Evet milliyetçilik gerçekten yükseliyormuş. Alev Alatlı’ya da böyle bir yazı yazdırdığına göre yükselmeyi bırak şaha kalkmış Kürt milliyetçiliği. Oysa biz Türk milliyetçiliğinin yükselişine dair emareler bekleyedurduk hep kamuoyundan. Türk milliyetçiliği, yükselmek bir yana dursun bulunduğu yerden hafif hafif kaymaya başlayıvermiş, muhafazakar demokratlığın itelemesiyle.
herkesin aazına bi parmak bal çalmış. pek güzel.ancak benim merak ettiğim rumeli muhacirleri ile alıp veremediği ne? üstelik de türk olmadığımız işaret edilmiş. hem solcular, hem göttendinciler, hem kürtçüler muhacirleri bi türlü sevemedi. bu işin sırrını çözemezsem çatlıyacağım yau.
Ben bir Kürt aydını olsaydım, 20. yüzyılın başlarında minnacık Arnavutluk bile Avrupa’nın hasta adamından bağımsız bir devlet kopartırken, benimkilerin neden aynı performansı gösteremediklerini çözümlemeye çalışırdım.
Ben bir Kürt aydını olsaydım, Türkiye’de soyağacının bir yerinde bir Kürt atası olmayan hemen hiç kimsenin yaşamadığını hatırlar; örneğin, Erzurum Cephesi gazisi Kürt İhsan Nuri Paşa’yı rahmetle anardım.
Kürtleri hepimizin nenesinin koynuna sokmaktan bile çekinmemiş.Ardından gelen paragraflarla Türkiye Cumhuriyeti Devletine dahil olmalarını içlerine sindirmelerini, etnik değerleri sahiplenip öne çıkarmak koşuluyla salık veriyor.
Yazının devamında neden kopar-a- madıkları açıklanmış. farklı halklar olarak hareket etmeme gerekçeleri de öyle. Böyle bir zorunluluğun neden olmaması gerektiği. Ayrılıkçılığın aslında dışardan dayatılan ve kullanılan bişey olduğuna ilişkin bir sürü cümle var. Sizi bilmem ama benim ermeni ailemde kürt bir amcam var mesela. ha soyu karışmamış olan yok mudur. Alatlıdan farklı olarak bence vardır muhakkak ama ırkın konuyla direkt ilgisi yok, yazıyla hiç yok. Ayrılıkçılığın ırksal temelleri olduğunu düşünmüyorum. Alatlı da düşünmüyor.
Ben başlığa takıldım. “Kürt aydını” ne demektir? Aydın olmak partiler üstü, milletler üstü bir kavramdır. Aydını bile Kürttü Türktü diye baştan bölüp sonra birleştiriciliğe davet etmek ne yaman çelişkidir. Gürcü aydını, Çerkes aydını, Laz aydını….. diye sıralayın. Ne komik ve anlamsız değil mi?
@nebilim Alatliyi yanlis anlamissiniz, Yuzyillar boyunca Turk-kurt o kadar cok bir arada yasadiki kurtlerin aklina osmanlidan kopma fikri hic gelmedi, disardan birinci dunya savasindan sonra empoze edilen bir ayrismadir bu, Arnavutlara yapilan Kurtlere yapiliyor, Alatli bunu demek istiyor.@Internet, Alatli`nin kendiside bir muhacirdir, bu yazidan cikarttigin fikir zorlamadan ote, sacmadir. Eger kitaplarini okursan ozellikle kabus ve ruya serisini rumeli muhacirleriyle ilgili felsefesini biraz anlayabilirsin.@sesiber, bu yazi eski bir deplinin Turk aydinlarinin destegini alamiyoruz yazisina cevaben yazilmistir.@Ayrica; Alev Alatli, daha cok milliyetci degil yereldir…milliyetcilikle yerellik arasinda nuans farki vardir. Klasik bir sag cizgide gidecek kadin degildir Alatli…
Yanlış anladığımı sanmıyorum. Alatlı’nın yazdığı provakatif cümlelerin, yazısının sonunda söylemeye çalıştıklarıyla örtbas edilemeyeceğini düşünüyorum. Az çok Alatlı’yı takip eden birisiyim ve özellikle Zaman’da yazdığı yazılarda bu tür (bana göre) sapmalar dikkatimi çekiyor.ayrıca sesiberin söylediği de dikkat çekici ve değerlendirmeye değer bir yaklaşım.
Bu adamların hangisinin kökünü kazısan ya Yahudi dönmesi veya Kafkas, Kırım ve Selanik, Rumeli muhaciridir. Bu da bir tesellidir. Şükrediyoruz ki, bunlar hakiki Türk ve Kürt değillerdir… Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ne hakim oldular. Temiz Türk halkını mahcup edip, utangaç duruma düşürüyorlar.
@ser-husburadan ne anlamam lazım?* selanik ve diğer rumeli muhacirleri yahudi dönmesidir.* selanik ve diğer rumeli muhacirleri türk değildir.* selanik ve diğer rumeli muhacirleri türk devletine hakimdir.* selanik ve diğer rumeli muhacirleri pistir, kirlidir.kendime bakıyorum. düpedüz sünnetliyim yau. rica ederim yardımcı ol. bunları ilk defa okumuyoruz ki. zaman, yeni şafak, vakit bilumum benzerleri, kürtçü internet siteleri yıllardır yazıyor. bütün rumeliler sebataycı onlara kalsa. ülkeyi gizlice yönetip, halkı birbirine düşürüyoruz. daha ne.
Yalcin kucuk ve Soner Yalcin gibi solcular da sebataycilarla ilgili kitap cikardilar, Sebatay bir aileden gelen Afet Ilgaz bile bu gocmenlerin birbirini korudugunu ve mason turu bir yapilanmayla kendi ailelerini koruduklarini itiraf etmistir, Sebataycilar ve ittihat-terakki cizgisindekiler (kuruculari muhacir oldugu icin, Alatli buraya saldiriyor zannimca…) bu ulkeye buyuk zararlar vermislerdir, fakat bundan her muhacirin alinmasi anlamsiz. Oguz boyundan Turk kalmadi bu ulkede, arayan Turkmenistana ve Azerbeycana gitsin, Alatli ariyorsa (ki sanmiyorum) yanlis yerde dolaniyor demektir.Kurt aydinlar dedigimiz kisiler kurt-sol cizgide olan eski marksist yeni kurt milliyetcisi kisilerdir ve dtp nin akil hocaligini yaparlar bunlara cevaben Alatli “ben bir kurt aydini olsaydim“diyor. Yani ortaya kurt aydiniyim diye cikan insanlari biraz tarih arastirmasina davet ediyor.
@ser-husyazdığın yorum o kadar çok ilgisiz konuyu bir araya getirmiş ki, nereden başlayacağımı bir türlü bilemedim.yukarıda yazdığım gibi muhacirlere kafayı takan sadece göttendinciler değil, bu oyuna solcular, kürtçüler falan da dahil oldu. soner yalçın’ın kitaplarını okudum. heyecanla takip edilecek bir öykü kitabından zerre kadar ileri gidemez. o’na kalsa selanik’ten gelen herkes sebatay sevi müridi. her türlü mevzuu da bunların başının altından çıkıyor. güzel kardeşim, sebatay sevi zaten izmirli. bu durumda göçmen mi olur yoksa memleketin yerlisi mi? evet rumeli elimizden çıktıktan sonra bir çok osmanlı vatandaşı gibi onlar da izmir’e veya istanbul’a göç etmiş. ancak insanları dini inançlarına göre tefrik etmenin hiçbir faydası olmadığı gibi bilakis zararı olacaktır, üstelik bu durumun kesinliğine hiçbir ispat gelmediği halde. soner yalçın herkesi sebataycı ilan ediyor. yalçın küçük te başvekil’i musevi ilan etmişti. sana soruyorum; bizim dinimizde dil ile açıkça inkar olmadan müslümanlık sorgulanabilir mi? bırak islam’ı, bu tespitler ahlaka da uygun değil. şimdi yandan yemişin biri çıkıp bunun işaret ettiklerinden birine kurşunu sıksa ne olacak? bir de sebataycılar birbirini aile bağları ile koruyup kolluyor demişsin. Kim kollamıyor? erzurumlular, karslılar, mardinliler, karagümrüklüler, oflular, beşiktaş çarşı. insanın doğası böyledir. bunun için kimi suçlayabiliriz. işin içine bir de masonluğu karıştırmışsın. bu konuya hiç vakıf olmadığın halde cemaatin görüşünden zerre ayrılmak inceliği gösterememenden hicap duydum. senden daha iyisini beklerdim. ne alakası var? netice; memleketin başına gelenleri bir zümreye mal etmek pilav yanında komposto yerine komplo teorisi yemektir. rica ederim geçiniz.gelelim ittihat terakki meselesine. kurucuları muhacir demişsin. tarih bilgin zayıf değil. rica ederim kendini biraz zorla. ittihat terakki kurulduğunda rumeli zaten osmanlının değil miydi? nasıl muhacir olurlar. henüz memleketlerinde ikamet ediyorlardı. ittihat terakki’nin memlekete büyük zararı dokundu demişsin. bu belki böyle, belki değil. zararı dokunduğu müspet, ama faydası ne olacak? ittihat terakki ilk kurulduğunda aynı pek sevdiğin abdülhamit gibi osmanlıcılığı savunuyordu. sonradan çareyi türkçülükte buldular. dertlerine derman olamasa bile şüphesiz cumhuriyet’in kuruluşuna bunun faydası dokunmuş, bugün görüyoruz. aynı fikirde olmadığımızı da biliyorum. mümkündür, benim için sakıncası yok. ittihat terakki eğer ordunun modernleşmesi ve subayların harb okulu mezunu olması konusunda atılım yapmasa idi, korkarım kurtuluş savaşında muvaffak olamazdık. O kadroların hepsi ittihat terakki döneminde yetişti. ancak haklısın daha sonra enver’in elinde oyuncak oldu parti. bizi savaş sokan, askerin kanına giren de enver’in hırsıdır. bu konular ince tetkik gerektirir. ancak söyleyeceğim son nokta, ittihat terakki tarihe karıştı gitti, sizin hala hareket ordusu korkusu duymanız yersiz canım kardeşim. Köprünün altından çok sular aktı. ayrıca eskiden olduğu gibi 31 mart tipi ayaklanmalara gerek yok artık. seçimle gelmek mümkün. demokrasinin canı sağolsun.türkiye’de oğuz boyu’nda türk kalmadı demişsin. bunda yanılıyorsun. afyon’un, kırşehir’in, kayseri’nin köylerine gidersen orta asya’dan gelen var mı diye sorarsın? türkmen, yörük ne demek yerinde görme imkanın olur.Alev Alatlı’nın yazısı klişenin bir araya gelmesinden başka bir şey değil. Yine de güzel yazmış. Eline sağlık. Keşke herkes düşündüğünü beyle ifade edebilse. O zaman daha iyi anlaşabiliriz sanıyorum. Tarih ince tetkik edilmelidir, taassup altında okumak işe yaramaz. Bu konuda sana katılıyorum.
metin çözümleme diye bir ders var cafeecim.”…Ben bir Kürt aydını olsaydım, bir dönemin alenen ırkçı akımlarının nasıl ve ne zaman Kürt önderlerine musallat olduğunu kestirmeye çalışırdım. Ben bir Kürt aydını olsaydım, ümmetçilikle ırkçı milliyetçilik arasında kalmış gibi duran Şeyh Sait’in oğlu merhum Ali Rıza Efendi’nin merhum Şeyhmus Anter’in (2) naklettiği tutumunu değerlendirmeye çalışırdım: “Oğlum, bak, Osmanlı’ya bir hal oldu, kendisine Türk demeye başladı. Bunu başlatan Sultan Abdülhamid’dir. Kürtler, İttihat Terakki’ye bunun için girdiler. Sonra bir de baktık ki, İttihat Terakki, Abdülhamid’den beter oldu… Anadolu’ya dönmeler hâkim oldu. Bu adamların ne Türk’le ilişkisi vardır, ne Kürt’le… Bu adamların hangisinin kökünü kazısan ya Yahudi dönmesi veya Kafkas, Kırım ve Selanik, Rumeli muhaciridir. Bu da bir tesellidir. Şükrediyoruz ki, bunlar hakiki Türk ve Kürt değillerdir… Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ne hakim oldular. Temiz Türk halkını mahcup edip, utangaç duruma düşürüyorlar….”Yav okuduğunu anlamıyor musun bi sokacam tıkanık algın açılacak dibine kadar . Yukarıda Alatlı’nın görüşü müdür bu dönme mevzuu yoksa Alatlı bu bakış açısını eleştirmekte midir.Hasta etme adamı evladım canım evladım.
@suziQtıkanık algımı açmak için sokmanızdan memnuniyet, hatta zevk duyarım. usulünü bilenin sokması pek zevk verir bendenize. işin erbabı olduğunuz konusundaki tahminim umarım şaşmaz. hemi de sinüslerim de temizlenir diye seviniyorum. yoksa başka yere mi sokacaktınız? ay karıştırmışım yau. utandım şimdi.yazıyı bir nebze de olsa beğendim. bu konuda beis yok. bundan hareketle bir metafor oluşsun istedim yau. ne var bunda? rumeli göçmenleri ile ilgili o kadar mevzuu okuyorum ki, bir yerden yakalayınca ucunu azıcık çekiştireyim istedim. bizi resmen eziyorlar, mazlumuz. dikkat çekmek istiyorum. nasıldı şu slogan? hımm şöyle bir şeydi sanırsam;hepimiz rumeliliyiz, hepimiz selanikliyiz.bir de o dersi kaçırmışım sanırım. belki motor meslek lisesinin müfredatına koymamış da olabilirler, veyahut okulu yarıda terk ettiğimden yetişememiş de sayılabilirim. affedin, olmadı mazur görün rica ederim.
Web sitemizde size en iyi deneyimi sunabilmemiz için çerezleri kullanıyoruz. Bu siteyi kullanmaya devam ederseniz, bunu kabul ettiğinizi varsayarız.Tamam
yorumlar
bu sitenin faşoları bu yazıya nasıl yorum yapmamış, hayret. tezim gitgide doğrulanıyor.
Evet milliyetçilik gerçekten yükseliyormuş. Alev Alatlı’ya da böyle bir yazı yazdırdığına göre yükselmeyi bırak şaha kalkmış Kürt milliyetçiliği. Oysa biz Türk milliyetçiliğinin yükselişine dair emareler bekleyedurduk hep kamuoyundan. Türk milliyetçiliği, yükselmek bir yana dursun bulunduğu yerden hafif hafif kaymaya başlayıvermiş, muhafazakar demokratlığın itelemesiyle.
herkesin aazına bi parmak bal çalmış. pek güzel.ancak benim merak ettiğim rumeli muhacirleri ile alıp veremediği ne? üstelik de türk olmadığımız işaret edilmiş. hem solcular, hem göttendinciler, hem kürtçüler muhacirleri bi türlü sevemedi. bu işin sırrını çözemezsem çatlıyacağım yau.
bu yazının neresi milliyetçi anlayamadım. hayret şekilde sağlam yazılmış az sayıda yazısından biri Alatlı’nın .
Daha neresi Kürt milliyetçiliği olsun?
Kürtleri hepimizin nenesinin koynuna sokmaktan bile çekinmemiş.Ardından gelen paragraflarla Türkiye Cumhuriyeti Devletine dahil olmalarını içlerine sindirmelerini, etnik değerleri sahiplenip öne çıkarmak koşuluyla salık veriyor.
Yazının devamında neden kopar-a- madıkları açıklanmış. farklı halklar olarak hareket etmeme gerekçeleri de öyle. Böyle bir zorunluluğun neden olmaması gerektiği. Ayrılıkçılığın aslında dışardan dayatılan ve kullanılan bişey olduğuna ilişkin bir sürü cümle var. Sizi bilmem ama benim ermeni ailemde kürt bir amcam var mesela. ha soyu karışmamış olan yok mudur. Alatlıdan farklı olarak bence vardır muhakkak ama ırkın konuyla direkt ilgisi yok, yazıyla hiç yok. Ayrılıkçılığın ırksal temelleri olduğunu düşünmüyorum. Alatlı da düşünmüyor.
Alev Alatlı sağol varol…seni tanıdığım için çok mutluyum.
Ben başlığa takıldım. “Kürt aydını” ne demektir? Aydın olmak partiler üstü, milletler üstü bir kavramdır. Aydını bile Kürttü Türktü diye baştan bölüp sonra birleştiriciliğe davet etmek ne yaman çelişkidir. Gürcü aydını, Çerkes aydını, Laz aydını….. diye sıralayın. Ne komik ve anlamsız değil mi?
@nebilim Alatliyi yanlis anlamissiniz, Yuzyillar boyunca Turk-kurt o kadar cok bir arada yasadiki kurtlerin aklina osmanlidan kopma fikri hic gelmedi, disardan birinci dunya savasindan sonra empoze edilen bir ayrismadir bu, Arnavutlara yapilan Kurtlere yapiliyor, Alatli bunu demek istiyor.@Internet, Alatli`nin kendiside bir muhacirdir, bu yazidan cikarttigin fikir zorlamadan ote, sacmadir. Eger kitaplarini okursan ozellikle kabus ve ruya serisini rumeli muhacirleriyle ilgili felsefesini biraz anlayabilirsin.@sesiber, bu yazi eski bir deplinin Turk aydinlarinin destegini alamiyoruz yazisina cevaben yazilmistir.@Ayrica; Alev Alatli, daha cok milliyetci degil yereldir…milliyetcilikle yerellik arasinda nuans farki vardir. Klasik bir sag cizgide gidecek kadin degildir Alatli…
Yanlış anladığımı sanmıyorum. Alatlı’nın yazdığı provakatif cümlelerin, yazısının sonunda söylemeye çalıştıklarıyla örtbas edilemeyeceğini düşünüyorum. Az çok Alatlı’yı takip eden birisiyim ve özellikle Zaman’da yazdığı yazılarda bu tür (bana göre) sapmalar dikkatimi çekiyor.ayrıca sesiberin söylediği de dikkat çekici ve değerlendirmeye değer bir yaklaşım.
@ser-husburadan ne anlamam lazım?* selanik ve diğer rumeli muhacirleri yahudi dönmesidir.* selanik ve diğer rumeli muhacirleri türk değildir.* selanik ve diğer rumeli muhacirleri türk devletine hakimdir.* selanik ve diğer rumeli muhacirleri pistir, kirlidir.kendime bakıyorum. düpedüz sünnetliyim yau. rica ederim yardımcı ol. bunları ilk defa okumuyoruz ki. zaman, yeni şafak, vakit bilumum benzerleri, kürtçü internet siteleri yıllardır yazıyor. bütün rumeliler sebataycı onlara kalsa. ülkeyi gizlice yönetip, halkı birbirine düşürüyoruz. daha ne.
Yalcin kucuk ve Soner Yalcin gibi solcular da sebataycilarla ilgili kitap cikardilar, Sebatay bir aileden gelen Afet Ilgaz bile bu gocmenlerin birbirini korudugunu ve mason turu bir yapilanmayla kendi ailelerini koruduklarini itiraf etmistir, Sebataycilar ve ittihat-terakki cizgisindekiler (kuruculari muhacir oldugu icin, Alatli buraya saldiriyor zannimca…) bu ulkeye buyuk zararlar vermislerdir, fakat bundan her muhacirin alinmasi anlamsiz. Oguz boyundan Turk kalmadi bu ulkede, arayan Turkmenistana ve Azerbeycana gitsin, Alatli ariyorsa (ki sanmiyorum) yanlis yerde dolaniyor demektir.Kurt aydinlar dedigimiz kisiler kurt-sol cizgide olan eski marksist yeni kurt milliyetcisi kisilerdir ve dtp nin akil hocaligini yaparlar bunlara cevaben Alatli “ben bir kurt aydini olsaydim“diyor. Yani ortaya kurt aydiniyim diye cikan insanlari biraz tarih arastirmasina davet ediyor.
@ser-husyazdığın yorum o kadar çok ilgisiz konuyu bir araya getirmiş ki, nereden başlayacağımı bir türlü bilemedim.yukarıda yazdığım gibi muhacirlere kafayı takan sadece göttendinciler değil, bu oyuna solcular, kürtçüler falan da dahil oldu. soner yalçın’ın kitaplarını okudum. heyecanla takip edilecek bir öykü kitabından zerre kadar ileri gidemez. o’na kalsa selanik’ten gelen herkes sebatay sevi müridi. her türlü mevzuu da bunların başının altından çıkıyor. güzel kardeşim, sebatay sevi zaten izmirli. bu durumda göçmen mi olur yoksa memleketin yerlisi mi? evet rumeli elimizden çıktıktan sonra bir çok osmanlı vatandaşı gibi onlar da izmir’e veya istanbul’a göç etmiş. ancak insanları dini inançlarına göre tefrik etmenin hiçbir faydası olmadığı gibi bilakis zararı olacaktır, üstelik bu durumun kesinliğine hiçbir ispat gelmediği halde. soner yalçın herkesi sebataycı ilan ediyor. yalçın küçük te başvekil’i musevi ilan etmişti. sana soruyorum; bizim dinimizde dil ile açıkça inkar olmadan müslümanlık sorgulanabilir mi? bırak islam’ı, bu tespitler ahlaka da uygun değil. şimdi yandan yemişin biri çıkıp bunun işaret ettiklerinden birine kurşunu sıksa ne olacak? bir de sebataycılar birbirini aile bağları ile koruyup kolluyor demişsin. Kim kollamıyor? erzurumlular, karslılar, mardinliler, karagümrüklüler, oflular, beşiktaş çarşı. insanın doğası böyledir. bunun için kimi suçlayabiliriz. işin içine bir de masonluğu karıştırmışsın. bu konuya hiç vakıf olmadığın halde cemaatin görüşünden zerre ayrılmak inceliği gösterememenden hicap duydum. senden daha iyisini beklerdim. ne alakası var? netice; memleketin başına gelenleri bir zümreye mal etmek pilav yanında komposto yerine komplo teorisi yemektir. rica ederim geçiniz.gelelim ittihat terakki meselesine. kurucuları muhacir demişsin. tarih bilgin zayıf değil. rica ederim kendini biraz zorla. ittihat terakki kurulduğunda rumeli zaten osmanlının değil miydi? nasıl muhacir olurlar. henüz memleketlerinde ikamet ediyorlardı. ittihat terakki’nin memlekete büyük zararı dokundu demişsin. bu belki böyle, belki değil. zararı dokunduğu müspet, ama faydası ne olacak? ittihat terakki ilk kurulduğunda aynı pek sevdiğin abdülhamit gibi osmanlıcılığı savunuyordu. sonradan çareyi türkçülükte buldular. dertlerine derman olamasa bile şüphesiz cumhuriyet’in kuruluşuna bunun faydası dokunmuş, bugün görüyoruz. aynı fikirde olmadığımızı da biliyorum. mümkündür, benim için sakıncası yok. ittihat terakki eğer ordunun modernleşmesi ve subayların harb okulu mezunu olması konusunda atılım yapmasa idi, korkarım kurtuluş savaşında muvaffak olamazdık. O kadroların hepsi ittihat terakki döneminde yetişti. ancak haklısın daha sonra enver’in elinde oyuncak oldu parti. bizi savaş sokan, askerin kanına giren de enver’in hırsıdır. bu konular ince tetkik gerektirir. ancak söyleyeceğim son nokta, ittihat terakki tarihe karıştı gitti, sizin hala hareket ordusu korkusu duymanız yersiz canım kardeşim. Köprünün altından çok sular aktı. ayrıca eskiden olduğu gibi 31 mart tipi ayaklanmalara gerek yok artık. seçimle gelmek mümkün. demokrasinin canı sağolsun.türkiye’de oğuz boyu’nda türk kalmadı demişsin. bunda yanılıyorsun. afyon’un, kırşehir’in, kayseri’nin köylerine gidersen orta asya’dan gelen var mı diye sorarsın? türkmen, yörük ne demek yerinde görme imkanın olur.Alev Alatlı’nın yazısı klişenin bir araya gelmesinden başka bir şey değil. Yine de güzel yazmış. Eline sağlık. Keşke herkes düşündüğünü beyle ifade edebilse. O zaman daha iyi anlaşabiliriz sanıyorum. Tarih ince tetkik edilmelidir, taassup altında okumak işe yaramaz. Bu konuda sana katılıyorum.
metin çözümleme diye bir ders var cafeecim.”…Ben bir Kürt aydını olsaydım, bir dönemin alenen ırkçı akımlarının nasıl ve ne zaman Kürt önderlerine musallat olduğunu kestirmeye çalışırdım. Ben bir Kürt aydını olsaydım, ümmetçilikle ırkçı milliyetçilik arasında kalmış gibi duran Şeyh Sait’in oğlu merhum Ali Rıza Efendi’nin merhum Şeyhmus Anter’in (2) naklettiği tutumunu değerlendirmeye çalışırdım: “Oğlum, bak, Osmanlı’ya bir hal oldu, kendisine Türk demeye başladı. Bunu başlatan Sultan Abdülhamid’dir. Kürtler, İttihat Terakki’ye bunun için girdiler. Sonra bir de baktık ki, İttihat Terakki, Abdülhamid’den beter oldu… Anadolu’ya dönmeler hâkim oldu. Bu adamların ne Türk’le ilişkisi vardır, ne Kürt’le… Bu adamların hangisinin kökünü kazısan ya Yahudi dönmesi veya Kafkas, Kırım ve Selanik, Rumeli muhaciridir. Bu da bir tesellidir. Şükrediyoruz ki, bunlar hakiki Türk ve Kürt değillerdir… Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ne hakim oldular. Temiz Türk halkını mahcup edip, utangaç duruma düşürüyorlar….”Yav okuduğunu anlamıyor musun bi sokacam tıkanık algın açılacak dibine kadar . Yukarıda Alatlı’nın görüşü müdür bu dönme mevzuu yoksa Alatlı bu bakış açısını eleştirmekte midir.Hasta etme adamı evladım canım evladım.
@suziQtıkanık algımı açmak için sokmanızdan memnuniyet, hatta zevk duyarım. usulünü bilenin sokması pek zevk verir bendenize. işin erbabı olduğunuz konusundaki tahminim umarım şaşmaz. hemi de sinüslerim de temizlenir diye seviniyorum. yoksa başka yere mi sokacaktınız? ay karıştırmışım yau. utandım şimdi.yazıyı bir nebze de olsa beğendim. bu konuda beis yok. bundan hareketle bir metafor oluşsun istedim yau. ne var bunda? rumeli göçmenleri ile ilgili o kadar mevzuu okuyorum ki, bir yerden yakalayınca ucunu azıcık çekiştireyim istedim. bizi resmen eziyorlar, mazlumuz. dikkat çekmek istiyorum. nasıldı şu slogan? hımm şöyle bir şeydi sanırsam;hepimiz rumeliliyiz, hepimiz selanikliyiz.bir de o dersi kaçırmışım sanırım. belki motor meslek lisesinin müfredatına koymamış da olabilirler, veyahut okulu yarıda terk ettiğimden yetişememiş de sayılabilirim. affedin, olmadı mazur görün rica ederim.
hepimiz kürt olsaydık..o zaman PKK yerıne PTT mi olacaktı. PTT liler dağamı çıkacaktı..