. O sınırdan daha hızlı hareket eden bir cismi görmek mümkün değildir.İnsan gözünün görme hızını ölçmek için bilgisayarımız ile çok basit bir test yapabiliriz. Öncelikle tüplü erkran mönitörümüzün dikey tarama hızını 60 Hz’ye düşürmeliyiz. Bunun için masaüstüne sağ tıklayarak – özellikler – ayarlar- gelişmiş- mönitör sekmelerine girmemiz gerekmektedir. Hızımızı düşürdükten sonra ekrana 30 cm uzaklıktan bakaraktan mönitörün kenarındaki bir cisme odaklanın gözünüzün bir ucuylada ekrana bakmayı unutmayın. Bunu yaparaktan normal olarak göremediğiniz ekran yenilemesinin nasıl yukarıdan aşağıda olduğunu görebileceksiniz. Bu hızı arttırıp-azaltıp gözünüzün ne kadar hızlı hareketi görebileceğini ölçebilirsiniz.Gözün kapasitesinin megapiksel olarak ele alınması için gözümüzde bulunan reseptörleri pixsel olarak düşünüp bir kareyi beynin nasıl oluşturduğunu test etmek gereklidir. i̇nsan gözü oldukça küçüktür ve üzerine gelen ışığın çok az bir miktarını kullanır. ancak kameraların ise mercekleri insan gözüne göre kat kat büyük ve daha fazla ışık kullanırlar. bu nedenle şuan ki teknoloji ile yapılmış bir kamera ile insan gözü karşılaştırılamaz. Çünkü insan gözü hem daha küçük hem daha az ışık ile bu işi kameraya oranla çok daha ayrıntılı bir şekilde yapmaktadır.İşte bu nedenle insan gözü yapay mercekler ile karşılaştırılamayacak kadar kusursuz yaratılmıştır.