bildirgec.org

Atatürk ‘e hakaret

bpilli | 11 August 2008 15:14

arkadaşlar Atatürk’e hakaret türkiye cumhuriyetinde bir suç. Ulusal bir sitede bazı kullanıcılar Atatürk’e çok aşalıyıcı bir şekilde hakaret ediyor. Delillerimde var, sizce bunu nasıl bildirebilirim? ya da nereye bildirmem gerekli ?

Yorum yapabilmek için giriş yapmış olmalısınız.

Atatürk’e Hakaret.

quex | 03 March 2007 17:43

AKP li belediye başkanının Atatürk’ü aşağılamak için anlattığı fıkranın videosuKüçük insanlar bunlar…Yazıklar olsun bu adamin, gülüşlerine eşlik eden cahil Türk halkına, size herşey müstahaktır.

yorumlar

pembepatiler | 03 March 2007 21:04

Ne ararsin Tanri ile aramda!Sen kimsin ki orucumu sorarsin?Hakikaten gözün yoksa haramda,Açık başa niye türban sararsin!Rakı, şarap içiyorsam sana ne.Yoksa sana bir zararım, içerim.İkimiz de gelsek kıldan köprüyeBen dürüstsem sarhoşken de geçerim.Esir iken mümkün müdür ibadet?Yatıp kalkıp Atatürk’e dua et.Senin gibi dürzülerin yüzünden,Dininden de soguyacak bu millet.İsgaldeki hali sakın unutma,Ataturk’e dil uzatma sebepsiz.Sen anandan yine cikardin amma,Baban kimdi bilemezdin serefsiz…Neyzen Tevfik

suuguurccann[pilli_silinen_hesap] | 03 March 2007 22:09

pembepatiler okudum da bir yer tuhafima gitti “acik basa niye türban sararsin” ve “raki sarap iciyorsam sana ne” sözleri…bir carpiklik var farkedemiyorsan söylenicek söz yok…

NuMB | 03 March 2007 22:55

“sözde fıkra” diyor ya haberde, devamını gülmekten izleyemedim…

NuMB | 03 March 2007 23:07

yeri gelmişken. amerika’da parlementoya sunulacak ermeni soykırımı yasa tasarısı nedeniyle bizimkiler bir broşür hazırlamış, amerikan parlemento üyelerine yollamak için. başlığı şöyle:sözde soykırımın neden olmadığı üzerine broşürmüthiş bir cümle değil mi? sözde kelimesi gerçek olmayan, varolmayan anlamında kullanılmıyor mu? bu ne demek peki?”olmayan soykırımın neden olmadığı üzerine broşür” … bak, bak, bak….

zez[pilli_silinen_hesap] | 03 March 2007 23:09

Bu tip salak insanciklara Atatürk olmasaydida kimin kapisinda sopar olurlardi acaba diye bi sormak lazim….yaw bi virüs ciksada dünyada ise yaramaz insanlari yok etse amma güzel rahatlayacagiz her maksatta waayyy …….küresel isinma bile kalmaz evet kim bulacaksa bir an evvel bulsa su virüsü.

pilli pati | 03 March 2007 23:35

bu koltuk asalağını, bu dahili bedhahı 100 yıl sonra kim hatırlayacak, dersiniz?üzülmeyin sayın quex kardeşim;çünkü it ürür, kervan yürür…

redogre[pilli_silinen_hesap] | 04 March 2007 00:26

bu bir kere fıkra değil, olduğu rivayet edilen bir olay eskiden beri, bu pezevenkler tabi işlerine geldiği şekilde değiştirmiş ama babamın anlattığı versiyon şöyle:Atatürk’ü gittiği yerde karşılamak için bekliyor yerel yönetici, adam hayalinde kurmuş 2 metre, Atatürk’ü görünce şaşırıyor, biliyorsunuz Atatürk’ün boyu 1.65 civarı. Sonra Atatürk konuşmaya başlıyor, ee sesi de ince. Kahve söylüyor, şekerli, adam dayanamıyor “bitirdiniz beni paşam” diyor.Babam bu hikayeyi anlattıktan sonra şöyle bağlamıştı “İşte oğlum, büyük adam ne boyla ne posla ne davudi bir sesle olur, yürekle olur yürekle”Hatırlayan var mı bilmem, bir ara Atatürk’ün annesi ile ilgili bir belge dağıtmışlardı hayat kadını olduğuna dair, ama cehaletleri sınır tanımadığı için 1881 tarihli belgeye 1900 lerde kullanılmaya başlanan bir damga basmışlardı. Bugün söylemlerini yumuşattılar, demokrasi, özgürlük vs diyolar ama hala aynı bokun soyları …

quex | 04 March 2007 13:31

Bu adam, ertesi gün özür dileyip Atatürk heykeline çelenk koyuyo.Bakın arkadaşlar bizi yöneten ikiyüzlü siyasetcilere. bundan aşağlığı var mı?Kimi kandiriyosun be dana.

huriki | 04 March 2007 17:27

benim en saygı duyduğum insan tipi fikri ne olursa olsun, bana çok ters bile gelse, o savunduğu fikrin arkasında duran adamdır. böyle yavşaklar var oldukça zaten kimse de prim vermez bu zihniyete. o yüzden pek kormam bu tiplerden ama bir sinek de olsa bu yavşak mide bulandırıyor işte.

zez[pilli_silinen_hesap] | 04 March 2007 17:46

Tam fikir özgürlügü olmali ve senin de dedigin gibi kimin ne oldugu bilinebilse diyorum @redogre ammmaaaaaaabu beyinsiz pezolarda fikir olmaz …biri bi sey der onlarda arkasindan gider ….beyin mi varki adamlarda fikir ola breee………

huriki | 04 March 2007 17:50

e tbi fikir olması için bilgi olması gerekir ki tam fikir özgürlüğü olsa ne değişir ki bu durumda. bilgi yok fikir var sonuç kavga kıyamet. ki fikir özgürlüğünün olmaması gerekir gibi bir tezi asla savunmuyorum. amaç ne olursa olsun doğru uygulama gerektirir.

redogre[pilli_silinen_hesap] | 04 March 2007 18:03

ilk adımda kötü gözükebilir ama bu adamlar kapalı kapılar arkasında zaten Atatürk’e sayıp döküyor. İnsanları etkiliyorlar, arada bir kaset, video ortaya çıkana kadar sürüyor bu, sonra mahkemeye veriliyorlar, ya ceza alıp mazlumu oynamaya başlıyorlar ya da yurt dışına kaçıyorlar.bakın bildiğimiz faşist cuntacı söylediği bir sözden dolayı ceza alsın diye en çok chp uğraşıyor. solcunun fikir özgürlüğüne karşı çıktığı sağcının ifade özgürlüğü dediği başka da ülke yoktur herhalde.ama durum komikten çok acıklı. o her daim bok attığımız yunanistan kendi cuntacılarını yargıladı, biz ise resmen Türk mantığı “bedel ödesinde, isterse başka bir şeyden ödesin” mantığıyla adamı yargıya sevketmeye çalışıyoruz.sol olduğunu iddia eden parti 301 kalsın diyor, en dandik sağ söylem ile “bu yasaya karşı çıkanın derdi Türklüğe hakaret etmektir” diye. yerse artık…

lorienn | 05 March 2007 16:34

anlatılan rezil videoyu seyretmeyi reddediyorum… rezil insanlar. demokrasi fikir özgürlüğü derken bindiğiniz dalı kesiyorsunuz EY TÜRK MİLLETİ!SİLKİN VE KENDİNE GEL!… demek var…Söyleyecek bir söz bulamıyorum.. linke gidin lütfen… duygularımı ifade etmede araç olarak kullanıyorum… arkadaşlar fikir özgürlüğü diyerek bizi çözmeye inandığımız savunduğumuz değerleri yerle bir etmeye çalışıyorlar. lütfen dikkat edelim… lütfen…

webci | 06 March 2007 02:50

bu kadar telaşlanacak bir durum yok ama çok telaş yapılıyor. Daha sakin olmak ve olmamış gibi görünmek meseleyi gündeme taşımaz belki de gündeme taşınması için bu kadar velvele kopartılıyor

quex | 06 March 2007 10:17

Bence tepkiyi direk belli etmeli. Bu ülkenin sahipsiz olmadiğını göstermek gerek.Ortalığı boş sanıyorlar sanırım.

upheaval | 06 March 2007 13:14

ortalık zaten boş. biz burada kendi kendimize hayıflanıyoruz da ne oluyor sanki. kendi kendilerine takılıyorlar biz izliyoruz.

zez[pilli_silinen_hesap] | 06 March 2007 13:16

yahu dost olalim ayni zeytinyagli zeytinli tabaktan ekmege birlikte banalim dedikce bu adamlarin arasindan kuyruk acisi olanlar arada bir atakta bulunuyorlar…oysaki o topraklar kimindi siz kimin sopariydiniz breee …bunlar halen greek imparatorlugu varmista poseidonu ,herkoles i, zeus u üstümüze salmaya hazirlarmis gibi davraniyorlar yaw tükürsek bogulursunuz,,,da!!! …..aman oturun sakin sakin simdi irak bölgesinde bir cözüm bulamamaklan meskulüz zaten,,,,,,ha bide yunan pilotlari pezolari o ucaklarinizin F16 ve 14 lerin sol taraflarindan düsürdügünüz ve sehit ettiginiz pilotlarimizin adini silin,,,bizim pilotlar yakinda tepenize binecek ( coktan istiyorlar ah askeri kurallar )yaw arkadaslar vardir aranizda süper bilgisayardan neyim anlayan hacklayin sunlarin sitelerini …..bi cöksünler …..

selmaelma[pilli_silinen_hesap] | 07 March 2007 14:21

Bu başlık altında yazılanlara ben de 15 Kasım 2005 günlü bir yazımla katkıda bulunmak istiyorum…YÜZYILLARIN ADAMIBugünlerde TIME Dergisi; yüzyılın ünlüleri sıralamasını yinelemiş, üstelik sıralamada tek bir Türk yokmuş…Anımsanacağı gibi; 1997’nin yaz ayları boyunca internet denilen şu sanal oyuncakla, ABD’nin TIME Dergisi’nce, yüzyılın adamı seçilecekler arasında birinci olsun diye, ulusça ATAMIZ’ın adını gönderdik. Sonuçta da bu uğraşlar/çabalar/özlemler/istekler boşa çıktı; ATATÜRKÜMÜZ yüzyılın adamları sıralamasına girmedi/alınmadı/sokulmadı. Dolayısıyla “tepkisiz toplum” olduğu savıyla sürekli eleştirilen biz Türk Ulusu’ndan öfkeli başkaldırılar, yakınmalar, haksızlığa uğradık eleştirileri…İyi de; ATATÜRKÜMÜZ’ü TIME’da yüzyılın adamı olarak görmek o denli önemli mi?…Hiç sanmıyorum…Bence gerçekten önemli olan, olması gereken; ülkemizde yaşayanların, ulusumuzun bireyleri olarak bu topraklarda güvenle yurttaşlık haklarından yararlananların O’nu böyle görmesi/görebilmesi/gerekirse görmelerinin sağlanması, yüreklerde, beyinlerde yeralması…Anımsatmak isterim ki; Anadolu halkı o günlerin Gazi Mustafa Kemali’nin önderliğinde bir Kurtuluş Savaşı, bir bağımsızlık savaşı verirken, ATATÜRKÜMÜZ, Amerikan basınında “Bir eşkiya, sarı saçlı bir çete başı” olarak tanımlanmış, yerilmeye çalışılmıştır.Ardından Türk Ulusu ATATÜRK’ün önderliğinde bağımsızlık savaşını utkuyla bitirince, O’nu daha önce yeren Amerikan basını kendisinden övgüyle sözetmeye başlamıştır. Bilindiği gibi; Anadolu atalarının deyişiyle buna “bükülemeyen elin öpülüşü” denir.Daha dün Ulu Önderimiz ATATÜRK’ü “bir sarışın eşkiya” olarak tanımlayanların, bugün hernedenli zor koşullarda olursak olalım ( Ülkemiz uyruğuna geçmiş bir enflasyon canavarımızla “ki diğer adıyla IMF tutsaklığımız” yaşıyor olmamız ya da PKK, Hizbullah asalaklarıyla uğraşıyor olmamız bağlamında) yine de O’nun bize armağanı Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin onurlu Türk Ulusu olarak; kendimize güvenle, O’nun yolunda yürüyor oluşumuz bile, Ulu Önderimiz’in yüzyılın adamı olarak gösterilmemesi için yeterli bir neden değil midir?…Üstelik ATATÜRKÜMÜZ; Humeyni’nin ya da Hitler’in yer aldığı bir sıralamaya hiç yakışır mı?…Burada bir başka konuya değinmek istiyorum. Daha açık bir deyişle TIME’ın yüzyılın adamı sıralamasında yer alan bir başka ada ilişkin bir konuyu gündeme getirmek istiyorum; Güney Afrika’nın Mandelası’na…Henüz belleklerden silinmediği kanısında olduğum bir konu bu; 90’lı yılların başında ATAMIZ adına bir ödül vermek istediğimiz Güney Afrika’nın Mandelası’nın ödülü geri çevirişi konusu…Bilindiği gibi Mandela’ya bu ödülün veriliş nedeni; Kemal ATATÜRK’ün kişiliğiyle özdeşleşen, örnek bulan bir bağımsızlık önderi olduğu varsayımıydı. Kuşkusuz Mandela bağımsızlık savaşımı veren bir önder olarak, Dünya genelinde ne denli öne çıkarılırsa çıkarılsın, hiç ATATÜRKÜMÜZ’ün büyüklüğüyle eş/eşit olabilir mi?…ATATÜRKÜMÜZ ne demişdi?..YA İSTİKLAL, YA ÖLÜM…Bugünkü güzel Türkçemiz’le; YA BAĞIMSIZLIK, YA ÖLÜM…Mandela’nın yaşadığı gibi bir TUTSAKLIK’dan hiç ama hiç sözetmemişti. İşte bundandır ki; varsın ATATÜRKÜMÜZ, TIME’da yüzyılın adamı seçilmesin. O; biz Türkler için, Türk Dünyası için yalnızca bu yüzyılın değil, bütün yüzyılların adamıdır. Önemli olan böylesi bir seçilmişliğin, bizden sonra da yaşayacak/yetişecek Türk Ulusları’nın ( Anadolu Türkleri ve Türk Dünyası’nca) kıvançla onaylanmasıdır.Kuşkusuz Ulu Önderimiz Kemal ATATÜRK YÜZYILIN DEĞİL, YÜZYILLARIN ADAMIDIR.2005’de yazdığım yazıdan, bugünlere gelirsek, “pilli pati”nin dediği gibi; “it ürür, kervan yürür”…Ve bilin ki onlar; ATATÜRK’den, ATATÜRKÇÜLÜK’den korktukları için bu şarlatanlıkları yapmaktadırlar…

redogre[pilli_silinen_hesap] | 07 March 2007 19:32

tabi ufak detaylar unutulmuş,mesela mandela o ödülü kenan evrene de verildiği için reddetti, ben darbe yapan bir general ile aynı ödülü almam diye, ki daha sonra Atatürk ile ilgili bir sorunu olmadığını da söylemişti…mesela time dergisi, saolsun türk hackerlar herkes bir kere tıklasın konulan engeli aşıp oylamayı marifetmiş gibi tıklama programları ile piç ettikleri, çok kısa bir sürede milyonlarca program tarafından yapılmış oy çıktığı için iptal etti…sanırım o hackerlar sizinki gibi bir vatan sevgisiyle bir oylamayı hileli hale getirdiler ne dersiniz?

selmaelma[pilli_silinen_hesap] | 08 March 2007 13:18

Yaptığınız açıklamaların tümünü yalnızca ben değil; tüm kamuoyu biliyor “redogre”…Yeni birşey söyleyin…Bu arada Mandela’nın sonradan özür dilediğini yazmayı unutmuşsunuz…Bununla birlikte, bu yazıyla gündeme taşınan, yorumlara açılan konu; benim “vatan sevgim/yurt sevgim” değil “redogre”… Burada sorgulanan; Ulu Önderimiz Kemal ATATÜRK’e yönelik, yerel ya da ulusal şarlatanların ortak aşağılama girişimleri/eylemleri…O’nun değerleri, O’nun İlke ve Devrimleri’nin aydınlanması doğrultusunda yazdığım yazılarıma karşı; tıpkı sizinle birlikte, ufacık eleştiriye dayanamayıp “hafif”ten kaçan “naylon sözlük” ve onun şakşaçılarının bana yapmaya çalıştığınız gibi…İşte bu şarlatanlar da O’nunla alay edecekler, alay etmekle sanki O’nu küçük düşürecekler ya da onlar böyle davranışlar içinde bulundukça O’nun değerleriyle varolan bizler, çözüleceğiz, azalacağız, bu şarlatanlar gibi yozlaşacağız…Neler yazdınız, ne başlıklar açtınız?…Bana en çok saldıranınız; en önce kaçtı…İşte bu şarlatanlar da; Atamız’a saldırmakla ( ki bunu herdem yapmaktalar), kimi nereden kaçırtacaklarını ya da kimleri susturacaklarını sanıyorlar?…

redogre[pilli_silinen_hesap] | 08 March 2007 13:33

Benim söylediklerimin hangisine cevap verdiniz?Oylama sistemi kırılıp kötüye kullanılmamış mı?Atatürk ödülü imamhatiplerin önünü açan, Türkiye yi Amerikanın yeşil kuşağına meze yapan darbecinin birine verilmemiş mi?17 yaşındaki çocukların yaşını büyütüp idam eden, asmayalım da besleyelim diyen birine asıl bu ödülü vermek Atatürk’e hakaret ama pardon Evren paşa da Atatürkçü, varsın yeşil kuşak taşeronu olsun…Oylamayı kıran hackerları mı, yoksa darbeci genarali mi savunuyorsunuz?Eğer Atatürk sizin zihniyetinizde olsaydı her halde eskişehirden doğuya taşımazdı başkenti değil mi?

kopanisti | 08 March 2007 15:46

selmaelma, enerjinizden birşey kaybetmemişsiniz, her yazınızda mutlaka birilerine laf atılıyor, artık aramızda olmayanlar için yapmayın bari, cevap veremezler artık size.Bu arada (Atası’nın) (Ata’sının) hangisi doğru?

tomiko | 08 March 2007 16:41

Türkiye konuştuğunu sanıyor ya,bırakın kadeşim siz de onların liderlerini aşağılayın ne biliyim rahatlıyacaksanız bulun bişeyler.Böylece sorun kalmaz dimi?

quex | 08 March 2007 22:06

Ne konuşuyoruz abi, şuraya bak, 20 msg oldu olmadi birbirimizle tartışmaya başlıyoruz. Biri birine laf atıyomuş, atmasınmış burda değillermiş.Bunları konuşuyoruz işte.Tomiko, mevzu rahatlamakta değil. Bu kadar basite indirgememeli. İki küfür edip rahatlıcaksak o hanzolardan farkımız olmaz.

kopanisti | 09 March 2007 08:47

ahhh çok afedersiniz ne kadar düşüncesiz davranmışım bunu yazmakla, beni affedebilme büyüklüğünü gösterebilirmisiniz rica etsem, minnettar kalırım. Söz bir daha yapmam.

quex | 09 March 2007 12:17

Kinayeye gerek yok kopanisti kardeşim.Ne demek istiyosan söyle.Şımarıklığa gerek yok.Sana düşüncesizsin demedim zaten, kendi düşüncen işte bu. bu şekilde düşünüyosun ve yazıyosun demek ki.

selmaelma[pilli_silinen_hesap] | 09 March 2007 21:12

“redogre”; yazımda geçen ödül konusunun içeriğini bile tam olarak bilmiyorsunuz. Burada ödül Kenan EVREN için değildi, onun ( tam olarak “beşibiryerde” olarak tanımlanan 12 Eylülcü generaller ) tarafından MANDELA’ya verilmek istenmesiyle ilgiliydi.Ayrıca EVREN’i bana anlatmaya kalkışacak evreniniz yok sizin…Burada tartışılan konu öncelikle “boyaları kandan, tuvalleri tenden ressam” değil, onu “netekim Türkiye bölünmemeli” başlığında tartışıyoruz, bana dalaşmadan önce orada yazdıklarımı okuyunuz…”kopanisti”; naylon sözlük gidiş yazısında bile bana aşağılayıcı göndermeler yaparken,ona da; “selmaelma bu başlık altındaki yorumlarda yok, neden onun arkasından konuşuyorsunuz?” diye sormayı hiç düşünebildin mi ya da beni “ti”ye almak için açtığınız/açılan başlıklarda… 360 derecelik periskop arkadaş; çok yönlü düşünen/çok yönlü görebilen kişiler objektif/nesnel/tarafsız yorumlar yapmasını da becerebilir/becerebilmelidir.Ve daha önceleri bana eleştiriler yönelttiğiniz yanlışı işte bu başlıkta sizler yapmaktasınız; konuyu saptırmaktasınız…Burada 2005 yılında yazdığım bir yazıda K.Evren’in adı geçti diye, ATATÜRK’e saldırmanın dayanılmaz hafifliğinden uzaklaşıp, konuyu K.E’ye getirmektesiniz. Bu nedenle eleştirilmeye de katlanamamaktasınız ( naylon’unuz da eleştirilere dayanamayıp kaçmıştı değil mi?) ki bu katlanamayış da sizlerin henüz demokratik kişilik özelliklerini özümseyememiş, oluşturamamış, geliştirememiş olduğunuzun en büyük göstergesi olmaktadır.ATASI’nın doğru…Nasıl ki ATAM doğru, ATA’m yanlışsa…Bak en sıradan bir dilbilgisi kuralını bile bilmiyorsun; sonra da her yazdığımda yanlış arıyorsun…Ben Farsça bilmem naylon sözlük gibi ama Öztürkçem’i bilirim…Ve nasıl ki TÜRKİYEM doğru, TÜRKİYE’m yanlışsa…Nasıl ki BURSALI doğru, BURSA’lı yanlışsa…Ve “enerjim” konusu; sizlerden başka kafasına takan yok bilgine sunarım…Ve de her yazıma laf atılması konusu; bunları sizlerden başka yapan da yok… Bu başlık altında yazılanları okuduğunda bile; bu gerçekle karşılaşacaksın…

zez[pilli_silinen_hesap] | 09 March 2007 21:47

Hay baslatmayin Mandelasina Mandelinasina yawwww !!!konulari amma acmissiniz cig börek tadi vermeden tarsisin yahu..ATATÜRK diyoruz hoppp hakaret var diyoruz ,ATATÜRKCÜLÜK diyoruz ….Bu pezolara meydani bos birakmayin …hepiniz biribirinden akilli ,hazir cevap cevher insanlarsiniz belli…bazilarinizin harbi yüksek iq sahibi olduguda belli …eee o halde fazla ahkam kesmeyin harekete gecin arkadaslar bastada oy kullanin secimlerde…bize ATAMIZIN yolundan baska yakisan bi siiii yokkkkkkkkk ..elimizin altinda duran akillci kurallar var ATATÜRKCÜLÜK gibi onun ilkeleri gibi mantigi ve ileri görüscülügü gibi….onun kurallarini savunamayan bu ülkeyi sevmiyordur …sevmiyenide fazla tutmayalim …s…… olup gitsin istedigi sevdigi ülkeye yerlessin…kimseyi bu topraklarda yasasin diye zorlamyioruz… bu ülke laik sisteminden asla vazgecmeyecek diyorsak su portaldaki modern ve ileri görüslü olan bizlere ve bizim gibilerin varliklarina inandigimiz icin diyoruz …arkadaslar hepimizin omuzlarinda ülkemize sorumlulugumuz var.Bunun bilincinde bireyler olalim Türkiye bizim hepimizin ATATÜRK de liderimiz.

kopanisti | 10 March 2007 10:15

Esprili yazıyorum, gülümseyelim gerilmeyelim kavga etmeyelim diye.Buna alaycılık, yalakalık diyorsunuz, ünvanlar veriyorsunuz.şımarıklık diyorsunuz.neyse ki yazılanları espri olarak değerlendirip gülümseyenler de var.

NuMB | 10 March 2007 12:43

selma hanım; sizinle ilgili ön-arka farketmez, yargılarım var. yargılarım da doğal olarak, yazıdıklarınızdan, aktardığınız fikirlerinizden, yaşam tarzınızdan, hatta kullandığınız avatardan vs. kaynaklanıyor. özünüzü kavramış olduğum iddiası zorlama olur ama fikirlerinizin özünü, dayanaklarını gayet iyi biliyorum, zira bunlar salt sizin geliştirdiğiniz fikirler değil. kendinizce farklı yorumladığınız bölümler olabilir ama bu fikirler toplamının beslendiği hareketi de gayet iyi bilirim.bu vesileyle, doğu perinçek ile ilgili fikirlerinizi de duymak isterim? biraz açar mısınız?

redogre[pilli_silinen_hesap] | 10 March 2007 12:44

selma hanım içinizden acaba ” keşke şu redogre bir küfretse de, şöyle bir ağız dolusu cevap verip rahatlasam” mı diyorsunuz acaba?Şu Atatürk benden sorulur tavrını da bırakın allah aşkına, işinize geldi mi, eskişehir’in doğusu kara kafalar, işinize geldi mi Misak-ı Milli ile olmuyor bu işler.Bu gün yaşadığımız ülkede bir çok şeyi Atatürk’e borçluyuz, ümmet hayalindeki fırça bıyıklar bunu anlayamaz, çünkü dertleri başka.Ama sizin de anlayamadığınız Atatürk’ün yaptığı herşeyi bu vatanın hepsi için yaptığıdır, bosnadan gelip ülkenin batısı beyaz türkler gerisi kara kafalar, ben göç ettim ama ben şahaneyim, kürtler göç etmesin, yoksa gelip kadınlara laf atıyorlar diye sayıklayan, beyaz türk milliyetçisi az buçuk solcu bir tutam ırkçı hanımlar için yapmadığıdır.Burada büyük harflerle ATAM yazıp ben vatanseverim diye caka satmaya çalışmadan önce hele bir gözünüzü açın, açın ki bu vatanın eskişehir’in doğusunu da kapsadığını görün bir…

quex | 10 March 2007 21:03

En yukarda bahsettiğimiz belediye başkanı, bir tören esnasında kensine “yonca biçimindeki kavşak ne zaman açılıcak?” diye soran bayana, “Senin yoncanı yiyeyim” demiş.O adamın orda hala işi ne. Akp den ses çıktı mı?Tepki yok galiba AKP den.

zez[pilli_silinen_hesap] | 10 March 2007 22:30

quex:-)) , yaw bu dangalak adam hap falan mi atiyo meydanlara cikmadan….ne embesilmis yahuu bunu belediye baskani yapanlariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii …..orda halen tutanlariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

quex | 11 March 2007 12:29

Alınmış görevden.Onu belediye başkanı yapan o yörenin halkı.Hadi bu yerel, bi de bunun geneli var biliyoruz ki.Onuda biz seçiyoruz.Yoksa seçmiyo muyuz?

pilli pati | 11 March 2007 14:05

ama tabii videoda onunla birlikte kahkaha atanlara, ne tür bi yaptırım uygulandığı muğlak…

selmaelma[pilli_silinen_hesap] | 11 March 2007 21:00

“redogre”;1- Kemal ATATÜRK de bizler gibi Osmanlı’nın Rumeli topraklarındandır, bizleri de bu ülkeye getiren Kemal ATATÜRK’dür ve Çanakkale şehitliğinde de Diyardakırlı’dan çok Bosnalı şehitler yatmaktadır, olaki yolunuz düşüp de onları anmaya gittiyseniz görmüşsünüzdür…2- Eskişehir’den öteye kız vermeyiz; çünkü Doğu’da “ataerkil” yapılanma, Batı’da da “anaerkil” yapılanma vardır, konuya bu bağlamda yaklaştım, yaklaşmaktayım/yaklaşacağım da…Bu ülkemizin toplumsal gerçeğidir; bizde kadınlar 2. sınıf değildir, üzerlerine kuma getirilemez, kadınlar dövülmez, kız-erkek çocuk ayrımı yapılmaz. Tv yansılarından topluma dayatılan şeyhlı-şıhlı-kumalı yaşamlar; bize yabancıdır, herdem de yabancı kalacaktır. Yazdıklarımı anlamış olsaydınız; konunun ırkçılıkla değil, toplumsal yaşamla ilgili olduğunu algılayabilirdiniz.3-Irkçılık konusuna gelince; karşıma “Kürtçülük-Ermenicilik ayrımcılığı/ırkçılığı/bölücülüğü” söylemleriyle gelene, TÜRKÇÜLÜK söylemleriyle yanıt veririm, bu da benim en demokratik, daha da önemlisi ANAYASAL hakkımdır. Dolayısıyla “hepimiz Ermeniyiz” diyenlere, ” hepimiz Türküz ” karşılığını da veririm. Irkçılıksa; işte bu konuda ırkçılık yaparım. Var mı sizce bir sakıncası?…4- “ağız dolusu küfretmek” sorunsalına gelince; NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE söylemi çerçevesinde yazdıklarıma sövgüler düzen sizlere, övgüler düzecek değilim…5- Ülkenin Eskişehir’den ötesinin kaygısını taşımıyor olsaydım; ülkemizin bölünmez bütünlüğünden ( misak-ı milli sınırlarından) ve ulusal birliğimizden yana olan düşüncelerimi yansıya düşürmezdim. Ola ki benim gibi Ülkemiz ve Ulusumuz için kaygılanıyor olsaydınız; “AYDIN OLMAK” başlıklı yazımdaki düşüncelerime karşı sövgüler düzmezdiniz (eğer gerçekten de ulusalcı, daha da önemlisi ATATÜRKÇÜ olsaydınız)…Neredeyse karşıma PKK eşkiyası gibi çıktınız…Yaptığınız yorumlarla çelişmeyiniz; bana ulusalcılık dersi vermeyiniz…

zez[pilli_silinen_hesap] | 12 March 2007 01:39

Sayin Selmaelma, yorumunuzun coguna katiliyorum.Arti belirteyim , Hepimiz Ermeniyiz diye asla katilmiyorum ..HEPIMIZ TÜRKÜZ .Sayin arkadasim, cok okuyup yalayip yutmak ,entel dantel takilip istanbulun ve büyük sehirlerin barlarinda, mekanlarinda gezip burada akilli kelimeler kurup zeki ahkamlar yapmak demek bu ülkenin yarali konularina illahki bir iki laf söylemek yetmez ben burda ülkesini seven ve guya her konuda evet özgürlük demokrasi diyen hepimiz icin diyorum…gercekten büyük bir olay ciksa …..ne yapariz acaba?? burda konustuklarimizin kacini kucaklariz dersiniz? sorum sahsiniz adina degil ben bize mualefet olan arkadaslarimiz adina soruyorum.Bakin gecen sene avrupanin bir sehrinde bulunuyordum …tesadüf kadinlar günüydü..kalabalik insanlar yolda bilindik yürüyüslerini yapip cicekler dagitiyorlarken…binleri olusturan yürüyüs grubunun arkasinda elli atmis kadar kürt kadin grubu gördüm yöresel kiyafetlerini giymisler ,ellerinde bayraklari , su meshur haritalari , rengarenkler birde ismi lazim olmayan katillerinin resmi olan posterlerlen yürüyorlar…. hopbala!!! ne alaka dedim birden, sinirlerim bosaldi yani tamam belki benimki de gereksiz ama ….ben cok arkadasimi ve tanidigimi kaybettim gencecik yaslarinda … sakin sakin duramazdim, nerde oldugumu unutup gruba yürüdüm ..ve bagirdimhey kadinlar!!!!- sefiniz hareminimi yolladi buraya yürüyüs icin …diye tabi tahminen olmasi büyük muhtemel olan sey oldu yürüyüs bana dogru rota aldi…sonu karakolda biten .. bir durum gelisti.bu arada bulundugum sehirde cok ama cok türk vardir belirteyim ..hatta bilindik biyiklari birakip asiri milliyetcilik taslayip uluyanlarin bile bol oldugu bir sehirdir, etraftada varlar ama ben deniz yapayanliz donkisot oldum …vs vstabi ben normaldeki vatandaslarimizdan daha sansli olunca elimdeki pass konusunda bulundugum ülke apisti kaldi …bunlarda bana ancak savurduklari salak sulak sözlerle kaldilar..bende karakolda polis hakimine dedimki ..yillar sonra yaptiginiz hatayi anlayacaksiniz koruyun bakalim daha ….. haklisiniz efendim yasalar bizide kisitliyor vidi vidi ….. gayet politik ve nazikler. bana bütün bunlar söylenirken onlarin bas savunmacisi benle ayni odadaydi..bana hakim bisey icermisiniz diye soraraken onuda disari cikarttilar .. uzun hikaye ben bir iki gün kaldim kalacagim sehirde …hic bir sekildede bana dediklerini yapamadilar en az onlarca tehdit almistim yol boyu karakola giderken hatta biri dediki.. senin basini keselim de bir sopaya takip yürüyelim sokaklarda ….yani anlayacaginiz bizim kuru kuru burda konusmamis hic bir sekilde bir seyi cözmez….Devlet yönetiminde gercekten algida ve yöneticilikte aydin fikirlere ihtiyacimiz var bu tip sorumluluklarin altina girecek yüreklere ihtiyacimiz var…benim korkum gelecek adina . Terör bilindik cephelerden cikip metropole girmistir ve istanbul bunun en güzel örnegidir ….bakin bakalim bundan sonra neler olacak ..Türkiyeyi cok seviyorum ben türküm diyen herkesle birlikte esit sartlarda adil ve güclü bir ülkem olsun istiyorum.Saygilarimla.

huriki | 12 March 2007 02:35

bu memlekette türküm dedinizmi milliyetçi, müslümanım dedinizmi fettullahçı, kadınım dedinizmi feminist, eşitlikçi dedinizmi pkklı oluyorsunuz. ben de bu anlayışı kavrayamıyorum. ben henüz pkkyı savunan görmedim ki prensip olarak bu tip bir ortamda asla bulunmam. arkadaş bu memleketin bazı evlatlarına üvey muamelesi yapılıyor dendimi birden ben türk’üm, sen pkklısın oluyor. siz de şu yaklaşımı bir açıklasanız.

zez[pilli_silinen_hesap] | 12 March 2007 03:10

Hayir” esitlikcilik “demek pkk cilik demek degildir .pkk demek eli silahli terör grubu demektir …Türkiye’de yaşayan Kürt ve Zaza nüfus oranının nüfusunun en fazla yüzde 8.5 oranında olduğunu belirlenmis bunun 6.5 milyon kişiye denk geldiğini düsünürsek eger hepsine pkk li demek cok yanlistir..pkkli teröristlerle – kürtleri karistirmadan cözüm aramak gerekmektedir.

redogre[pilli_silinen_hesap] | 12 March 2007 13:20

Selma hanımın genel tarzı, kendisine karşı çıkan herkesi bir tutup, üstüne de damga yapıştırmak. Pkk eşkiyası diye saldırıp pirim toplama derdinde. Önüne gelene Pkk lı sıfatı yakıştırmak ne güzel değil mi?Irkçılık yapmanızın benim için sakıncası, bu ırkçı zırvalara Atatürk’ü alet etmeye kalkışmanız, bir de gerçekte Slav ırkına mensup olup, ırkçılık yapmaya çalışacak kadar acınası olmanız.Dağdan gelmiş bağdakini kovuyor diye bir laf vardır, balkanlardan 100 sene önce gelip, binlerce yıldır anadoluda yaşıyan insanları kovmaya çalışmak nasıl bir mantığın ürünü?Göçe karşıysanız, buyrun ilk önce siz geri dönün örenek olmak babında, ben gittim gördüm, Bosna çok güzel bir yer…Yoksa Fransız zibidi sarkozy den mi örnek aldınız, bildiğiniz gibi babası macar göçmeni ama adam fransaya göçmen gelmesin, gelenleri de kovalım diyor. Al işte fransız faşistini vur Türk faşistine…

selmaelma[pilli_silinen_hesap] | 12 March 2007 13:30

Sayın “zez” siz anlarsınız diyedir bu dizelerim…CUMARTESİ ANNELERİ’NEBen Boşnakım, sen KürtsünO Laz, diğeri ÇerkesKimlik peşine düştükçe herkesHergün biryerlerdeOğullar verilir toprağaAnalar gözyaşı dökerTürkler Cuma AnalarıKürtler CumartesiYurdun her köşesinde birileri dalaşırÇarşamba’yla, Perşembe’yi deBaşka analar paylaşırBu gidişle;Anadolu’nun AnalarıBölündükçe haftanın günlerineKorkarım Anadolum da bölünürYeniden yedi düvele…Selma Erdal ( http://blogselmaerdal.blogspot.com) dan alınmıştırSayın “zez”:Sizin yurtdışında yaşadığınız Donkişot’luğu, bizler yıllardır ülkemizde kendi yurtdaşlarımıza ( bu ülkenin ekmeğini yiyen, ulusal gelirinden pay alan, en önemlisi de Devlet’imizin koruması altında varlığını 1071 Malazgirt Savaşı’ndan beri sürdürenlere ) karşı yapmak durumunda kalıyoruz.Bu ülkede BÜTÇE görüşmeleri yapılırken, “bölgelerarası dengesizlik” sorunsalına çözüm üretmek yerine KÜRTÇE derdine düşüp TBMM’de söylevler verenler…Dünya Kadınlar Günü’nü PKK gösterilerine dönüştürenler( ki bu nedenle BEN FEMİNİST DEĞİLİM diye yazılar yazarım, her 8 Mart’da)…Ergenekon’dan beri Türk töresi, Türk şöleni olan NEVRUZ’u ( ki yeni gün anlamına gelir); NEWROZ’laştırıp, bölücülük söylemleriyle kan dökenler…Sonra da bizler suskun kalacağız, alanları onlara bırakacağız, gerçek ya da sanal ortamlarda NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE söyleminin dışında kimlik arayışlarına girişenlere alkış tutacağız, böylece sinsice bölünmemizi bekleyen yedi düvelimize ülkemizi altın tabakta sunacağız, öyle mi?…Öncelikle ilgi alanım; kentleşme ve çevre sorunları ( yeşil düşünce: http://tech.groups.yahoo.com/group/yesildusunce/ )…Neden?…Çünkü bu küresel talancılar, sömürgenler ülkemizin yeraltı ve yerüstü tüm kaynaklarının, kısaca özkaynaklarının peşindeler…Bunları ele geçirmek için de; bölücülük mü olur, ırkçılık mı olur, “katılımcı demokrasi” masalı, STK maşaları, PKK ve de Hizbullah kuklaları aracılığıyla iş başındalar…İşte bu nedenledir ki; Atatürk İlke ve Devrimleri’nin aydınlamasında, ulusal birlik, bölünmez bütünlük kavramlarının özümsenmesi giderek daha önemli olmaktadır. Bu talancıların önündeki en büyük engel bilindiği gibi; ULUS DEVLETÇİLİK-ULUSALCILIK-ATATÜRKÇÜLÜK değerleridir.Ve geçenlerde “etnik kimlik” araştırmasına ilişkin bir yazı yayınlandı “yeşiller” iletişim gurubunda…Aynen sizin de belirttiğiniz gibi Kürt nüfus azınlıkta, ama nedense çoğunluktan daha çok “hak” kullanma, kendine ayrıcalıklar isteme derdinde…Devletimiz’in Anayasası ne diyor?…Yasalar önünde “herkes eşittir, hiçbir sınıfa, zümreye ayrıcalık tanınamaz” diyor…Değil mi ki ANAYASAMIZ böyle diyor, başka yolu yok HERKES UYACAK !…”redogre”;Kemal ATATÜRK de benim gibi Rumeli çocuğu, annemin doğduğu Selanik’den gelip, Cumhuriyeti kurdu, bizleri YENİ TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLETİ’ne o getirdi …Asıl “kafatasçı/ırkçı” sensin…İşte sen de “AYDIN OLMAK başlıklı yazımda verdiğim örneklerde yeralan Kafatasçı Abdülhaluk ÇAY gibi, Prof. Dr. Çetin YETKİn gibi, “sarışından Türk olmaz” diyerek Kemal ATATÜRK’e saldıranlar gibi KAFATASÇILIK/IRKÇILIK/BÖLÜCÜLÜK yapıyorsun bu yaklaşımınla…AB’nin ayrılıkçı dayatmaları sonucu, TRT’de yapılan etnik dil yayınlarına unutma ki yalnızca BOŞNAKLAR karşı çıktı; bizler NE MUTLU TÜRKÜM DİYENLERDENİZ sözleriye… Senin Kürtler’in mi karşı çıktı?…Çanakkale’de, Kurtuluş Savaşı’nda Türkler’le omuz omuza çarpıştık masallarını da geç bir kalem…Fransızlar’la,İtalyanlar’la kalleşçe kolkola girenler kim?…Geç bunları “redogre” geç…Bizler Slav ırkından olmamıza karşın; NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE söylemini ilke edinmişiz ama, “kart, kırt, kurt KÜRT”ler, ne oldukları bilinmeyenler ülkemizden toprak alacaklar, Devletimiz’i bölme düşleri gören aymazlar ve de onları “demokratik haklar” masalıyla destekleyen işbirlikçiler…İşte gerçek ırkçılığı, bölücülüğü yapanlar…Sen de onlardan mısın?…

redogre[pilli_silinen_hesap] | 12 March 2007 14:38

Kart kırt kurt kürtler lafı zaten ne olduğunuz belli ediyor…Ben yeri geldiğinde “Bu boşnaklar komünist sistemde dinsizliği öğrendikleri için önüne gelenle yatıyordu, boşnaktan karı olmaz, boynuzu diker, hepsi o. ” diyen embesile de karşı çıkıyorum, onlar da “Sen de sarışınsın, sen de rus dölümüsün?” diye saldırıyor.Al işte şunun veya bunun ırkçısı farketmiyor, bolca ön yargıyı al, içine genelleme kat, buyur sana ortaya çıkan “boşnaklar o., kürtler terörist, kayserililer üçkağıtçı, lazlar aptal…”Sizinde yapabildiğiniz bu, genelle babam genelle…Benim gözümde Kürt milliyetçisinden hiç bir farkınız yok, o nasıl insanları ırklarına göre genelleyip sınıflandırıyorsa siz de aynı şeyi yapıyorsunuz. İşin acaibi savaş gömüş bosnada sizin kadar ırkçı değil millet, olayları ak ve karadan daha öteye taşıyabiliyorlar.”Demokratik haklar” masalı da güzelmiş, dincilerde aynı şeyi söylüyor, demokratik haklar masaldır diye, siz de, onlar demokratik haklar diyenlere Allahsız diye saldırıyor, siz ayrılıkçı, Pkklı diye. Şimdi demokrasiden medet umar oldular bakmayın…Benim hangi yazımda geçmiş ayrılıkçılık, bölücülük? Memleketi işinize geldi mi, eskişehirden bölen sizsiniz, benim için her karışı aynı, beni kendinizle karıştırmayın.Ha bir de unutmadan söyliyeyim, ben de sarışınım ama insanlar hakkında konuşurken saç rengi ten rengi aklıma gelmez, ancak sizin gibi biri Atatürk’de sarışındı ile avuntu bulur, Atatürk esmer olsaydı sevmiyecektiniz demek ki…

pilli pati | 12 March 2007 15:46

sayın selmaelma,bence memleketin çorak, kurak, ilgisiz, hastahanesiz, doktorsuz, eğitimsiz, yolsuz, bilgisiz bırakılmış halkını tartışmayı bırakalım da yıllardır o halka insaniyet haklarını vermekten geri duran yönetime nasıl yaptırım uygulanır da bu yöreler kalkınır’ını masaya yatıralım.böylesi daha adilcene olur. üstelik karnı doyan, güvenliği sağlanan, eli iş tutan bu insanlar içlerinde bulundukları paranoyadan sıyrılır ve bu durumda dış mihrakların tahriklerine sırt çevirmeyi becerebilirler. çünkü, siz de iyi biliyorsunuz ki; kendilerine toprak kayırmak isteyenler aslında bu insanlarımız değiller…

huriki | 12 March 2007 15:51

selmaelma daha önce bu konudaki fikrini söylemişti zaten. efendim oraya giden öğretmeni doktoru öldürmüş bölge halkı yani doktor vs haklarını kullanmışlar, istikakları dolmuş, yollarını da bir kazmakürek bulup kendileri yapsalarmış. bunları tekrar dinlemeye sonra bu konular konuşuldukça ağız dolusu küfür ve aşağılamaya tekrar maruz kalmaya gerek var mı?

elfiya | 12 March 2007 15:54

iki yolcu bir yol tutturmuş gidiyorlarmış. Biri demişki; “Birimiz diğerini bir türkü çağırana kadar sırtında taşısın. Sonra diğeri sırtına alsın o da sırtındaki türkü çağırana kadar onu taşısın.”bu “güzel fikir” hoşlarına gitmiş. ilki atlamış diğerinin sırtına başlamış türküsüne: la da la, la da la, la,la,la… Sırtlayan yolcu yorulmuş biraz da kızgın bir ifadeyle sormuş:Bu nasıl türkü, la da la, la da la böyle türkü mü olur?Sırta taşınan tüm pişkinliği ve rahatlıyla şöyle demiş:Nettin gardaş, bunun daha lo losu var!

quex | 13 March 2007 14:47

elfiya, hikayenin ne manaya geldiğini anlamadim.var mi bi açıklamasi.

selmaelma[pilli_silinen_hesap] | 13 March 2007 18:37

“redogre”;”Aydın olmak” başlığında benim yazdıklarıma benzer düşünceleri buraya taşıyorsun…Ben yazmadım mı; Anayasamız’ın ilkeleri doğrultusunda hiç kimseye ayrıcalık tanınamaz, Türkçülük yapanları eleştirenlere karşılık Kürtçülük söylemleriyle ayrıcalık isteminde bulunanlar da IRKÇILIK yapmış olurlar diye yazmadım mı?…Ne şimdi bu böyle?…Bana saldırmak olsun da…Yeni sözler düşmeli yansıya; benim sözlerime benzemeyen, hani bana saldıracaksın ya…Bak bu arada neden “Eskişehir’den öteye kız verilmez”in anlamını bir kez daha açıklıyayım; hem de senin yukarıda kullandığın sözcüklerden yararlanarak…Yazıyorsun ya yukarıda; “Boşnak kadınları o….dur” diye…İşte sizlerin; bizlerin bu özgüvenli, erkek egemenliği altında ezilmemiş kişiliklerimize, bastırılmamış kadınlıklarımıza ( 2. sınıf olarak koşullandırılmadan yetiştirilmişliğimize), dışa dönük, neşeli tutum ve davranışlarımıza hemen damgayı basıp, yaftayı asıp, senin de yukarıda değindiğin gibi O…./Hafifmeşrep/Nataşa değerlendirmeleri yapıyorsunuz. ya..Kim verir bu koşularda kızını Eskişehir’den öteye?…Vermezler…Buna da ırkçılık değil; toplumsal değerler bağlamında ayrımcılık denir, sizler bu kafa yapılarınızı değiştirmedikçe de bu ayrımcılık sürüp gidecektir.

redogre[pilli_silinen_hesap] | 14 March 2007 14:18

E yuh yani, yazılanı okuma özürlü müsünüz yoksa kötü niyetinizden mi yapıyorsunuz? ben boşnak kadınları o. mu dedim, yoksa böyle diyene karşı çıkıyorum mu dedim?Hani olur da biri redogrenin yazısını okumamıştır, ben bundan pirim yapayım, “bakın redogre boşnak kadınlara küfretti” derdindeyseniz size yazıklar olsun….

selmaelma[pilli_silinen_hesap] | 15 March 2007 23:03

“redogre”;Burada toplumsal önyargılardan söz etmiyor muyuz?…İşte senin verdiğin örnek, işte Doğu’dan Batı’daki kadına bakış açısı…Ve benim yazdıklarım da; bu örnekten yola çıkarak,Eskişehir’den öteye neden kız verilmediğinin açıklaması…Vee benim “prim yapmak” gibi kaygılarım yok, olmaz, olamaz da…Daha önce de belirttiğim gibi; banka hesap numaram bile yok “hafif”te…Senin bu son yanlış anlaman; birazcık da kullandığımız dilden oldu, birdenbire sizli-bizli yazışır olduk, oysa önceleri senli-benli sataşmalar yaşamıştık…Benim yazdıklarımı iyice okursan; hem “sen”li, hem de “sizli” kullanım var…Neden?…”sen”, elbetteki sensin, “siz” Eskişehir’den ötesindeki anlayış…Sonra vara yoğa parlama; anladım sen de renklisin…Bununla birlikte; bu başlık ne sen, ne de benle ilgili…Yine konu kişiselleşmekte…Konu; ATAMIZ…Ve henüz “neden geldin Bursa’ya?” başlıklı yazımı algılama yoksunu bir havvakızı da sosyo-ekonomik içerikli bu yazıyı, ırkçılıkla özdeşleştirme umarsızlığı içinde ya…Boşvermekteyim; boş sözcüklerine…Nasılsa anlamıyor; Bölgesel İktisat alanına giren, “bölgelerarası dengesizlik” konusunu…

Yorum yapabilmek için giriş yapmış olmalısınız.