yüce türk mühendisi, Besiktaş Belediye Başkanı Yusuf Namoğlu, Beşiktaş’ın çeşitli yerlerine anlamsız heykelcikler dikme icraatının son halkası olarak, Barbaros Hayrettin Paşa heykelinin bulunduğu meydana giderayak el attı.Abbasağa parkını güzelleştirme çalışmaları sırasında Beşiktaş ahalisinin pek bir sevdiği Namoğlu, yine seçilecek mi bilinmez ama, meydanın bu haliyle açık hava top sergileme yerine döndüğü kesin.Marshall Berman, Katı Olan Her Şey Buharlaşıyor’un önsözünde Brasilia’dan, kentin yeni mimari yapısının askeri diktatörlüklere yaraştığından bahseder.Beşiktaş’taki bu meydan da yazın insanların deniz kenarında, çay bahçesine gitmek zorunda kalmadan oturabilecekleri nadir yerlerden biriyken, ağaç kenarlarının beton taşlarla kaplandığı, çimenlik bölgenin yok edildiği ve gemi toplarının meydanı süsler haliyle, her geçtiğimde, meydanların buluşma noktası olma, hadi umutlu bir şekilde agora olabilme – bu haliyle olamama- özelliğini bir kez daha aklıma getiriyor.