resimsec.net adresinden alınmıştır.
resimsec.net adresinden alınmıştır.

Bir film, edebiyat uyarlamasıysa olumlu bir önyargı ile başlarım filmi izlemeye. Çünkü edebiyat eserindeki dramatik kurgu fazla çaba gösterilmese de senaryoya, filme yansır, ayağı yere basan, derinlikli olan karakterleri olur genelde filmin. Kötü edebiyat uyarlamaları da var elbet, hepsi aynı kalibrede değil.

resimyagmuru.com adresinden alınmıştır.
resimyagmuru.com adresinden alınmıştır.

Dila Hanım, ta üniversitedeyken kolay kolay film beğenmeyen bir arkadaşımın önerdiği bir filmdi, kısmet geçen hafta sonu ancak izleyebildim. İyi ki izlemişim. Uzun zamandır güzel bir aşk hikayesi izlememiştim ekranda, iyi geldi.

milliyet.com.tr adresinden alınmıştır: demet akalın ile birlikte
milliyet.com.tr adresinden alınmıştır: demet akalın ile birlikte

Necati Cumalı’nın hikayesi, filme çekilen. Yazarın Makedonya 1900 isimli kitabında yer alıyor. Sahiden de Cumalı, Türk Edebiyatı’nda en iyi köy hikaye ve romanlarını yazan bir kalem. Susuz Yaz da onun mesela. Ay Büyürken Uyuyamam da. Neyse bu yazı film yazısı olacaktı, edebiyata nokta koyalım.

files.myopera.com adresinden alınmıştır.
files.myopera.com adresinden alınmıştır.

Kadir İnanır ve Türkan Şoray aynı filmin içindeyse, hangi film olursa olsun, tekrar tekrar izlenebilir, sırf onların hatırına, sırf onların karşılıklı döktürmelerinin hatırına. Böyle bir ders konabilir mesela oyunculuk kitaplarına. Filmdeki ana karakterlerin oyunculuklarının birbiriyle uyuşması çok önemli. Yoksa ne oluyor görüyoruz, biri tiyatro sahnesinde sanıyor kendini, diğeri lise müsameresi. Oyuncu uyumu çok önemli bir film için. Tabii bunu kim sağlayacak? Yönetmen.Müzik Cahit Berkay’ın, velhasıl müzik de on numara. Tüylerim diken diken oldu birçok sahnede.Senaryo tamam, oyunculuklar nefis, müzik güzel. Aramızda kaldı mı Dila Hanım’ı izlemeyen. Belki izler şimdi. Bu yazı hatırına.